Akışta görünce yazmak istedim. Yılladır sınava girerim,en geç yarım saat öncesi kapıda hazır olurum. Ki genelde 1 saat öncesi hazır olurum.
Ulan sınava geç kalmak ne ya? Bu kiş/kişiler okuyacak da memur olacak makam sahibi olacak işini layıkıyla yapacak öyle mi? Daha sınavına geç kalan biri nasıl işine sadık olur dakik olur.Hem de bu yaşlarda.
Arkadaşlarla randevum varsa 10 dk önceden orada olurum. Geç kalmayı da kalanı da sevmem. Ha tabi istisna olabilir. Kaza olur hastalık olur o zaman başka.
Sorumsuzluk da olabilir evet ki çoğunluk öyledir. Ama azımsanamayacak sayıda öğrencinin de ulaşım sorunu olabilir. Kalabalık, trafik, ailenin arabasizligi vs. Çok da kötü bakmamak lazım. Ama kural kuraldır ve uyulması gerekir bu da var.
Tamam onun için gerekirse erken kalkılır hazırlanıp yola çıkılır. Yeri geldiğinde aracım olmadan ilk toplu taşıma seferiyle gittim. Yeri geldi uyumadım tam olarak. Bahane olamaz. Ona göre çözüm alınır.
Reklamlarını yapmış gibiler.
Yani olabilir ama var böyle yaşayan aslında. Bu olayı bilmiyorum örnek sadece.
Bir fıkra vardı, şirketin patronu iş başvurusunda bulunan 100 özgeçmişten tesadüfi yarısını bakmadan incelemeden almış çöpe atmış, bunun mantığı ne diye sormuşlar, ben şirketimde şanssız eleman istemem demiş.
Bir randevuya niye erken gidersiniz? Geç kalmamak için. Peki vaktinde gitseniz olmuyor mu? Ama ya bir aksilik olursa diye biraz erken bir zamanı hedefliyorsunuz. Yani isterseniz gerçekçilik deyin, kötümser bakış açısı bunun nedeni. İyimser olanlarsa 'nasılsa yetişirim' diyor, kötüyü düşünmüyor ve tabi bazen de geç kalıyorlar. Ve bir dahaki sefere 'kötümser' olmayı 1 yıl kaybederek vs. tecrübeyle öğreniyorlar.
Sistem, kötümserleri ödüllendiriyori herkesi kötümser, karanlık olmaya itiyor. Sonra bu toplumda hepimiz yaşıyoruz. Sınav gerçekten başlayana kadar herkesi içeri alsalar ne olur? Toplum olarak ne kazanıyoruz bir çocuk 10 saniyeyle 15 dakika sonra başlayacak sınava alınmayınca?
(Sorumsuz olan genelde en az yarım saat geç kalır ve sınav için koşturmaz).
Farklı bakış açısı tabi. Yani sonuçta koskoca bir yıla mal olacak. Karamsar olmak değil de tedbir olarak bakıyorum. Şartlar belli. 60 ile gidilecek yolda 120 ile gidersen nasıl ki ceza varsa bu da öyle. Diğer türlü biri çıkar 'ya 16 dk geç kaldık ne olacak' bunun sonu gelmez. Kural olmalı düzen açısından ve sorumluluk almalı kişi/kişiler. Sonuçta kafana göre parka gitmiyorsun istediğin saat olsun. Yine de saygı duyuyorum düşüncelere.
Aşırı kurgu duruyor. Reklam olmak için özellikle hazırlanmış gibiler.
Bu sadece örnek fakat benzeri çok var ülkede.
https://x.com/Cansutarimm/status/2068258678914899989
😀 Güzel reklam olur.
Bizim cacıklar
beklenmedik olmayacak sey olur gec kalinir ama onun disinda bunun bahanesi özrü olmaz
gencler sorumluluk almadiklari gibi artik hesap vermekten ve gercekleri kabullenmekte de ne yazik ki hayal dunyasinda yasiyorlar
dedigim gibi hayati birsey olmadigi surece, sinava gec kalma sebebin, cafede arkadasinla bulusmaya giderken verdigin önem ile ayni sebep ise, tebrikler, cok guzel bir hayat tecrubesi edindiniz.
musteri toplantisina bile, 30 dakika erken gider ve arabada, kösede ki cafede falan beklerim, ve simdiye dek bunun cok yararini gördum
20004 53n 2008 e kadar ossye girdim.sinav saat 10 da baslardi.uzak lokasyonlar gelirdi.ev esenyurt aksaray,fatih bahceli evler vs vs.o zamanlar metrebus yok tabii.sinav yeri belli olunca sabah 6 da evden cikar okula gider kaac saat suruyor ona bakardim.duruma gore daha erken cikardim...hic gec kalmadim.kpss ye ayni sekilde erken giderdim..Bu yeni nesil cok sorumsuz okula kalemsiz deftersiz gelenler mi dersin hepsi var..sinav da cikacak konulari soylersin ornek soru cozersin sinavda bir iki tane takam degisistirirsin onuda yapamazlar...Bu kadar kisinin okumasina gerek yok nihayetinde 3 harfi marketlerde calisacaklar...
TR insani sorumsuzdur
zaman algısı beyin yapısına göre değişiyor. çoğu insan geç kalmak istemediği halde geç kalıyor. bize acayip geliyor ama biyoloji 🙂 geç kalmaları başarısız olacaklarını da göstermiyor aksine bu beyine sahipler vasat insanlara göre daha becerikli oluyorlar
Sen de mi geç kaldın
@hater hayır ben geç kalmam
Sınava bilmemkaç milyon kişi giriyor, bu kadar insandan 3-5'inin başına öngörülmemiş durumlar gelmesiyle geç kalmaları zaten beklenir. Tersini beklemek gerçekçi değil. Hayat her zaman öngörülebilir değil. Her gün arabayla 40 dakikada gidilen yol, ilk defa sınava girdiğin gün trafik yüzünden 80 dakika olursa bu öngörülmemiş bir durumdur en basitinden. Bunun kazası var, bilmemnesi var. Arada sırada bir yerlere geç kalmak normaldir. Bunu anormal olarak etiketlemeniz yanlış. Çünkü hayat her zaman öngörülebilir değildir. Evet sen geç kalmamışsındır, sınava gireceğin bir gün yolda önüne bir köpek atlar arabayla çarparsın, o zaman geç kalırsın. Çok basit bir örnek. İstatistik olarak her gün Türkiye'de en az 50 sokak hayvanına araç çarpıyor. Bu sınava giren 2,5 milyon kişinin en az birinin arabasıyla bir köpeği ezdiğini ve veterinere götürmekle köpeği bırakıp sınava yetişmek arasında seçim yapmak zorunda kaldığını rahatlıkla iddia edebilirim. En az birinin arabasının lastiğinin patladığını iddia edebilirim. En az birinin arabasının bozulduğunu iddia edebilirim. En az birinin yaralanmalı kaza yaptığını iddia edebilirim. En az birinin bindiği otobüsün bozulduğunu iddia edebilirim. En az birinin ailesinden birinin tam sınava gitmek için yola çıkmadan önce hastanelik olduğunu iddia edebilirim. Binlerce örnek ve neden uydurabilirim şu an. Ve 2,5 milyon kişide birkaç kişinin başına bu nedenlerin gelmesi normal ve beklendik bir durumdur. Her sınavda böyle geç kalan birkaç kişi direkt haber oluyor, algıda seçicilik ile burada paylaşılıyor. Teknoseyir klasiği gibi bir şey oldu. Victim blaming'i seviyoruz. Just-World Hypothesis'den kaynaklı bir psikolojik durum. Kısaca "iyi insanların başına iyi şeyler gelir, kötü insanların başına kötü şeyler gelir" mantığı. Victim Blaming'in kaynağı da budur. Kötü bir şey yaşamış bir insan gördüğümüzde beynimiz derin bir kaygı ve korku yaşar, çünkü o kişinin başına o kişinin hiçbir suçu yokken bu geldiyse aynısı bizim de başımıza gelebilir. Bu yoğun kaygı hissinden kaçmak için bilinçaltı devreye girerek durumu rasyonalize etmeye çalışır ve direkt olarak ilk düşüncemiz kurbana bunu yaşatan suçlu kişiyi veya sistemi suçlamak yerine kurbanın bir suçunu aramak olur, çünkü o kişinin suçsuz olduğunu kabul edersek aynısının bizim başımıza gelme olasılığını da kabul etmek zorunda kalırız. "O saatte orada ne işi varmış." "kesin bir şey yapmıştır yoksa başına bu gelmezdi" "ben o kişinin yaptığı hatayı yapmam o yüzden güvendeyim" "sorumlu davransaydı başına bunlar gelmezdi." İnsanlar kendi dünyalarının tamamen güvenli ve tamamen öngörülebilir olduğuna dair illüzyonu korumak için farkında olmadan kurbanı suçlarlar ve kurbanı suçlamak "ben doğru şeyleri yaparım o yüzden hep güvendeyim" yanılgısını besleyen kalkan görevi görür. O kalkan sayesinde illüzyon korunur. Aynısının bizim başımıza gelme olasılığını reddetmiş oluruz. Türkiye'deki sınavlar hepimizin içinde psikolojik bir travma. Sorumluluk falan diyorsunuz da bu sınavların bu ülkedeki herkesin çocukluk travması olduğunu hepimiz biliyoruz. Travma olduğu için normalde teknolojiyle hiç ilgisi olmayan, hatta haber değeri bile olmaması gereken "sınava geç kalmış" paylaşımlarının -çünkü o 3-5 kişi dışında kimseyi etkileyen bir olay değil- her sene Teknoseyir'de birkaç defa "ne sorumsuz insanlar var" "gençlik böyle" bilmenne diye arkasındaki nedeni bilmeden direkt suçlayıcı şekilde paylaşılması bu yüzden. Ama sınavın hemen öncesinde çocuğu sınava götürecek olan babası evde düşüp hastanelik olduğu için geç kalan birinin haberini hiç görmüyoruz. Haberi yapılsa bile paylaşılmaz zaten. İlk içgüdümüz her zaman o kişinin bir "sorumsuzluğunu" aramak oluyor, daha sınava 15 dakika varken kapı kapandıktan 10 saniye sonra yetişebildi diye daha reşit bile olmayan çocuğu içeri almayıp 1 yılı kaybettirip bir travma daha yaşatan sistemde suç aramak değil. Just-World Hypothesis'in tam oturduğu bir örnek. Halbuki dünya ne adil, ne de öngörülebilir.
sınava giren sanırım 2.5 milyon civarı. Öyle düşününce bu görüntüler normal.
Her şaka mı diyeni tersleyesim var
Bende 3 yıldır keyfine giriyorum ama 1 saat önceden kapıda hazır oluyorum. Birde yalnız gidip sıkıntıdan patlıyorum ama olsun 😀
Yanlış anlamadıysam geç kalmamışlar biz kapıda bekliyorduk diyor gibi geldi, geç kalmaktan daha kötü gibi sanki 😀