Malum konumuz YGS. Ben de birkaç kelime edeyim.

YGS, çok fazla bilgi ağırlıklı bir sınav değildir. Basit bilgilerle soru çözme yetisi ölçülür. Her ne kadar tasvip etmesem de bu böyle. 160 dakika içinde sizden bütün soruları cevaplamanız isteniyor. Ama şöyle bir gerçek var ki 160 dakika içinde yüzde 90'ınınız bütün soruları çözemeyecek.

Ben bir sayısalcı olarak sayısalcı kardeşlerime sesleniyorum. Eğer çok ileri seviye bir konumdaysanız, öğretmenleriniz farkı sosyal ile açacağınızı söylerler. Doğrudur da. Ama 4 tane sosyal sorusu yaklaşık 1 tane matematik sorusuna eşittir. Bu yüzden sosyale ayıracağınız vakti Matematik ve Türkçe'ye ayırmanız gerek. Sınavın hepsi yetişmedi mi? Bırakın hiç sosyal yapmayın. Emin olun sayısalcılar için çok büyük bir getirisi yok. Matematikten veya Türkçe'den çözeceğiniz bir soru kat kat fazla puan getirecektir.

Matematik soruları genelde problem çözmeye yani dört işleme odaklıdır. Bu zamana kadar problem çözme becerinizi ne kadar arttırdıysanız yarın ona göre bir sonuç alacaksınız. Yani bütün kuralları bilmek yerine bu kuralları pratiğe döküp beceri kazanmak daha önemlidir. Bütün konuları bilmiyorum diye üzülmeyin, polinom ve faktöriyel dışında sıkıntı çıkmaz. Ama sınava gitmeden önce kare farkı, küp farkı açılımlarına mutlaka göz atın.

Türkçe sorularında küçük bir kısım dil anlatım, diğer kısımlar paragraf sorularıdır. Dil anlatım soruları belli bir bilgi gerektiriyor ancak ufak-basit bilgilerle bu sorular kolayca çözülebilir. (Noktalama işaretleri, eklerin yazılışı, bileşik kelimelerle ilgili çıkar genelde.) Paragraf sorularında ise okuduğunu anlama becerisi ölçülür. Paragraf soruları için birkaç öneri vereyim:

-Okuma sırası, Soru---> Şıklar---> Paragraf şeklinde olmalıdır. Soru ve şıklar, paragraftan daha kısa olacağı için geçici bellekte daha uzun süre kalır. Ve paragrafı okurken ne aradığınızı bilirsiniz.

-Okuduğunuzu anlamıyorsanız gözlerinizi iki saniyeliğine kapatıp aklınıza gelebilecek güzel manzaraları düşünün. Bir anda beyniniz boşalacak.

-Kesinlikle soruların altını ÇİZMEYİN. Kalemle ufak işaretler bırakarak soruları geçin. Soruların altını tek tek çizerseniz hem yanınızdaki arkadaşı rahatsız edersiniz, hem kaleminiz çabuk biter, hem de altı çizilerek belirtilmiş önemli kısımları kaçırırsınız. Kalemler kurşun kalem olduğu için hem çabuk biter hem de versatil kalemden çok daha fazla ses çıkarır. Ayrıca çizerken sarfedeceğiniz efor elinizi yoracak ve matematikte yapacağınız işlemler için sıkıntı çıkaracaktır.

Gelelim fen sorularına. Her ne kadar bilgiyi değil de beceriyi ölçen bir sınav olsa da, fen soruları bilgi sorularıdır. Yine de çok kapsamlı sorular değillerdir. Akıl yürüterek çözebildikleriniz mutlaka çıkar. Ama bu sorular 40 soru içinde 5-6 tane falandır. Onun dışında mutlaka bir bilgi birikiminiz olmalı. Yüzeysel bilgiler olsa bile bilmeden pek bir şey yapmanız mümkün değil.

Gelelim sınav öncesine. Sabah uygun bir vakitte uyanın. Gece de geç yatmayın. Geç yatsanız bile uyuyamıyorsanız hiç stres yapmayın. Uyumak için ayrı bir efor sarfetmeyin, bir saat geç bile olsa farketmeden uyuyacaksınız zaten. Sabah kalktığınızda kahvaltıda çok ağır şeyler yemeyin. Günlük rutininize devam edin. Akıl açıyormuş diye önünüze gelen şekeri yemeyin. Sınıfta iki tane şeker verecekler zaten. Yeteri kadar peçete de çıkıyor o kalemlikten. Sınava su götürecekseniz mutlaka dışındaki plastiği sökün. Üzerinize çok ağır şeyler giymeyin. Rahat olun ya. Belgelerinizi ve nufüs cüzdanınızı hazır edin. Yanınıza belgeler ve nufüs cüzdanı dışında hiçbir şey almayın. Çünkü cepleriniz tamamen boş olmalı.

Şunu unutmayın; bu bir ölüm-kalım meselesi değil. Rahat olun. Elinizden gelenin en iyisini yapın. Sakın panik yapmayın. Panik, yanlış kararlar vermenize sebep olur. Bu sınavda istediğiniz başarıyı elde edemeseniz bile önünüzde bir şans daha var. YGS'nin %40'ı LYS'nin %60'ı alınıyor. LYS'de güzel bir performans gösterip istediğiniz yere gelebilirsiniz. Diyelim ki gelemediniz, seneye tekrar denersiniz. Ben seneye kalamam diye yanlış tercihler yapmayın. Tercihlerinizde sadece kendi isteklerinize öncelik verin. Kendimden örnek vereyim, ben 2015'te YGS ve LYS'ye girdim. Sınava girmeden önce durumum cidden iyiydi, 50 matematik sorusundan 48 net falan görüyordum. Ama o sene devletin siyasi durumundan dolayı YGS ve LYS inanılmaz derecede zor olmuştu. Sınavın birincisinin 464 puanı vardı, gerisini siz düşünün. Ben sınava girmeden önce daha önce çıkmış sorularının çoğunu çözdüm. Matematikten, fizikten özel ders aldım. Sınava bir girdim, gördüklerimin hiçbirisini bilmiyorum. Deli gibi türev çözen ben (LYS'den bahsediyorum, benzer bir durum YGS'de de oldu) hiçbir türev sorusunu çözemedim. Sınavdan çıktığımda perişandım. Ne yapacağıma dair hiçbir fikrim yoktu. Ben bir eğitimcinin oğluyum ve bulunduğum bölgede babam yüzünden herkes beni tanıyor. Ben dahil hiç kimse benden böyle bir şey beklemediği için ortada kaldım. (YGS'de 323 puanla 85.000'e girdim) Etrafımdaki herkes benden nefret ediyordu, istisnasız herkes. Ben de daha fazla katlanamayacağım için mecbur tercih yaptım. O sene resmen boş gezdim sınavların bana yaptığı darbeyle. Düşünsenize bir anda hayatınızın yönü değişiyor ve elinizden bir şey gelmiyor, gelecek olsa bile etraftakiler buna engel oluyor. O sene hiç çalışmadan YGS'ye girdim. Soruların bir kısmını sallaya sallaya sınavdan çıktım ve 370 puan aldım. 2015 gibi değildi, alakası yoktu. O an dedim keşke olacaklara katlanıp bir sene daha kalsaydım, şuan çok daha iyi bir yerdeydim. Ama işte olmadı. Sınavdan çıkınca okula devam edip bitirip bu şekilde bir hayat kurmak geldi aklıma. 2. sınıfta okuldan neden nefret ettiğimi tekrar hatırladım. Artık her şey gözüme batıyordu. Bu seneyi neredeyse okula gitmeyerek geçirdim. Yarın ben de sizler gibi sınava gireceğim ve artık neresi olursa gideceğim.

Kısacası verdiğiniz kararlar sizden uzun bir zaman çalabilir. Etrafınızdaki insanların sizi yönlendirmesine izin vermeyin. Gitmek istediğiniz bölümü seçin, bu bölümden kişileri mutlaka internette bulursunuz. Onlarla konuşup fikir alın. Ve gitmek istediğiniz okulu tercih etmeden önce mutlaka okulu görün. Uzun bir yazı oldu farkındayım, çok daha uzatabilirim ama gerek yok. Panik yapmayın, kendi düşüncelerinize öncelik verin, karar vermeden önce tekrar tekrar düşünün ve araştırın. Bu anlattıklarım YGS'den ziyade LYS için geçerli. Ama o da uzak değil. Size sizden başka kimsenin faydası olmaz, bunu unutmayın.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Tarık KAYA (34) @tarikkaya

    Ne yazmışsın ellerine sağlık. 🙂

  • Emin @emin

    2015'de ygsde matematik-fen-sosyal-türkçe şeklinde çözmüştüm normalden farklı. Hayattaki şansım. :s

  • Emin @emin

    Matematik soruları genelde problem çözmeye yani dört işleme odaklıdır. Bu zamana kadar problem çözme becerinizi ne kadar arttırdıysanız yarın ona göre bir sonuç alacaksınız. Yani bütün kuralları bilmek yerine bu kuralları pratiğe döküp beceri kazanmak daha önemlidir. Bütün konuları bilmiyorum diye üzülmeyin, polinom ve faktöriyel dışında sıkıntı çıkmaz. Ama sınava gitmeden önce kare farkı, küp farkı açılımlarına mutlaka göz atın.

    Gelelim fen sorularına. Her ne kadar bilgiyi değil de beceriyi ölçen bir sınav olsa da, fen soruları bilgi sorularıdır. Yine de çok kapsamlı sorular değillerdir. Akıl yürüterek çözebildikleriniz mutlaka çıkar. Ama bu sorular 40 soru içinde 5-6 tane falandır. Onun dışında mutlaka bir bilgi birikiminiz olmalı. Yüzeysel bilgiler olsa bile bilmeden pek bir şey yapmanız mümkün değil.

    Hiç belli olmaz bu kadar net konuşmaya gerek yok bence. Ösymye bağlı.

    • Emre @emre64

      Ösym'ye bağlı olsa bile soru tipleri belli. En azından kalıplar böyle. Yine farklı soru gelme ihtimali her zaman vardır ama daha yüksek olan ihtimali konuşmak daha mantıklı.

Periscope tan Trump'a : Göçmenler tarafından gururla Amerika'daki üretilmiştir.
#HaberinizOlsun #KonuDışı #Periscope

BeğenFavori PaylaşYorum yap

oyunlarda yüksek fps performansı almak isteyen windows 10 kullanıcılarının yapması gerekenler

Fix Low Game FPS in Windows 10 by Disabling This Feature

There's a new feature in Windows 10 that could be having a significant impact on your gaming performance. Here's how to disable it.
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Windows10'da, XBOX uygulaması ile oyunlar video olarak kayıt edilebiliyormuş 😀 Yeni keşfettim ben 😀 Bitrate ayarı falan yok, kendi tanımlı o tarz ince ayarları, h.264/mp4 olarak kayıt ediyor, bitrate ortalama 4.5 mbps civarı, fps de değişken(üst limit 60 ile sınırlı ama). Ben i5 3337u ve gt740m ile kasma fln yaşamadan normalde oynadığım akıcılıkla oynayabildim oyunu. Bimeyen varsa falan: Bu dursun burada 🙂
Düzenleme: Kalite ayarları hem video hem de ses için ayrı ayrı, fazla detaylı olmasa da XBOX uygulamasının Oyun DVR menüsünden yapılabiliyormuş.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

İşini en kaliteli şekilde yapan bir isim,Seviyeli ve kendini sevdiriyor,Youtube'da Oyun serisi izliyorsanız benim gözümde 1 numara 🙂

Easter GamersTv

Merhabalar ! Aramıza hoş geldin.Bu kanalda bir ton oyun bulabilirsin.Bu oyunlar , bir saplantı haline getirilip 2700 bölüm çekilip beyin yıkayan oyunlardan z...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
memoyilar paylaştı.

#akış beyler bi arkadaş YouTube daki videoları mp3 şeklinde indirebileceğimiz bi app yapmisti baya begenmistim ben onu gereksiz uygulalari kaldırırken onuda kaldirmisim şimdi bulamıyorum biliyorsanız yardımcı olurmusunuz ??

BeğenFavori PaylaşYorum yap
memoyilar paylaştı.

"Multitoucha ne diyorduk Alparslan yaa" 😀 Güzel inceleme olmuş dün yanlışlıkla yayınlanan incelemeden sonra 😛
(dikkat droptest içerir 😛 )

#akış #surfacepro4

surface pro 4 video inceleme yeni

Microsoft Surface Pro 4 incelemesi
BeğenFavori PaylaşYorum yap

#akış #Facebook #Xperia Bazı arkadaşlar var bu ülkede, gerçekten garipler. Bilgisizce konuşabiliyorlar. Biz de bilgilendirmek istiyoruz ama inat edince dayanamıyoruz. Bir kişi, bilgisiz olduğu konu hakkında konuşmamalı bence :

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 15
memoyilar paylaştı.

#AtatürküAnmaGençlikveSporBayramı'mız kutlu olsun.
Unutanlara unutturanlara inat, balkonlarınızdan şanlı bayrağımızı eksik etmeyin! (mümkünse Atatürklü Türk Bayrağı) #AtamSanaMinnetarız

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 12 / 16