Koca dalgaların arasına girerek muhteşem kareler yakalayan fotoğrafçı Clark Little, işini nasıl yaptığını anlatıyor.

Surf Photographer Clark Little on Staring Down Shorebreak to Get the Perfect Shot

The Inertia: Surfing's Definitive Community // http://www.theinertia.com Getting tossed around by shorebreak and slammed into the sand day after day is a rough go; Clark Little wouldn't have it any...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Fifa Dünya Kupası Brezilya 2014 maç özetleri TRT’nin hazırladığı özel sayfadan veriliyor: http://fifadunyakupasi.trtspor.com.tr/videogaleri/mac-ozetleri

Video odaklı olarak tasarlanan bu sayfada, maalesef inanılmaz hatalar var. Video sistem ile ilgili hatalar:

* Videoların ayrı linkleri yok
* Videoları durdurup tekrar başlatmak sürekli sorunlu
* İstediğimiz yerden videoya başlayamıyoruz

İşin aceleye geldiğini sanmıyorum, zire aylar öncesinden bu konuda rahat hazırlık yapılabilirdi. Bu ufak projeyi yönetme konusunda hataların olduğunu düşünüyorum kesinlikle.

#Brezilya2014 #internet #yazılımgeliştirme #internet

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 6

Fifa 2014’de maçlarda çok sık görmediğimiz kamera açıları kullanılıyor. Bunlardan bir tanesi, örümcek kamera olarak adlandırılan bir sistem.

Bu videoda nasıl çalıştığını görebilirsiniz.

#fifa14

Eaglecam - 3D Cablecam system

Eaglecam 3D is the first Dutch cablecam system for stabilized and three-dimensional camera movements, creating unique perspectives for registration of (sporting) events and concerts.

...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Sony A7s’nin düşük ışık performansı ile ilgili bir video, oldukça etkileyici:
http://www.youtube.com/watch?v=BLIb5Kl0uT8

Diğer videolar:

http://www.youtube.com/watch?v=eYq1cwhk2Tc

Sony A7S, dahili 4K kayıt yapmadığı için ve HDMI üzerinden 4K kayıt yapan bir seçenek şimdilik olmadığından (Atomos Shogun gelene kadar), görüntü ilk başta HDMI üzerinden SDI sinyallerine dönüştürülmüş, daha sonra da BlackMagic Hyperdeck Studio ile kayıt yapılmış.

#basçek #fotoğrafçılık

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Ozkan Erden paylaştı.

Koşu için kulaklık aradığımı teknoseyir’de paylaşmıştım ve @omerfaruk ‘un dikkatime getirdiği Sony NWZ-W273’yi denemeye karar verdim. Kararımda koşarken sağda solda sallanan kablo olmasından hoşlanmamam etkili oldu. İndirimli satıldığı büyük bir mağaza vardı, dün gitmeye niyetlenmiştim ama tropik yağmur altında oraya kadar yürüyemediğimden bugüne kısmetmiş. Tamamen siyah alacaktım ama yoktu, mavili siyahlısından aldım geldim şarj edip içine hareketli parçalar attım. Ekranı olmayan bir cihaz için 4GB gayet yeterli.

İlk 20dk denemesi ile ses kalitesi beni tahmin etti, baslar çok baskın değil haliyle ama mevcut, biraz daha vokal ağırlıklı gibi. Yanında gelen kulakçığı çıkarıp en küçüğünü taktım ve kulağıma yerleştirdim, ses yalıtımı iyi, kolay kolay kulaktan çıkacak gibi de durmuyor. Ses seviyesi baya yüksek olabiliyor ama bana fazla geldi:) Yarın sabah koşuda ve ardından da havuzda deneyeceğim. Biraz zaman geçireyim çok uzatmadan bir inceleme yazarım. Şarj ve dosya aktarımı için yanında gelen apartı kullanmak ek bir şeyler taşımak anlamına geleceği için kimilerinin hoşuna gitmeyebilir, onu da belirteyim.

Sony TR Su Geçirmez Spor WALKMAN®

sony.com.tr'de bulduklarımı incele
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 11

Panasonic GH4’ün dahili 1920×1080 200 Mbit kaydı(4:2:0 8-bit) ile, HDMI üzerinden sıkıştırmasız olarak verilen 10-bit 4:2:2 kaydın (Atomos Ninja 2 ile kaydedildi) görüntü kalitesi farkı.

#panasonic #gh4 #basçek #fotoğrafçılık

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 14
  • freeman44 @freeman44

    kesinlikle harici kayıt görüntü daha net @ozkane incelemede Dslr kıyaslaması da olacak mı?

  • Mehmet Emin Başpınar @m_emin

    sony ax100 ya da a7s daha iyi gibi. ama bu daha populer oldu .

    • Ozkan Erden @ozkane

      Sony AX100’ün GH4’den daha iyi olma ihtimali yok. AX100, son kullanıcıya yönelik olan çıkan 4K handycam. GH4’ün sunduğu profesyonel çekim imkanı AX100 değil ama A7S ile sağlanıyor.

      A7s’nin en büyük avantajı, düşük ışık performansı. S-Log çekebiliyor, dinamik aralığı çok iyi görünüyor. A7S’nin en büyük handikapı ise dahili 4K yapamaması. Atomos Shogun gibi harici 4K kayıtçıya ihtiyaç duyması.

      Gh4 ve a7S ikisi de çok başarılı olacak; ama dahili kayıt seçeneklerinden ve fiyat avantajından ötürü GH4 biraz daha avantajlı. İyi 4K isteyenler ise, makineden bağımsız olarak, harici kayıtçıları tercih etmek durumunda.

      Tabii bu söylediklerim işin profesyonel kısmı için; amatör olarak film&belgesel çekenleri ilgilendiriyor daha çok.

  • Yalçın Aydın @yalcinaydin

    Bu x:x:x olayı ne oluyor ben bilmiyorum açıkçası. Farkı yaratan onun sonundaki 2 mi yoksa 10 bit 8 bit kaydı mı diye sorsam mantığım hemen 2 bit farka kayıyor.

    • Ozkan Erden @ozkane

      “Chroma sampling” diye geçiyor @yalcinaydin .

      8-bit ve 10-bit arasında renk tonlama geçişlerinde kat ve kat fark var. Tabii bu farkın oluşabilmesi için renk uzayının da daha fazla bilgiye sahip olması gerekli.

      Örneğin:

      1080p videoda, 4:4:4 renk uzayına sahip olunca 1920×1080 piksellik renk bilgisine sahibiz
      4:2:2 olunca, 960×1080′ piksellik renk bilgisine,
      4:2:0 olunca da 960×540 piksellik renk bilgisine sahibiz.

      Yeşil ekran çekimlerinde bu yüzden hep 4:4:4 RAW çekim yapılması tercih ediliyor profesyonel işlerde. Renk bilgisi en fazla olduğundan, renkleri post’ta ayırmak da kolaylaşıyor.

      Broadcast, yani yayın standardı 4:2:2’dir dünyada kabul edilen. Son kullanıcı kameraları istisnasız 4:2:0’dır; bu yüzden bazı renkleri çok baskın &dolgun verirler; örneğin yeşil ve mavi.

      Aldığım ekran görüntülerindeki temel fark 4:2:2’den değil (çünkü renk ile ilgili farkları ancak piksel dikizleme yaparak anlarız). Daha çok sıkıştırma algoritmasından. Gh4, içerde görüntüyü 200Mbit olsa bile çok sıkıştırıyor.

      4:2:2’nin farkı ise, düz (flat) çekilen görüntüyü renk düzenleme soktuğumuzda ortaya çıkıyor. Renk geçişlerinin daha düzgün olmasını sağlıyor ve diğer kameralarla daha kolay eşleşebiliyor.

      Canon 5D Mark III üzerinde de sıkıştırmasız HDMI çıkışı var ama sadece 4:2:0 ve 8-bit. Harici kayıtçı kullanmak daha az gürültülü ve sıkıştırmasız görüntü elde etmemizi sağlıyor. Ama mesela Canon C100’deki HDMI çıkışı 4:2:2 ve 10-bit. C100’de harici kayıtçı kullanınca ortaya ciddi fark çıkabiliyor.

  • Bozcukforum @bozcukforum

    vallahi bir aydınlanma geldi 🙂

Fotoğrafçılıkla uğraşan ve bir çok lensi olan kullanıcılar, her lensi için koruma amaçlı UV filtre alır. Fakat ND ve polarize gibi pahalı olan filtreleri her lens için almaz.

Kullanılan lenslerin hepsinin filtre çapı aynı olmayabilir. Örneğin Canon 24mm f/2.8 lensin filtre çapı 58mm iken, 24-105mm f/4 lensin filtre çapı 77mm.

Böyle bir durumda yapılması gereken şey, sahip olduğunuz en büyük filtre çaplı lens için filtre almak ve ufak filtre çapına sahip lensler için “step-up ring” adı verilen, dönüştürücü halkalar kullanmak.

Örneğin, 58mm->77mm’ye dönüştürücü halka kullanarak, 58mm’lik lenste 77mm’lik filtreleri kullanabilirsiniz.

Özellikle ebay’de aralık çok geniş olmamakla birlikte istediğiniz ebatta dönüştürücü bulabiliyorsunuz. Birden fazla dönüştürücü kullanmak ise mümkün.

Örneğin, 46mm’lik lense elinizde 82mm’lik filtreyi takmak isterseniz, şu şekilde dönüştürme yapabilirsiniz:

46’dan 58 mm’ye
58’den 82 mm’ye

Gel gelelim, Hayyam pasajında bile bu tür filtreleri bulmak çok zor. Aradığınız tam ölçüleri ebay’den rahatlıkla bulabiliyorsunuz.

#fotoğraf #fotoğrafçılık #basçek

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 9