Huawei P20 Lite Akıllı Telefon İncelemesi
Huawei'nin P20 serisinin ekonomik modeli olan P20 Lite'ı inceliyoruz. Örnek fotolar burada.
Genel Özellikler
- İşlemci Huawei Kirin 659 4 x Cortex-A53 2.36 GHz + 4 x Cortex-A53 1.7 GHz
- 4 GB RAM + 64 GB Depolama ve MicroSD
- Ekran 5.84 inç 2280x1080
- Kamera 16+2MP çift kamera ve 16 MP özçekim kamerası
- USB-C
- Parmak izi okuyucu
- NFC
- WiFi ac
- 7.4 mm 145 gram
- 3000 mAh
- Android 8
Geldi
Bugünü cuma sanıp gündem bekliyordum 😀
@kosmer @gamsizm cevabı görmemişim ben cuma diye bekliyordum 😀
Hiiic ilgimi cekmiyor artik telefon incelemeleri. Neyse para verdik izleyim bari :)))) nedense para odeyince daha sık geliyor ve yorum yapiyor oldum. Insan kiymet bilmek icin bedelini odemeli bence. Bunu oyun satin almaya baslayinca da farketmisttim 🙂
Bende de aynı durum oldu :). Genelde youtube kullanırdım. Para verdim dur daha kalitelisini izleyeyim diyorum
Ah şu çentik sevdası...
Videoyu ben görüyorum ama yarın izleyeceğim. Mobil kotamdan yemek istemiyorum. Huawei gr5 kullanıcısı olarak kirin 659un performansını merak ediyorum.
Gpu pek iç açıcı değil.
Beyler sırf dual sim için iphone 6s i satıp Xiaomi Mi mix 2 almayı düşünüyorum ne diyosunuz kullanan arkadaşlar memnunmusunuz
Kendi tecrübemi paylaşayım 10 yıl iPhone kullandım, sadece Galaxy S3 maceram oldu 10 ay ve Android'den arkama bakmadan iPhone 5 e geçmiştim. 4 ay önce Xiaomi MI6 ile tekrar Android'e döndüm ve 2 ay sonra one plus 5t ye ekran küçük geldi diye geçiş yaptım. Hem Xiaomi hem oneplus 5t için şunu söyleyebilirim ki android olmuş hemde süper olmuş. Kendi adıma hiç pişman olmadım ve çevremdekileri de Android'e geçiriyorum. Ayrıca şunu söyleyeyim xiaominin arayüzü iphonedan geçişi kolaylaştırıyor. Memnun kalırsınız diye düşünüyorum.
Çentik kadar saçma bir şey görmedim. Tasarım kusuru.
@gamsizim Kate Uptonun telefonunu pluslarla paylaşcakmısınız ? 🙂
Centik'i iPhone icat etmese de bunlar oradan gorup caldiklari icin ancak bu kadar cakabiliyorlar.
iPhone X bile cakma gorunurken bunlar icin soylenecek soz bile yok.
LG'de teselli veriyormus...
Yazilimsal olarak kapatilabiliyor o centik...
Eee, daha niye koydun o zaman?
Çin de çentikli telefon yapmayanı dövüyorlarmış 😂.
Çentik olayı çok kötü dimi ya çok saçma
@teh-jokur
Centik'ten baska yol bulamadilar...
Bu yuzden en ozgun tasarim Samsung'ta, hala alternatifsiz bana gore.
@ameledervis SONY i unutmayalım
@trmaestro
Evet, ekranli cerceve yapan firmanin urunleri de baya ozgun aslinda. 🙂
Sony xz1 , Note 7 FE , Xiaomi Mİ6 hatta LG G7 bile varken bu fiyata ancak tasarımı sattırır. Çentikli olsun iphone a benzesin diye düşünen bir kaç ergenden başka kimse almaz bu fiyata. Gelecek ay fiyatını 1799 a çekerler. O zamanda F/P kralı deriz.
@gamsizm telefon ile alakalı bir sorum olacak, ben bu telefonu anneme aldım, herşey güzel fakat parmak izi neredeyse çalışmıyor, parmağı tanıtırken çok zorlanıyorum, sürekli parmağınız kirli yada sensör kirli (şimdi tam hatırlayamadım) diyor, bir şekilde tanıtabilsem bile busefer 10 seferin 9unda parmağımla açamıyorum. oneplus 5t sahibiyim, böyle bir sorunla kesinlikle karşılaşmadım, parmağım terden resmen ıslak olsa bile her seferinde sorunsuz açıyor..
acaba sizdeki örnekte nasıldı parmak izi olayı? bir sorun yaşadınız mı? acaba aldığım telefonda mı sorun var?
Parmak izi okuyucunun diğer özellikleri düzgün çalışıyor mu?
@gamsizm parmak izi okuyucusunun parmak izi okuma haricinde herşeyi düzgün çalışıyor, nasıl bir ironiyse artık 😀
Kusursuz çalışıyor diyebilirim.
@gamsizm sizinki düzgün çalışıyorsa ozaman bendekinde bir sorun var, benim parmaklarımda sorun olsa anneminkileride mi sorunlu, huawei servisi sizin video çektiğiniz kadar güzel mi deneme şansım olacak sonunda
fikr-i takip: servis telefonun değişimine karar verdi, stoklarda olmadığı için maalesef haftaya kaldı.
fikr-i takip yapayım, stok olmadığı için gittiğim gün değiştirmemişlerdi, bugün gittim aldım parmak izi gayet güzel ve hızlı çalışıyor, yüz tanıması da güzel çalışıyor fakat oneplus 5t kadar hızlı değil
Telefon görünüş anlamında çok hoş duruyor . Tasarımı kötü deme haksızlık olur herkes çentiğe takılmış bence problem olmaz . Donanım yetersiz sanırsam :))
Öğretmen (kullanıcılar): Oğlum arkadaşın -Apple- pencereden atlasa sen de mi atlayacaksın?
Öğrenci(Apple hariç telefon sektörü): Evet!!!
Tabii çentik tasarımı ilk Apple yapmadı ama kullanan ilk dominant firma bildiğim kadarıyla. Bu kötü tasarımın arkasından bu firmalar neden gidiyor anlamıyorum. O zaman çakmasını alacağımıza Apple almak daha makul. Ne bileyim Samsung ve Sony en azından kendi çizgisi var. Tabii Sony iyi örnek değil ama sonuçta kendine has bir tasarım dili var.
Çentik tasarımı kötü bir tasarım değil. üst çerçevenin yanlardan kırpılmış şekli gibi düşün. Huawei yetkilisi dediydi: "Bizim de aklımıza geldi, ama bilhassa Çin'de kullanıcılar simetriye önem veriyor" diye. Bakıldığında hakikate ekranın üst orta kısmı boşu boşuna duruyor. orayı sensör ve kameralar ile değerlendiriliyor
@godzilla87 Zevk meselsi bence bir de. Simetrik olması bence daha iyi olurdu. 16:9 standardının terkedilmesi bence kötü oldu. iphone x'u gerçekte görünceye kadar yadırgadım ama o kadar da kötü durmuyor. Ama yine de iyi değil bence.
@spawn_king ben de o tasarım yüzünden almamazlık yapmazdım ama daha farklı bir çözüm getirmeli üreticiler şu çentik olayına.
@godzilla87 Parmak izinin ekran altına gömüldüğü gibi kamerayı gömmeye çalışıyorlardır 😀 vs vs.
Bunun yerine Xiaomi Mi Note 3 çok daha iyi bir tercih olur buna bu kadar para fazla bence
video sağlıklı kahvaltı tabağı içermektedir.
son iki telefonum zenfone 2 ve zenfone 3 oldu bir sonraki telefonumun markası huawei olabılır.
Çentik meselesi bence çok abartılıyor. Ayrıca çentiğin bulunduğu hiza siyah olunca çok sırıtmıyor. Umarım huawei aynı işlemciyi farklı fiyatlı telefonlara koyma huyundan vazgeçer.
mağazada da kurcaladım. günlük kullanım için (telefondan fazla bir beklentisi olmayan kesim) en üst düzey performans göstermediği için sırıtmayacak bir cihaz. ama bu fiyata ve 1.000 ₺ üstüne amiral gemi bulabiliyorken bu fiyatlandırma mantıklı değil.
Huawi, benim amiral gemim 5.000₺ ise bu modelim de 2000₺ eder mantığıyla hareket ediyor. ama tüketici elindeki bütçe ne ise o fiyat aralığındaki en iyi telefona meylediyor. o nedenle bu tip cihazların bu fiyatlarla satılması çok doğru değil
Şu telefonlara OIS ya da en azından EIS video çekimi için koymak çok mu zor. Video çekerken görüntü horon oynamaya başlar artık
Çentikli telefon yapmak tam bir saçmalık. X yeterince saçma iken çakmaları daha bir zavallı görünüyor. Koskoca LG bile çentikli telefon yapıyorsa bu piyasa bitmiş arkadaş 🙂
Xiaomigiller 🙂
Benimde dikkatimi çekti o deyim Murat'ın.. 🙂
@gamsizm hiç kimse kendi mobil cihazım olan Lenovo s-90 (sisley) modeli kadar Apple ürünlerine benzeyemez
Bu da önden
@hasan-oztamer son zamanlarda iyice yavaşladı ama s90
tasarım gerçekten müthiş olmuş ileri ki zamanlarda 2000 altına düşer
Neden ?
Ne kadar dayatmaya da calissalar, centige hayir diyorum. 🙂
Zenfone 5 gekli p20 lite cöp olmustur herseyiyle
Huawei denince nedense aklıma sadece 3G modem geliyor.
çentiği herhalde bir ben beğeniyorum 🙂
En çok nesini beğeniyorsunuz? 🙂
Üst çerçevenin kenarlardan kırpılmış şekli gibi düşünüce. beğenilir
Bana göre şu anda piyasada bulunan en iyi telefon.Hem donanım hem tasarım gayet iyi 👍
Yalnız önceki nesil işlemci kullanıyor farkında isen
@godzilla87 Bana göre öyle. Gidip iPhone 5000 vermem bunu alırım
Murat abinin rehberde Bill Gates kayıtlı yalnız. Arada arayıp fikir danışıyor herhalde
bütün incelemelerde neden aynı resimler kullanılmış anlam veremedim?
p22 lite-p smatr- horon 9