Yüce 'RABBİM' herkese gönlüne göre versin. 🙂 Sonunda bitirdim.
kasa ; antec c8
işlemci ; r5 9600x
sıvı soğutma; msi mag e360
güç kaynağı; msi mpg 850w
anakart; asrock b850 steel legend
ssd ; msi spatium m460 980gb
ram; tforce delta ddr5 6000 32 GB cl30
fanlar; 6 tane 120 mm thermlright ters yönlü ve 1 tane 120 mm düz yönlü fan.
fan kontrolcüsü; thermlright pwm kontrollü
Hedefim güncel ve dengeli bir sistem kurmaktı, şimdi ekran kartını bekliyorum. Sistemi toplamadan burada farklı konular açmıştım ve güzel cevaplar gelmişti, bu bilgilerden de bol bol nasiplendim parça seçerken. 🙂 iyi ki varsınız


hayırlı olsun.
daha iyisi sizlerin olsun hocam.
Hayırlı olsun, beyaz ile akvaryum kasa güzel olmuş.
daha iyisi sizlerin olsun hocam, heveslendik bakalım.
güle güle kullan. tertemiz duruyor. üst ve arka fanları mı çıkış fanı yaptın ?
daha iyisi sizlerin olsun hocam. Evet, üst ve arkalar çıkış.
vay be kahve tutacağı bile yok 🙄
🙂
alttaki üçlü içeri, yandaki üçlü de içeriye üfleyecek şekilde konulması gerekiyor diye biliyorum. diğerleri dışarıya.
tam olarak o şekilde hocam, görüntü kirliliği olmasın diye fanların ters olanını tercih ettim.
@pesatalim ilginçmiş.
İlk iş 😎
Eskidi bu da.
Ekran kartı da gelirse tam dediğiniz gibi. 🙂
Güle güle kullan güzel duruyor.Temiz tutmak gerek.Tam masaüstü olmuş.
daha iyisi sizlerin olsun hocam. Bu arada benim ilk masaüstüm. Temizlik işi önemli evet, sararmış kötü olur.
Harika görünüyor. Hayırlı olsun.
Sağolun hocam, daha iyisi sizlerin olsun.
Hayırlı olsun.
Teşekkü ederim hocam, daha güzeli sizin olsun.
hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. beyaz monitör de olursa tamam bu iş 😛
https://www.amazon.com.tr/PHILIPS-271V8W-Line-Full-Monit%C3%B6r-Beyaz/dp/B0CQSPXF5B?th=1
Sağolun hocam, daha güzeli sizin olsun. Neden olmasın? Fareyi de beyaz ile değiştirdim.
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Çok sağolun hocam, çok daha iyisi sizin olsun.
Hayırlı olsun, kaça patladı hocam?
Çok sağolun hocam, daha iyileri sizin olsun. Yaklaşık 40k diye hatırlıyorum eksik bir parça atlamıyorsam.
Kasa içi böyle soğutulmaz. Hava akışı için kötü olmuş
Önerilere açığım hocam.
@pesatalim bu kasaya yapabileceğiniz pek bir şey yok. Kasanın altındaki ve yanindaki üçlüler havayı çekiyor, arkadaki dışarı atıyor diye tahmin ediyorum, bu durumda kasanın ön tarafında muhtemelen gereksiz bir rüzgâr var. Havayı içeri çeken fanlar ile havayı dışarı atan fan, hava akışını bozacak ve verimsiz soğutacak şekilde yerleştirilmiş. Fanların konumları böyleyken dönüş yönlerini farklı farklı kombinasyonlarla değiştirseniz de yedi sekiz fan ile alabileceğiniz maksimum verimin civarına ulaşamazsınız, çünkü içeride bir yerlerde sürekli sağa sola çarpan sıcak hava kütlesi kalacak :/ Gelecekte verimli soğutma isterseniz pervanelerin birbirlerini gördüğü yani karşı karşıya olduğu kasalar tercih etmelisiniz. Kasanın üstünde çıkış fanları da olabilir, sıcak havayı üstten atmak da kolay olur.
Ekleme: Bu kasanın üst tarafında çıkış fanları var mı? Radyatör sandım. Eğer üsttekiler çıkış fanıysa çok daha iyi.
@ugurcansayan evet, üstte sıvı soğutmanın radyatör ve fanları var hocam. Sıcak havayı üst taraftan çekiyor fakat dediğiniz gibi, önü açık kasalar çok daha iyi soğutuyor. Kasayı değiştirmek gibi bir planım her zaman var çünkü benim için çok büyük.
Muhtemelen bu tarz kasalar soğutma konusunda çok başarılı değiller, görüntü uğruna soğumadan kaybedeceğini başta biliyordum aslında. Bilmiyorum, nasipse kasayı bir tık küçültmek gibi düşüncelerim var. Yanı açık bir ön soğutmalı kasa bulursam değerlendirebilirim. 🙂
Bunun içine biraz da balık koymak lazım.
Soğutma işi sıkıntı olmasa birkaç tane figür fikri var aklımda hocam.
Hayırlı olsun 🙂
Buda benim iş yerindeki kasa. 🙂
Daha güzeli sizin olsun hocam, sağolun. C5 mi bu acaba? Çok güzel duruyor.
@pesatalim xigmatek endorphin ultra arctic olması lazım, muhasebeye bilgisayar lazım dedim böyle bir şey geldi o zaman, şok oldum biraz. 😀
@m-ahmet muhasebeye bilgisayar denince pek bağdaştıramıyor insan. Haha normalde işimi görsün yeter bilgisayarı olur onlar. 😀
@pesatalim mobil uygulama geliştiriyorum ben i7 14700k işlemci koymuş, 16gb ddr5ram, 1000w psu ama oyun oynanmayacak diyip ekran karttı koymamış 😂
hayırlı olsun , Kasanın iç cam köşe kısımları toz ve kirden zamanla nasıl bir hal alacak acaba, temizligi zor olmayacakmı ilk aklıma o geldi
Sağolun hocam, daha iyisi sizin olsun. Biraz kör bir karar oldu benim için, zamanla göreceğiz bakalım. Ben hiç düşünmemiştim başta.
Ekranı da beyaz almak şart oldu...
Normalde siyah düşünüyordum fakat fare vs de beyaz olunca işin rengi değişti sanki.
@pesatalim: Hayırlı olsun, hep iyi günlerde kullanmanız dileği ile....
@lterlemez Çok sağolun hocam, nasipse oldu bakalım. 🙂 daha iyisi sizlerin olsun.
Bütün fanlar havayı dışarı atacak şekilde konumlandırılmış. Bu ısınma sorunu yaratacaktır. Alt sıradaki fanları havayı içeri basacak şekilde ters çevirerek monte edin. Alttan içeri temiz serin hava girsin. Radyatör ve yan fanlarda giren havayı dışarı tahliye etsinler. Hayırlı olsun bu arada. 🙂
Sağolun hocam, daha güzel sizin olsun. Aslında fanlar tam dediğiniz gibi fakat belli olmuyor. Görüntü bozulmasın diye direk ters fan taktım. 🙂 sıvı soğutma ve arka egzoz dışarı atıyor.
Benim ki de bu. Beyaz değil gerçi ama 🙂 eyvallah hocam..
@culas Güzel günlerde kullanın hocam, sizinki çok daha güzelmiş. 🙂 Benzer bir soğutucuya çok heveslendim fakat bütçenin üzerindeydi, demekki nasip değilmiş. 🙂
Ekran kartı desteğini nereden temin ettiniz acaba? Güzel görünüyor.
psu kablolarını da beyaz alırsanız tam süper olur 😛
İlk başta beyaz mag 850 düşünüyordum fakat aynı fiyatta mpg bulunca arada kaynadı hocam. Beyaz daha iyi duruyor ama, kesinlikle aklımda. 🙂
@pesatalim modülerse satılıyordur illa ki temudan falan da bakılabilir tabii ama temudan bir şey sokar mısınız kasaya bilemedim ben sokmam şahsen 😀
@cimadam Evet, kablolar sökülebiliyor hocam. Birkaç model baktım fakat dediğiniz gibi şüphe uyandırdı bende biraz. Belirli markaların kabloları da neredeyse güç kaynağının yarısını fiyatı, şimdilik bekliyorum. Nasip bakalım. 🙂
Çok güzel olmuş. Hayırlı olsun.
Daha iyisi sizin olsun hocam, çok teşekkür ederim size.
merhaba, geldi mi ekran kartı ?
Hakkınızı helal edin hocam, yoktum uzun zamandır. yaklaşık 7 aydır çok memnun olarak kullanıyorum.
@pesatalim Hayırlı olsun. Lego desteği güzel olmuş. 😀
@bobafett başta idaret etsin diye koyduk, hoşumuza gidince de kaldı öyle hocam.
@pesatalim Böyle dokunuşlar, daha keyifli hale getiriyor.
@bobafett cümle biçiminden dolayı mı hocam?
@pesatalim 😀 Harf hatası yapmışım.
@bobafett şimdi şimşek çaktı bende, haha. yanlış anladım cümleyi. evet, lego güzel duruyor.