#Kojima sahneye çıkıp sadece "geri döndüm" dese bile tüm #E3 'ün en heyecan verici anı olmaya yeterdi aslında. Norman Reedus'lu #DeathStranding videosu fazla iyiydi gerçekten... Oyunla ilgili neredeyse hiçbir şey bilmiyor olsak da Sony'nin tarihinde oyun endüstrisi adına yaptığı en olumlu hareket, Kojima'yı saflarına katmak oldu sanırım. Oyun ise muhtemelen PC'ye de gelecek. Zira Kojima, #Sony ile yapacağı oyunun sadece belli bir süreliğine Sony'e özel, yani "timed exclusive", olacağına ilişkin bir ipucu vermişti. Prey ile birlikte benim için E3'ün altın anı Death Stranding oldu.
Daha önce duyurulmuş olsalar da Obsidian'ın #Tyranny 'si, Supergiant'ın #Pyre 'ı ve Ubisoft'un #GhostRecon'u da çıkar çıkmaz oynayacağım oyunlar arasına girdi.
#DawnOfWar 3 de çok iyiydi. İkinci oyundan ziyade, ilk iki oyunun bir karışımı gibi duruyor- ki bence savaşların ölçeğinin büyümesi çok yerinde bir tasarım tercihi olmuş. Grafiklere takılanlar olmuş, ama ben masaüstü Warhammer 40K tadı aldım. Bence çok başarılı. Türkçe desteğiyle gelecek olması da büyük artı.
#MassEffect Andromeda da kısa videosuna ve son oyunun ağzımda bıraktığı acı tadın hala geçmemiş olmasına rağmen güzel hayaller kurdurdu bana açıkçası. #Titanfall2 ise tüm harita paketlerinin ve oyun modlarının ücretsiz olarak yayınlanacağının duyurulmasıyla birlikte kalbimi çalmayı başardı. AAA oyun endüstrisinde birilerinin hala oyuncuları dinlediğini görmek sevindirici.
#DeusEx Mankind Divided ve #MountAndBlade2 Bannerlord da "e çıkarın artık oynayalım" kıvamına gelmiş. #TheLastGuardian'ın ise Ekim'de çıkacağına inanasım gelmiyor hala. Neredeyse 10 senedir bekliyoruz. Birkaç günlüğüne bir PS4 kiralamam gerekecek sanırım.
Doom'un Quake'ten çok Halo'ya benzeyen berbat çoklu oyuncu modunu gördükten sonra #Quake Champions konusunda heyecanlanmak gelmiyor içimden açıkçası. Bir şekilde klasik Quake oynanışını yakalarlarsa deli gibi oynarım o ayrı.
Öte yandan Cliffy B.'nin #LawBreakers 'ı da güzel duruyor gibi. Bir şekilde alpha'sına falan katılmak isterim. Overwatch gibi "üretilmiş" değil, gerçekten "tasarlanmış" bir oyun gibi duruyor. Yine de önce bir oynamak lazım tabii.
Geçen yıl sürpriz bir "kitle fonlaması" faaliyetiyle duyurulan #Shenmue3 'ten de bir şeyler görmeyi bekliyordum açıkçası. Oyun neredeyse hazırmış, ama sanırım bir demo gösterecek kadar hazır değil. #FinalFantasyVII Remake ise orijinalini çok sevmeme rağmen hala ilgimi çekmiyor. Hikaye anlatımının gelişen teknolojiyle birlikte daha etkileyici olacağına şüphe yok, ancak serinin klasik sıra tabanlı oynanışının terk edilmesi beni oyundan uzak tutmaya yetiyor şimdilik.
En büyük hayal kırıklığım ise #Nintendo 'nun NX hakkında konuşmaması oldu. Diğer üreticiler komik gündüz rüyaları görmeye başlamışken konsol işinde gerçek patronun kim olduğunu hatırlatmalarını isterdim açıkçası. Ayrıca en zengin exclusive oyun kütüphanesi kendilerinde olabilir, ancak artık daha iddialı 3. parti özel oyunlar lazım Nintendo'ya. Her defasında bunu anlamış gibi görünüp bir adım atmamaları da çok acayip.
Aslında çizim yanlışta sayılmaz. Aya giden uzay gemileri parça parça oluyor. Atmosferden çıkınca itici roketler ayrılıp okyanuslara düşüyor.
Bende Instagram'dan hesaplardan bakıyordum eski çizimlere teşekkürler.