Geçmişe yolculuk G.I.Joe figürleri
Figür koleksiyonculuğu bölümümüzde G.I.Joe figürlerini hatırlıyoruz. Özellikle doksanlı yıllarda çocuk olanların elinden geçen bu figürler, aslında bu yıl ellinci yaşını kutladı. Biz de iki konuğumuzla oldukça temiz bakılmış bir koleksiyonu ağırladık. Ömer ve Berkay Karamanderesi'ne katkıları için teşekkür ediyoruz.
Damdan düşer gibi
İlginç oldu 🙂
Damdan düşer gibi
Bu arada balçova demişken izmir balçovadan selamlar 😉
Ziyaretçi
90'ların başında tam 40 adet figür toplamıştım. 13 yaşımdaydım. Bir gün okuldan eve geldim valide hepsini yoketmiş. Hatırladıkça fenalık geliyo.
Hiç sorma, kış günü soba yakmaya çıra bulunanamasının acısı halen yüreğimi yakar!
İzzet Berkay Karamanderesi
Evlat acısı. 🙂
Aynen benimde vardı 80 lerde annem benimkileride halletmişti
Hiç alakasız yere yazıyorum fakat bu gün başka bi teknolojik bir program izler iken teknoseyir adı geçti editörde okudu isminizi duyunca bi sevindim çok iyi iş çıkarıyorsunuz gerçekten teşekkürler benimsedik sizleride....
LP
Hangi program?
buyur levent abi https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BFLziEYIYT4#t=1041
Ayb
Adınız geçti denilen programın TV programı olduğunu sandım: Bahsedilen program 1 saatlik "Mesut Çevik ile Canlı Bölüm 7 Tekrar" isimli youtube videosu. Özellikle ilgilnen yoksa merak edip de tıklamasın diye uyarayım.
LP
Teşekkürler!
ayolina
Hele şükür orijinal bir bölüm. Tekerrüre bağlamış inceleme videolarından sonra ilaç gibi oluyor. Yoksa kusacaz az kaldı. Bu sırada neden böyle yapıyorsunuz falan demiyorum, haklısınız, eminim sizde bunalıyorsunuz aynı şeylerden. O yüzdendir ki oranı iyi ayarlamak lazım.
İzzet Berkay Karamanderesi
Sizin yorumlarla yönlendirip şunu da isteriz, bunu da isteriz demeniz lazım. 😉
hehe çok güzeller İzmir li görmek ayrı güzel ben bunları yakalayamamışım bizim zamanımzda action man vardı büyük olan oda çok pahalıydı bi tane bende bi tane kardeşimde vardı ama 1 kattaki nenenin torunu vardı yazın gelirdi o onda çok vardı o bize gelirdi atari(micro genius) oynardık ben onlara gidip aktion man oynardık şimdi hala satılıyor ne salak şeymiş ya power rangers daha çoktu takas felanda ederdik onları sonra osandım onlardan micro genius devam etti taki sene 99 win 98 eve girdi onunla ilgili anılarım uzun ilk okul bitimiydi ah ah bize celeron satan adamı bi bulsam şimdi adam güç kaynağı(ups) satmış onboard ses kartı var bi tane daha satmış tv kartı satmış ve en önemlisi tnt64 kakalamış o zman parasıyla 900 milyon almış çok sonra babamın topladığı broşurlere baktım aynı paraya p4 gf ekran kartlı makına satıyomuş başka bilgisayarcı babam bunun daha çok şeyi var demiş almış muhtemelen
Selam, vaybe arkadaşlar bir benim zannederdim, köpükten ev, araç yapan, terliği vapur yapıp nalburun attığı küçük kolilerden şehir yapardım. Saatlerce oynadığımı hatırlıyorum.
Açıkçası bir kaç vigür vardı genelde trafik polisi yapardım genelde de konu savaştı.
Yalan rüzgarından önce çizgi film seansı star tv de.. O gün çizgi filmde ne konu işlenmişse arkadaşlarım ve ben (mini bir çeteydik 4 kişik..) yaptığım oyuncaklarla varolan oyuncakları merdiven sağanlığın da oynardık.. Pehh arkadaş yemeğe bile gitmezdik. Alamanya da yaşayan komşu cocuğunun getirdiği oyuncaklarıda katar yatsı namazına kadar oynardık. Sonra her kez çocuğunu toplar evlere dağılırdık.
Arkadaşlar bir tuhaf oldum ya.. Bakkaldan aldığım 25, 50 kuruşa arabalar vardı kendimizin oluşturduğu. Ekmek üstünden kalan bozukluklarla bir iki tane alır eve gitmeden komşu çocuklarıyla yapardık ev ahalisi de beni sokaktan toplardı. Bu roman değil haa!! bunları yaşadık. Şimdiki nesil ne kaçırdığının farkında değil bunu anlıyorum.
Bakkaldan hatırladığım kadarı ile 647 adet toplanabilir maket arabam vardı ki onları isimlendirmek, kutuya dizmek, isimlendirmek vs.. ne işlerle uğraşıyorduk 🙂 Tabi yaptığım oyuncak kartonların her bayram temizliğinde atılması, ve yerine yenilerini yapmak renkli elişi kağıtlarıyla felan..
Lise de şehir dışına tatile çıktığımda annem hemen hemen bütün kolleksyonumu dağıtmıştı. Bir kaç hediye oyuncak kalmıştı. Tam bir sene içim yandı ama nafile.. Bulamadım...
*Bu arada gerçek manada oyuncak ile oynayan çocuklar daha azimli oluyor, yılmıyor, zorluklarda hayal gücüne sığınıp atlatmasını biliyor...
*Oyun oynamayan çocuk ise akıl yürütecek mecra yani hayal gücü olmadığı için soyut 2x2=4 hesabıyla EROR404 hatası veriyor..
Teşekkürler TS ekibi..
hanifi özgül
Yerden göğe kadar haklısınız. Çocuğunuz varmı bilmiyorum ama şu devirde çocuğunu nasıl sokağa bırakıcaksın. Araba çarparmı, kaçırılırmı, bir şey olurmu... Ah ah nerde o dönemler. Keşke oğlumda sokaklarda rahatça oynayabilse.....
Ziyaretçi
Çok pahalı olduğundan o araçlardan hiç alamamıştım. Onun yerine 6'lı yumurta kutularının içine G.I.Joe'ları oturtur uzay gemisi gibi oynardım. Yumurta kutusunun önündeki normalde iki kutunun birbirine bağlandığı boşluk Atılgan'ın kaptan köşkündeki cam gibi olurdu 🙂
Ziyaretçi
Murat Abi maşallah hafıza baya kuvvetli. Bütün oyuncaklarınızı hatırlıyorsunuz.
Murat Bey'in gösterdiği ikinci kataloga bakarak çok iç geçirdiğimi hatırlarım, özellikle o kocaman gezici üssün resmine bakarak. Suya giren, yanında denizaltı taşıyan aracı da çok istemişimdir ama o katologtan hummer benzeri aracı almayı başarmıştım. Muhtemelen 92 yılıydı. İzmir fuarında Tanşaş'tan aldım diye hatırlıyorum. Az para biriktirmemiştim: 216000 lira, vay be 🙂 Kırmızı Kobra teknesi de doğum günü hediyemdi 🙂 Bir yerlerde yanlarında 7-8 figürle duruyorlar şimdi, akşam eve gidince unutmazsam bir bakayım ya 🙂
Video için teşekkürler 🙂
Günde bir video kesmiyor.Pc donanımlarına biraz ağırlık verseniz çok iyi olur.Bolca benchmark bekliyoruz.Ekran kartlarının ve işlemcilerin güçlerine göre sırandığı bir video olsa mükemmel olurdu.
Siz söyleyince şu YoJoe sitesinden baktım da, bende de Deep Six isimli figür vardı. 89 model olan sanırım. Şimdi garip geliyor da, o zaman çok fantastik şeylerdi bunlar. Hele Star Wars ve He-Man figürlerinin odunluğundan sonra böyle dizi dirseği oynayan figürler görünce Murat'ın da dediği gibi hayran kalmıştık. Sayenizde tekrardan çocukluğumu hatırladım. Teşekkürler. 🙂
Ziyaretçi
Bizde de vardı bir sürü. Katalogdan baktım Roadpig, snakeeyes ilk aklıma gelenler. Bizde paraşütleri yoktu. Marketteki sebze poşetlerini koluna geçirip paraşüt niyetine attığımızı hatırlıyorum. 🙂
PredatorDrK
zamanında az mı oynardık bu Gi joe lerle. Lastiği kopan adamların lastiğini tamir eder migrostaki sebze poşetlerinden paraşüt yapar onun bacağının ötekinin kalçası derken parçalarını birbirleri arasında değiştirip kendi adamımızı yaratırdık. Hey gidi günler hey 😀
Yaya
Buram buram amerikan propagandası kokan, Rusları insan dışı yaratıklarmış gibi gösteren bu çizgifilmden çocukluğumdan beri nefret ettim.
Nerde Smurfs, Nerde Marx?
O yetişkin bakış açısı 🙂 Çocukken böyle şeyleri takmıyorsunuz. Zaten fark etmiyorsunuz da.
Yaya
Haklısın abi ama, ben çok küçükken babam bana vurdulu kırdılı insanların birbirini öldürdüğü çizgifilmler izletmezdi.
Bir zaman sonra da ben kendi isteğimle izlemek istemiyordum böyle şeyleri.
Mutlu mesut bir köyde yaşayan canlıları izlemektense bunu niye izleyelim abi?
Her yer savaş zaten, bari hayal dünyamız temiz kalsın.
İzzet Berkay Karamanderesi
Heidi ve Yakari bize hitap etmiyor, üzgünüm. 😉
Kom
Smurfs çok mu masum? Komünizm kokulu mavi cücükler 🙂
Iyi günler güzel bir program olmuş ben o zamanlar da transformers serisini topluyordum murat bey size helal olsun böyle şeyleri bulutp çıkartıyorsunuz kolaygelsin
Ziyaretçi
Bende sadece Ninja kaplumbağalar figürleri vardı 🙁 . Onların bir de arabası vardı çizgi filmdeki yandan kapısı açılan. Ah ne çok istemiştim.
E.C.ARAT
Ben bunları pek bilmiyorum yaşım pek ileri değil,benim Power Rangers'larım vardı.Masanın üzerindeki G.I.Jeo'larla boyutları hemen hemen aynıydı.Sert plastikten yapılmışlardı.Bacaklarını karınlarına doğru katlayabilir,kollarını hem yana doğru açabilir hem de kırabilirlerdi.Ama en güzel tarafları çift başları olmasıydı;kasklı baş ve karakterin insan başı.Başlarından biri gövdenin içinde dururdu.Power Rangers'ın kemer tokasına bastığınızda biri göğsünde diğeri sırtında iki kapak "V" şeklinde açılır ve başlar yer değiştirirdi.mcdonald's 'dan alıyorduk sanırım.
Güzel bir video olmuş teşekkürler.HW ya da Matchbox ile ilgili bölüm yaparsanız yardımcı olabilirim,saygılar.
aaa... bende de vardı onlardan. siz anlatınca gözümün önüne geldi. vay bee 🙂
Ziyaretçi
konuyla alakası yok ama haklısın :>
İzzet Berkay Karamanderesi
Trojenler için Spybot Search & Destroy
Virüsler için http://www.eset.com/tr/home/products/online-scanner/ kullanmanız yeterli. Öyle uzun uzadıya programa gerek yok. Ancak takıldığınız yerler varsa sorarsınız onları programda anlatır arkadaşlar. 🙂
80-90 arası tv lerde yayınlanan hemen hemen tüm çizgi filmleri sevmişimdir, hatta fransızların clemantine'ini bile...andığımda beni halen husursuz etmekte, ama yine de severdim işte. gerilmek isteyenlere aha da insanın tüylerini diken diken eden o müziği;
https://www.youtube.com/watch?v=ZX8MBjt9xSY
farkında olmadan bir nesil fransız kültürüyle büyüdük sanırım, TRT de çok vardı bunun gibi fransız yapımları, iyi mi oldu, kötü mü bilmem artık...
o zamanlar en az 30 tane çizgi seri izlemişimdir diye tahmin ediyorum. Ha bir de susam sokağı vardı tabiki, o zamanlar orta okula gidiyordum, eşek kadar olmuştuk izliyorduk yine de.
Fakat şu G.I.Jeo yu hiç sevmezdim, nedenini halen bilmiyorum. O yüzden bu videoyu pas geçiyorum istemeden, yine de konukların emeklerine sağlık.
Yanlış link vermişsin sanırım.
Ya da viral reklam var:)
Esas şu çizgi film (dediğin gibi fransız sanırım) beni tedirgin ederdi , hala da eder.
https://www.youtube.com/watch?v=N3vVDPLYndg
teşekkürler @Altan Yoklar
yanlış link vermişim, doğrusu şu olacak;
http://www.youtube.com/watch?v=CuBPyYYPcmo
Bu tip koleksiyon yayınları çok ilginç oluyor. Ben de bir Star Wars koleksiyoneri olarak kendi koleksiyonumdan birkaç fotoğraf paylaşmak istedim.
http://imageshack.com/a/img138/299/do0t.jpg
http://imageshack.com/a/img853/5944/a8yl.jpg
http://imageshack.com/a/img46/700/rqc1.jpg
http://imageshack.com/a/img543/2239/ktnt.jpg
Ayrıca hem UZAY hem de orijinal Kenner birkaç figürümün yan yana fotoğrafı.
http://imageshack.com/a/img651/6102/photo2gg.jpg
http://imageshack.com/a/img13/4359/photo1vv.jpg
Ziyaretçi
Harika bir koleksiyonunuz var. Bir videoda da sizi görmek isteriz izleyici olarak 🙂
Bora
Çok etkileyici bir kolleksiyon. 😉
http://www.yojoe.com/action/03/flint8.shtml
http://www.yojoe.com/action/02/cobracommander13.shtml
http://www.yojoe.com/action/02/snakeeyes14.shtml
ve bir tane kızıl saçlı kadın vardı bir de ben size göre çok küçüğüm 98liyim 13 yaşına kadar oyuncak lego oynadım hep
MEB
MEB siteyi engellemiş.
Harika bir bölüm olmuş! Bütün güzel anılarımızı yeniden canlandırdınız. Bende masadaki figürlerden pathfinder(adını hala hatırlıyorum) ve sarı şırıngalı aracı olan abimiz hala var. Birde oyuncak dükkanımız olduğundan bunların nicesi ellerimden geçip yeni sahiplerine gitmişti. (Çocukluk travması 🙂 )
Tüm teknoseyir ailesine sevgilerimi gönderir ve dinazorların anılarını unutturmadığınız için teşekkür ederim. Iyi calışmalar...
Ziyaretçi
Ben windows defender dan başka güvenlik programı kullanmıyorum. çok işe yarıyor tavsiye ederim
5 yıldır Avast'ın ücretsiz versiyonunu kullanıyorum.
Bir yamuğunu görmedim.
bonbreka
çizgifilmini sevmezdim ama figürleri güzelmiş, bizde ya ninja tosbağlar ya da green army olurdu. Son dönemde de warhammer 40k' ya sardım bakalım.
Sitede benden başka kendi oyuncaklarını kendi yapan yokmu?50 li 60 lı yıllardan dostlar aranıyor anılarını anlatacak.
Cemal
ABD 'yi tebrik etmek lazım ufak yaşlarda nasıl çoluk çocuğun gönlünü ve beynini kazanıyor.
doktor
Tr de sizin düzeyinizde yayın yapan başka bir site yok. Varsa yoksa cep telefonu ekran kartı. İşte bu tarz nostalji bölümleride çok güzel oluyor. Bugün sabah izlediğimden beridir aklım sizde ve Gijoe lerde. İnsanın unuttuğu eski çocukluk günlerine tekrar dönmesi kadar güzel birşey yok. Arada gerekiyor bazen böyle kaçamaklar. İyi oldu bu bölüm hem teknoseyir ekibine hemde konuklara teşekkürler. Emeklerinize sağlık.
windows 7 yada özellikle 8 kullanıyorsan windows defender yeter
Bora
Bizim çocukluğumuzda kolleksiyon yapma alışkanlığı vardı. Kimi böyle figür biriktirirdi, kimi taso, kimi sakız çıkartması... Her çocuk imkanıları izin verdiğince bir şeyler toplardı. İlk okulları PTT'nin flateri servisinden görevliler ziyaret eder, pul kolleksiyonculuğu hakkında bilgi verirdi. Şimdiki nesilde böyle bir alışkanlık yok sanırım?..
Steam'den oyun koleksiyonu yapıyorlar 🙂
Bora
Evet, onu unutmuşum. 🙂
GlurDlur
Ovv ; ''Uzay'' figürlerinden sonra şimdi de G.I Joe figürleri mi ? Gerçekten de biz figür severleri en zayıf noktalarımızdan vuruyorsunuz . 😀
Elbette bu programların her tip kullanıcıya hitap etmesi gerektiğini bildiğimden bunun imkansız bir istek olduğunu biliyorum ; ama keşke figma ve nendoroid'lerin olduğu bir program yapılsaydı. ,
Neyse, en yakın zamanda bu tip figürlere yönelik videoların devamını da bekliyoruz. Aktif olarak elimde bir koleksiyon bulundurmuyorum şu an ne yazık ki ; ama olsaydı düşünmeden gönderirdim. 🙂
Narcissus
Benim halen 20 cobra vs 20 gijoe şeklinde 40 tane figurüm sağlam şekilde duruyor(du).. Anılarım depreşti bizimkilerin evine gittiğimde bi çıkarim bakim koliden. 15 yıldır çıkarmadım durdukları yerden eski dostlarımı.. hüzünlendim..
araba oyunları
Video için teşekkürler.
Siz İsmail Hakkı Karamanderesi'nin oğulları mısınız?
emre
çok güzel bir inceleme olmuş bende bir fotoğraf paylaşayım.
http://i.hizliresim.com/aqoyrR.jpg
RazzBuzz
sağlam koleksiyon ama snake eyes yok. Bir soru: Yıllarca öyle rafta mı duruyorlardı yoksa koliden çıkarıp mı çektiniz 🙂
emre
Hocam cok olmus alali ozamanlar snake eyes diyemiyordum tahminen 🙂
Ne yalan soyliyeyim video yu izledikten sonra cikardim koliden ama plexi den rafin onunu kapatacak sekilde vitrin yapicam.
Uuu, ben de 90-91 yıllarında çok aramıştım bunlardan, Muğla'da yaşıyordum, bırakın bulmayı, adını bilen oyuncakçı yoktu
http://www.yojoe.com/action/88/stormshadow2.shtml
http://www.yojoe.com/action/88/budo.shtml
http://www.yojoe.com/action/89/rocknroll2.shtml
http://www.yojoe.com/action/89/gnawgahyde.shtml
Güzel günlerdi.. Budo'yu Alsancak, Amerikan Pazarından almıştım 🙂
gıjo elimde 15 adet isteyen varsa üzeyir eytemiş faceden ulaşsın
sizin teklifiniz nedir