2017'de blue whale game vardı, gerçek hayatta çocuğun kendisine veya başkasına zarar vermesini görev olarak veriyordu. oyun değilse bile kişisel gelişimini tamamlayamamış ergenler, telegram gibi gruplarda toplanıp gerçek hayatta bu tarz şeyler yaparak kendilerini ispat yoluna giriyorlar. çözüm ne bunları yasaklamak, ne de hiçbir işe yaramayacak başka yasaklar koymak.
devletin görevi her yaştan vatandaşına devleti ve vatandaşı ileri taşıyacak hayat amacını bulmasını sağlamak olmalı. kimi çalışmaktan zevk alır, kimi sanattan, kimi spordan, kimi akademik kariyerden. bizim toplumun büyük çoğunluğunun bir amacı yok. sabah trafik çilesi çekip ofise gidip ofiste hiçbir katma değer üretmeden akşam yine trafikte çile çekip (bizzat trafiğin de olmasının sebebi hatta) akşam eve gelip yemek yiyip televizyon ne verirse onu izleyip yatıp uyuyor, haftanın 6 gününü bu döngüde geçirenlerin de büyük çoğunluğu pazar sabahı ailesini alıp sabah daha açılmadan avm kapısına gidip akşama kadar vakit geçiriyor.
sadece tv'den ve haberlerden kulağıma çalındığı kadarıyla biliyordum, detaylarını merak etmemiştim. senin yorumunla biraz detaylı araştırdım, baya kolpaymış, uyardığın için teşekkürler. yine de metnin bağlamı değişmiyor, bu gencin hayatının amaçsızlığından dolayı kendini ispatlamak için yaptığı bir eylem.
arada tek mesajdan "cahil" diye yaftalayan gereksizi de engelledim. birini yaftalayarak kendini gerçekleştirenler de var tabi. bu üniversite okuyacak da, adam olacak da, memlekete faydası olacak da.
@sqn Benim bildiğim kadarıyla, intihara eğilimli olduğu tespit edilen kişilerle sosyal medyada arkadaşlık kurularak şunu yap, bunu yap şeklinde görevlerin verildii bir oyundu. Yani bilgisayar oyunu, atari oyunu gibi bir şey değil. İntihara eğilimleri yüzünden de malesef o yönde kolay manipüle edilebiliyorlardı. Bunun şantaj yoluyla yapıldığını da söyleyenler vardı o dönemlerde.
Programın içeriğini bilmiyorum fakat sırf başlık yüzünden bu alayları ediyorsanız durum vahim. elbette çocukları bu hale getiren bir plan, uygulama var. ne olduğunu kesin bilmediğimiz için haliyle de gizli. gizli komutan ifadesi bence yerinde bir tabir.
@onikidokuz Açtım izliyorum.
İlk on beş dakikasında dinlediğim kadarıyla: Algoritma kavramı ön planda. Algoritmanın çocukları seçip ekran başında tuttuğuna ve bunun için çeşitli görevler verdiğine ve çeşitli ödüllere vurgu yapılıyor. Algoritmanın çevrim içi oyunlar ve Discord'da çok iyi çalıştığını söylüyor. Çocukların gerçekle ve sanal ortamı ayırmasının zorlaştığı ve empati yapamadığı söyleniyor.
Sonrasında: Hukuk ve polisin bunları takip etmesinin zor olduğunu anlatıyor. Ailenin, çocuğunu en iyi tanıdığını söylüyor.
Videonun kalanında konuğun kendi kitabından bahsediliyor.
Eleştirim: Algoritmalar sosyal medya uygulamalarında (Instagram, Youtube, Tiktok vb.) çok iyi çalışır ve kullanıcısını kendisinde vakit harcatarak tutmaya çalışır. Discord'da ve Telegram'da böyle bir uygulama yok. Çevrim içi oyunların bazılarında algoritma var ve rakip bulma, in-app-purchase, kutu açma gibi işlevlerde çalışıp oyuncuya oyun dışı görev vermiyor. Konuk bu konuda bazı bilgileri saklamış veya eksik aktarmış. Ayrıca konuk, video oyun bağımlılığına değinirken ekran bağımlılığına hiç değinmiyor. Halbuki ekran bağımlılığı, insanların sosyalleşmesini doğrudan şekillendiren faktörlerin içinde çok güçlü olup, küçük yaşlarda kesinlikle kontrol altında tutulması gerekiyor.
Yorumum: Ben çocukken televizyon bağımlılığı hedefe alınırdı, sonra bu bilgisayar bağımlılığına geçti, bugünlerde oyun bağımlılığına odaklanılmış. Hâlâ televizyon ve bilgisayarlar var ancak bunlar yaygınlaştıkça ve yetişkinler de bunları hayatlarına yerleştiği sürece sorun olarak gösterilmiyor sanırım (?!) çünkü ekran bağımlısı olan anne babaların çocukları da tablet/telefon bağımlısı oluyor, böyle yetiştiriliyor. Neyse, ihtiyarlar da COD, GTA, ETS2 falan oynasa bu çevrim içi oyunları hedef almaktan vazgeçecekler belli.
Ayrıca ekran bağımlılığı herkes için önemli bir sorun, çocuklar için de gençler için de yetişkinler için de.
Bu arada, Mesut DEMİRBİLEK eski bir cinayet dedektifi. Sebep-sonuç ilişkisi kurarken bu kadar dar bir pencereden bakmamasını umardım.
Şu 70 öncesi mefta olmadan gerçeklerin konuşulduğunu duyamıcaz.
Hay ben söylediğiniz lafa ..... 🤬 ne diyeceklerini şaşırdılar.
Hesoyam, amomrer, baguvix
/mal mode on
Tabii, GTA IV hileleri var ayrıca.
2017'de blue whale game vardı, gerçek hayatta çocuğun kendisine veya başkasına zarar vermesini görev olarak veriyordu. oyun değilse bile kişisel gelişimini tamamlayamamış ergenler, telegram gibi gruplarda toplanıp gerçek hayatta bu tarz şeyler yaparak kendilerini ispat yoluna giriyorlar. çözüm ne bunları yasaklamak, ne de hiçbir işe yaramayacak başka yasaklar koymak.
devletin görevi her yaştan vatandaşına devleti ve vatandaşı ileri taşıyacak hayat amacını bulmasını sağlamak olmalı. kimi çalışmaktan zevk alır, kimi sanattan, kimi spordan, kimi akademik kariyerden. bizim toplumun büyük çoğunluğunun bir amacı yok. sabah trafik çilesi çekip ofise gidip ofiste hiçbir katma değer üretmeden akşam yine trafikte çile çekip (bizzat trafiğin de olmasının sebebi hatta) akşam eve gelip yemek yiyip televizyon ne verirse onu izleyip yatıp uyuyor, haftanın 6 gününü bu döngüde geçirenlerin de büyük çoğunluğu pazar sabahı ailesini alıp sabah daha açılmadan avm kapısına gidip akşama kadar vakit geçiriyor.
Blue Whale Game yoktu, bir efsaneden ibaretti
@ugurcansayan Cahil işte
@ugurcansayan https://youtu.be/z4-6pkWM3e0
sadece tv'den ve haberlerden kulağıma çalındığı kadarıyla biliyordum, detaylarını merak etmemiştim. senin yorumunla biraz detaylı araştırdım, baya kolpaymış, uyardığın için teşekkürler. yine de metnin bağlamı değişmiyor, bu gencin hayatının amaçsızlığından dolayı kendini ispatlamak için yaptığı bir eylem.
arada tek mesajdan "cahil" diye yaftalayan gereksizi de engelledim. birini yaftalayarak kendini gerçekleştirenler de var tabi. bu üniversite okuyacak da, adam olacak da, memlekete faydası olacak da.
@sqn Benim bildiğim kadarıyla, intihara eğilimli olduğu tespit edilen kişilerle sosyal medyada arkadaşlık kurularak şunu yap, bunu yap şeklinde görevlerin verildii bir oyundu. Yani bilgisayar oyunu, atari oyunu gibi bir şey değil. İntihara eğilimleri yüzünden de malesef o yönde kolay manipüle edilebiliyorlardı. Bunun şantaj yoluyla yapıldığını da söyleyenler vardı o dönemlerde.
Blue whale diye bir oyun yok. Hic olmadı. Var diyorsan tek kare screen shot rica edelim
Anonimlik biteceği için artık bişey yazamıyorum. Yakında hesabı silmek de gerekebilir buradaki dahil. Yoruldum gerçekten.
programın ismi çok iyiymiş
Bugünün zekası değil, yarının falan filan
Bugün zeka olmayınca programda ismini yarının zekası koymuşlar.
Programın içeriğini bilmiyorum fakat sırf başlık yüzünden bu alayları ediyorsanız durum vahim. elbette çocukları bu hale getiren bir plan, uygulama var. ne olduğunu kesin bilmediğimiz için haliyle de gizli. gizli komutan ifadesi bence yerinde bir tabir.
komutan değil komut yazıyormuş 🥲 yine de gülüp geçmek yerine durup bakılması gerekli
@alptekinck cocuklarımızı gizli bir güç mü yönetiyor? Yazsa daha güzel olurdu, daha fazla etkileşim alırdı. İlla oyun geçecek içinde.
Bunun linki var mı?
https://www.youtube.com/watch?v=ALe3bW7jH-s
@onikidokuz Açtım izliyorum.
İlk on beş dakikasında dinlediğim kadarıyla: Algoritma kavramı ön planda. Algoritmanın çocukları seçip ekran başında tuttuğuna ve bunun için çeşitli görevler verdiğine ve çeşitli ödüllere vurgu yapılıyor. Algoritmanın çevrim içi oyunlar ve Discord'da çok iyi çalıştığını söylüyor. Çocukların gerçekle ve sanal ortamı ayırmasının zorlaştığı ve empati yapamadığı söyleniyor.
Sonrasında: Hukuk ve polisin bunları takip etmesinin zor olduğunu anlatıyor. Ailenin, çocuğunu en iyi tanıdığını söylüyor.
Videonun kalanında konuğun kendi kitabından bahsediliyor.
Eleştirim: Algoritmalar sosyal medya uygulamalarında (Instagram, Youtube, Tiktok vb.) çok iyi çalışır ve kullanıcısını kendisinde vakit harcatarak tutmaya çalışır. Discord'da ve Telegram'da böyle bir uygulama yok. Çevrim içi oyunların bazılarında algoritma var ve rakip bulma, in-app-purchase, kutu açma gibi işlevlerde çalışıp oyuncuya oyun dışı görev vermiyor. Konuk bu konuda bazı bilgileri saklamış veya eksik aktarmış. Ayrıca konuk, video oyun bağımlılığına değinirken ekran bağımlılığına hiç değinmiyor. Halbuki ekran bağımlılığı, insanların sosyalleşmesini doğrudan şekillendiren faktörlerin içinde çok güçlü olup, küçük yaşlarda kesinlikle kontrol altında tutulması gerekiyor.
Yorumum: Ben çocukken televizyon bağımlılığı hedefe alınırdı, sonra bu bilgisayar bağımlılığına geçti, bugünlerde oyun bağımlılığına odaklanılmış. Hâlâ televizyon ve bilgisayarlar var ancak bunlar yaygınlaştıkça ve yetişkinler de bunları hayatlarına yerleştiği sürece sorun olarak gösterilmiyor sanırım (?!) çünkü ekran bağımlısı olan anne babaların çocukları da tablet/telefon bağımlısı oluyor, böyle yetiştiriliyor. Neyse, ihtiyarlar da COD, GTA, ETS2 falan oynasa bu çevrim içi oyunları hedef almaktan vazgeçecekler belli.
Ayrıca ekran bağımlılığı herkes için önemli bir sorun, çocuklar için de gençler için de yetişkinler için de.
Bu arada, Mesut DEMİRBİLEK eski bir cinayet dedektifi. Sebep-sonuç ilişkisi kurarken bu kadar dar bir pencereden bakmamasını umardım.
Bunların beyinlerini kuşa taksan, göçte sıcak iklim diye kutuplara giderler. ... .... ... 🙂
Bence ters uçarlar.