Samsung SSD 970 NVMe M2 İncelemesi
Samsung'un EVO SSD serisine yeni eklediği M2 formatındaki 970 modelini inceliyoruz.
Samsung'un EVO SSD serisine yeni eklediği M2 formatındaki 970 modelini inceliyoruz.
Son bir saat içinde 251 ziyaretçi, 79 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Offfffff ne güzel.
Bugün erkenci 🙂
500 gb lığını samsungdan 1120 tl ye aldım hemde 5 sene garantili. Başka yerlerde dhaa pahalı 2 yıl garanti. Samsungun kendi sitesinden alın. Şimdi 1400 tl ye çıktı malesef
Monster laptop umda "Samsung PM981" var hız olarak bundan pek bir farkı yok , okumada 200 MB/S yazmada 100 MB/S geride kalıyor , bir dahaki nesile artık. 🙂
Not : Macbook Pro sattım çok sınırlayıcı olduğu için , Monster ın modelini merak eden olursa "Tulpar T5 v18.1".
https://www.monsternotebook.com.tr/tulpar/MONSTER-TULPAR-T5-V18-1.html
LP görmek güzel oldu :))
fiyatlar çok yükselmese 500lük alma niyetim vardı 🙁
teknoloji çok güzel seviyelere çıktı ama bu sefer de biz yerin dibine doğru gidiyoruz, dolar 6 lira euro 7 lira.
Overprovisioning hakkında kendi başıma gelen bir olaydan örnek vermek isterim.
2012 şubat ayından beri aralıksız her gün kullandığım SanDisk 120 GB Extreme SSD'ye yaklaşık 6 ay önce bir haller olmaya başladı.
Mavi ekranlar, durduk yere windows'un sapıtıp çökmesi, en basit uygulamada bile işletim sisteminin zorlanması, sfc /scannow altında sürekli hatalar, vb...
Tabi yaşadığım problemlerin karakteristiğine baktığınızda SSD, en son bakılacak yer gibi görünüyordu.
Ne zaman ki bir sabah bios ekranında "No bootable device" ekranını gördüm o zaman emin oldum; bizim emektarı emekliye ayırma vakti gelmişti.
Tabi öncesinde SATA kablosunu değiştirdim ve farklı portlara cihazı bağladım.
Tüm yaptıklarıma rağmen cihaz, windows format ekranı, live linux G-Parted ve bios ekranında görünmüyordu.
Disk hayata gözlerini yummuştu.
Neyse efenim. Hocayı çağırdık, diskin salasını verdik.
Yeni disk için para da yoktu. Küçük Emrah bakışlarıyla PC'yi arka şalterinden kapattım. Yapacak bir şey yoktu...
Ertesi sabah bir umut PC'yi tekrar açtığımda bios altında disk görünüyordu ama boot etmiyordu.
Ben de yeniden windows'u kurdum ama bu kez de daha açılışta mavi ekran hatası aldım.
Birkaç denemenin ardından tam pes edecektim ki..
Aklıma flashtaki hücrelerin zarar görmüş olabileceği geldi ve Levent abinin yaptığının 2 katı yer ayırarak 40 GB'yi çöpe atıp windows'u kurdum.
O günden beri diskim hiç hata vermeden çalışmasını sürdürüyor.
İşin ilginç yanı SanDisk'in sitesinde böyle bir bilgi olmamasına rağmen bu yöntemin bende işe yaraması oldu.
SSD kullanan arkadaşlara tavsiyem : 10-20 GB demeyin atın çöpe 🙂
@achfighter
Önemli bilgileriniz varsa yükseltin derim.
Söz konusu veriler oyun, müzik, vb.. gibi önemsiz ise, fazla kasmaya gerek yok. Aynen devam...
Maden öyle bende döveyim 😀 neden en vi em vi bir nokta üç? ne ve me bir nokta üç olması gerekmiyor mu 🙂 klavye, mouse ikilisi gibi olmuş 🙂 keyboard, mouse yada klavye, fare olsa bir şey demeyeceğim 🙂
Bu da mı gol değil sayın hakim...
benim pcden 500 lira daha pahalı
Arkadaşlar teknoseyir youtube kanalında 299 bin olmuş 300 yapalım ya
PM 961'den yazıyorum. Bu işi biliyor samsung 🙂
Keşke biz de 300-400 liralara alabilsek... Kur böyle gittikçe sata ssdyi ancak alırım. 🙂
Açıkçası artık bu tip ürün incelemelerini izlemektense bilim notlarını ya da tozlu rafları izlemeyi tercih etmeye başladım.çünkü dolar kuru ve vergiler yüzünden bu tip yüksek fiyatlı ürünlere ederi olmayan paraları vermek çok mantıksız ve israf gibi geliyor. 2016 yılı sonunda satın aldığım 256gb 950Pro modelini kullanıyorum ve cidden bu kurla ve fiyatla bir daha bu model bi ssdye para verebileceğimi sanmıyorum artık...
Çok haklısın. Zaten bizim kurtuluşumuz 60'lı yıllardan beri dile getiriliyor. Üretmek ve bilim, ilim öğrenmekten geçiyor. Hiç değilse ilim alanında olanları bilip cehaletimizi bastırıyoruz. Para harcamak en kolayı.
Şu anda sıfır sistem toplasam 128 GB C:sistem diski, 480 GB da D:steam diski, 2 TB da E:Yedek diski yaparım... Yayıncı isen C:sistem diski kayıt ve video işleme adına 256 GB olabilir...
Eski sayılabilecek Sandisk SATA SSD kullanıyorum. 480 GB lık windows kurulu bu Sandisk SSD Plus'a Over Provision sonradan yapılabilir mi?
6 yılı aşkındır Kingston 90 GB kullanıyorum. Hem kapasite hemde performans olarak ofis kullanımı için fazlasıyla yeterli. şubat 2012 de 293 TL.ye (182 dolar) almışım. Sistemi o tarihte bir kez win7 kurmak için bir kezde win7 den win10 a temiz kurulum için formatladım. Bu gün bir SSD için "182 dolar" harcayacağımı hiç sanmıyorum, 350 TL ye 128 GB SATA SSD alır geçerim. Saniyede 3-4 GB kopyalama hızı sıradan ofis için bir fark yaratmaz.
Güzel bir inceleme teşekkür ederiz. Farkettiğim bir konuya göre Magician'ın ilk kullanımda diski tanıması için bilgisayarınızın internete bağlı olması gerekiyor birkaç bilgi çekiyor (tahminimce Seri No ve Kullanım Bilgisi vb.) diye biliyorum.
960 Pro kullanıyorum tam bir canavar mutlaka yeni bir bilgisayarda eksik edilmemeli.
slm kolay gelsin
ANAKARTIM : http://www.gigabyte.com.tr/products/page/mb/ga-990fxa-ud3rev_40#sıcakfırsatlar
KULLANMAK İSTEDİĞİM M2 : https://urun.n11.com/hard-disk/samsung-970-evo-250gb-3400mb-1500mbs-nvme-m2-ssd-mz-v7e250bw-P138221544
BU APART İLE ÇALIŞIRMI : https://urun.n11.com/adaptor/akasa-m2-ssd-to-pcie-adaptor-P230488104
BU ŞEKİLDE M2 ÇALIŞIRMI İNTERNETEN BİŞEYLER ARADIM BULAMADIM BİLGİLENDİRİR SENİZ SEVİNİRİM SAYGILAR...
Anakartın chipsetinde dahili NVME denetleyici olması lazım. Sizinkinde yok.
https://bilendenal.com/urun/samsung-860-evo-500gb-22x80mm-m.2-sata-ssd-mz-n6e500bw/?identity=5930010865833668044
Bağlantıdaki gibi bir m.2 Sata almanız lazım.
Benim bilgisayarımın m2 girişini sata zannediyordum ama pcie imiş.. Almaya kredi kartı taksidi yeterse oldukça hız katacaktır.