Haftalık Gündem Değerlendirmesi (28 - 3 Mayıs 2014)
Bilgisayarınıza indirmek için link
Geçen Hafta TeknoSeyir'de Neler Vardı?
Türkiye'den ve Dünyadan Teknoloji Gündemi
- Geçen haftanın etkinlikleri:
- TP-Link yeni ürünlerini tanıttı.
- Sony, yeni 4K TV’lerini tanıttı.
- Netflix, Türkiye planlarını iptal etti.
- İkinci elde garanti verme mecburiyeti geliyor!
- Google’a Fransa’da vergi cezası.
- “Google+ ile giriş yapın” düğmesinin geleceği karanlık.
- Google, Gmail’in tarama işlevini sınırlamaya başlıyor.
- Google, ofis uygulamalarını ayrı birer uygulama olarak sunuyor.
- FourSquare, sunduğu hizmeti ikiye ayırıyor.
- Microsoft, Lumia’lar için reklam vermeye başladı.
- Microsoft, Skype üzerinden grup sohbet hizmetini ücretsiz hale getirdi.
- Nexus serisi telefonlar yerlerini pahalı Android Silver serisine bırakabilir.
- Twitter’ın ilk çeyrek gelirleri beklentileri aştı ancak yine de hisselerde düşüş yaşandı.
- Twitter’a mute özelliği geliyor.
- Firefox’a son üç yılın en büyük tasarım değişikliğini sunan güncelleme geldi.
- Facebook’tan anonim login özelliği
- Apple, açma-kapama düğmesi sorunlu iPhone 5’leri tamir edecek.
- Japonya, santimetre hassaslığında GPS geliştiriyor.
- HTC’nin baş tasarımcısı ayrıldı.
- HTC One Harman-Kardon sürümü çıktı.
- Samsung S5’in daha da gelişmişi Haziran’da gelebilir. S5’in kamerasında problem çıktı.
- Motorola’nın yeni telefonu uygun fiyatlı olacak.
- LG G3, 27 Mayıs’da geliyor.
- OCZ, oyuna geri dönüyor. İlk ürünleri oyuncular için PCIe SSD.
- Sony, gelir beklentisini önemli ölçüde düşürdü.
- Zenimax, John Carmack’ı suçluyor, Facebook ve Oculus’u dava ediyor. Oculus Rift 2015’de raflarda olacak.
- AMD sonunda beta olmayan bir Catalyst sürücü paketi çıkardı.
- AMD’den yeni işlemciler geldi. Mantle için 40 stüdyo ile anlaşıldı
- AMD, 45 yaşını kutluyor.
- BASIC programlama dili 50 yaşında.
- Danimarka devleti, tüm ülkeyi Minecraft’a aktardı.
- Yahoo’da kendi dizisini çektiren firmalar arasına katıldı.
- Homeland Security: Internet Explorer kullanmayın. Microsoft sorunu çözdü.
- Snowden’in tercihi işletim sistemi Tails, 1.0 sürümüyle kullanıma sunuldu.
- İngilizlerden “çevreci” yazıtipi.
- Yeni Star Wars filminin kadrosu açıklandı.
- DreamWorks Başkanı: “Film fiyatları ekran boyutuna göre belirlensin”
- SpaceX, videosunu kurtarabilecek uzman arıyor.
Oyun Dünyasından
- Microsoft, Xbox One’ı Çin’e sokmayı başardı. Ne kadar başarılı olacağıysa tartışmalı.
- Efsanevi Atari 2600 kartuşu gömüsü bulundu. Peki bir anlamı var mı?
- PS4’e gelen güncelleme ile video kayıt işi çözüldü. Yeni ayar video uygulamalarında sıkıntı yaratacak.
- DriveClub, 7 Ekim’de geliyor.
- PS4’e gelecek Indie oyunlar
- Destiny, PC’de çıkmayacak.
- Yeni Call of Duty, 4 Mayıs’da duyuruluyor. Bilgiler zamanından önce sızdı bile.
- Civilization: Beyond Earth’ün sonbaharda çıkması bekleniyor.
Linkler
Doğrudan indirme (MP3) --- iTunes üzerinden takip --- Podcast RSS yayını
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Single Stone
Dolu dolu bir gündem teşekkürler.
Ünlü ses yongası üreticisi wolfson cirrus logice satıldı. Bu haberi es geçmişsiniz ama. bence önemli bir haber.
- (00:00:00) Giriş ve Hamdi Kellecioğlu ile tanışma 🙂
- (00:03:40)Geçen Hafta TeknoSeyir'de Neler Vardı?
(00:03:40) Corsair USB bellekler
(00:03:53) X-mini hoparlörler
(00:05:48) Nokia X İncelemesi
(00:07:20) Interrail üzerine bilgiler
(00:08:11) Türkiye'den ve Dünyadan Teknoloji Gündemi
- (00:08:11) Geçen haftanın etkinlikleri:
(00:08:11) TP-Link yeni ürünlerini tanıttı.
(00:10:00) Sony, yeni 4K TV'lerini tanıttı.
- (00:12:20) Netflix, Türkiye planlarını iptal etti.
- (00:16:40) İkinci elde garanti verme mecburiyeti geliyor!
- (00:19:56) Google'a Fransa'da vergi cezası.
- (00:21:39) "Google+ ile giriş yapın" düğmesinin geleceği karanlık.
- (00:23:00) Google, Gmail'in tarama işlevini sınırlamaya başlıyor.
- (00:24:36) Google, ofis uygulamalarını ayrı birer uygulama olarak sunuyor.
- (00:25:42) FourSquare, sunduğu hizmeti ikiye ayırıyor.
- (00:28:35) Microsoft, Lumia'lar için reklam vermeye başladı.
- (00:29:06) Microsoft, Skype üzerinden grup sohbet hizmetini ücretsiz hale getirdi.
- (00:32:10) Nexus serisi telefonlar yerlerini pahalı Android Silver serisine bırakabilir.
- (00:34:53) Twitter'ın ilk çeyrek gelirleri beklentileri aştı ancak yine de hisselerde düşüş yaşandı.
- (00:36:27) Twitter'a mute özelliği geliyor.
- (00:37:31) Firefox'a son üç yılın en büyük tasarım değişikliğini sunan güncelleme geldi.
- (00:39:52) Facebook'tan anonim login özelliği
- (00:43:09) Apple, açma-kapama düğmesi sorunlu iPhone 5'leri tamir edecek.
- (00:45:12) Japonya, santimetre hassaslığında GPS geliştiriyor.
- (00:48:25) HTC'nin baş tasarımcısı ayrıldı.
- (00:49:27) HTC One Harman-Kardon sürümü çıktı.
- (00:51:19) Samsung S5'in daha da gelişmişi Haziran'da gelebilir. S5'in kamerasında problem çıktı.
- (00:54:20) Motorola'nın yeni telefonu uygun fiyatlı olacak.
- (00:55:18) LG G3, 27 Mayıs'da geliyor.
- (00:58:36) OCZ, oyuna geri dönüyor. İlk ürünleri oyuncular için PCIe SSD.
- (01:00:48) Sony, gelir beklentisini önemli ölçüde düşürdü.
- (01:02:08) Zenimax, John Carmack'ı suçluyor, Facebook ve Oculus'u dava ediyor. Oculus Rift 2015'de raflarda olacak.
- (01:05:37) AMD sonunda beta olmayan bir Catalyst sürücü paketi çıkardı.
- (01:06:14) AMD'den yeni işlemciler geldi. Mantle için 40 stüdyo ile anlaşıldı
- (01:08:56) AMD, 45 yaşını kutluyor.
- (01:09:52) BASIC programlama dili 50 yaşında.
- (01:15:41) Danimarka devleti, tüm ülkeyi Minecraft'a aktardı.
- (01:16:39) Yahoo'da kendi dizisini çektiren firmalar arasına katıldı.
- (01:17:46) Homeland Security: Internet Explorer kullanmayın. Microsoft sorunu çözdü.
- (01:19:25) Snowden'in tercihi işletim sistemi Tails, 1.0 sürümüyle kullanıma sunuldu.
- (01:21:02) İngilizlerden "çevreci" yazıtipi.
- (01:21:52) Yeni Star Wars filminin kadrosu açıklandı.
- (01:24:01) DreamWorks Başkanı: "Film fiyatları ekran boyutuna göre belirlensin"
- (01:26:58) SpaceX, videosunu kurtarabilecek uzman arıyor.
Oyun Dünyasından (01:29:42)
- (01:29:42) Microsoft, Xbox One'ı Çin'e sokmayı başardı. Ne kadar başarılı olacağıysa tartışmalı.
- (01:31:56) Efsanevi Atari 2600 kartuşu gömüsü bulundu. Peki bir anlamı var mı?
- (01:37:22) PS4'e gelen güncelleme ile video kayıt işi çözüldü. Yeni ayar video uygulamalarında sıkıntı yaratacak.
- (01:39:03)DriveClub, 7 Ekim'de geliyor.
- (01:39:27)PS4'e gelecek Indie oyunlar
- (01:40:15)Destiny, PC'de çıkmayacak.
- (01:42:33)Yeni Call of Duty, 4 Mayıs'da duyuruluyor. Bilgiler zamanından önce sızdı bile.
- (01:44:23)Civilization: Beyond Earth'ün sonbaharda çıkması bekleniyor.
Burak Özkes
Her gün sitenize girmek el alışkanlığım oldu 🙂
Ziyaretçi
Özledik sizi be abi..
Yine 2 saate yakın bir gündem, harika 🙂
Uğur
Teşekkürler...
Hamdi bey'in gelişi heyecan uyandırdı bende. Umarım biraz daha teknik bir yan katar Teknoloji Seyirine. Yani tabii ki bu benim fikrim... Sadece biraz daha ayrıntı bekliyorum da bu bilgisayar konusunda. Hani biraz daha sökülsün takılsın, format atılsın... Yani ayrıntılar ağırlaşsın istiyorum. TeknoSeyir'de ki olağan yoğunluk bunu getirmedi. Umarım Hamdi bey bu konu üzerine katılmıştır bu aleme. Tabii ki hayal kırıklığına uğrama gibi bir lüksüm yok fikirlerimin uygulanamama durumunda. Her ihtimalde güzel bir hareketlilik olacaktır 😀
Saygılar, başarılar. Özellikle Hamdi bey'e 😀
Ziyaretçi
Hamdi bey'i tanımıyorum kusura bakmasın, ancak tom's hardware'den bir arkadaş gelmişse sitedeki donanım incelemeleri biraz daha artacak demektir, lütfen böyle bir etkisi olsun, teknoseyir bizi donanıma doyur 😀
pectenoid
Kimse kusura bakmasın ama THGTR Teknoseyirden önce en çok takip ettiğim sitelerden biriydi Tabiki Pclabs ile birlikte.
Ziyaretçi
Haftalik gundem degerlendirmesini neden göruntusuz yapiyorsunuz murat agbi
Bonbreka
Masraflı oluyor, o yüzden.
Melih
varya uzun yola gidecek olsam takarım kulakiçi kulaklığımı yatırırım koltuğu arkaya dinleye dinleye uyurum sizi 2 saat mis gibi yolda 🙂
Hakan Abi
Sanırım printerlar için Mürekkep üreticileri Ryman Eco 'nun sitesini hacklemişler 😛
http://www.rymaneco.co.uk/
ersin
hemen jakımızı pavırımıza takıyoruz. yardıma koşun gençler. şaka şaka kulaklıktan dinliyoruz. bu arada ekibe yeni birinin katılmasına sevindim.
Can
Skype kullanıyor musunuz derken, özellikle yurtdışıyla ilgili bir işiniz vb. varsa çok işe yarar. Mesela interrail videosu paylaşıldı, ben interrail yaptığımda ailemi skype üzerinden aramıştım. Gitmeden bi 10€ yükledim hesaba, gittiğim yerde wifi bulunca herhangi bir telefonu arayabildim. Aynı şekilde Türkiye'den yurtdışını aramam gerekirse de skype kullanıyorum. Bu tür kullanımlarda çok iyi 😉
Hamdi beyin tozlu raflara katkısı olması temennisiyle... LP bizim gibi dinozorları uzun zamandır geçerli sebeplerden de olsa ihmal etti de. İllada elinizde bir makine olmasına gerek yok değerli adminler, O zamanlardan bir foto bile olsa üzerine konuşulanlarda değerli bir içerik üretilir.
Liffrey
http://www.ign.com/videos/2014/05/02/7-star-wars-action-figures-we-dont-want-to-see
Bu gün harika oldu yene ama ülkemiz de yapılın güzel işlere güzel projelere devamını hissettim. Türkiye'nin ilk 3D animasyon filmi UK-2911 filimi yayına girecek onun içinde önden haber verilmesi ve izlenilmesi gereken teknoloji bence. Bu haftalarda gösteri tarihi belirlendi. 16 mayısta girmesi gerekiyor sinemalara ama destek verilesi bir proje.
Vampir
Hmm taze kan.
Netflix internetten yayın yapmıyor mu? İnternete yayına rtük ün karışma hakkı var mı? CNBC-E Game of Thrones u internetten sansürlemeden veriyor ondan soruyorum.
Normalde öyle. Ama yarın bunun değişmeyeceği garanti değil. Zaten bizim söylediğimiz gibi, bunun sebebi RTÜK vs olamaz. Yeterince kar edemeyeceklerini hesap etmişlerdir.
Mephala
Netflix'in dünya üzerindeki durumu bu;
https://twitter.com/Amazing_Maps/status/462332451923431424
Hal böyle iken haritanın beyazında Türkiyenin ne gibi bir özelliği olabilir de adamlar "son anda caymış" olabilir ? Bana pek inandırıcı gelmedi. En fazla Amerika dışındaki ülkelerde genel bir saha araştırmasının Türkiye sonucu olabilir.
Son zamanlarda içinde bulunduğumuz tüm dünya bizim etrafımızda dönüyor ruh halinin yansıması bence bu gazete haberi..
Levent beyin belirttiği kota meselesini düşünürsek oldukça zor bir ihtimal bana göre, ayrıca firma araştırmayı derinleştirirse haberde tekil izleyici diye bahsedilen 30 Milyonun önemli bir kısmının "komik video izleyicisi" olduğunu idrak edebilir.
Türkiyede yabancı dizi izleme oranının çok yüksek olduğunu söyleyemem (daha doğrusu bu konuda hiçbir şey söyleyemem) ama bunun kriteri CNBCE veya E2 olamaz, insanlar daima güncel seyretmek istediklerinden başka mecralara yöneliyorlar. Bu koşullar altında bir istatistik vermek oldukça zor bence.
Yayın her zamanki gibi çok keyifliydi. Elinize dilinize sağlık..
Belki bakan çocuklarından biri bu işe girecektir, ondan engellenmiş olabilir 🙂 Tabi işin şakası ama Türkiye gibi her an ne olacağı belli olmayan bir ülkeye yatırım yapmak riskli gelmiştir. Ayrıca internet ile ilgili şeylerin TİB'ten alınıp Rtük'e verilme ihtimali de var. Böyle bir şeyler söylenmişti yakın zamanda çünkü.
hanifi özgül
Firefox güncellemesiyle ilgili şunu farkettim. Bende önceden 1-1,5 mb/sn de dosya indiriken güncellemeden sonra idm gibi bant genişliğini tam olarak kullanıp 5-5,5mb/sn ile indiriyor. Ubuntu kullanıyorum ve idm den vazgeçemediğim için wine falan uğraşıp idm kullanıyorudum. Artık gerek kalmadı gibi saygılar...
Yeni editörünüz hayırlı olsun, güzel bir gündem değerlendirmesi oldu.
Sanırım 2. el düzenlemesi sadece araçlar için.
http://www.sabah.com.tr/Otomobil/2014/05/02/2-el-otoya-garanti-zorunlulugu
Hakan Abi
Bu durumda ikinci el araç satan oto expertler'e gün doğdu, her zaman olduğu gibi hükümete yakın iş adamlarının istekleri yerine geitirilmiş... Dünyada örneği var mı bu durum acaba ? Merak ediyorum.
MD
LP'nin yorumunun aksine tarafların 2. elin garantisi hususunda feragat etmesi bence mümkün değil. Kanunu geçersiz sayacak şekilde yapılan antlaşmalar geçersiz olacaktır.
Meselenin aslını biliyorsanız aslında bir açıklama iyi olurdu.
MD
İlgili tasarı maddeleri;
MADDE 12-(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
MADDE 13/3:Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur.
Kısacası satılan 2. el malın ayıplı olduğu satış anında belirtilmeli ve satış faturasında malın ayıplı olduğu belirtilmelidir. Aksi taktirde en az 1 yıl garanti verilmesi zorunludur.
Ancak LP'nın belirttiği gibi internet üzerindeki satışlarda şu şekilde bir ayrıma gidileceğini düşünüyorum.
Ancak siz ticari amaç haricinde bir ürünü ikinci el olarak satıyorsanız bu garanti süresi uygulanmaz. Ancak satış işlemini ticari iş olarak yapıyorsanız bu garantiyi sunmanız gerek.
Bu durum kanunda " satıcı " ibaresinin açıklamasında görülebilir.
Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
Madde de belirtildiği üzere tüketiciye "ticari veya mesleki amaçlarla" satış yapan tüzel ya da gerçek kişiyi satıcı olarak tanımlıyor.
Yani, LP'nin gittigidiyordan sattığı ikinci el USB'nin bu kapsama girmediğini düşünüyorum.
Bu durumda evet satıcı olmuyoruz. Ama Gittigidiyor'da dükkan açan adam satıcı sayılacak mı bu durumda. Kendisi ticari bir kayda sahip olmasa bile. Misal ben bit pazarından çöp toplayıp 'antika' adlı sanal dükkanımda satıyorum diyelim. Bu kanuna göre satıcı mıyım nasıl karar verilecek?
MD
Sanal ortamda para kazanmak amacıyla satış yapıyorsanız "satıcı" tanımına girmektesiniz. Verdiğiniz örnekte antika satışı yapabilmeniz için verginizi açtırarak, yaptığınız satış için vergi ödemeniz gerekir. Ancak ailenizden kalan tek parça ürünü satıyorsanız bu durumda garanti vermeniz gerekmez.
Kanun da bu hususlar da henüz açıklama yok, kanun çıktığında, kanunun gerekçesinde ve Yargıtay'ın oluşturacağı içtihatlarla konu açıklığa kavuşacaktır.
Bence yapılan satış işleminin ticari bir faaliyet amacı taşıyıp vergilendirmeye tabi olup olmadığı ile doğru orantılı olarak böyle bir uygulamaya gidilecektir. Mali müşavire bu konuyu danışmak lazım. Maliyede Arızi Kazançlardan doğan vergi muafiyetleri, Zati eşya satışı gibi ilginç ilginç kavramlar var. Bilen birileri açıklasın.
Tamam da kanun ne diyor madem bilginiz var tam olarak açıklasanız da öğrensek 🙂 Haberin kaynağı belli ki hatalı.
Ziyaretçi
Facebook-Twitter vb hiçbir sosyal ağ kullanmayanlar için, TS anasayfasının aşağısında kalan ''teknoloji dünyasında takip ettiklerimiz'' bölümünde de şu duyuruları yayınlarsanız güzel olur, zor olmasa gerek, sonuçta sürekli oyun indirimleri yayınlanabiliyor.
LP
TeknoSeyir sitesi çalışmaz haldeyse o bölümü nasıl göreceksiniz?
Ziyaretçi
''Bugün tatil, bugün video yok, bugün video gecikecek'' gibi duyuruları sosyal medyadan yayınlıyor iseniz eğer; aynı duyuruları belirttiğim yerden de yayınlayabilir misiniz? demek istemiştim...
Kuru Ekmek
Teknoseyir TELEVİZYONA geliyor?
pectenoid
Çok teşekkür ederim.50 yılı anısına BASIC ile ilgili bir bölüm yapılabilir mi?
alicem
Gündem iyi güzelde biraz daha ürünlerden bahsedilse daha iyi olacak.oyunlar çok yer kaplıyor.murat beyin biraz daha özen göstermesi lazım yorumlarına.yorumları çok öznel ve vurdumduymaz bir tavrı var.biraz daha araştırma yapıp yorumlarda bulunsa daha iyi olur.
Ziyaretçi
Kesinlikle katılıyorum.
Başkan
Garanti konusunda kanun yanlış yorumlanmış. Kanunda garanti verir demiyor, ayıplı maldan kaynaklanan sorumluluk bir sene sürer diyor. Yani satarken sağlam aldım diye bir şey imzalarsa karşı taraf, ki gittigidiyor yada sahibinden gibi sitelerde güvenli alışveriş yaparken onay verdiğinde zaten bunu kabul etmiş oluyorsun sorun ortadan kalkar.
MD
Üründe gizli ayıp var ise bu sorumluluğu ortadan kalkmaz.
Levent ve Murat Abi ikilisini ne kadar sevsem de farklı bir ses olması en başından beri lazımdı. Akıl akıldan üstündür deyip farklı bir açıdan yaklaşabilen biri gerekiyor böyle sohbetlere. Böylece 1-2 saat tek kişinin sesini ve tek kişinin bakış açısını dinlemek zorunda kalmıyoruz. Her sohbette bekliyoruz abiyi. 🙂
Teknoseyir ailesine hoşgeldiniz...!
Neşet
SpaceX videosuna baktım, alternatif bir codec tasarlayıp kodlama deneyimime dayanarak söyleyebilirim ki o kadar ümitsiz değil.
Bir kere veri var, verideki bozukluk ve eksiklik tahmin ettiğimden daha az.
Görüntüdeki karelenme, alt kısmının hareketsiz görünmesi vs. ümitsiz görünmesine sebep oluyor ama o yok olan veri aslında yok değil gibi de seziliyor, videoda rastgele oluşan kareler aslında olması gereken yerde görünmeyen kareler. Yani alt kısmın hareketsiz olması vs üstte rastgele basılan karelerin indeksinin kaymış olmasıyla açıklanabilir. Geçerli durumundan epey bir iyi hale getirilecek bu video.
Tomshardware'i nasıl biri yapıyor diye yıllardır merak ederdim, son yıllarda ayda bir inceleme konusu yapılsa da hala ısrarla takip ediyordum.
Hamdi sağlam biri bence, mutlaka sürdürsün.
Yine dolu bir gündem, elinize sağlık =)
Firefoxcu
Bir teknoloji editörü nasıl firefox kapansın bitsin diyebilir? Ancak Türkiye deki editör der. Ondan sonra içerik niye üretilmiyor diye konuşun durun.
Yanlış anlamışsınız sanırım. Ben Firefox kapansın demedim. Bu gidişle bir süre sonra kapanır anlamına gelecek bir şey söyledim ki dünya çapında kullanım istatistikleri gidişatın bu yönde olduğunu gösteriyor. Firefox kullanım oranları git gide azalıyor, arkasında büyük bir firma desteği de yok.
Kapanmasını ister miyim? Tabi ki istemem, rekabet ne kadar çok olursa ürün kalitesi o kadar artar.
Firefox u ilk başladığından beri kullanırım her işimi problemsiz görürüm,opera dahil hepsini kullandım firefox'a geri döndüm L.P nin dediği gibi stabil olduğu müddetçe harika. Ne varki Hamdi kardeş bile kullanıcıları etki altında bırakacak söylemde bulunuyorsa ki dünyada da bu böyle gooogle amacına ulaşmış demektir yaşasın sermayenin gücü!!!
doktor
TpLink in teknoseyir çatısı altında tanıtılacak olması tab açılması haberine çok sevindim Tplink in switch ini adsl modemini kullanıyorum çok başarılı cihazları var fiyatlarıda abartı değil ve sevdiğim bir marka.
EMRE
Aynen bende mutlu oldum TPLink'in her ürününde Levent abinin yorumu bizim için önemli olacak Asus un ürünleride iyi ama çok pahalı bazı ürünleri,tplink incelemelerini sabırsızlıkla bekliyorum.
Bu arada gelecekteki yenilikleri merak etmedim değil hadi hayırlısı bakalım.
Hello World
Selamlar;
Sizi severej takip ettiğimi söylememe gerek yok herhalde. Zaten öyle olmasaydı zahmet edip buraya yorum yazmazdım.
Ancak şu dikkatimi çekiyor: AMD de genelde bir haksızlık söz konusu. Nvidia ve Intel ürünleri genelde daha ön plana çıkartılıyor. Örneğin Mantle'ın işe yaramayacağını düşünebilirsiniz ancak en azından yaptığı çıkışla directx in yönünü değiştridiğini ve hızlandırdığını dile getirebilirsiniz.
Şunu da belirteyim: Yorum denilen şey genelde kişiseldir. Bir üreticiye ya da ürüne sempati beslemek kadar doğal bir şey olamaz. Kesinlikle böyle bir şeyin bilinçli olarak yapıldığı kanısında değilim, lütfen yanlış anlaşılmasın.
Benim umudum Hamdi Bey'in yukarıda bahsettiğim durumlara farklı bir bakış açısı kazandırması.
Not: Özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerde skype halen çok fazla kullanılıyor.
Ziyaretçi
Teknoseyirde amd'yi geri plana atma durumunun olduğu çok bariz. Ekran kartıyla ilgili konularda nvidia'dan başka muhabbet dönmüyor bazen
Hakan
Adamlar ürün göndermiyorsa teknoseyir ne yapsın. Ayrıca bu sektörde kişisel olarak AMD ye gösterilen sempatiyi hiçbir dönemde lehine çeviremedi bu firma, hala da aynı amatörlükte gidiyorlar.
Gerginix
En azından bu gündemde konu AMD'ye gelince LP'ın ses tonundaki düşüşü fark etmemek imkansız ama LP'nin bu durumunu; "hastasına karşı sorumluluğunu taşırken, hastasının yaşadığı felakete ve ruh haline duygusal açıdan duyarsızlaşmış doktor" biçiminde ifade etsek yanılmış olmayız. Neden derseniz.
1- AMD'nin "kullanıcı dostu" imajı ancak, şartları Intel'in belirlediği bir ortamda AMD'nin zorunluluğu olarak açıklanabilir. Nvidia'dan daha atak!!!! davranıp, HD7xxx serisini piyasaya sürdüklerinde ekran kartlarına koydukları fiyatlar, her firma gibi kendilerinin de gerçek niyetinin kaba tabiriyle "kucak" olduğunu çok yakın geçmişimizde ispatlamıştır. Yani uygun şartlar oluştuğunda AMD Nvidia'nın izindedir.
2- AMD, Intel'in kaburga kemiğinden yaratılmıştır!!! IBM'in işlemci tedariğinde tek firma (Intel) garantörlüğü ile yetinmeyeceğini ifade etmesi üzerine, kendine bu gezegende dükkan açmıştır.
3- Intel, işlemci teknolojisinin oligarkıdır. Bu piyasanın her türlü derin devletidir. iktidarıdır. Kanun koyucusudur. Hatta kanunlar "üstüsü", kanunları da kafasına göre "değiştirebilenidir". Abartıyorum hatta abartıryorum gerçek anlamda birçok devleti de cebinden "çıkaranıdır". O, her şeyi bilendir.
4- AMD ise iktidar perspektifine yabancılaşacak kadar bu süreçten uzak kalmış ve kronik muhalefet noktasına sabitlenmiştir. Ülkemizin mevcut koşulları da bunu izah edecek dünya kadar örnekle doludur. Şirketleri organizmaya benzettiğimizde, yaşadıkları evrim ve beslenme zincirindeki dikey hareketlilikleri yalnızca öz - içsel mekanizmalarla belirlenmiyor. Hatta çevre şartlarının hükmü daha yüksek düzeyde belirleyici oluyor.
5- AMD de hal buyken, teknolojiyi seven, teknolojiden belli düzeylerde anlayan her insanın gönlünde, doğrudan yer buluyor. O AMD sevicilik, (Ben de ekiptenim) o özlediği beklenen çıkışı bir türlü göremeyince de "Ben Beşiktaş'lı olmaktan şampiyonlukları kaybetmekten bıktım" tadında duygu hezeyanları yaşıyor. Ola ki biri sevdiğiniz takımın mağlup olduğu maçtan sonra takımınızı eleştiriyorsa, sohbete atlayıp, "hakemler... zaten yayıncı kuruluş... Diğer 2 takımı kollanıyor" şeklinde tartışma yaratırız ya... (Ben de bir Beşiktaş taraftarıyım:) Kısmen haklılık payı bulunan anlar olsa da olayı bu şekilde izah etmek dünyanın günü birlik düzeni olduğunu sanmaktandır. Çoğu zaman...
6- Yine hal ilk 5 maddede saydığımdan daha fazlasını barındırırken, AMD'nin giriş seviyesi tabletlerde Intel veya ARM çözümlerle rekabet etmemesi, rekabet edememesindendir. Rekabet edemiyoruz diyememeketendir. AMD'nin en büyük sorunu güç tüketimi ki, şireketin mühendisleri mutlak zafere uzak bir anlayışın şemsiyesinde evrilmiş, performans sorununu, güç tüketimini arttıran frekans hızında bulmaya çalışmıştır. Bunun adı düpedüz, "uzun vadeli sorununa, kısa vadede çözüm bulmaya çalışmaktır" Bu durum da en hafifletilmiş tabiriyle, oligarkın kendisiyle baş edememek, onun tarafından yönetilmek biçiminde ifade bulur.
Çok uzattığım için asıl noktayı kısa geçmeye çalışacağım: AMD denince Levent Pekcan'ın sesi düşüyor çünkü adam haklı... LEvent Pekcan diyor ki; "AMD'nin kullanıcı gözünde sempati üretecek hamlelerinin bir anlamı yok. Kullanıcıya bunun yansıması için, AMD'nin göbekten bağlı olduğu çevre üreticileri ikna edecek bağlantıları üretmesi lazım" AMD'den bu yönde umudu olsa, umudu olmasını sağlayacak bir emare görse sesi düşmez. Aynı kalır ve der ki bu sefer oluyor kardeşim...
Olsa ne olur söyleyeyim... Fiyatlar düşmez. Tersine AMD ürünlerinde artar... Siz siz olun AMD seviyorsanız, AMD'nin algısının Intel algısını geçmemesi için dua edin. Bu sefer Intel sevici olursunuz.
Kısaca doğa kanunu, hangi takımı tuttuğunuzu önemsemez.
Apple'ın iphone üst tuşu için geri çağırmasında bugün İphone 5 telefonumu değiştirdim. Firma bu soruna sahip olan telefonları seri numarası ile onayını alarak değiştirmektedir. Değişim bire bir aynı olacak şekilde yapılmakta olup benim gibi telefonu yurt dışından gelenleri de kabul etmektedir. Buna ek olarak 90 günlük bir ek garanti de sunmaktadır.
pectenoid
Hamdi bey ,sizden yakın zamanda çekicinizle akıllı telefon dayanıklılık testi bekliyoruz.
pectenoid
Japonların bu sistemi küresel kullanıma açacaklarını düşünmüyorum.Mevcut uyduların yörüngeleri tamamen Japonya bölgesine göre konumlanmışVe uydu yörüngeleri küresel sistemlerden çok farklı.Şimdi hatırlamadıgım çok eski bir makalede Japonların ülke bazında acil durumlar için kuracakları bir erken haber alma sisteminden bahsedilmişti.Bu konumlandırma uyduları da o sistemin bir parçası olabilir.
Burak Karakuş
Hamdi bey'in sesi aynı Uğur Meleke. İlginç:)
Someoneme
Siteye forum sayfası mı geliyor yoksa?
Öyle bir düşüncemiz var denmişti. Hayırlısı bakalım 🙂
Öyle bir şey yokmuş. Yanlış istihbarat 🙁
Someoneme
Gündemde server taşınmasından bahsedildi.Daha büyük bir server' ı geçip youtube'dan vazgeçilmesi bana düşük olasılık geliyor. Sİtenin yazışı içerik bölümü gelişebilir ya da videonun altındaki yorumlar için farklı bir düzenleme gelebilir diye tahmin ediyorum 🙂
Hakan
sene olmuş 2014 arkadaş ne forumu allah aşkına. koca tghtr,darkhardware,pclabs kepenkleri indirecek nerdeyse.
iPhone 5 kullanıcısıyım ve telefonum Singapur'dan alındı. Apple'ın sitesinden kontrol ettiğimde programa dahil cihazlar arasında görünüyor ama tuşta herhangi bir sorun yok. İstanbul'da yaşasaydım denemek için bile olsa Apple Store'a uğrardım ama malesef öyle bir imkanım yok 😀
Ayrıca form sayfası ilk açıldığı zamanlar Türkçe desteği nedense yoktu, artık eklenmiş. Sadece satın alınan ülkede değişim yapılabilir konusunda ise "Apple onarımı ürünün satın alındığı ülkeyle sınırlayabilir veya kısıtlayabilir. " yazmışlar 😀
Hamdi Bey hoşgeldiniz. TS'ye güç katacağınızdan eminim.
Tvyo, Netd gibi servisler sadece bulundukları grupların yayınlarını yapmıyor. Özellikle Tvyo, TRT içeriklerini ve anlaştıkları diğer kanalların içeriklerini yayınlıyor ancak reklamlı olarak izlenebiliyor.
Bunlar dışında Dailymotion Plus yeni açılan bir film bir servisi. Aylık 10 liraya sınırsız film izleme imkanı veriyor Türkçe altyazı imkanıyla. Şu anda Türkçe içerik bulunmuyor yetkililer ile detaylıca görüştüğümde Türkçe içeriğinde geleceğini ve servisin çok daha dallanıp budaklanacakları ifade ediyorlar.
Netflix hakkinda biri yazmis aynen katiliyorum.
https://eksisozluk.com/entry/42483574
Ziyaretçi
Sağ kulaklıktan ses gelmiyor.
Ziyaretçi
Benim telefonda sıkıntı varmış. 🙂
Bonbreka
Firefox, Chrome'un arayüzünü kopyalacağına flash sorunun halletse keşke. İki tane flash site açıyorum işlemci kullanımı tavan yapıyor, beş dakika sonra da çöküyor. Diğer dağıtımlarda da (light, cyberfox, palemoon vs,vs) aynı sorun var.
bende de tam tersi bi durum var. chrome kullaniyorum ama yiutube videolari dahil hepsinde takiliyo ozellikle hd video izleyemiyorum. 720p bile. ama firefox ta acinca canavar gibi oynatiyor.
pc: p4 3.0 islemci 2 gb ram 512mb 9600gt ekran karti.
Hakan
usta sen o makineyi açtığına dua et, birde hd video peşindesin.
Benzer sistemde ben herhangi bir flash video açtığımda ara sıra takılıyordu -360p idi videolar-. Sen hd açabiliyorsan şükretmelisin bence 🙂
MD
Aslında işletim sistemlerinin kronolojisini konu olarak seçen bir tozlu raflar bölümünün çok yararlı olacağı kanaatindeyim.
Hamdi bey, aileye hoş geldiniz.
Kağan Gürhan
yoksa teknoseyir e forum sayfasımı geliyor :))
Hayır 🙂
Input lag dan bahseder misiniz birde ps 4 aldın toner misiniz.
Misafir oldumu muhabbette doyulmuyor bence her hafta misafir olmalı
#RymanEco Az mürekkep harcayan çevreci yazı tipi yapılması çok güzel bir şey. Ben bilgisayarıma yükledim fakat Türkçe karakter desteği sıkıntısı var. Ş, ş, Ğ, ğ, İ harfleri yok. Oturdum bu harfleri eklemeyi denedim. Bir incelerseniz sevinirim:
http://www.dosyalama.org/download/ac12ab5bc1a41443f22076609dc680ae.html
Gayet güzel olmuş. Teşekkürler 🙂
Ziyaretçi
https://www.youtube.com/watch?v=M2vU-FshEjo&feature=plcp&context=C3134a6dUDOEgsToPDskL6WL0DIBClbreQtym9X5Bv
Ziyaretçi
Birde bu var
http://www.ecofont.com/en/products/green/printing/saving-printing-costs-and-eco-friendly/why-ecofont-saves-more-ink-than-century-gothic.html
Her zamanki gibi güzel bir gündem değerlendirmesi olmuş elinize sağlık.Üç kişi de güzel olmuş.
hüseyin gökmen
yine çok güzel bir podcast olmuş dilinize sağlık:)
Ouz
Hamdi beyin TS'ye gelmesi bombastik olmuş gerçekten. THG zamanında sıklıkla takip ettiğim mekanlardandı (açık konuşmak gerekirse PCL'den daha az takip ederdim ama performans tabloları filan bir hayli işime yarardı). Yeni bir ses, yeni bir soluk, hele hele yılların tecrübesi TS için çok iyi olacak.
Bu haftaki gündem de çok keyifliydi. Ağzınıza sağlık. 😉 Yeni CoD'un tanıtım videosu da ilginçti, kendileriyle bir yüzleşme mi var nedir?
fmdfatih
Bakalım değişiklik iyidir ama yavaş yavaş. Meraklâ bekliyorum. Yapabileceğimiz bi şey varsa burdayız
Murat ve Levent abi,
Az önce tevafuken öğrendim: Yerli oyun firmalarımızdan Céidot, Mart ayında kapanmış.
http://www.webrazzi.com/2014/04/21/ceidot-oyun-studyosu-sektore-veda-etti/
Teknoseyir'in haftalık gündemlerinde keşke bir-iki kelam edilseydi. Sanırım sizin de haberiniz olmadı.
On yıllık tecrübelerle yoğrulmuş Ceidot'un sahibi Erkan Bayol'la bir program yapmanızı tavsiye ediyorum. Görüp, yaşadıkları oyun hazırlamak, stüdyosu kurmak isteyen arkadaşlara çok faydalı olacaktır.
Hem haberimiz olmadı hem de böyle bir firma olduğunu kapanınca öğrendik. Maalesef bu firmalar ya çok ufak ya da iletişim yapmayı bilmiyorlar.
Bonbreka
Yıllar önce LEVEL kapağında görmüştüm kendilerini, yazılanlar heyecanlandırmıştı, şimdi de kapandıklarını görmek olmadı doğrusu.
LP
Selamlar, haberim vardı ancak gündemde yer almadı. Firmanın geçmişte çevirdiği işleri biliyorum az çok, kapanmasının pek öyle Türk oyun sektörünün kaybı olup olmadığını kendimce tartışmalı görüyorum.
Bora
Yeni ekip arkadaşınız hayırlı olsun. Hoşgelmiş. 🙂
ziggy
Hamdi Bey'in katılımı çok iyi olmuş. Zaten Türkiye'de tek olan Teknoseyir'e büyük değer katacağı kesin. Acaba yanında thgtrnin efsane oyun ekibini de getirecek mi? Malum Teknoseyir oyun alanında biraz ağır kalıyor sanki.
Bu arada plus üyelik olayında da arkanızdayız elbette. Umarım gerçekleşir ve sistemin çürümüş çarklarına karşı zengin ve doğru içerikle ayakta kalmaya çalışan bir yayını daha kaybetmeyiz.
Alper
Bende benzer bir firmadayım, ve 7 senede 1000'den fazla PC imha edildi (kırıldı, parçalandı hurdaya satıldı.) Tamamen muhasebesel bir kaygıdan vergi indirimi vs.. Bence bu yapının kanunlarla değiştirilip bağışlama yönünde teşvik edilmesi.
TeknoSeyir'in videosunu izlemezsem o gün için bi eksiklik hissediyorum. teknolojik gelişmeleri sizden takip etmek ayrıcalık benim için TEŞEKKÜRLER...
cidden sazan avi 😀
sazan 🙂
haftaya bende deneyecegım bakalım 😀
oha indirdim ben de.... 🙁 🙁 🙁
@msarakaya Yahu sıkıntıdan nasıl patlıyorum bir bilsen 😀 Deli gibi gündem bekliyordum hemen indirdim 😀
şu an dinleyenler olduğuna eminim 😀
:D:D:D:D::D
İlk defa dinlemeyip yola saklıyorum 😀 ya da dinleyeyim de yolda bir daha dinlerim 😀
Ulen! 😀
Allah'tan direkt tarihe baktım. Ona rağmen yine hafif bir heyecan oldu. Yapmayın şöyle şeyler. Kalbi olan var, olmayan da var 🙂
Adam tarihi de ayarlamış 😀
Ülen yeni gündem diye açtım, yapmayın böyle numaralar. 😀