Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2015/20
11 - 16 Mayıs 2015
Dünyadan ve Ülkemizden Teknoloji Gündemi
TP-LINK ile düzenlediğimiz ödüllü ankete katılmak için tıklayın.
- Google Android Day etkinliği ve GM Android One.
- AMD Richard Huddy sohbet toplantısı.
- 4G ihalesi 26 Ağustos’a ertelendi.
- Verizon, AOL’u aldı. AOL’un sahip olduğu yayınların özgürlüğü tartılma konusu.
- Havelsan, Quantum 3D’yi aldı.
- Spam SMS’ler nereye şikayet edilecek?
- ASUS Türkiye, online satış mağazasını açtı
- NVIDIA Shield 2, sertifika sürecinde yakalandı.
- NVIDIA’nın Pascal grafik işlemcilerinden yeni bilgiler. (Alternatif link)
- UHD Blu-ray standartları şekil aldı.
- Windows 10, yedi farklı sürüme sahip olacak.
- Windows 10 Preview sürümleri, son sürüme güncellenebilecek.
- Windows Phone yeniden Windows Mobile oldu.
- Microsoft, Skype Translator Preview sürümünü herkese açık hale getirdi.
- Apple iPhone 6S ve 6S Plus özellikleri tartışılmaya başlandı. İlk iddialara göre, fotoğraf makinesi çözünürlüğü artacak.
- Facebook’un yeni hizmeti, yayıncıların içeriğini akışa ekliyor.
- Lenovo, MSI’ın dizüstü oyun bilgisayarı bölümünü satın almayı planlıyor.
- Mediatek’in 10 çekirdekli işlemcisi üçlü işlemci yapısı içerecek.
- Qualcomm’un 10 çekirdekli işlemcisi SnapDragon 818 olacak.
- Spotify, zararını bir yıl öncesine göre üçe katladı.
- Google’ın kendi giden arabaları bu yaz halka açık yollara çıkıyor.
- Tesla, Powerwall siparişlerine yetişemiyor.
- BAE, 2021 yılında Mars yörüngesine uydu yerleştirmeyi planlıyor.
- Dev bir göktaşı Dünya’nın çok yakınından geçti.
- New Horizons uzay aracı Pluto’nun bilinen 5 uydusunu aynı anda gözlemledi.
Oyun Dünyasından
- Witcher 3, büyük ilgi görerek satışa sunuluyor. GoG sürümü Internete sızdı. Türkiye’de satılan sürümü sansürsüz olacak.
- Project Cars’dan açıklama: NVIDIA’dan para almadık, performansı düzeltecek güncelleme yolda.
- Yeni Assassin’s Creed oyunu 1800’lü yıllarda İngiltere’de geçiyor.
- Candy Crush Saga, Windows 10’la birlikte yüklü olarak gelecek.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Geldiii 🙂
Dinleyelim bakalım.
sen ne kıl bir adamsın ya
@cyrix386 ??!
uzun süredir ilk defa akşam dinleyeceğim.
lenovo şimdi de msi'a mı göz dikmiş 🙂
teşekkürler sıcak sıcak dinleyelim
Spotify denedim gerçekten müzik dinlemek için para vermeye değer bir uygulama değil.Özellikle ses kalitesi çok kötü.Ve youtube gibi bir erişim varken Spotify da 40 albümü olan sanatçının 4 albümüyle karşılaşıyorsunuz ki son zamanlarda bir çok sanatçı eserlerini geri çekmeye başladı.Ayda 10 tl böyle bir hizmete para vermek hiç mantıklı değil.
Özellikle Türkçe içerik de söz konusuysa Deezer'dan daha iyi. @norego 'nun dediği gibi yeni sanatçıları keşfetmek için güzel. Alternatif olarak MixRadio iyidir.
Spotify artık sadece paralı olacak http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/29034974.asp
Spam SMS'ciler iyice kudurdu herhalde yasak var diye her zaman olduğundan daha yoğun şekilde sms yağmuruna tutuyorlar.
@gamsizm annotation'da @hkellecioglu'nun twitter adresi hatali olmus. Link dogru ama metin yanlis.
şimdi bu yeni işlemciler little middle big mi olacak 🙂
@gamsizm 7000 serisi alüminyum sert alaşımlı ve ısıl işlemden geçmiş alüminyum türüdür.En sert alüminyum alaşımı 7050 serisi 6000 serisi alüminyumdan 2 kat daha serttir.Genelde uçaklarda kullanıldıgından havacılık alüminyumu diye bilinir.İşlenmesi sert oldugundan dolayı daha kolay ancak işleme sırasında çatlak vs hata oranı daha yüksek olabilir.Bu alaşımla düştüğünde ezilmeyen bir kasa yapılabilir.
mediatek 4-4-2 ile 90ların sistemini kullanıyor. ama oyuncular (çekirdekler) iyi ise gayet geçerli,iyi bir sistem.
qualcomm ise 4-2-4 ile şişirme top,ilerde baskı,skorda gerideyken Alah ne verdiyse hücuma giden oyuncular topluluğu oyununu benimsemiş. bakalım maçtan kim galip çıkacak.
hakem de kullanıcılar mı oluyor? onu da siz söyleyin 😀
29.dk 'da LP 😀
http://inciswf.com/1298717011.swf
Yapmayın ya! Ülkemizde 100 dolarlık telefon olamıyor çünkü kimse almaz. Piyasa şartlarını ve beklentileri dikkate alarak donanım ve dolayısıyla fiyat seviyesi yükseltilmiş. 100 dolar dediğiniz telefonlarla ülkemizdeki Android One arasında donanım olarak çok fark var. 700 liraya alınabilecek telefonlar içerisinde bir adım öne çıkacağı kesin: Donanım iyi, iki sene güncelleme derdi yok. Daha n'olsun?
ciksin oyle konus,cikmamis bir telefon hakkinda ne kadar cok sey bilip ne kadar kesin konusuyorsun.Elinde varsa telefon,onceden felan yolladilarsa bilmiyorum tabi
@ardaakoluk99 Telefonun ne olduğu belli, donanımı belli, yazılımı belli, sonuç ortada.
Hem senli benli konuşmak nedir, bu ne seviyesizliktir!
@omerfaruk Kağıt üzerindeki özellikler çoğu zaman yanıltıcı olabiliyor. Telefon dışarıdan bakınca cidden alınabilirliği yüksek fakat herhangi bir kronik sorun bu çekiciliği baltalayacaktır. O yüzden temkinli yaklaşmak daha iyi olacaktır herkes için.
@mertdg Şöyle açıklayayım: GM 4G basitçe söylemek gerekirse ucuz bir Nexus 5. Nexusların da ne kadar iyi olduğunu ve tercih sebebi olduğunu bilirsiniz. Zayıf yönleri var mı? Var tabii ki: Kamerası ortalama, kasası plastik falan ama iki yıl güncelleme garantisini de düşünürsek o fiyata alınabilecek en iyi telefon. Yarın bir gün malzeme kalitesinden kaynaklı bir sorun ortaya çıkar, onu zaman gösterir ama bu özelliklerle telefonun iyi olduğunu söylemek için kahin olmaya gerek yok.
@omerfaruk Tabi ki aksini iddia eden yok zaten. Herkes fiyat/performans olarak iyi bir urun oldugunun farkinda ama general mobile'in daha onceki sabikalari nedeniyle sadece dereyi gormeden pacalari sivamamanin gerektigini dusunuyorum. Discovery 1 deki kronik sarj soketi gibi bir sorun ile gelirse butun artilarini mahveder.
Markasının GM olması nedeniyle teknik servise işiniz düşünce sıkıntı yaşamanız çok olası. Bir Asus gibi olmaz, sanmıyorum.
Windows Embedded gömülü sistemler için dense de, home edition dan çok farklı değil. Hatta Microsoft'un üniversite öğrencilerine verdiği son sürüm Windows Embedded 8.1 Industry Pro.
@gamsizm @leventp @hkellecioglu Abi sms konusunda BTK nın web sitesinden şikayet ederseniz mesajlar kesiliyor. Ben marka için yaptım hepsindende kesildi mesajlar.
Windows 10 Mobile Enterprise ile Windows 10 Mobile sürümleri arasındaki fark nedir bilen var ? Bunların herikiside mobil sistemmi ? Windows telefon sürümlerinde para deyilen bişey yok bu nasıl olacak ?
mesela hizlial.com dan bana hala mesajlar geliyor. çıkmak istiyormusunuz diye soranda yok. burdan hiç alışveriş yaptım mı? kesinlikle hayır. yapmadım.
unutmuş olma ihtimalim yok.
Windows 10 Home’de ISS sınırlaması yokdur İNŞALLAH
@leventp @hkellecioglu evet abi, alaşımların da metalurji biliminde farklı alaşımlara göre özellikleri var. Şu sayfada farklı alaşımların özellikleri var.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy
Örnek olarak benim şu anki kullandığım bisiklet 6061 aliminyum.
@leventp Abi bu işlemci çekirdek sayısı, futbol maçındaki formasyona döndü, 4-4-2, 4-2-4.
Yarın öbür gün 3-4-3, 3-5-2 falan da görürüz. Ondan sonra da hangisi daha iyi.
@leventp bana telefon öner 4-4-2 mi olsun 4-2-4 mi olsun :)))))))
Gurbet ellerde, sinav donemi gozumu kutuphanede acarken su gundemi dinlemek ne iyi geliyor yaa, sen cok yasa TeknoSeyir!!!
Merhaba. Androidone konusunda aaa o özelliğide mi varmış gibi söylemleri duymak garibime gitti doğrusu. Konu es mi geçiliyor ne!
"Onların gelemeyeceği bir yere." hahahahahaha seviyoruz seni Levent Abi 😀
Lenovo'nin oyun serisi laptopu olmadigi dogru bilgi degil. Y serisi oyun icin yapilmis ve ABD icerisinde gayet yuksek satis grafigi var oyun laptoplari icerisinde.
ama "oyun laptopu" olarak satılmıyor bildiğim, msi'ın farkı klavyesi, seslendirmesi, kullandığı ekran teknolojisi vs
oyun laptopu olarak satiliyor.
Orada da söylediğim gibi, içine i7 ve 960 üzeri ekran kartı konulan her sistem oyun sistemi olur. MSI'ın farkı oyun sistemlerine özel tasarım yapması. Lenovo bu konuda o kadar iddalı değil.
huaweiden hiç bahsetmiyorsunuz. Nisanda P8'i tanıttıklarki piyasadaki pek çok amiral gemiyi tokatlayacak bir telefon. Dünde Lite modelininin Avrupa fiyatı açıklandı. P8'in 1500 lira civarından giriş yapması bekleniyorki öyle olursa S6, G4 gibi fahiş fiyatlara satılan telefonları çöp eder. Kamerasıda 4 renk üstelik. Diğer hiç bir telefonda olmayan şeyler sunarak geliyor. Ortalık yıkılcak benden söylemesi...
İhale ise ertelenmedi iptal edildi. İhalenin maddeleri değişirse ertelenmez iptal edilir. Bununla ilgili güzel bir yazı var
http://btdunyasi.net/4g-ihalesini-kim-neden-nasil-iptal-etti-erteledi/
Ayrıca internette deli gibi şu üründe konuşuluyor
https://www.lily.camera/
@gamsizm @leventp @hkellecioglu
@gamsizm akışımıza sokacak kahkaha attırdı ahahahha
AMD Konusunda haklısınız onlar konuşur nvidia yapar.
Hatalı bilgi. @gamsizm @hkellecioglu @leventp Witcher 3 GOG sürümü sızdı fakat oynanamıyor. Oyunun çalışmasını sağlayacak dosyalar ilk gün patch’inde. Gerçi buna sızma da denemez. Önyüklemeyi açtılar, e drm de yok. Direk koy torrente. Ama her halükarda ilk gün yaması beklenmek zorunda.
D&R'da kutulu sürümü 59 TL. Önsipariş bonusları da var. Fiziki harita, soundtrack... Ayrıca kutulu alanlara GOG üzerinden oyunun bir de dijital versiyonu hediye. Steam'de ise 80 lira
Ayrıca "Witcher'a yama üstüne yama geliyor" derken? Oyunun çalışması için ilk gün yaması bekleniyor dolayısıyla çalışmayan oyuna ne yaması..
Sunucu sorunu mu var? İnanılmaz yavaş iniyor. 2 kere durdu sunucudan yanıt gelmediği için.
(sadece bu bağlantıyı indirmede sorun var, diğer herşey düzegün çalışıyor)
https://www.facebook.com/www.dunyaligi.com.tr çakma tekno seyir facebook sayfası sikayet etmek lazım
Haftalık gündemin bağımlısı oldum.Uzun zamandır dinliyordum bugün itibariyle aranıza katılmak kısmet oldu.
Emeğinize sağlık güzel bir değerlendirme olmuş.
Sahtekarlık derken?