herkesin gorusune saygim var.herkes ayni oyunu begenmek zorunda degil.saygi cercevesinde kendi fikirlerimi soylecek olursam bu oyun bence kocaman bir cop.bir kere oyunun mekanikleri cok yayvan.konu ne kadar iyi olursa olsun (-ki bence konusuda abartildigi kadar iyi degil) o oyunda dogru durust mekanikler yoksa o oyun olmamistir kardesim.mekanik olarak oyuncuya bir his veremeceksen o zaman senin film izlemekten bir farkin kalmiyor.gider film izlerim o zaman.hikaye konusuna geleceksek yine abartildigini dusunuyorum ve konusuda sanildigi kadar iyi degil.birazcik bilim-kurgu edebiyat veya film gecmisi olan biri bundan cok daha orjinal hikayeler oldugunu bilir.su oyunu ea yapsa yemin ediyorum bu ne lan deyip millet yerin dibine sokardi.ign bile 68 vermis gerisini siz dusunun.diger medya kuruluslarinin 85 ustu puan vermelerine de aldanmayin hepsi sony den korktuklari icin giklari cikmyor.
Bravo beyler her zamanki gibi eğlenceli bir iş koydunuz ortaya. Böyle ağır oyun incelemelerinde sizler daha sık görmek isteriz. Levent abiler yoruldu artık 🙂
Oynatıcında problem olmasın? PS4 Pro'nun kendi görüntü kaydı çok iyi sayılmaz. Sıkıştırma da ekleniyor üzerine. Ama yazılar zor mu okunuyor ya da çamur gibi mi? Düşük çözünürlükte bile rahat okunuyor bende.
İncelem ve sohbet çok güzel, doyurucu ancak oyunun kendisi için aynısını söyleyemeyeceğim. Sırf Kojima diye fazla zorlanmış. Bayağı bir hissettim bunu incelemede.
Yahu konamiden ayrılmışsın, gurur meselen var, Sony arka çıkmış, film çeksen zor bir araya toplayacağın oyuncular oturmuş masana, en iyi oyun motorlarından bir tanesi emrine amade hazır verilmiş, beklentiler ayyuka çıkmış...
Bu değildi, kesinlikle olması gereken oyun, bu değildi. Ne kadar farklı olursa olsun, ne kadar kontrolcü uyutacak ara sahneye sahip olursa olsun, ne kadar iyi bir hikayesi olursa olsun, sonuçta fetch quest dediğimiz her türlü oyunda yerin dibine sokulan bir mekaniği adam, 40-50 saatlik oyun yapmış. Özür, bence biraz kabahatinden büyük burada.
Bu kadrodan, bu görsellikten, bu bütçeden, Kojima'nın Konami ile olan kan davasının meyvesinden ne efsane bir şey bekliyordum oysa ki. Sırf cesaret edebildi diye teraziyi 'pozitif' noktaya kaydıramayız diye düşünüyorum. Hatta daha da ileri giderek deli cesareti deyip, böyle bir işin pekte sağlıklı bir ego ile yapılmadığı kanaatindeyim.
Bu oyunun ortalaması, tartışmaları, gelen eleştiriler sonrası belki de bir sonraki oyununa çok büyük bir darbe vurdu. Geçen gün zaten "devam oyununu yapsam baştan tasarlardım" gibi bir cümle kurmuş verdiği bir demeçte.
Ben, hem bir MGS hayranı, hemde Kojima'yı seven sayan birisi olarak, üzüldüm.
Kojima yapmış olmasa, içinde Norman Reedus ve diğer ünlüler olmasa, aynı oyunu billinmeyen indie bir stüdyo yapmış olsa bu kadar yüksek puanlar alır mıydı acaba? Yine de @ugury beğendiği için imkanım olursa pc'ye çıkınca oynamak isterim. Bu fiyatla indirime bile girse çok pahalı yine.
90+ saat oynadıktan sonra bitirdim. Muazzam bir deneyimdi. Çevre keşfi ve ulaşım için yollar oluşturmanın tatmin ediciliği yanında, oynanış dinamikleri, özünde kargo taşımak olsa da, çeşitliliği ile şaşırtıcıydı. Hikaye ise ilgi çekici olsa daha iyi yazılabilirdi. Aktörlerin yer yer performansları çok iyiydi.
Kojimanın referans kaynakları beni şaşırtmadı, Harari'nin kitaplarından, Stranger Things e kadar. Hikayede kullanılan bilimsel hipotezlerin, varoluşçuluk felsefesinin, oyunun kurgusunda önemi ve kullanımı yerindeydi.
Her bir meaili ve notu merakla okudum.
Bir de Kojima'nın MGS serisindeki en büyük eleştirilerden biride, oyunda kullanılan onlarca ekipmanın birden oluşması, varil örneğin de olduğu gibi.
Belki de, bu oyunda bu eleştirilere cevap verecek şekilde tasarladı. Hemen hemen her eşyanın görsel ve kütlesel hacmini bir oyunda kullanırsak, nasıl bir oyun ortaya çıkarın cevabı gibi Death Stranding.
Kim bir oyunda üstünde taşıdığı eşyaları bu şekilde görmek ve taşımak ister ki? özellikle de rpg oynuyorsa 🙂
Bir övgü de oyunda kullanılan oyun motoruna. Decima'yı yeni nesilde görmek için sabırsızlanıyorum.
Sırf Uğur inceleyecek diye başka inceleme izlemedim.
😁 uğur bey süper olmuşsun
Black Friday Uğur Abiyi de vurmuş. Adamcağız kargo taşımaktan bitap düşmüş 😛🤣🤣
bombos bir kargo simulatoru.
herkesin gorusune saygim var.herkes ayni oyunu begenmek zorunda degil.saygi cercevesinde kendi fikirlerimi soylecek olursam bu oyun bence kocaman bir cop.bir kere oyunun mekanikleri cok yayvan.konu ne kadar iyi olursa olsun (-ki bence konusuda abartildigi kadar iyi degil) o oyunda dogru durust mekanikler yoksa o oyun olmamistir kardesim.mekanik olarak oyuncuya bir his veremeceksen o zaman senin film izlemekten bir farkin kalmiyor.gider film izlerim o zaman.hikaye konusuna geleceksek yine abartildigini dusunuyorum ve konusuda sanildigi kadar iyi degil.birazcik bilim-kurgu edebiyat veya film gecmisi olan biri bundan cok daha orjinal hikayeler oldugunu bilir.su oyunu ea yapsa yemin ediyorum bu ne lan deyip millet yerin dibine sokardi.ign bile 68 vermis gerisini siz dusunun.diger medya kuruluslarinin 85 ustu puan vermelerine de aldanmayin hepsi sony den korktuklari icin giklari cikmyor.
oyunlara verdigim paraya asla acimam.ama suna verdigim 420 lira yemin ediyorum icime oturdu.
Linç coming my friend, be strong 😀
https://it.ign.com/death-stranding-ps4/162071/review/death-stranding-la-recensione
Bu da ign 🙂
@ugury Uğur abi ne güzel anlatmışsın. Bir bu kadar daha anlatsan sıkılmadan dinlemeye devam ederdim.
Yurtiçi kargoda çalışan arkadaş 10dk da bitirdi oyunu. Bug var.
Adamın mesleği bitirmezse ayıp zaten.
Sizin billurunuz sağ olsun geç kalsa ne yazar.
Bravo beyler her zamanki gibi eğlenceli bir iş koydunuz ortaya. Böyle ağır oyun incelemelerinde sizler daha sık görmek isteriz. Levent abiler yoruldu artık 🙂
Oyun içi görüntüler çamur gibi. Yazılar bile zor okunuyor.
Oynatıcında problem olmasın? PS4 Pro'nun kendi görüntü kaydı çok iyi sayılmaz. Sıkıştırma da ekleniyor üzerine. Ama yazılar zor mu okunuyor ya da çamur gibi mi? Düşük çözünürlükte bile rahat okunuyor bende.
@ugury Konsolun içinden aldığınızı tahmin etmiştim. Çok kötü görüntü.
@ozgurg Yani oyun bundan çok daha iyi görünmüyor zaten. 🙂 Yazılar bulanık görünmüyor bende.
Bu adamlar Bi harika arkadaş 😍😍
İnceleme harika. Fırsat bulunca mutlaka deneyeceğim
İncelem ve sohbet çok güzel, doyurucu ancak oyunun kendisi için aynısını söyleyemeyeceğim. Sırf Kojima diye fazla zorlanmış. Bayağı bir hissettim bunu incelemede.
Yahu konamiden ayrılmışsın, gurur meselen var, Sony arka çıkmış, film çeksen zor bir araya toplayacağın oyuncular oturmuş masana, en iyi oyun motorlarından bir tanesi emrine amade hazır verilmiş, beklentiler ayyuka çıkmış...
Bu değildi, kesinlikle olması gereken oyun, bu değildi. Ne kadar farklı olursa olsun, ne kadar kontrolcü uyutacak ara sahneye sahip olursa olsun, ne kadar iyi bir hikayesi olursa olsun, sonuçta fetch quest dediğimiz her türlü oyunda yerin dibine sokulan bir mekaniği adam, 40-50 saatlik oyun yapmış. Özür, bence biraz kabahatinden büyük burada.
Bu kadrodan, bu görsellikten, bu bütçeden, Kojima'nın Konami ile olan kan davasının meyvesinden ne efsane bir şey bekliyordum oysa ki. Sırf cesaret edebildi diye teraziyi 'pozitif' noktaya kaydıramayız diye düşünüyorum. Hatta daha da ileri giderek deli cesareti deyip, böyle bir işin pekte sağlıklı bir ego ile yapılmadığı kanaatindeyim.
Bu oyunun ortalaması, tartışmaları, gelen eleştiriler sonrası belki de bir sonraki oyununa çok büyük bir darbe vurdu. Geçen gün zaten "devam oyununu yapsam baştan tasarlardım" gibi bir cümle kurmuş verdiği bir demeçte.
Ben, hem bir MGS hayranı, hemde Kojima'yı seven sayan birisi olarak, üzüldüm.
İşte Uğur farkı.
emeğinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş 🙂
Kojima yapmış olmasa, içinde Norman Reedus ve diğer ünlüler olmasa, aynı oyunu billinmeyen indie bir stüdyo yapmış olsa bu kadar yüksek puanlar alır mıydı acaba? Yine de @ugury beğendiği için imkanım olursa pc'ye çıkınca oynamak isterim. Bu fiyatla indirime bile girse çok pahalı yine.
90+ saat oynadıktan sonra bitirdim. Muazzam bir deneyimdi. Çevre keşfi ve ulaşım için yollar oluşturmanın tatmin ediciliği yanında, oynanış dinamikleri, özünde kargo taşımak olsa da, çeşitliliği ile şaşırtıcıydı. Hikaye ise ilgi çekici olsa daha iyi yazılabilirdi. Aktörlerin yer yer performansları çok iyiydi.
Kojimanın referans kaynakları beni şaşırtmadı, Harari'nin kitaplarından, Stranger Things e kadar. Hikayede kullanılan bilimsel hipotezlerin, varoluşçuluk felsefesinin, oyunun kurgusunda önemi ve kullanımı yerindeydi.
Her bir meaili ve notu merakla okudum.
Bir de Kojima'nın MGS serisindeki en büyük eleştirilerden biride, oyunda kullanılan onlarca ekipmanın birden oluşması, varil örneğin de olduğu gibi.
Belki de, bu oyunda bu eleştirilere cevap verecek şekilde tasarladı. Hemen hemen her eşyanın görsel ve kütlesel hacmini bir oyunda kullanırsak, nasıl bir oyun ortaya çıkarın cevabı gibi Death Stranding.
Kim bir oyunda üstünde taşıdığı eşyaları bu şekilde görmek ve taşımak ister ki? özellikle de rpg oynuyorsa 🙂
Bir övgü de oyunda kullanılan oyun motoruna. Decima'yı yeni nesilde görmek için sabırsızlanıyorum.