Panasonic GH4'ün dahili 1920x1080 200 Mbit kaydı(4:2:0 8-bit) ile, HDMI üzerinden sıkıştırmasız olarak verilen 10-bit 4:2:2 kaydın (Atomos Ninja 2 ile kaydedildi) görüntü kalitesi farkı.

#panasonic #gh4 #basçek #fotoğrafçılık

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • homerusan @homerusan

    fotoğrafın bu boyutunda çok belirgin bir fark görülmüyor. belki harici kayıtta kayanın detayları biraz daha fazla denebilir

  • Ozkan Erden @ozkane

    İnceleme videomuzu çektik 🙂 Önümüzdeki hafta içinde çıkacak.

  • patpat @pathologic

    Harici kayıt kesinlikle daha keskin. Ama 200 mbps evlerden irak disk yetişmez.

    • Ozkan Erden @ozkane

      İşin ilginci, GH4'ün 200 Mbit modundayken çekilen görüntülerin dosya boyutlarına baktığımızda, ortalama 50 Mbit ile çekildiği ortaya çıkıyor. Yani dosya boyutları 200 Mbit'e göre hesapladığımızda ortaya çıkan rakam gibi büyük değil.

  • freeman44 @freeman44

    kesinlikle harici kayıt görüntü daha net @ozkane incelemede Dslr kıyaslaması da olacak mı?

  • Mehmet Emin Başpınar @m_emin

    sony ax100 ya da a7s daha iyi gibi. ama bu daha populer oldu .

    • Ozkan Erden @ozkane

      Sony AX100'ün GH4'den daha iyi olma ihtimali yok. AX100, son kullanıcıya yönelik olan çıkan 4K handycam. GH4'ün sunduğu profesyonel çekim imkanı AX100 değil ama A7S ile sağlanıyor.

      A7s'nin en büyük avantajı, düşük ışık performansı. S-Log çekebiliyor, dinamik aralığı çok iyi görünüyor. A7S'nin en büyük handikapı ise dahili 4K yapamaması. Atomos Shogun gibi harici 4K kayıtçıya ihtiyaç duyması.

      Gh4 ve a7S ikisi de çok başarılı olacak; ama dahili kayıt seçeneklerinden ve fiyat avantajından ötürü GH4 biraz daha avantajlı. İyi 4K isteyenler ise, makineden bağımsız olarak, harici kayıtçıları tercih etmek durumunda.

      Tabii bu söylediklerim işin profesyonel kısmı için; amatör olarak film&belgesel çekenleri ilgilendiriyor daha çok.

  • Yalçın Aydın @yalcinaydin

    Bu x:x:x olayı ne oluyor ben bilmiyorum açıkçası. Farkı yaratan onun sonundaki 2 mi yoksa 10 bit 8 bit kaydı mı diye sorsam mantığım hemen 2 bit farka kayıyor.

    • Ozkan Erden @ozkane

      "Chroma sampling" diye geçiyor @yalcinaydin .

      8-bit ve 10-bit arasında renk tonlama geçişlerinde kat ve kat fark var. Tabii bu farkın oluşabilmesi için renk uzayının da daha fazla bilgiye sahip olması gerekli.

      Örneğin:

      1080p videoda, 4:4:4 renk uzayına sahip olunca 1920x1080 piksellik renk bilgisine sahibiz
      4:2:2 olunca, 960x1080' piksellik renk bilgisine,
      4:2:0 olunca da 960x540 piksellik renk bilgisine sahibiz.

      Yeşil ekran çekimlerinde bu yüzden hep 4:4:4 RAW çekim yapılması tercih ediliyor profesyonel işlerde. Renk bilgisi en fazla olduğundan, renkleri post'ta ayırmak da kolaylaşıyor.

      Broadcast, yani yayın standardı 4:2:2'dir dünyada kabul edilen. Son kullanıcı kameraları istisnasız 4:2:0'dır; bu yüzden bazı renkleri çok baskın &dolgun verirler; örneğin yeşil ve mavi.

      Aldığım ekran görüntülerindeki temel fark 4:2:2'den değil (çünkü renk ile ilgili farkları ancak piksel dikizleme yaparak anlarız). Daha çok sıkıştırma algoritmasından. Gh4, içerde görüntüyü 200Mbit olsa bile çok sıkıştırıyor.

      4:2:2'nin farkı ise, düz (flat) çekilen görüntüyü renk düzenleme soktuğumuzda ortaya çıkıyor. Renk geçişlerinin daha düzgün olmasını sağlıyor ve diğer kameralarla daha kolay eşleşebiliyor.

      Canon 5D Mark III üzerinde de sıkıştırmasız HDMI çıkışı var ama sadece 4:2:0 ve 8-bit. Harici kayıtçı kullanmak daha az gürültülü ve sıkıştırmasız görüntü elde etmemizi sağlıyor. Ama mesela Canon C100'deki HDMI çıkışı 4:2:2 ve 10-bit. C100'de harici kayıtçı kullanınca ortaya ciddi fark çıkabiliyor.

  • Bozcukforum @bozcukforum

    vallahi bir aydınlanma geldi 🙂