1- Türkiye'nin koruyucu içermeyen tek gazozu.
2- Türkiye'nin tek koruyucu içermeyen gazozu.
Reklamlarda bu iki cümleden hangisini duyuyor sunuz? İki cümle arasındaki fark nedir bir düşünün.
1- Türkiye'nin koruyucu içermeyen tek gazozu.
2- Türkiye'nin tek koruyucu içermeyen gazozu.
Reklamlarda bu iki cümleden hangisini duyuyor sunuz? İki cümle arasındaki fark nedir bir düşünün.
Son bir saat içinde 218 ziyaretçi, 67 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Mağaradan yazıyorum sanki 2. Sinde birden fazla koruyucu varmış gibi anladım.
İlkinde herkeste var bizde yok.
İkincisinde birden fazla koruyucu var diyor. 😁
+1
2. Cümlede "birden fazla koruyucu var" yerine "bir tane bile yok" anlamı da çıkar
Fakat öyle olması için şöyle demesi gerekmez miydi: Türkiye'nin tek koruyucu (bile) içermeyen gazozu.
Reklamlarda 2. cümle kullanılıyor.
Asitli içecek içmemeyi tercih ediyorum, reklam da görmüyorum. Ancak radyoda denk gelirse!
1. de tek olduğunu vurgulamış.
2. de koruyucu içermediğini vurgulamış.
Cümle anlam ve bütünlüğüne bakarsak 1. daha mantıklı.
Koruyucu içermeyen tek ürün demek biraz fazla iddialı. O yüzden böyle bir slogan kullanılacağını sanmıyorum veya mantıklı bulmuyorum.
İkincide tek'ten sonra "," olması gerekiyor. Aksi halde birden fazla koruyucu içeren gazozu olduğu anlamı çıkıyor.
Firmanın kendi internet sitesinde virgülsüz yazıyor.
Hatta daha aşağıdaki açıklamalarda;
"- Biz gazozu koruyucusuz ürettik."
yazıyor. Yani 'üretimi', koruyucusuz yapıyorlarmış.
sanki içirmeyen diye duyuyorum ben