Laz kafalıya bak sen, fındıklı olur baklava diyor 😀 Bayramda bir tane bile baklava yemedim çünkü antep fıstıklı olmayan baklavaya artık tahammülüm yok, boşuna kalori.
@ademalp fındıklı baklava genel kabul gören bir çeşit değil. Karadeniz'de lazlar ile beraber yaşıyorum, onların bile pek çoğu cevizli baklava tercih ediyorlar. Trakyalıyım, orada zaten tek seçenek cevizli.
@arandur buralarda pek yaygın değil, bizim kültürle doğu tarafının kültürü bir değil. Alaplı Ereğli'de de fındık var biliyorsunuz. Ama oralarda da yapılmaz. Bahçesinde cevizi olmayan yapar tabi. Fıstıklı ve kaymaklı bana çok yağlı geliyor. 2 taneden fazla yiyemiyorum. Cevizli kaymaklı yapılmadığı için genelde daha yenebilir oluyor bence.
Baklavaya fıstık ve ceviz gider, bu iki yemiş yağını çabuk salan yemişler. Fındık biraz daha nazlı bu konuda ve tadı daha sade. Fındık ezmesi ile kakaolu fındık ezmesi arasındaki farktan çok rahat anlaşılıyor.
Fındık hemen yumuşadığı ve fındık özelliğini kendine has çıtırlığını kaybettiği için beğenilmiyor muhtemelen. Ben hiç denemedim, denk gelse denerim ama güzel olacağına ihtimal vermiyorum pek. Baklavayı da çoğunluk antep fıstıklı sever ama bana antep fıstığının aroması yağı vs. çok ağır geliyor, annem de sevmiyor. Biz baklamayı cevizli ve tereyağılı alıyoruz hatta yapanı varsa sade yağlı daha da güzel oluyor. Antep fıstıklıyı cevizli yoksa alıyoruz, cevizli kadar beğenmesek de yağda sorun yoksa yiyoruz. Cevizli gibi löp köp gitmiyor ağır geliyor ama atıyorum çayın yanından bi dilimden yarım kıt alıyorum gayet gidiyor. Damak zevki böyle bir şey, kişye göre aşırı değişiyor bariz bi handikap yoksa. Çok takmamalı ya da kesin ifadelerle "şöyle olmaz, böyle olur" denmemeli fikrimce. Bir şeyi seveni varsa öyle de olur, bal gibi de olur, "olmaz" diyen yemesin kendi bileceği iş.
@anil Fıstığın herşeye atılması diye bir şey yok ya, yakışan şeye atılır zaten, gidip de kurufasulyeye fıstık atılmaz ama irmik helvasına atılır, lezzet katar mesela.
Herşeyin bir yakışığı vardır. Bu tamamıyla kişisel tercih. Bir baklavacının herşeye antep fıstığı konmasını doğru bulmuyorum demesi samimi gelmiyor bana. Öyle diyorsa bu söylemin altında baklavaya yönlendirme, fıstığı değerli kılmaya çalışma çabası olarak algılarım.
Bu arada fıstığın kilo fiyatının kesinlikle cevizden daha fazla olmaması gerektiğini savunuyorum. Fıstık üreticilerinde ve fıstık tüccarlarında pislik ve suistimal çok fazla. Denetim yok. Herşey 1 artıyorsa fıstık 2 kat artıyor misal olarak söylüyorum. Fıstıkçılar karaborsacı.
Ceviz de fındık da bu kadar artmıyor. Antep ve Urfa taraflarında fıstık işiyle uğraşanlar genel olarak aç gözlüler. Sonuç ise kimse fıstık yiyemiyor eskisi gibi. Bu işten ekmek yiyenler sadece fıstıkçılar ve fıstık tüccarları.
Laz kafalıya bak sen, fındıklı olur baklava diyor 😀 Bayramda bir tane bile baklava yemedim çünkü antep fıstıklı olmayan baklavaya artık tahammülüm yok, boşuna kalori.
Cevizli ev baklavası hariç de.
@alicanmd hariç değil, bu benim görüşüm. Cevizi severim, daha bu sabah yedim ama baklava fıstıklı olacak.
Antep fıstığını severim ama baklavanın içinde değişik yağlı bir tadı var. Baklavayı fındıklı severim mis gibi fındık kokar. Herkesin zevki başkadır.
@ademalp fındıklı baklava genel kabul gören bir çeşit değil. Karadeniz'de lazlar ile beraber yaşıyorum, onların bile pek çoğu cevizli baklava tercih ediyorlar. Trakyalıyım, orada zaten tek seçenek cevizli.
@ademalp fıstıklıyı ben de sevmem ama fındıklı da küçük bir azınlık tarafından, cevizleri olmadığı için uydurulmuş bir şey hocam ya yapmayın etmeyin😀
baklava cevizli olur 🛡️🪖🥊
😂
@arandur buralarda pek yaygın değil, bizim kültürle doğu tarafının kültürü bir değil. Alaplı Ereğli'de de fındık var biliyorsunuz. Ama oralarda da yapılmaz. Bahçesinde cevizi olmayan yapar tabi. Fıstıklı ve kaymaklı bana çok yağlı geliyor. 2 taneden fazla yiyemiyorum. Cevizli kaymaklı yapılmadığı için genelde daha yenebilir oluyor bence.
@ozeba cevizli de 1 numaraya oynar kıl payı kaybediyor benim için. bizimkiler ceviz fındık karışık yapar.
@arandur baklava hamsili olur. Aksini iddia eden fıstıkçıdır
Bir de 'Dubai Çukulatası' var, onun esası fındıklı olur 😛 😛 😛
fıstık dedikleri antep fıstığı, yoksa yer fıstığı da fıstık.
Haklısın hocam, baklava olunca fıstık deyip geçiyoruz. Çikolata vs. olursa antep fıstığı şeklinde belirtmek şart.
@arandur Antep fıstığı sonradan çıkmış baklava için. Epey yayını var dinlemenizi tavsiye ederim.
Fındıklı baklava ilk kez duyuyorum. Sütlü Nuriye desen o da baklava değil.
Baklavaya fıstık ve ceviz gider, bu iki yemiş yağını çabuk salan yemişler. Fındık biraz daha nazlı bu konuda ve tadı daha sade. Fındık ezmesi ile kakaolu fındık ezmesi arasındaki farktan çok rahat anlaşılıyor.
Antep'in nesi meşhur? Baklavası ve adını verdiği fıstığı. Baklava fıstıklı olur, cevizli de olur.
Gönderiyi ve yorumları okuyunca canım baklava çekti yav sabah sabah.
Baklava Antep fıstıklı olur, cevizli baklava olmaz. Cevizli baklava, baklavanın fiyatını düşürebilmek için icat edilmiş gereksiz bir mamüldür.
Fındık hemen yumuşadığı ve fındık özelliğini kendine has çıtırlığını kaybettiği için beğenilmiyor muhtemelen. Ben hiç denemedim, denk gelse denerim ama güzel olacağına ihtimal vermiyorum pek. Baklavayı da çoğunluk antep fıstıklı sever ama bana antep fıstığının aroması yağı vs. çok ağır geliyor, annem de sevmiyor. Biz baklamayı cevizli ve tereyağılı alıyoruz hatta yapanı varsa sade yağlı daha da güzel oluyor. Antep fıstıklıyı cevizli yoksa alıyoruz, cevizli kadar beğenmesek de yağda sorun yoksa yiyoruz. Cevizli gibi löp köp gitmiyor ağır geliyor ama atıyorum çayın yanından bi dilimden yarım kıt alıyorum gayet gidiyor. Damak zevki böyle bir şey, kişye göre aşırı değişiyor bariz bi handikap yoksa. Çok takmamalı ya da kesin ifadelerle "şöyle olmaz, böyle olur" denmemeli fikrimce. Bir şeyi seveni varsa öyle de olur, bal gibi de olur, "olmaz" diyen yemesin kendi bileceği iş.
Olay buna dönmüş:
https://www.youtube.com/watch?v=SHKwzicmghY
Bulursam içinde fındık mı var fıstık mı var bakmam🤣.
@anil Fıstığın herşeye atılması diye bir şey yok ya, yakışan şeye atılır zaten, gidip de kurufasulyeye fıstık atılmaz ama irmik helvasına atılır, lezzet katar mesela.
Herşeyin bir yakışığı vardır. Bu tamamıyla kişisel tercih. Bir baklavacının herşeye antep fıstığı konmasını doğru bulmuyorum demesi samimi gelmiyor bana. Öyle diyorsa bu söylemin altında baklavaya yönlendirme, fıstığı değerli kılmaya çalışma çabası olarak algılarım.
Bu arada fıstığın kilo fiyatının kesinlikle cevizden daha fazla olmaması gerektiğini savunuyorum. Fıstık üreticilerinde ve fıstık tüccarlarında pislik ve suistimal çok fazla. Denetim yok. Herşey 1 artıyorsa fıstık 2 kat artıyor misal olarak söylüyorum. Fıstıkçılar karaborsacı.
Ceviz de fındık da bu kadar artmıyor. Antep ve Urfa taraflarında fıstık işiyle uğraşanlar genel olarak aç gözlüler. Sonuç ise kimse fıstık yiyemiyor eskisi gibi. Bu işten ekmek yiyenler sadece fıstıkçılar ve fıstık tüccarları.