Sonunda ülkeyi terkediyorum Almanya çalışma vizem çıktı teknikerim iş hazır ev değil neyse benzer bi göçü yaşayıp şunu yap şu hattı al diyen varmi
Son bir saat içinde 220 ziyaretçi, 98 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Hayırlı olsun.Çoluk çocuk olmasa bende düşünmüyor değilim.İş bulsam dk durmayacağım.
Hayırlı olsun, nazar değmesin.
hayırlı olsun, darısı bize.
Hayırlı olsun. Darısı benim başıma.. İş bulsam hiç durmam burda.
Evi hallet hocam yerine göre iş bulmaktan zor bazı bölgelerde. Hava parası isteyenlere yedirmeme şansın varsa kendin bul derim ama herkesi dolandırıcı kabul et ev konusunda. Şu an yurt dışındayım evi arkadaş gösterecek anahtarı postayla göndereceğim falan alayı hile hurda. Rvi görüp anahtarı alıp girip yerleşmeden para ödeme
Hayırlı olsun, Bir de Türklerle ve Araplarla iş yapma. Onlardan bir şey alma, satma, kiralama.
Hayırlı olsun, Von Gemeinschaft bakarsan iyi olur şimdilik, hem daha az ödersin, hem bir almanla kalırsan dil pratiği falan yapmış olursun. Aklına takılan soruları ona sorabilirsin.
h.o. hangi sektör valla bende çocuk vb olmasa durmam...
Almanya ve kanada da teknik eleman açığı çok fazla ve çok değer veriyorlar teknisyenlere, teknik elemanlara. Hayırlı olsun tadını çıkarın 🙏
umduğunu bulman dileğiyle 🙂
Evli değilseniz evlenin 🙂 Evli olmayınca maaştan %50 civarı vergi alıyor Almanya.
gidince hissedecek 🙂
en güzeli tecrübe etmesi. Ne anlatsak masal gibi gelecek 🙂
Evlenince neye düşüyor?
@bobafett yaşlı ve hala hızla yaşlanmaya devam eden nüfus nedeniyle. Sağlık sisteminden tutun, emeklilik sistemine her şey çökecek çocuk sayısı artmaz ise.
yok artık
@arvelo almanya %47.9 ile Belçika’dan sonra OECD ikincisi vergi yükü konusunda.
https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/topics/policy-issues/tax-policy/taxing-wages-brochure.pdf
hangi Almanya bu? 😅
@hasan-kusdil aynen kanka siz en almansiniz safkan umrumda değil beni tutan birsey yok bu ülkeye de hicbirssy borclu değilim tatili bile yunanda yaparım sadece eve ziyarete o kadar
@haydar8999 hakkında her şeyin hayırlısı 🙂
1 yıl sonrada konuşalım bu konuyu 🙂
hayirli olsun
yurtdisinda yasayan, oralarda buyumus biri olarak:
1- dil ögren, herseyin kirilma noktasi bu
2- ehliyet cikar, seyahat özgurlugunu artirir
3- mumkun oldugunca kaliteli insanlar ile takil, yoksa yeni hayatindan sogursun
sadece turkce konusuyorlar diye her önune gelen ile zaman gecirme
4- hobi edin, hobi derneklerine uye ol, cevre yapmana katkisi olur
motosiklet, sport (futbol, karate vs...)
5- kaliteli vakit gecirebilecegin seylerle vakit gecir
gezme, muzeler, vs...
6- en önemlisi ise, beklentilerin ne yuksek ne de dusuk olsun.
yeni bir ulkeye tasiniyorsun, dil, kultur, ekonomi vs, hersey farkli
bu nedenle olaylari oldugu gibi kabullenmek en iyisi
almanyanin havasi boguk, dert etme, kabullen
arkadaslarla isten sonra gece 1e kadar otururduk, burda hayat 6-7de bitiyor, kabullen, kalan vaktini spora, hobilerine, aile, kendine ayir, dinlenmene bak
gibi, gibi, gibi...
+1
ilk girişte pasaport kontrolde nerede kalacaksın diye sorarlar, benim kira kontratım vardı bu belgeyi görünce ancak ikna oldu memur. elinde imzalı bir belge olsun kalacağın yere dair. ilk başta kontratlı hatta bakma, prepaid tarifelerden bak sonra sparhandy’den kampanya kovalar iphone’u bedavaya getirirsin.
Hayirli olsun, hos geliyorsunuz. Anlastiginiz sirket umarim bir relocation paketi de veriyordur ve bir relocation firmasiyla anlasmalidir. Bu firma sadece sizin Türkiye'den Almanya'ya tasinma ve esya nakliye islerinizle ilgilenmiyor ayni zamanda Almanya'daki ilk günlerinizin planlamasini da yapiyor. Ne gibi derseniz;
- Gecici adres kaydi yapilmasi ve bunun icin gerekli randevularin alinmasi gerekli belgelerin sizden istenmesi (bu adim cok önemli cünkü Almanya'da kayitli adresiniz olmadan diger adimlari atamiyorsunuz)
- Banka hesabi acilmasi icin bankadan randevu alinmasi
- Sigorta kaydi icin sigorta sirketinden randevu alinmasi (buradaki gibi tek bir SGK yok, arti ve eksileriyle birkac sirket var, farklarini size anlatmalilar)
- Vergi numarasi kaydi icin Finanzamt'dan randevu alinmasi
- Kiralik ev arama sürecinde size destek saglanmasi (Türkiye gibi param var, isim de iyi ben ev bulurum sanmayin, ev bulmak cok ciddi bir mesele Almanya'da) Ev ziyaret randevularinin alinmasi ve basvurularin yapilmasi
- Kiralik ev bulma sonrasinda kontratin incelenmesi (Almanca haliyle) size durumun anlatilmasi, evdeki olasi eksik ve sorunlarin ev sahibince kayit altina alinmasinin saglanmasi ve elektrik/gaz/su abonelikleri icin basvuruda bulunulmasi
- Yabancilar dairesine vize tipinizin degistirilmesi noktasinda basvurulup randevu alinmasi (basta size gecici bir vize verilmis olmali, Almanya'ya geldikten sonra asil vizenize burada basvuracaksiniz.)
- Cocuk varsa onun okul/kres kayit sürecleri icin uygun okulun bulunup kayit icin randevularin alinmasi
- Ehliyetinizi Alman ehliyetine cevirmeniz gerekecek (ilk 6 ay kullanabiliyorsunuz, sonrasi yasak) bu sürecte de teorik ve pratik sinavlara gireceksiniz. Bir sürücü kursu ayarlayarak bu süreclere baslanmasi icin destek olunmasi
-Tüm bu sürecler Almanca olacagi icin bu adimlarda hep yaninizda olmalari ve size tercüme etmeleri.
Bunlarin eksigi vardir fazlasi yoktur. Zor bir sürec olacagina kendinizi hazirlayin ama gözünüz de kormasin, zaman alsa da bir sekilde hersey halloluyor. Gördügünüz gibi Almanya'da her sey, kayitli, randevulu ve mektup üzerinden oluyor. Bankaya bile elinizi kolunuzu sallayarak gidemiyorsunuz, bir randevu almaniz gerekiyor (hatta kimi zaman kuaför icin bile) bu tür yeni aliskanliklar kazanacaksiniz ve sabriniz da tahammül edecek sekilde gelisecek 🙂
Üzücü
hayırlı olsun. Hangi şehre geliyorsun? Nrw eyaletine gelirsen taşınırız. Ben Aachen'da yaşıyorum. Almanya Türk expatlar topluluğumuz var. nrwye gelmiyorsan bile wp gruplarımıza katılabilirsin istersen. ilk zamanların şokunu atlatman için iyi olacaktır. hat konusunda aldi , lidl gibi marketlerden hemen gidip hat alabilirsin. en olmadı ayyıldız filan var dükkanlar da bile satılıyor hemen etkinleştirme işini yapıyorlar. banka hesabı açma kısmında n26 var çevrim içi banka bizim enpara gibi. istersen davet linki de atabilirim 😀 toplu ulaşım için db navigator, naveo gibi uygulamalara bakabilirsin. a noktasından b noktasına nasıl gidersin hepsini gösteriyorlar. deutschland ticket almak istersen aylık toplu taşıma bileti olur kendileri, mopla freenow gibi sitelere bakabilirsin
İşte bu hocam cok saolun n26 link atarmisin senden uye olayim
Link icin sizi bekliyorum üye olmuyorum kazanin diye
@haydar8999 https://n26.com/r/ulasb1785 buradan açabilirsin. teşekkürler beklediğin için
@haydar8999 başka konular aklına takılırsa sorabilirsin.
Hocam hayırlı olsun, kasım ayından beri ben de vize randevusu bekliyorum istanbuldan. Siz ne zaman başvurdunuz ve randevunuz ne zaman geldi acaba?