GitHub'da 21K yıldıza sahip, başka bir çok proje tarafından da kullanılan bu araç, fonlama konusunda yaşadığı sıkıntılardan ötürü terminal çıktısına açık kaynağı destekleyen bir firmadan reklam almayı planlıyor. Yani projenize standard aracını eklemek için npm install standard yazdığınızda aracın kurulumu sonrasında terminalde ve muhtemelen log dosyasında bir reklam göreceğiz. Açıkcası ben de şaşırdım fakat projenin github sayfasındaki issue altında yazılanları görünce biraz da olsa hak verdim.
Hepimiz açık kaynağın nimetlerinden fazlasıyla faydalanıyoruz fakat açık kaynak camiasına katkı sağlama konusunda ciddi eksikliklerimiz var. Girdiğimiz açık kaynak projelerin sitelerindeki "Bağış Yap" butonlarını görmezden geliyor, hatta sitedeki reklamları bile engelliyoruz. Üstüne bir de karşılaştığımız sorunları ya da hataları çözmek için az da olsa uğraşmak yerine direkt issue açıp ya da mail gönderip, 3-4 gün içerisinde sorumuzun çözülmesini bekliyoruz. Lafa gelince hepimiz ortamlarda açık kaynağın faydalarından, nimetlerinden, ne kadar süper bir şey olduğundan bahsediyoruz; fakat, konu maddi ve/veya manevi destek olmaya gelince ne elimizi cebimize attıyoruz, ne de klavyemize dokunduk.
Terminal çıktısına reklam almak belki de doğru bir yöntem değil, fakat, şu çok açık ortada ki: Geliştirici camiası olarak açık kaynak ile ilgili algılarımızı değiştirme zamanımız geldi. Açık kaynak camiasından aldığımızın ne kadarını geri verdiğimizin/verebildiğimizin sorusunu kendimize sormamız gerekiyor. Açık kaynak araçları/kütüphaneleri kullanarak projeler yapıp bir güzel paramızı kazanıyoruz ama hiç birimiz, "kardeşim ben senin projeni kullanarak para kazandım, al bu da benden sana bu aracı geliştirmeye devam edebilmen için xx ₺/$/€ bağış" ya da "#504 numaralı issue sayfasındaki sorunu çözdüm. İnceledikten sonra kodlarımı kabul edebilir misin?" demiyoruz. Ohh, ne rahat!...
Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz? Kullandığınız bir araç/kütüphane bu şekilde reklam alsa -ki şu an almayı planlıyor- tepkiniz ne olurdu? Reklam bazlı gelir modeli yerine açık kaynak projeler için nasıl bir gelir modeli oluşturulabilir? Yorum kısmında konuşalım.
Vur docker'ı vur kırbacı diyeceğim de, kesin o iş öyle olmuyordur. 😀
electronla yazılmış yazılım kullanmak gibi bir facia o
@alptekinck Alakası bile yok. Docker hayatı kolaylaştıran bir güzellik, mükemmellik adeta 😀 Standart kullanıcının çok işine yaramadığı ve dolayısı ile karmaşık geldiği için günlük hayatta karşılaştığında sinirlerini bozabilir ama yazılım geliştirme ve devops dünyası için bulunmaz bir nimet azı değil, tabi sadece docker değil tüm konteynerizasyon araçları böyle. Aksini iddia eden bi docker ile bide dockersiz, microsoft sql server ile beraber SonarQube çalıştırmayı denesin windows üstünde 🙂
@mrx Docker, findovs mek laynux farketmez çalışır üzümlü kekim. 😋
@mrx işini çözüyor olması iyi çalıştığı anlamına gelmiyor. 100 kaynak 1 iş. facia.
@alptekinck gayet iyi çalışıyor? 100 kaynak 1 iş gibi bir şey söz konusu değil, ekstra bir yük yok sisteme bindirdiği eski yaklaşım olan donanım sanallaştırmanın aksine. Hatta bu yüzden tercih ediliyor zaten, izole (yani sistemin kalanıyla etkileşimi sınırlı bağlamında) bir processden başka bir şey değil çalışan konteyner bu sayede herhangi bir fazladan katman eklemeyerek gayet hızlı çalışıyor.
17 sürümünde ben de bir kaç sorun yaşıyorum. Broadcom beceremedi bu işi.