Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2019/17
22 - 27 Nisan 2019 #17
- Türkiye Inovasyon Haftası etkinlikleri 3-4 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek.
- Samsung, Fold’un piyasaya çıkışını erteledi.
- iFixit sitesi Galaxy Fold’u parçalarına ayırdı ama daha sonra Samsung’un isteği üzerine yayından kaldırdı.
(Ars Technica haberinde detay fotoları bulunuyor)
- IoT cihazlar için Mozilla WebThings duyuruldu.
- NVIDIA, GTX 1650 ekran kartını piyasaya sürdü.
- Intel, tüm kategorilerde 9. Nesil işlemcileri piyasaya sürdü.
- Instagram beğeni sayısını saklama yoluna gidebilir.
- YotaPhone’un firması iflas etti.
- Avusturya’nın yeni teklifi ile yorum yazmak için gerçek isim ve adres verilmesi gerekecek.
- İngiltere, Huawei’nin 5G şebekesinin kritik noktalarında yer almasını istemiyor.
- Huawei P30 Pro’da Ay fotoğrafında yapay zeka hilesi yapıyor.
- Huawei dizüstü bilgisayarlarda yüklü gelen yazılımda güvenlik açığı belirlendi.
- Facebook, şimdiye kadar çarptırıldığı en büyük cezaya hazırlanıyor.
- Yasakları aşan 0wikipedia adresi kapanıyor ama alternatif isimler kullanıma sunulmakta.
- Samsung, yarıiletken alanında büyümeyi planlıyor.
- LG, telefonlarını Kore’de üretmeyecek.
- Microsoft, 1 Trilyon $ pazar değerine erişen bilişim firmaları arasına girdi.
- Windows 10 Mayıs 2019 güncellemesi şimdiden sorunlarla anılmaya başlandı.
- Microsoft, Windows 10’a gelecek olan “Sets” özelliğinden vazgeçti. Geleceği tehlikede olan Paint ise şimdilik güvende.
- Whatsapp’dan ekran görüntüsü alınamayacak.
Oyun Dünyasından
- Days Gone çıktı.
- Nintendo, Mario Bros oyununun amatörlerce geliştirilen Commodore 64 sürümünü engelledi.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Geldi. 1080p biraz sonra gelir.
''Aaa 360p video mu olur?'' tayfasını temsilen bu yorumlardan bıkan ben 🙂
@volkan-erkut Bir çeşit IQ testi o bence. YouTube ölçüyor gizlice 🙂
@gamsizm Kesinlikle 😀
http://teknoseyir.com/yuklemeler/podcast/2019/04/gundem17_2019.mp3
Uykudan önce iyi gelir:-)
Ağzınıza sağlık.
Arabesk 😀
@scorptr hep arabesk yazıyordu galiba tür olarak Podcastte. Ülke komple arabesk
Levent abi çok yaşa .Yorumların samimiyetin beni benden alıyor. 😊
http://teknoseyir.com/yuklemeler/podcast/2019/04/gundem17_2019.mp3
Hayatımız arabesk. 🙂
İzleyelim 🙂
41:40 "Abi iyi yatıyor mu para" 😀 😀
türkiyede eskiden tc kimlik onayı ile üyelik yaptırıyorduk. fakat seçmen kayıtlarının internete düşmesi sebebiyle 45 milyon kadar kişinin kimlik bilgisi internette dolaşıyor. dolayısıyla onun da bir değeri kalmadı. mecburen sms girişi kullanmak gerekiyor oda maliyetli.
p30 pronun ay modu konusuna cevabı böyle bir iş için ayın tüm açılardan modellemesi gerekeceği için absürt seviyede disk alanı gerektirir yani teknik olarak mümkün değil.
Yoo bir iki poz yeter. Zaten çamur gibi çekeceği için ne koysanız gider 🙂 Bu arada NVIDIA'daki yapay zeka cinsinden bir teknoloji olsaydı o işleri zaten telefon yapmayacak, yapılmışını kullanacaktı.
Zaten ayin bi gordugumuz yuzu ve goremedigimiz karanlik yuzu var. Bu degismiyor. Ayni goruntu.
https://youtu.be/4-lz37E_TA8
Yapilmisi var 😋
https://youtu.be/fdhPESR9e4w
@borayds aynı yüzü görüyoruz ama aynı görüntüyü görmüyoruz. dünyadan baktığın yere göre açısı, ayın evreleri ve bulunduğun bölgedeki hava şartlarından kaynaklı bozulmalar var. araya girecek bulut bile görüntüyü çok değiştirir. böyle bir yapıştırma mantığı ile yapsalar montaj olduğu bence mutlaka belli olurdu.
bunun yerine tıpkı diğer yapay Zeka modlarında olduğu gibi resim işleme ayarlarını düzenlemişlerdir. eğer böyle olduysa ve insanları bu şüpheye düşürecek kadar başarılı sonuçlar alınıyorsa huawei'yi tekrar tebrik etmek lazım.
@gamsizm interneti devre dışı bırakıp fotoğraf çekilirse durum ne olacak peki?
Cumartesi sabahlarının rutini. Ellerinize sağlık.
pc de optik sürücü işi bitti zaten. steam varken kimsenin kutulu oyun aldığını sanmıyorum. mağazalarda da oyun kısımları zaten yarıya düştü. komple kalkması süpriz olmaz. hatta şimdiye kadar kalması bile saçmaydı.
30 yaşındayım nintendo türkiyeye resmi gelmediği için mario yu sahte cihazlarda oynamıştım. ilkokulda pc ye geçtikten sonra bir kere bile mario ne oldu diye merak etmedim. mario o zaman için hikayesiyle değil teknolojisiyle fark yaratıyordu. dolayısıyla bende sürekli teknolojiyi takip ediyorum. nintendo kendi hayal dünyasında yaşıyor bundan 20 yıl sonra nintendo kimsenin umrunda olur mu emin değilim
Xbox One'ı geçecek switch satışları
@blackmesa o gün için güzel bir deneyimdi. fakat o deneyimi yaşatan şey marionun anlattığı hikaye değildi. fakat o günden bu güne marionun taşıdığı tek şey hikayesi. oyun mekanikleri, grafikler ve sesler değişti. hikayesi de oldukça sıradan olduğu için bende merak uyandırmıyor.
zelda ve pokemonda durum farklı mesela. onların anlatacağı bir hikayesi var. bu sebeple isim her zaman bir merak uyandırıyor.
açıkçası marionun contra kadar bile bir değeri yok bence. hatta excite bike kadar bile yok.
@melburg çünkü nintendo switch xbox one'dan daha başarılı bir cihaz. bir kere daha fazla exclusive'i var üstüne rakibi yok. belki apple rakip olabilir 2020 de. onuda switch 2 ile bertaraf edebilirler belki
Samsung'u seviyorum, çünkü hep risk alacak şekilde yenilikçi ürünler üzerine para ve zaman harcıyor. Ama ne yazık ki bu risk bazen kullanıcılarına mağduriyet yaşatıyor. Apple kullanıcısı olarak Samsung'u ölesiye kötülemenin bir anlamı yok bence. Zaten tasarım olarak Huawei'nin katlanabilir telefonunu daha çok beğenmişti. Bakalım onların cihazları kullanıcıları buluştuğunda ne olacak. Apple her zamanki gibi uyanıp davranıp, bu konsept oturunca kendi modelini çıkartıp, ekmeğini yer.
@cantona 😀
İnstagram konusunda malum sitenin yaptığı m20 incelemesi geldi aklıma. " aaaa type ce si var "
Levent abideki ateş ten istiyorum ben. Donuyorum hala...
Dolar 3,5 a kadarken Fantezi idi; 3,5 u aşınca Arabesk oldu...
bi açtım plus diyor. üzüldüm. plussızlık zormuş.
Ses dosyası plus değil.
@gamsizm öyle dinledim abi zaten ama arada bi yan sekmeden göz atıyodum gülüşme sıralarında 🙂 1-2 haftaya tekrar plus'a dönücem.
@maximtsigalko Gel gel stok çok 🙂
"Sarpa sarmaya mı başladı", sarpa sardı çoktan...
Öyle bir SSD konulacak ise o PS'in fiyatını düşünemiyorum. Sırf SSD parası tonla para isterler...
Muhtemelen süper hızlı tampon SSD olacak bir de depolama. Depolama daha yavaş bir SSD olabilir maliyeti yükseltmez. Hızlı olan taraf da 2020 yılında makul bir fiyata eklenebilir. Burada PC'de görülmemiş demesi ilginç. Ben PCIe 4.0 diyorum. AMD olacağı için bir tek o var beklenen ve henüz olmayan.
@gamsizm; En mantıklısı pci-e 4 zaten, çünkü SATA ile SsD bağlamayacaklar bana göre; muhtemelen pci-e 4 ile NVMe.2 SsD olabilir.
@gamsizm; Hatta, bizim şu anda SATA'ya taktığımız ucuz SsD'lerin NVMe.2 versiyonları da olabilir, sizin dediğiniz gibi....
@gamsizm; Yine de pahalı geleceğini düşünüyorum ben. SsD'ler yüzünden biraz fazla pahalıya gelebilir. Özellikle Ryzen 3xxx ile birlikte düşünüyorlarsa...
@lterlemez Onlar o anlaşmaları ona göre yapıyor. Nvidia'nın bu işten çekilmesinin sebbei de buydu. Adamlarla bir kere anlaştılar ama aynı konsollar yıllarca satıdlı. Nvidia fiyatı yükseltin demeye başlayınca AMD'ye geçtiler. Aşırı uygun fiyatla alıyorlar.
@gamsizm; Tabi ki, hem uygun fiyattan anlaşıyorlar hem de toplu alım yaptıkları için ayrıca maliyet düşüyor. Ama, benim içime biraz pahalanacakmış gibi bir his geliyor. Bunu, kur farklının büyümesi nedeniyle söylemiyorum. Hem SsD hem de Ryzen 3xxx'lerden dolayı biraz fiyatı artabilir gibi geliyor bana. Ek olarak, her ne kadar (PS3 sahibi olmama rağmen) konsol takip eden birisi olmasam da çıkan oyun sayısının azlığı, bana biraz acısının konsol fiyatından çıkacakmış gibi gelmeye başladı.
@lterlemez Açıkçası SSD'nin katkısını çok net görebilirsek ürün çıktığında fiyatının pahalılanmasını sineye çeker insanlar. Sonuçta bir ekran kartı kadar pahalı olamaz.
@gamsizm; Orası öyle, bazı işlemciler ile bir iki abartılı ana kart hariç, gpu'dan pahalı donanım yok şu an.
@gamsizm; SsD, eğer dediğiniz gibi pci-e gelirse katkısı olacakmış gibi duruyor ama hinlik de düşünebilirlermiş gibi geliyor.
adam gtx1650'yi gt240'ın sınıfına kattı yaw... yok deve artık.
1030'un GT olduğundan haberiniz yok galiba 🙂
@gamsizm gtx1650, gt1030 ile de aynı sınıfa koyulamaz ki.
@gameboy koyulmaz da sizin GT240 örneği gibi de değil. Orda vurgulanmak istenen şey RTX'ten sonra GT'ye kadar giden bir yolculuk başladı. SÜrekli aşağı düşüyoruz her yeni kartta.
aynı güç tüketimi ile 1050 ti'dan %20 daha iyi performans veriyor. fena bir kart değil bence
"bir avuç insanının ilgilendiği" haberi yapmaktansa, oyun haberlerini oyun gündemine devretseniz bence daha şık ve derli toplu bir format olur TS adına.
Tam olarak öyle değil o. Gerek incelemer olsun gerek gündemdeki haberler olsun konu oyun olunca kendi sevdiğimiz şeylere yer veriyoruz. C64 ile ilgili konunun LP'nin ilgisini çekmesi doğal. Yoksa Nintendo kişisel olarak umrumuzda olmaz.
ayrıca 01:08:55 da MG nin ustaca konuyu değiştirmesi 😀
"vimeo player yanıt vermiyor" diye son gündem değerlendirmesini izleyemedim ne yazık ki. size zahmet ilgilenebilir misiniz? teşekkürler
Gigabaytlarca güncelleme var tablı terminal tablı dosya yöneticisi yok 🙂 Huaweide Amerikan firmasının açık bulması çokta şaşılacak birşey değil. Amerikan firmalarının işlemci açıkları ortalıkta duruyor olan birşey yok. Huaweide açık olunca oooo oluyor. Plusta bitmiş vay halimize 😀
Amerikan firması değil İngiltere'de bu adamalrın altyapısını alacağız ama güvenli mi diye araştırma yapıldı ve birçok sorun bulundu. Güvenden kasıt bilgiler Çin'e gidecek mi değil sistem doğru düzgün çalışabilecek mi sorusu idi.
"Assassin's Creed Odyssey" nin "Atlantis Episode 1" expansion pack i çıktı , harika bir expansion olmuş , almayı düşünenlere tavsiye edilir , 1.5 ay ara ile "Episode 2" ve "Episode 3" expansion larıda çıkış yapıcak. 🙂
Geçen Hafta yazmadım bu hafta da Instagram'a dayayıp döşeyecem. Yine FaceBook ürünü olan Instagram'da dolandırıcılar fink atıyorrrr!!! 😡😡😡😠 Sahtekarlar başka bir kişinin hesabından fotoğraflarını (ç)almış. başka bir isimle hesap açmışlar. Bütün fotoları aynı gün atmış, 1 tanesi dışında. İnsanların zaaflarını(erkek için bu kız profilleri) kullanıp milleti çarpıyorlar. Çalıntı hesap Nijerya'da bir amerikalı öksüz diye tanıtıyor mesaj atarak. Para istiyorlar. Ama fotoraflardan Google images dan arattığımda gerçek profil Çekya'lı birine ait. Kullananlar çok dikkatli olsun lütfen.
Zükerberg virüsünü engelleyin.
dün akşam şöyle bir şey gördüm sözlükte. cia instagramda hesap açmış ve kadrajda nazar bocuğu var😮😮 https://eksisozluk.com/ciain-nazar-boncuklu-ilk-instagram-paylasimi--6020691
#banfacebook #baninstagram
Murat Bey, 100 defa sormuşlardır ama birde ben sormak istiyorum. p30 pro mu s10 plus mı?
Onun videosunu ayrı yapacağım daha işleri yüzde yüz bitmedi. Samsung güncelleme çıkarınca her şeyi yeni baştan yaptım.
ben telefonda bile wikiband eklentisi kullanıyorum firefoxta kafam rahat 😀
Shazam denedin mi?
Lp cok yoruyor diyor lp yalniz gitmesin madem
Firma tek kişi çağırıyor genelde.
@gamsizm haklisiniz