8gb ram ile önermiyorum, anca günlük internette sorf ve ofis programlarını calistirir. Bunları yaparken de swap kullanir sürekli. Swap kotu degil macte ancak 8gb ile sürekli yapmak zorunda kalıyor.
@mrmetalhead @ozgurg @kortex @systemnet @batuhan-sener @behzat @burak25
Cevaplar için teşekkürler. 8gb almam tabi bu saatten sonra ama bunun 16gb olanını ve biraz daha fazla depolaması olanı bulsam pişman eder mi, özellikle kodlama için? Yeni cihazların bataryası da iyi durumda olur diye düşündüm.
Bildiğim kadarıyla bunların üretimi yeni bitti (4 mart 2024 Apple satıştan kaldırdı), yani 2020 model diye hepsi 2020de üretilmiş değil, bataryalarda sorun olmaz, tabi eski üretim satılmamış bir ürüne rastlama şansı yok değil.
@oniki 4 yıl kullanılmış cihazla 4 yıl önce üretilmiş sıfır cihazın bataryasının eskime oranı karşılaştırılamaz diye düşünüyorum. Sıfır cihaz durduğu yerde çok eskimez herhalde.
@burakozyurek Lityum ion pil durduğu yerde eskiyor ama benim dediğim aldığınızda cihaz mesela 2023 Aralık üretimi çıkabilir, yani yeni üretim olma olasılığı çok yüksek (tabi sizin dediğiniz de doğru ama onun olma olasılığı yani NOS cihaz düşük olasılık).
16 GB + 256 GB modelini kullanıyorum. Her türlü yazılım işimi görüyor. Unity, Docker, JetBrains IDEleri, Android Studio vb. tık demeden çalışıyor. Boşta 10 GB civarı RAM kullanımı var. Çalışırken 15 GB civarı oluyor. Swap yapıyordur ama açıkçası performans sorunu gözlemlemediğim için açıp bakmaya değer görmedim.
Uretimi 2-3 ay once bitti. Sana 4 yillik teknoloji satacaklar ama 4 yasinda cihaz degil sonucta 0'a yakin.
16'lik bulursan uzmez. Benim tanidigim bir cok profesyonel insan M1 kullaniyor. Para derdi olmadigi halde de kimsenin degistirmedigini dusunursek, daha gideri cok.
Şöyle anlatayım hocam m2 air 16gb modelde ram boşta 6-7 gb doluyor rahat. 8lik alınsa swap yapacaktı sürekli olarak. Akıl mantık dışı 8 almak. Docker ile işlere yüklendiğimde 14-15 oluyor ama zerre bir kasma olmuyor. 256 bence sıkıntılı biraz Android studio+ xcode ios emulator+ docker(imajlar ve konteynerler) vscode+chrome ıvır zıvır full tam çalışma düzenime geçtiğimde 100 gb falan boşta kaldı bende. Kullanılıyor ama insanın canını sıkıyor 256 gerçekten az bir kapasite. Rahat rahat içine bir şey dolduramıyorsun. Video işleri için bence hiç uygun değil 256lık model ha yazılım vs iş görecek seviyede ama sürekli bir tedirginlik oluyor bence doldu dolacak vs.
şu an tam bu modelden yazıyorum bu yorumu, oldukça yeterli bir cihaz günlük kullanım için. 8gb de yetiyor. 3 sene önce alırken de 8gb yetmez diyorlardı, gayet yetiyor hiçbir sorun çıkarmıyor. office uygulamarı - tarayıcı - pdf - dizi/film işleri için fazla bile. ezbere 8gb yetmez dememek lazım, ne için nasıl kullanacaksan ona göre almak lazım cihazları.
8gb ram ile önermiyorum, anca günlük internette sorf ve ofis programlarını calistirir. Bunları yaparken de swap kullanir sürekli. Swap kotu degil macte ancak 8gb ile sürekli yapmak zorunda kalıyor.
Artık değil hala yapıyor.
Aman aman 8gb pu pu.
evet yapıyor m1 hala çok güçlü
canavar gibi ekranı var, sesi kasası pili çok iyi; aynı fiyata bunları bulman imkansız. Neredeyse her kullanıcı için yeterince güçlü.
M1 hala iş görüyor.
m1 okay 8gb hayir.
@mrmetalhead @ozgurg @kortex @systemnet @batuhan-sener @behzat @burak25
Cevaplar için teşekkürler. 8gb almam tabi bu saatten sonra ama bunun 16gb olanını ve biraz daha fazla depolaması olanı bulsam pişman eder mi, özellikle kodlama için? Yeni cihazların bataryası da iyi durumda olur diye düşündüm.
Bildiğim kadarıyla bunların üretimi yeni bitti (4 mart 2024 Apple satıştan kaldırdı), yani 2020 model diye hepsi 2020de üretilmiş değil, bataryalarda sorun olmaz, tabi eski üretim satılmamış bir ürüne rastlama şansı yok değil.
@oniki 4 yıl kullanılmış cihazla 4 yıl önce üretilmiş sıfır cihazın bataryasının eskime oranı karşılaştırılamaz diye düşünüyorum. Sıfır cihaz durduğu yerde çok eskimez herhalde.
Macos kullanmakta problem yoksa kodlama için çok ideal. Pil ömrü ve klavyesi yeter. Mobilite de cabası.
@burakozyurek Lityum ion pil durduğu yerde eskiyor ama benim dediğim aldığınızda cihaz mesela 2023 Aralık üretimi çıkabilir, yani yeni üretim olma olasılığı çok yüksek (tabi sizin dediğiniz de doğru ama onun olma olasılığı yani NOS cihaz düşük olasılık).
16 GB + 256 GB modelini kullanıyorum. Her türlü yazılım işimi görüyor. Unity, Docker, JetBrains IDEleri, Android Studio vb. tık demeden çalışıyor. Boşta 10 GB civarı RAM kullanımı var. Çalışırken 15 GB civarı oluyor. Swap yapıyordur ama açıkçası performans sorunu gözlemlemediğim için açıp bakmaya değer görmedim.
Uretimi 2-3 ay once bitti. Sana 4 yillik teknoloji satacaklar ama 4 yasinda cihaz degil sonucta 0'a yakin.
16'lik bulursan uzmez. Benim tanidigim bir cok profesyonel insan M1 kullaniyor. Para derdi olmadigi halde de kimsenin degistirmedigini dusunursek, daha gideri cok.
@burakozyurek m1 + 16 ram 256gb kullanıyorum tüm işlerimi görüyor yazılımda
@ozgurg docker içinde ne çalıştırıyorsun?
Şöyle anlatayım hocam m2 air 16gb modelde ram boşta 6-7 gb doluyor rahat. 8lik alınsa swap yapacaktı sürekli olarak. Akıl mantık dışı 8 almak. Docker ile işlere yüklendiğimde 14-15 oluyor ama zerre bir kasma olmuyor. 256 bence sıkıntılı biraz Android studio+ xcode ios emulator+ docker(imajlar ve konteynerler) vscode+chrome ıvır zıvır full tam çalışma düzenime geçtiğimde 100 gb falan boşta kaldı bende. Kullanılıyor ama insanın canını sıkıyor 256 gerçekten az bir kapasite. Rahat rahat içine bir şey dolduramıyorsun. Video işleri için bence hiç uygun değil 256lık model ha yazılım vs iş görecek seviyede ama sürekli bir tedirginlik oluyor bence doldu dolacak vs.
@kortex 4 ayrı kendi içinde 3 Image olan Compose projesi şu sıralar.
Ben bundan almıştım da cihazın kasası yamuk çıkmıştı. Nette başka kullanıcıların da sorun yaşadığını okumuştum. Alırsanız düz zeminde kontrol edin.
Hala kullaniyorum her turlu isimi goruyor
Normal kullanıcı için çok iyi cihaz.
Bu M1 işlemcili ipad air bile çok iyi.
2017 İntel'ler bile iş yapar 😁
şu an tam bu modelden yazıyorum bu yorumu, oldukça yeterli bir cihaz günlük kullanım için. 8gb de yetiyor. 3 sene önce alırken de 8gb yetmez diyorlardı, gayet yetiyor hiçbir sorun çıkarmıyor. office uygulamarı - tarayıcı - pdf - dizi/film işleri için fazla bile. ezbere 8gb yetmez dememek lazım, ne için nasıl kullanacaksan ona göre almak lazım cihazları.