İlkokulda yaşadığım ve sonradan farkına vardığım birşeyi tekrar yaşamış gibi oldum. Bir din öğretmenimiz vardı, iddiasu şuydu: "Dünya'nın konumu öyle mükemmel belirlenmişki, Güneş'e 1 milimetre daha yakın olsak aşırı sıcaktan yanardık, 1 milimetre uzak olsak aşırı soğuktan donardık." Tabi çocukluk hali, sorgulamadık bile o zamanlar, inandık. İnsan büyüdükçe, yeni şeyler öğrendikçe geçmişte kendisine verilen yalan yanlış bilgileri farkediyor. Bugün aynı şeyi ortaokula giden bir çocuktan duydum. O da din hocasından öğrenmiş tamı tamına aynı şeyi...

Dünya 1 yıl boyunca Güneş'in etrafında turlarken aradaki mesafe bırakın milimetreyi, milyonlarca kilometre değişiyor. Çünkü yörüngemiz dairesel değil. Zaten bizim mevsimleri yaşamamıza neden olan da bu mesafenin sürekli değişmesine neden olan eksen dönüşü ve eksen dönüşünün eğikliği değiştirmesi. Bu hoca denen zaatlar nasıl bu kadar cahil olabilir ya? #akış

BeğenFavori PaylaşYorum yap