Kendi işinizi kurarken başınıza neler gelecek?
Bugün uzun zamandır yapmadığımız bir program türü olan 'mutfak' bölümü ile karşınızdayız. Kendine yeni bir şirket kuran Burak, bize başından geçenleri ve attığı adımları anlatarak, kendi işini kurmak isteyenlere yol gösterecek. Sizler de kendi tecrübe ve önerilerinizi ekleyebilirsiniz.
Burak'ın sitesi ise Fragtist.
Ayolina
Burak abimiz küsmemiş daha sevindim.. 🙂
Şafak
Burak abi gerçek potansiyelini yeni yeni kullanmaya başlıyor gördüğüm kadarıyla. Katılımının devamını bekliyoruz..
Furkan
Burak beye değil, özensiz içeriğe ve hazırlanılmadan, bilgi sahibi olmadan seyirci karşısına çıkılmasına olan fikirlerimi yazdım.
Hakkında bilgi sahibi olduğu konularda tabiki farklı kişileri dinlemek isterim.
Elmayla armutu karıştırmayalım lütfen.
Cevap hakkı doğmuş, o yüzden yazmak istedim, konuyu uzatmaya gerek yok.
video için teşekkürler
Burak Akmenek bu işi yapacak .
Erdem Çağla
İnşallah yapar, videojenik olma yolunda ilerliyor.
deniz
Burak AKMENEK sakın bırakma ama sağlığınada dikkat et daha önce gündemde LP öksürdü diye eleştirilmişti 🙂 aman dikkat:D
güzel
kamildoan
internetten satış yapmak için bence sanal posa hiç gerek yok paypal ile bu iş çok daha rahat bi şekilde yapılabiliyor. Mesela ben ingilizce hocama ücretli olarak online içerik sağladığı site kurmuştum ödemeleri paypal ile alıyor. Ayrıca bankalardan daha az komisyon alıyor ve şimdiye kadar da hiç bir sıkıntı yaşamadı. Reklam olmayacaksa link de verebilirim.
Düşündüğüm tarzda bir şeyse ben merak ettim, inceleyebilir miyim? Benimde ingilizce öğretimi ile ilgili orijinal fikirlerim var.
Selamlar
kamildoan
http://www.tumeraltas.com
Koray Üstüner
Özellikle videonun giriş kısmı çok yaratıcı ve komik olmuş. Hem eğlendim hem de bilgilendim 🙂
Benim en büyük sıkıntım web tasarımı konusunda oluyor. Bu güne kadar hazır flash tabanlı web siteleri alıp kendime göre şekillendirdim ama artık çok daha komplike ihtiyaçlarımı karşılayacak site tasarımını kendim yaptırmak istiyorum. Ne yazık ki doğru ve güvenilir adres nedir nasıl bulunur bir fikrim yok. Bu konuda da fikirlerinizi öğrenmek isterim.
Sevgiler...
Erdem Çağla
Komplike kısmını biraz daha açar mısınız?
Herşel güzel anlatılmış ama soldaki abimiz video ilk girerken tavana bakyordu 😀
Ziyaretçi
Harika bir video olmuş. Çok detaylı şekilde eksiksiz kafamda canlandırabildim durumu. Oyun ve donanım incelemesi dışındaki bu konulara da daha fazla ağırlık verilebilir.
Saim HÜrkan
Burak Reyiz'i sevdim. Ağlama reyiz.
Ayarında yapılan tüm yorumlara saygım vardır ama haddinizi aşmışsınız. Bahsettiğiniz kişi bu sektöre yıllarını vermiş değerli bir insan, birkaç gün önce bu sektöre girmiş biri değil. Tabi ki bu Burak beyi eleştiremezsiniz demek değil ancak "ergen", "apaçi" gibi ifadeler eleştiri değil hakarettir. Kimsenin sizi otur Teknoseyir izle diye zorladığını zannetmiyorum, en azından Burak beyin bölümlerini izlemeyin olsun bitsin, siz sevmiyorsunuz diye biz Burak beyden mahrum kalamayız. Ben kendisinin sohbetini gayet samimi buluyorum (Note 10.1 videosu konusunda ben de hazırlıksız çıkmasını doğru bulmadım ama hakaret de etmedim).
Bu insanlar robot değil, elbette hata yapacaklar biz yanlış gördüklerimizi eleştireceğiz ki düzeltebilsinler, sizin eleştiri tarzınız yapıcı değil yıkıcı.
Ziyaretçi
Hocam hakaret ile ilgili bir tane bile yorum yok. Ayrıca onaylanmayan mesajlardan anlık görünenler mi oldu?
Yok hocam dün akşam Cumali rumuzlu birinin yazdığı yoruma karşılık yazdığım bir yazıydı ama sanırım hakaret içerdiği için o yorum silinmiş.
Sima
Kusurabbakmayin ama "kimse size zorla teknoseyir otur izle demiyor" kült bakiş açisi ve zihniyetine de ben katılmıyorum.
Bir insan herhangi bir içeriği, programı vs izlemek isteyebilir veya zaten izliyordur. Ancak aynı insan seyrettiği içeriğin barındırdığı bir detay hakkında pekala ve gayet doğal olarak olumlu beya olumsuz yorum ve eleştiri yapabilir, özgün fikirlerini dile getirebilir.
"Sevmiyorsan izleme" vs demek ilkel ve eleştiriye tahammülsüz bir kişilik sendromudur. Arabaların cevreye yaydiklari egzost gazlarını da kimse sevmiyor. Kalkın öyleyse "egzost gazını sevmiyorsanız arabaya binmeyin" deyin?
Eleştirenin dozajı ve üslubu ise ayrı bir tartışma konusu. Bu arada ne yalan söyleyim @Burak bey benim içinde biraz tuhaf ve tavırları ile dikkat çeken bir insan. Bu sektörde 10 veya 20 yıldır varlık gösteriyor olması kendisinin ekrana yansıması hakkında düşüncelerimizi paylaşmaya engel olmasa gerek.
Saygılar...
arkadaşın soylediği yorumların üslubunun düzgün olmaması, hakaret edilmesi, yıkıcı olmasıdır.
resmen hakaret eden insanlar var. arkadaşta onlara izlemek zorunda değilsiniz demiş.
bu arada Özkan Erden'i özledik
Anlayışınız için teşekkürler.Ben aslında genel bir mesaj yazmadım. Bir arkadaşın yazdığı yoruma cevap olarak yorum yaptım ama onun mesajı silinince benim yorum havada kaldı. 🙂
Ben silerken siz yazıyormuşsunuz demek 🙂 O yüzden üzerinize kalmış. Artık müdahale için de çok geç 🙂
Google da ' beğenmiyorsan kullanma ' dedi .
Doğrudur "İnsan seyrettiği içeriğin barındırdığı bir detay hakkında pekala ve gayet doğal olarak olumlu veya olumsuz yorum ve eleştiri yapabilir, özgün fikirlerini dile getirebilir" ancak yukarıda da belirttiğim gibi hakarete varan ifadelerle değil.
"Eleştiriye tahammülsüz" demişsiniz ama ben eleştirmeyin demedim farkındaysanız.
"Bu sektörde 10 veya 20 yıldır varlık gösteriyor olması kendisinin ekrana yansıması hakkında düşüncelerimizi paylaşmaya engel olmasa gerek." demişsiniz, ben "Bahsettiğiniz kişi bu sektöre yıllarını vermiş değerli bir insan, birkaç gün önce bu sektöre girmiş biri değil. Tabi ki bu Burak beyi eleştiremezsiniz demek değil". Siz benim yorumumu okuduğunuza emin misiniz, sanki siz daha önce yazmışsınız da ben cevap vermişim gibi duruyor.
Saygılar...
Murat Selim
Sayın Teknoseyir Manyağı kullanıcısı bir şeyi eleştirmek için sizden izin mi almamamız gerekiyor. Siz bu sitenin ücretli ya da gönüllü çalışanı mısınız? Sayın Murat Gamsız sizi bu görevle mi görevlendirdi?
Koyduğunuz ölçüler kime göre neye göre? Hakaret ya da saldırı varsa site yönetimi gelir bunu siler ya da silmez gider dava açar.
Sen şunu yazamazsın, sen şöyle yazmalısın... Teknoseyir'de son zamanlarda böyle ahkam kesen yorumların sayısı çoğaldı. Sonra sizin gibi insanlar yüzünden çeşitli mecralarda sitenin görevlileri başka nickle yazıyor diye iftiraya uğruyor insanlar.
Sevdiğim sitenin editörlerine hakaret ediliyorsa ve ben buna tepkimi dile getirdiğimde gönüllü çalışan oluyorsam Murat Gamsızın böyle bir şeyi teklif etmesine gerek yok evet gönüllü çalışanım. Bana "bir şeyi eleştirmek için sizden izin mi almamız gerekiyor" diyorsunuz da ben tepkimi gösterirken sizden mi izin almalıyım. Bir de Allah aşkına ben Burak beyi eleştirmek yasak dedim de ben mi farkında değilim. Eleştirmekle hakaret etmenin farklı şeyler olduğunu belirttim o kadar.
Benim koyduğumu iddia ettiğiniz ölçüler editörler için de hakaret olarak kabul edildi ki o kişinin yorumu silindi.
Son paragrafınızla ilgili olarak da insanlar sürekli bir şeyler söylerler, o bir şeyler söyleyenler hakkında da bir şeyler söylerler bunun sonu yoktur yani, herkesi memnun etmek zor.
definitive
dünkü mesajı silinmeden once görmüstüm hakaret denilmezdi belki tam olarak ama cizgiyi aştığıda doğruydu eleştiri olarak.
+1
Selim Poyraz
Bir konuda araya girme gereği hissettim. Şu an Türkiye'de herhangi bir firma olmayıp net üzerinden haftalık olarak en az asgari ücretin 3/4 katı ücreti aylık gelir olarak kazanmak mümkün. Aslında iş içeriğine şahit olan biri olarak birkaç örnek site ismi bile verebilirim de şimdi hadi o taraflara girmeyeyim. 😀
Bu sitelere para -buraya dikkat- banka aracılığıyla verilmez ya da yüzde 99 verilmez diyelim. Yine site ismi vermeden özellikle 2 bahis oynatan Türk sitesine para ödenir. Sonra bu para o bahis siteleri sıkıntı yaratmasın diye yaklaşık olarak 4/5 gün orada bekletilir. Sonra para bahis sitesine tanıtılan banka hesabına aktarılır.
Ve bu tür sitelere reklam veren vergi lehvası sahibi firmalarda var. Onlar parayı aktarmadan önce genellikle elemanlardan birisine prim ya da maaş olarak verip onun üzerinden bahsedilen yere aktarırlar.
Ekseriyetle bu sitelerde alt, üst, sağ, sol ve pencere şeklinde bannerlar olur. K sı iyi olan bir site haftalık banner başına 125 TL'den başlayan kazançlarla satışını yapar ve açık konuşayım çoğu da devamlı müşterisidir bunların.
Yani lafın özü neler dönüyor neler...
e siteleri verde inceleyelim merak ettirdin bizi ama hiç adres vermemişsin ? 🙂
Ouz
Anlatılanlar kısa ya da orta vadede işime yaramayacak olsa da anlatım ve örnekler harika. MG'nin coştuğu videolardan biri olmuş, BA da önceki videoya göre daha rahat, unutmadan çok çok geçmiş olsun. 😀
Erdem Çağla
Bir an zanlı zannettim.
Ouz
:D:D
Sima
Kusura bakmayin ama "kimse size zorla teknoseyir otur izle demiyor" kült bakiş açisi ve zihniyetine katılmıyorum.
Bir insan herhangi bir içeriği, programı vs izlemek isteyebilir veya zaten izliyordur. Ancak aynı insan seyrettiği içeriğin barındırdığı bir detay hakkında pekala ve gayet doğal olarak olumlu veya olumsuz yorum ve eleştiriler yapabilir, özgün fikirlerini gayette dile getirebilir.
"Sevmiyorsan izleme" demek ilkel ve eleştiriye tahammülsüz bir kişilik sendromudur. Arabaların çevreye yaydiklari egzost gazlarını da kimse sevmiyor. Kalkın öyleyse "egzost gazını sevmiyorsanız arabaya binmeyin" deyin ve komik olun 🙂
Eleştirenin dozajı ve üslubu ise ayrı bir tartışma konusu. Bu arada ne yalan söyleyim @Burak bey benim içinde biraz tuhaf ve tavırları ile dikkat çeken bir insan. Bu sektörde 10 veya 20 yıldır varlık gösteriyor olması kendisinin ekrana yansıması hakkında düşüncelerimizi paylaşmaya engel olmasa gerek.
Saygılar...
I.C.
Bravo. Hangi üniversiteden mezunsunuz acaba merak ettim.
Enes
Burak abiyi sevdim. Bu konunun devam videolarını da bekliyorum, teşekkürler teknoseyir 🙂
+1
+1
Ziyaretçi
Burak beye başarılar dilerim,sitesi oldukça iyi görünüyor,tabi içerik arttıkça daha da zenginleşecektir,takipteyim.
ahmet
bence detaylar çok az evet sıkıntılar dile getirilmiş güzel ama yetersiz. umarım diğer programda daha detay olur. şahıs şirketi kurmak bu ülkede en kolay iştir. eğer ofisin ve kira kontratın var ise vergi dairesinde kalabalık yoksa tek başınıza 5 dakikayla 15 dakika arasında bir sürede kurar çıkarsınız 🙂 şahıs şirketi içinde muhasebeci zorunlu değildir. demirbaş defterini alırsınız her sayfasını notere onaylatırsınız ki videoda bahsedilen masrafta 300 tl budur kaşenizi bir dosya kağıdına basarsınız onuda bilgisayarda hazırladığınız bir fatura formatıyla kullanırsınız oldu size fatura fatura bastırmak zorundada değilsiniz. bunlar videoda bahsedilmesi ama hiç değinilmeyen konular dahada elbet vardır bunlardan bahsdilmesi kuracak arkadaşlar bence daha yardımcı olurdu.
saygılar
Alp
Connecticut'da ki okulda ölen çocukların anasına mı siyah giydiniz ? 😀 Çok uyumlu olmuş açıkçası ama Türkiye'de her şey sorun.
Ouz
Çocukların öldürülmesi ne zamandır espri malzemesi edilir oldu bu ülkede?
Alp kardeşin öyle bir niyeti olduğunu zannetmiyorum, sanırım yanlış anlaşıldı.
Güzel program olmuş, birkaç yıl önce yapsaydınız ben de yararlanırdım. 🙂 Aslında bu bahsettiğiniz şeyler pek zor değil, daha doğrusu ileride karşılaşılan sıkıntıların yanında çok basit kalıyorlar. Ödemelerin alınamadığı, alınabilenlerin 5-6 ay sonraya yazılmış çek olarak alındığı, Dallas dizisinin senaristlerini kıskandıracak kadar karmaşık entrikaların döndüğü piyasalarda iş yapmaya çalışmanın yanında vergi dairesindeki rutin kurulum işlemleriyle uğraşmak çocuk oyuncağı gibi geliyor.
Bu arada ufak da bir düzeltme yapayım: Şirket ünvanı ile marka aynı şey değildir. Şirket ünvanlarında az da olsa benzerlik olabilir, aynı olmaz ama birbirine çok yakın olabilir. Marka ise benzeyemez, bu yüzden tescillenir, itiraz süresi tanınır, işlemleri biraz daha uzun sürer ve maliyetlidir. İkisini karıştırmamak lazım, eğer başkası tescil etmişse şirket adınızı markanız olarak kullanamayabilirsiniz.
Burak beyin anlattığı kadarıyla kurmuş olduğu işletme 2. sınıf şahıs işletmesi olduğunu anlıyorum. Bu nedenle tutacağı defter işletme defteri olmaktadır. Ayrıca eğer Ticaret Odasına yada bir Meslek Odasına kayıt olduğu takdirde ilgili Ticaret Sicil Gazetesinde kuruluşu ilan edilir. 2012 yılı için alışları 140000 TL, satışları 190000 TL altında kalırsa 2013 yılında işletme usulü şeklinde defter tutmaya devam edebilir. Şayet bu miktarları geçerse bir sonraki sene Bilanço usulüne göre defter tutmak zorunda kalacaktır. Burak beyin videoda belirttiği durum budur. Yoksa satışını ne olursa olsun kendi istemediği sürece Limited şirket yada Anonim şirket olamaz. Sadece Bilanço usulüne göre defter tutar o kadar. Sermaye şirketi kuruluş aşamaları çok daha zorlu ve çok çok daha masraflı olmaktadır.
Erdem Çağla
Şu ana kadar karşıma "arazi olmayan" yazılımcı çıkmadı. Bu da beni opensource'a ve CMS'lere yönlendirdi. Kötü yazılımcı adamı joomla uzmanı yaparmış ya...
Erdem Çağla
Murat beyin yazıp oynadığı ilk kısım, freelance çalışan kişilerin, grafikerlerin, web tasarımcıların, yazılımcıların, sanatkarların nasıl vergilendirilmesi konusuna giriyor.
Para makbuzu ile ödeme alınabilir, ve ödeme yapan firma bunun %10 stopajını ödeyerek faturaymış gibi kullanılabilir. Tek bir koşul var, DÜZENLİ OLARAK YAPMAMAK kaydıyla.
Yani 2 ayda bir 300TL'lik para makbuzu imzalayıp yılda 1800TL ödeme alıyorsanız, vergiden ödemelisiniz ve firma açmalısınız, yılda 1 defa 7500TL'lik makbuz imzalarsanız vergi açısından bir terslik olmadığı için herhangi bir şey yapmanıza gerek yok.
İlgili kanunda, ALIŞKANLIK YAPMAMAK, DÜZENLİ OLMAMASI gibi ibarelerin geçmesi lazım.
Erdem Çağla
Bankaların sanal pos vermeleri, sizi tatmin edecek şekilde hizmet sağlamaları için,
1-Uzun yıllar o bankayla çalışmış olmanız
2-Aylık pos-sanal pos üzerinden dönecek paranın 5000TL+ olması
3- Hesabınızda 200.000-300.000 TL gibi yüksek meblağlarda para olması gerekiyor.
Bu şartlar sağlandığında 12 taksit + 0 komisyon, ay sonunda siparişim ödemesi şeklinde anlaşma yapabiliyorunuz. Ve sadece o bankanın anlaşmalı kartıyla. Bu şekilde her bankayla ayrı ayrı anlaşmak gerekiyor.
Bazı e-ticaret firmalar, yukarıdaki koşulları küçük esnafın sağlayamayacağını düşünüp, GG mantığıyla parayı kendi üzerlerinden döndürme yoluna girmiş. Bu şekilde tüm banka kartlarına 12 taksit yapıyorlar. Helal olsun.
Ya da tüm yazdıklarımı unutun, alfabenin 4. harfiyle başlayan bir market var. Bu market olduğunuz zaman bankalar ayağınıza geliyor, 24 ay bile taksit yapıyorlar.
Nasıl olsa ayda 3-5 Milyon TL para dönecek 😉
Burak Akmenek
Selamlar,
Video tek seferlik çekildi. Sonuçta Teknoseyir bir bilişim yayını ve uzmanlığı bu alanda. Bu konuda benim bir bilgim yok ama belki Murat Gamsız'ın vardır. Bir süre sonra belki bir güncelleme yaparız başka bir videoyla lakin şu anda planda yok bildiğim kadarıyla.
Bence de devamı çekilsin çok güzel bir programdı.
kendi isinizi kurarken başiniza neler gelecekler 2 adıyla olabilir.
mesela yazılımcıları anlatırsınız yada daha detaylı bahsedersiniz. elinize sağlık bu arada.
Erdem Çağla
WordPress template'nin ölüsü 45-50$ Murat bey :).
Geçen ay templatemonster'dan 60$'a aldım.
Olmayınca olmuyor......
ilk dokuz dakkika murat gamsız konuştu sadece akıcı ve dinnettirecek şekilde aynı kelimeleri sürekli tekrar etmeden aha bişey diyecek diye merakla dinliyorsun çunkü bu kabilet var M.Gamsız da .....
ltd kurarsanız resmi gazetede sözleşmeniz yayınlanır yayınlanmak zorunda ticaret odasına da kayıt oluyorsunuz çünkü... aslında siyasal bilimler , işletme , ikdisat , maliye , kamu yönetimi vs bölümlerinden mezun olanlar bunları en ince ayrıntısına kadar ders olarak görüyor ve bunlardan sınav oluyor bilmemek ????
neyse videodan öğrendiğimiz ticaret yapacaksak muasebeci bulacaz okadar o yapıyor zaten her işi ..... 🙂 dallandırıp budaklandırmaya gerek yok 🙂
şahsi fikrim olmayınca olmuyor 🙂 teknoseyir videoları sohbetvari dir herkesin sohbeti soluksuz dinlenmez etrafınızdaki eş dostlarınıza bir bakın bazılarıyla sohbet etmeyi seviyor bazılarının muhabbeti de sıkar aynı şekilde bazı arkadaşlarınız sizin sohbetinizden hoşlanır bazıları hoşlanmaz ama genele bir program yapıyorsanız genel olarak hoş sohbet olması gerek kişinin yani mayası tutması gerek öyle otoseyir bölümü fenomeni Can gibi kameraya bakmak da olmaz çünkü her kalıp herkese gitmez....
acımasız eleştiri gözüyle bakmayın dediğim gibi star ışığı dedikleri olmazsa olmuyor
Sima
Güzel yorum ...
İşte bu yüzden yeni arkadaş antipatik tavirli ve izlenesi gelmiyor bana.
Tesla
Google ads ile sitenin giderlerini karşılayacak ya da 3-5 kuruş cep harçlığı olacak kadar gelir elde edilebilmesi için de şirket kurma zorunluluğu var mı?
Shark
Adsense ile gelir mi? Türkiye'de çok zor. Ayrıca her zaman Google'dan bir email alıp "hadi kardeşim sana güle güle" durumu mümkün. İtiraz etmek de yok, açıklama da yok. Git şu sayfadan oku, yüzlerce nedenden birisi olabilir gibi acaip açıklamalar yaparlar.
Çok güzel bir konuydu, çok güzel bir programdı. Bu sefer oldu Burak kardeş. 🙂
Yanlız öyle bir konu seçmişsiniz ki, bu konu tık ve yorum rekorunu, bu sene olmasa bile zaman geçtikçe kıracaktır. Ne diyelim, Teknoseyir farkı bu zaten, biz alışkınız...
Burak kardeş, tam olması gerektiği gibiydi. Takipçilerin zalimce hışmına uğrayınca, bu sefer acayip temkinliydi tabi ama hemen gevşemesin, biraz daha ısınması lazım, sonuçta Murat halen iyi destekliyor kardeşini. 🙂 Böyle devam, bir iki video yu da iyi atlatırsa ekipten biri olarak kabul görecektir.
Burak kardeş, yeni girişimin, yeni firman hayırlı uğurlu olsun, bol kazançlar dilerim...
Geçen programın tüm olumsuzluklarını silen bir program olmuş.
Böyle devam.
Burak Akmenek'in sitesinin adresi nedir? En azından videonun altındaki tanıtım yazısında bu bilgi yer alsa güzel olurdu...
http://www.fragtist.com
Erdem Çağla
yazı puntoları çok büyük. Trebuchet MS kullanılmış, mu font küçük olsa bile okunabilecek bir fontken bu kadar büyük kullanılması yanlış olmu.
Belki 14" yüksek çözünürlük kullananları hedef aldınız ancak, font boyutunu ayarlama diye bir kısım olmalıydı. [Site yöneticisine]
Ayrıca yorum girmek için üye olmak gerekiyor. Yüzlerce forum, web sitesi, Google, Yahoo, Facebook, Twitter ID'sinden sonra bir de bu siteye mi üye olucaz? TEknoseyir bile üyelik istemiyor yorumlar için...
Burak Akmenek
Facebook login var?
Shark
Font'lar büyük felan değil. 16 piksel'in bilimsel olarak en çok okunabilen font büyüklüğü olduğu kanıtlandı. Herkes uymuyor ama durum bu. Arkadaş bunu sizden önce öğrenmiş sadece.
Erdem
Nexus 10 incelemesini biraz erken yayınlarsanız iyi olur malum yılbaşı ipad 4'e ile çekişme yaşıyorum.
Mert A
Bende bekliyorum...
Piyasada yok ki. Sold out. Ne NExus 10 var ne de Nexus 4. Google'a "Shut up and take my money" demek bile fayda etmiyor...
Ziyaretçi
Do you speak Turkish?
öncelikle tebrik ediyorum ancak İşletme Fakültesi mezunu 18 yıllık muhasebeci olmam hasebiyle yanlışları düzeltmek isterim. Şahıs şirketi diye bahsettiğiniz kavram aslında şirket değil. Yeni TTK dan önce için TTKÖ diyecem sonrası için ise TTKS diyecem. TTKÖ şirket demek ortaklığın hukuki olarak teminat altına alındığı ve en az iki kişi ile kurulan ortaklığa verilen isimdi. TTKS artık şirketi tek başına şahıslarda kurabilecek. Ancak Yeni TTK nın bu hükmü henüz yürürlüğe girmedi. Gelelim yukardaki yayında bahsedilen şirket meselesine, bu türde kurulan firmaların sahiplerinin hukuki tanımına Gerçek Kişi denir. Tek başınada olsa Yeni TTK ile gelecek şirkette ise Tüzel Kişi denir. Gerçek kişilerin de şirket kurmadan ortaklıkları olabilir Buna da adi ortaklık denir. (Bu arada adi her ne kadar argo bir jargon gibi algılansa da basit-bayağı manasında bir kelimedir)
Bu kısa bilgilerden sonra
- Şirket kurma yerine şahıs firması kurma cümlesi daha uygun olacaktır.
- Muhasebeci olmazsa olmazlardandır. Muhasebeclik mesleği 1985 yılında rahmetli Turgut ÖZAL zamanında meslek olarak kabul edilmiş olup, bu işi bilseniz bile kendi defterinizi tutamazsınız. Muhasebeclik ruhsatınızın olması gereklidir.
- Şahıs firması kurmak için Kimlik Fotokopisi, İkametgah İlmuhaberi, İmza Sirküleri (Noterden), İşyerinin mülkiyeti seze ait ise Tapu Senedinin Fotokoisi, başkasının adına olması durumunda Mülk sahibi ile yapılacak kira kontratı. kontratta yazılacak bedelin %20 si mülk sahibinden kesilip her yıl vergi dairesine Stopaj olarak ödenmesi lazım. Bu belgelerle birlikte bağlı olduğunuz vergi dairesine İşe Başlama formu ile müracaat etmeniz yeterlidir.
18 yıllık muhasebeci olarak hayatım devlet dairelerinde geçmiştir. Bir devlet dairesinde ne yapacağınızı bilmiyorsanız, birinci kural danışmaya oraya niçin gittiğinizi söylemeniz olmalıdır. Ben işe başlama dilekçesi için geldim nereye müracaat etmeliyim dediğinizde sizi Sicil Yoklama Servisine yönlendirecektir. Vergi dairelerinde bir sürü servis vardır.
hepsinden kolayı ise şudur. Hiç biri ile uğraşmayıp, defterler için bir muhasebeci ile sözleşme mecburiyeti olduğu için ilk yapmanız gereken bir muhasebeci ile sözleşme imzalayıp, bu işleri muhasebecinize bırakmanız olmalıdır.
Daha ilk dakikalardayım da, MG kopmuş 🙂 Nasıl bir hayalgücüdür... 🙂
İzledikçe onay veriyorum. MG diyor ki "akrabadan muhasebeci olmaz". Kesinlikle olmaz, biz akrabayı tuttuk, şirket bir yıl içinde ayda 150.000 usd ihracat yapmaya başladı, KDV'leri alamadığımız için ciddi sıkıntı yaşadık. Şimdi, daha düzgün bir firma ile çalışıyoruz. Muhasebeci çok ama çok önemli...
Ziyaretçi
Yorumlar çoşmuş durumda. Bu siteye bir forum şart.
Foruma çok gerek var mı, tartışılır. Ama kullanıcı kaydı gerekir...
Kartalhan
Videoyu izledikten sonra Google'da konuyla alaksız bir arama yaparken çok ilginç bir şekilde Murat abinin videoda bahsettiği TeknoSakatat sitelerden birine denk geldim. 🙂
Şimdi adını vermeyeyim. Reklam olmasın. Zaten abidik, gubidik bi siteydi. İşin ilginç tarafı aynı isim videoda verilen örneklerden biri. Site kurucusu bu ismi çok aramamış olsa gerek. 🙂
Siteleri tamamen rss'den takip edenler de var. Fragtist'e acilen rss desteği eklenmeli. 🙂
Çok güzel bir program olmuş. Şirket kurma maliyeti benim sandığımdan düşük çıktı yalnız bir şey sormak istiyorum tamam şirket kurmak 300 lira tutuyor ama ondan sonra sanırım her ay muhasebeciye para ödeniyor. Ben bu miktarı merak ediyorum.
Ayrıca burak bey gayet iyi konuşuyor. Burda onu eleştirenlerin çoğu kameranın karşısında adını bile söyleyemez. Sonuçta bu insanlar profesyonel televizyoncu değiller hataları illaki olacaktır.
LP
Selamlar,
Şahıs şirketi için ödeyeceğiniz para ayda 150-200 TL arası. Tabii muhasebeciniz arkadaşınızsa size 50 TL'ye de yapabilir bu işi. Ancak liste fiyatı genelde söylediğim düzeyde.
Bir de yılda bir kere 250 TL civarı defter tasdik parası ödeyeceksiniz. Limited vs. kurarsanız bu miktar artıyor.
Son olarak, yılda 100 TL civarında Ticaret Odası aidatı denen bir "haraç" var.
Kolay gelsin, LP
Ziyaretçi
Açıkçası daha startup temalı birşey beklerken biraz hayal kırıklığına uğradım. Ama yine de başlangıç olarak iyi.
Özellikle şahıs şirketi sözkonusuysa ilk masraflar sonrakilerin yanında önemsiz.
Ortalama bir firma; muhasebe ücreti (ki kimse tarifeyi uygulamaz, daha düşüktür) , kira, muhtasar, kurumlar vergisi, genel giderler (telefon, internet vs) öder. Ayrıca işin içine sigorta girer.
Bu arada muhasebe hakkında bazı kavramlara aşina olmak lazım, sonuçta uzay bilimi değil.
bu arada bir göz attım ve
teknokalp.com
teknobeyin.net
Ben bunları bilmiyordum 🙂
Mustafa
esnaf odası kaydı ve çalışma ruhsatından bahsedilmemiş
Halit Orak
Bir ara (bundan 7-8 yıl önce) Teknoloji Tv diye bir kanal vardı, sanırım bir üniversitenin öğrencileri tarafından hazırlanıp sunuluyordu ama 1-2 yıl yayın yaptıktan sonra maalesef kapandı.Ben ilgiyle takip ediyordum; zira tarzları sizinkine çok yakındı.Yıllar sonra şimdi, ilk defa yine aynı tadı alıyorum programlarınızdan.Fakat yayınlanan videoların sayısı ve sıklığı bence yeterli değil.Sizin de Teknoloji Tv gibi bir televizyon kurmanızı istemek aşırı olur belki ama bence her gün en az 1 video girilmeli.Başarılar diliyorum.
Yaklaşık 1.5 yıldır her gün bir video ekliyoruz 🙂 Hatta zaman zaman ikiye çıktığımız dönemler de oldu. Biz Teknoloji TV'de program yaptık bir yıl. Eski bölümleri YouTube kanalımızdan yayınlıyorum zaman zaman.
Halit Orak
O zaman dikkatsiz bir takipçi olarak kabul ederseniz takibime devam ediyorum 🙂
tebrikler, eşşeğin aklına karpuz kabuğunu düşürdünüz 🙂
Hüseyin UÇAR
Burak bey öncelikle yeni işiniz hayırlı olsun bol kazançlı günler dilerim Allah utandırmasın.
Sorumu göreceğinizi ümit ediyorum ve konu hakkında bilgisi olan abi kardeşlerden bir yardım talep ediyorum.
Sormak istediğim şey aslında marka, logo, site bu tür işle ilgili durumların firmanın büyümesi ve geleceğini hesap ederek Patent ve Tescil konusunda bilgisi bulunan varmıdır bu konuda Türk Patent Enstitüsü firma sahibinden ne tür bilgi evrak v.b talepler istiyor teşekkür ederim.
Erdem
Altına imzamı atarım.
TeknoCiğer iyimiş. Açarsam telif hakkı istemezsiniz değil mi?
İşin şakası güzel anlatım, teşekkürler.
Açık zaten 😉
Hiç araştırmadan bu mesajı yazmıştım. İnceledim çok hoş olmuş 😀
teknobeyin varmış ciddi ciddi
tekno-kadin
teknovinc
😀
Sanal Pos için olan vade halen devam ediyor mu? iyzico üzerinden olursa da vade var mı? Ve bu vade ne zaman kalkıyor 😀