**********
Şimdilik rafa kalktı. Hafta sonu setupıma bakıp daha detaylı düşüneceğim. Bu karar bile içindeki husursuzluğu hafifletti. Herkese teşekkür ederim
**********
Önemli bir konuda fikrinizi almak istiyorum.
Takip etmişseniz yakın zamanda MacBook Air M1 aldım. Alet çok güzel, fansızlık harika ama hiç memnun kalmadım. Var olan monitörüme bağlamak, klavyemi ve faremi bağlamak çok sıkıntılı oluyor. Hem şu anki masaüstü bilgisayarımı kullanmak hem de bu parçaları laptopa bağlayarak kullanmak istiyordum. Düşündüğüm kadar kolay olmadı. Çok zahmetli. Bir de 28' 4K monitörden sonra küçücük alete geçince rahatsız oldum. Özgürlük, odadan odaya gidebilmek güzel ama attan inip eşeğe binmiş gibi hissediyorum.
İade etmeyi düşünmeye başladım. Henüz 14 gün süre dolmadı, pt.com.tr'den aldım. Kullanılmış üründe sorun çıkartırlar mı bilmiyorum. Sabah arayacağım. Bu konuda net bilginiz varsa iletirseniz sevinirim.
Şu anda içimde bir huzursuzluk var. Kullanmak, iOS uygulama geliştirmek istiyorum ama monitörüm ve mekanik klavyemden de vazgeçmek, her laptopı bunlara bağlamak istediğimde masayı çekip 3-4 kabloyu alete takmak istemiyorum.
Siz ne önerirsiniz? İade etmeli miyim? Akıl verirseniz sevinirim. Çok kararsızım, 2 gündür kafam bununla doldu.
Not: Cevapları hemen göremeyebilirim.
Ekleme: Firma hakkında parayı iade etmemekte direniyor diye şikayetler var. Bu riski görünce de kalsın diyorum.
Ekleme: MacBook monitöre bağlıyken çok sağlıklı değil. Kapağı kapatınca ve güç kablosu takılı değilse bağlantı kopuyor. Program yüklemek gerekiyor ama uğraştırıyor devamlı programı aç kapat yapmak. Program olsa da login ekranı için fayda etmiyor. Kesin çözümünüz varsa talibim. .D
Ekleme: Boş ver, monitöre bağlama, laptop gibi kullan da diyebilirsiniz. 😀
Ürünü hiç bilmiyorum ama şöyle bir aparat işinizi görmez mi? https://www.hepsiburada.com/coverzone-type-c-to-4k-hdmi-hub-5in1-rj45-lan-2-x-usb-3-0-type-c-port-pm-HB00000OR3RW
Benzerini aldım. Ama masaüstü kullanmak istediğimde buradan çıkartıp kasaya, laptop kullanmak istediğimde masaüstünden çıkartıp buna takmam gerekiyor. Monitör de ayrı bir mesele. 10 dakikayı buıluyor masamda bunları yapmak.
Macbook Pro ve PC'yi tek monitör, klavye ve mouse ile kullanıyorum.
https://www.maxitekno.com/ugreen-4-port-usb-30-pc-switch-paylasim-adaptoru
Klavye, mouse, kablosuz kulaklığın USB dongle'ı ve webcam yukarıda linkini verdiğim cihaza bağlı. Tek tuşla Macbook ve PC arasında tamamını geçirebiliyorum. Macbook bağlantısı için basit bir USB-C to USB-A dönüştürücü aparat kullanıyorum.
Monitöre ise her iki bilgisayarı da bağladım. Monitor PIP özelliğine sahip ama ben genelde source değiştirerek kullanıyorum. PIP'i de kullandığım günler oluyor.
Benim senaryomda USB cihazlarımı buna bağlayacağım. Bunun da bir ucu laptopa, bir ucu da masaüstü bilgisayara bağlanacak. Arasında geçiş yapacağım, doğru mu? Her seferinde klavyeyi fareyi sökmem gerekmeyecek. Laptopı masaya koyup bu aleti bağlamam yeterli?
Böyle diye tahmin ediyorum ama klavyede yazan tuşların Windows'tan çok farklı olması rahatsız ediyor. MacBook'un klavyesini kullanırken sorun yok ama MacBook'ta Windows klavyesini remapping programlarıyla ayarlasam da aynı olmuyor.
@ozgurg Senaryo söylediğin gibi, switch üzerindeki button bilgisayar seçimi yapıyor, hangisini seçersen tüm USB cihazlar ona geçiyor.
Klavye kullanımına alışırsın, zaten ilk taktığında tanır yada tanıyamazsa sol SHIFT'in yanındaki tuşa bas falan gibi Command Option tuşlarını tanımlar. Bir kaç güne kadar eğer Macbook klavyesine geçmeden kullanınca ezberlersin.
@definitive Bu muhtemelen işimi çözecek ya. Neden aklıma gelmedi ki bu? Aynısının HDMI olanını kullanıyorum. Çok teşekkürler. 😀
KVM Switch işinize yaramaz mı?
Tam olarak ne yapıyor bu? İlk defa duydum.
Aslında Thunderbolt kartı alıp masaüstüne takınca da sorunun büyük oranda çözülüyordu ama o da pahalı.
@ozgurg Sunucular arasında geçiş yapmaya yarıyor. Tam olarak senin durumun için.
@erdincb Yanlış anladıysam düzelt lütfen. Bu ürüne monitör, klavye ve fare bağlıyorum ve aralarında geçiş yaparak iki bilgisayarı kontrol ediyorum.
@ozgurg Resimdeki ürün için bir şey söyleyemem ama KVM switch'ler tam olarak dediğinizi yapıyor. Yalnız 1 monitör 1 usb bağlantıları oluyor genelde. Hem klavye hem fare bağlayacaksanız her pc için 2 usb portu olanı almanız gerekiyor.
@erdincb Her PC için derken? Bir klavyeyi ve bir fareyi bağlıyorum ve 1. bilgisayarda çalış, 2. bilgisayarda çalış diye aralarında geçiş yapamıyor muyun?
@ozgurg Haklısın gece gece iyice karıştırdım. Eski iş yerimde kullanıyorduk bunlardan. Bir tane monitör, bir tane klavye bağlı idi. 8 - 10 tane kadar da sunucu vardı. Tek monitör ve klavye ile istediğimiz sunucuyu yönetiyorduk. Tek yapmamız gereken switch üzerinden yönetmek istediğimiz sunucuyu seçmekti. Yani özetle evet çevre birimlerini bu cihaza bağlıyorsun, bu cihazı da bilgisayarlara, sonra istediğine geçiş yapıyorsun.
@erdincb Bu devamlı tak çıkar sorunumu çözebilir. Bunun bir de 4K 60 FPS çıktı verenini bulmam gerekiyor ama ve birkaç aramayla HDMI'ını bile Türkiye'de zor buldum. 🙁 İyisi de pahalıdır bunun ya.
@ozgurg Amazon.de'ye falan bakabilirsin. Maalesef çok ucuz değiller. 50 liraya da var N11'de ama vga portlu falan.
@ozgurg Ugreen marka vardı, amazon.com.tr üzerinden de bakabilirsin.
@ozgurg böyle bir sey denk gelirse paylaşabilir misiniz linkini yine buradan? Ben de zamanında Türkiye’deki sitelerden aramıştım ama hdmi USB çıkışı olanlardan bulamamıştım
@greench Tabii.
Masaustune opencore ile macos kurmayi denediniz mi?
Hayır.
HDMi to Type C kabloları işe yaramıyor mu ?
Yarıyor. Type c to display port kullanıyorum.
İade et etmeye gerek yok ama şu anki düzeniniz belli ki Mac için uygun değil. Bluetooth klavye + mouse ve type-c monitör konfor için önemli. Bu konuda piyasa maalesef gamer çöp ürünleri yüzünden geri kaldı.
RGB mekanik klavyeme bayılıyorum. 😀 Müzik dinlerken ses göre değişmesi çok hoşuma gidiyor. Pavyon gibi gözüken bir klavye değil ama işte yine de gamer ürünü. (Logitech G512)
@ozgurg Hatalı yorum mu oldu? 😀 Klavyeye laf etmemiştim .
@pope Yok ya, olmadı. Bluetooth dedin ya, zaten iyi bir klavyeye sahip olduğumu ve açıkçası değiştirmek istemediğimi belirtmek istedim. 😀
@pope (Bildirimler çıldırdı)
Devamlı monitörde kullanmayacağım tabii. Sırf bu yüzden Mac mini yerine MacBook aldım. Değişime direnç göstermemeliyim, evet. Aslında eski bilgisayarımı emekli etmeliyim.
Klavye ve mouse adaptörle bağlanıyorsa en temiz çözüm eski monitörünüzü satıp benim geçen hafta aldığım cihaza geçiş yapmak olacaktır. Problemlerinizi çözer diye tahmin ediyorum.
Çözüm buldum gibi ona. Laptop başka, masaüstü başka portta olacak. 😀 Muhteşem bir çözüm. İki konsoldan birine de port kalmıyor ama elimde onun için de switch var. Tabii yazıda belirttiğim gibi tam olarak hafta sonu bakacağım.
İyi fiyattan alıcı çıkarsa düşünebilirim.
https://www.apple.com/tr/mac-mini/?afid=p238%7CsEQAINPPE-dc_mtid_187079nc38483_pcrid_487245769178_pgrid_28586708926_&cid=aos-tr-kwgo-mac--slid--bran-product-
Şöyle bir şeye geçebilirsin.
Hocam öncelikle hayırlı olsun. Macos u harici monitörde verimli kullanmak istiyorsanız. Harici monitörün ppi değerinin 110 ve katları civarı olması tercih ediliyor. 27 2k bu orana yakın. Ekran kapatma olayında bahsettiğiniz adaptörden kurtulma senaryosu için genelde usb c girişi olan monitörleri tercih ediyor mac kullanıcıları. Tabi o çıkışın verdiği watt önemli ama m1 mac o işi çözüyor. Tabi bağlantı kablosu ve tercihi çöznürlğk ve tazeleme işine etki ediyor. Ben şu anda touchbar harici ekran kartlı 15 macbook prodayım. Mac mini m1 - monitör - xbox series x üçlüsünü düşünüyorum. Mac mini m1 in yerini portable olmak için dengi m1 bir macbook da alabilir. Ama bu iki cihazı verimli kullanabilecek bir monitör kritik şu anda. Böyle bir sete geçersem harici bir klavye de eklemek gerekiyor. Ben 27 2k epey baktım. Sadece mac tarafı olsa idi tercih kolaydı oyunlara specific özelliklerden vazgeçip bir tercih verebilirdim. Ama xbox ı da hesaba katınca işler karıştı. Ondan bu setup ı erteledim. Finansal olarak bu erteleme kararının beni üzmeyeceği tedbirleri aldım. Taşların yerini oturmasını bekliyorum.
Ppi’ın 110’un katları olmasına gerek yok. 4K monitör alıp 6K’da render etmek 1440p’ye göre katlarca daha iyi bir keskinlik sunacaktır. 4K aşağısı monitör alırsanız OS size scaling opsiyonlarını bile sunmuyor.
@pope hakısınız gerek yok. Textlerin daha keskin olması için tercih ediliyor sadece. Macos font ailesinin yapısı ile ilgili bir şey. Scale ile ilgili değil.
Bu arada her type c thunderbolt değil diye biliyorum. Monitör veya Hub tercih ederken bu konuya da dikkat etmek gerekiyor.
Bir kullanın biraz daha, bende bu arada para biriktirmiş olurum. Yok ben yapamıyorum derseniz talip olurum. 🙂
Tip C bağlantılı dongle fayda edebilir. Monitördeki alternatif portu da buna bağlarsınız. Ama dikkat etmek gereken bir şey var. Benim kullandığım modelde elektrik bağlantısını kesince USBler de anlık olarak kesiliyor. Bir disk falan bağlıysa bilgisayar onu çıkarılıp takılmış gibi görüyor. Hiç bir yerde de bahsedilmemiş, başka ürünlerde de böyle bir şey var mıdır bilmiyorum. Benimki bu:
https://www.amazon.com/gp/product/B07HMLTCPL/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1
Ama ideal çözüm tip C ile bağlanan monitör. Ben de tüm setup'ı iki bilgisayarla kullanıyorum. Klavye mouse (logitech) alıcısı da monitöre takılı duruyor, diğer bilgisayara geçince monitöre bağlı olan her şey çalışmaya devam ediyor.
Tam olarak şunu kullanıyorum.
https://www.kingston.com/tr/memory-card-readers/nucleum-usb-type-c-hub
Monitörümü alırken ikinci seçeneğimde type c varmış ama o zaman laptop alacağım belli değildi ve ben type cnin böyle bir işlevi olduğunu bilmiyordum. 😀
@ozgurg Type C kraldır. 2019 yılı Haziran ayında aldığım karar doğrultusunda yeni alacağım cihazlarda type C olmasına dikkat ediyorum 🙂
@emrah-ozturk Bence de, her cihaz type c olsun. Benim yaşadığım sorunun da temelinde aslında eski ile yeni teknolojiyi bir arada kullanmaya çalışmak yatıyor. Görüntüde de, veride de, güçte de type c olsun, portun üzerine nitelikleri yazılsın, uğraşmayalım yok HDMI 1.4'müş, USB 3 ama gen 1'miş falan.
Örnek ürün var mı? Link atabilir misiniz? Bu tarz bir DOCK ilk kez duyuyorum. KVM switchden mi bahsetmiyorsunuz?
Sorunu tam anlayamadım ama şu ürünler işinizi görebilir:
USB Klavye + Mouse değişimi için:
https://www.amazon.com/UGREEN-Selector-Computers-Peripheral-One-Button/dp/B01MXXQKGM
MacBook dan dock ile Type-c > HDMI dönüşümü sonrası şu cihaza bağlayarak:
https://www.amazon.com/HDMI-Switch-4K-Splitter-Bi-Directional/dp/B079JQ9XXV/
Bu tarz cihazların komplike temeli KVM switch tir ama HDMI olanı bile pahalı, typec olanını hiç görmedim.
Monitörde yaşadığın sorun m1'e mi özel bilmiyorum ancak ben pd özellikli monitör kullanıyordum. P2419hc'ydi sanırsam. Uzun lafın kısası intel cihaz ve bu monitörle böyle problemler yaşamamıştım üstüne pd olduğundan klavye, mouse ve başka arabirimleri monitörün üzerinden bağlıyordum böylece kablo karmaşası ortadan kalktı.
Şöyle bir şey var ki laptopu öyle kullanacaksan kullanma zaten, mac mini al keyfine bak. MBA güzel cihaz ancak sorun şu ki bitmiş bir cihaz, ekranında klavyesine, hoparlöründen trackpadine çok iyi. Bu yüzden diğer laptoplardan farklı zaten yanına alıp dışarıda kullansan başka hiçbir şeye ihtiyaç duymuyorsun. Senin kullanımına göre cihazın potansiyelini öldürüyorsun.
Diğer laptoplar güçlü ekran kartlı var ama dışarıda kullanayım desen 2 saate pil biter, performans desen prizsiz olunca azalıyor, kucağında tutayım desen dizlerin alev alır, taşıyayım desen komando gibi gezersin ortalıkta. 2 yıla menteşe bozulur, format gerekir, bakım yapmak gerekir vs. Ha Mac'e geçme ihtiyacı olmayanlar bundan geçmiyor, çünkü koyuyorlar masaya üzerinde de bir ton port var miss gibi kullanıyorlar.
Pt'de iade sürecinde sıkıntı çıkarabiliyor, firma kaynaklı değilde muhasebe departmanıyla alakalı sanırım ancak paranı iade ederler merak etme. Ben iPad alıp iade etmiştim.
Apple'ın kendi sitesi haricinde hiç bir yer iade almaz düşüncesindeyim.
Nasıl huzurlu hissediyorsan öyle kullan, alet hoşuna gitmiş madem laptop gibi diğerlerinden bağımsız kullan.
Çözdüm. Aklımdaki gibi olmadı ama artık mutluyum.
@ozgurg Aklındaki neydi, şuan nası kullanıyorsun? 🙂
@temp Uzun olabilir, daha çok vaktim olunca yazayım sana.
Son durum nedir hocam? Ne yapmaya karar verdiniz?
Ben de kalıyor. Aklımdaki gibi olmadı ama artık mutluyum.