Intel ve AMD'nin uzun süredir dillendirilen iş birliği bugün resmileşti.NVIDIA ince laptoplara oyun kabiliyeti getirince mecbur kalındı. Bu sayede Macbook'lar da oyun oynanabilen hale gelecek. Hatta render kabiliyetleri ciddi artacak. Pro serisine yaklaşacak.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Mehmet Berk Örüncü @mberko

    Intel'in GPU üretiminin geleceğini merak ediyorum.

  • spawn_king @spawn_king

    NVIDIA cephesinde de geçenlerde sadece gpu kullanılarak laptoplar üretilebilir benzeri bir açıklaması gelmişti. Acaba gelecekte NVIDIA vs AMD-INTEL rekabeti mi göreceğiz? @gamsizm . İyi akşamlar.

  • PCMODTR @pcmodtr

    amd nin laptoplarda mücadele eder bir hali yoktu böylece en azından bir işe yarar

  • hakara @hakara

    yeni nesil konsollar intel cpu amd gpu ile gelebilir..

  • Akif Sever @pauselife

    NVIDIA da Qualcomm ile işbirliği yapsın 😀

  • Murat Gamsız @gamsizm

    AMD'nin GPU'su mevcut Intel'den misli misli güçlü. Macbook Air'ın bu işlemci ile oyun ve render kabiliyeti kazanması satışlarını ciddi yükseltirdi. Pro 15 zaten harici AMD kart ile geliyor. Pro 13'ler de bu sayede adam gibi grafik kabiliyetine kavuşur.

  • 0x0001 @0x0001

    Bu konuları takip etmeyen biri olarak bir sorum var 🙂 Bu VR için atılmış bir adım olabilir mi?

    • spawn_king @spawn_king

      Yüzde 0.1 ihtimaldir 😀 . Burada kullanılacak olan gpu dahili ekran kartının yerine geçecek. Temel işleri daha iyi yapmayı sağlayacak.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      High-end VR işine yaramaz. GTX 1070 ve üzerine oynaman gerekiyor orada. O kadar güçlü bir şey üretemezler. Microsoft mixed reality, AR kıvamında işler için fazlasıyla yeterli tabi.

    • Pix50Adam @zero2900

      @spawn_king Telefonların zayıf GPU ları iel VR yapılıyorken laptoplardaki AMD nin gazlanmış apuları VR için yeter de artar. Herkes 4k ultra grafikli VR istemiyor. VR çoğu kişi için eğlence. Film izleme vs. Oyun sandığınız kadar önemli değil. Zira şuanda VR oyunla ilerleyemez. Oyun kısmı olmadı baş dönemeleri geliştirme zorluğu sistem gereksinimlerini katlıyor oluşu VR ı oyun için anlamsızlaştırdı.

    • lterlemez @lterlemez

      @ardazeytin; Ama AMD'nin kendi VR planı varsa (her ihtimale karşı açıklanmamış), o zaman durumlar değişebilir. Özellikle apu gücünün kardırabileceği, mobil VR benzeri bir planları varsa, durumlar değişebilir. Tabi ki ben, tamamen sıkışmalarından kaynaklanan denemeler olarak görüyorum. Büyük gelişme yok, AMD'nin HT benzeri uygulamasından sonra sadece fiziki çekirdek ve enerji verimliliğine kaldılar ama çoğu kişi ne çekirdek ne de verimliliğe bakıyor. Evet çekirdek sayısı, bir çok bağımsız işi bir arada yapabilmeyi, enerji verimliliği de daha az enerji harcamamıza yarıyor ama işlemler hala yavaş kalıyor. Şu an ki teknolojilerin son demini kullanmaya çalışıyorlar işte. Hatta ben söyleyeyim şimdiden, eğer bu olay gerçekleşirse Intel kesin bir kez daha soket değiştirir. Demedi demeyin.

    • lterlemez @lterlemez

      @ardazeytin AMD'nin ise, NVidia'ya karşı Intel ile pazar payı çalışması olarak görüyorum.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @lterlemez Intel'de ar-ge yapacak para çok. Uzun vadede bu ortaklık işini yürütmez. 14nm altına indikçe daha taşlar yerinden oynayacak. NVIDIA'da aynı şekilde eli boş değil.

      Yapılan bu geliştim yeni bir standartın ilk ürünleri bana göre. Birkaç sene içinde bunun NVIDIAlı modellerini de görmeyi bekliyorum.

      Bu işi asıl başarması gereken AMD ama işte vaziyetler ortada. Mobile r7 2700U gibi cihazların iyi satış rakamlarına çıkması lazım. Birde NVIDIA ile rekabette kuvvetlenmesi için artık en azından 1050ti seviyesinde performas verebilen mobile APU üretmesi lazım.

      Intel şimdi güzel bir ön ayak oluşturdu. iki taraf birbirinin eksiğini doldurdu. Bu cihazlar kesinlikle NVIDIA GPU barındıran notebooklardan daha avantajlı maliyetlerde olacak. Ancak ilk modeller kesinlikle verdiği performansa nazaran daha yüksek fiyatta olur. Ince gaming laptop diye yeni bir pazar oluşacak şimdi. Eğer oyuncu adam az daha kalın olsun ama 200-300$ daha ucuz olsun gibi bir alternatif görürse önünde bu işin önü yine çok açık değil .

    • lterlemez @lterlemez

      @ardazeytin Gaming Laptop'un tutacağına pek emin değilim ben. Causal Player alır belki ama Hardcore Player alır mı bilemiyorum. Bence fazla bel bağlamazlar...

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @lterlemez espor oynayanların hepsini rahatlıkla tatmin eder.

  • Kent @kent

    APU mantığında olmasada önemli bir helişme. yıllardır ısınan ve çok basiretsiz dahili yongalardan umarım bir ilerleme olur. möevzu teknik ama henüz hbm hariç tam bir açıklma yok.

  • Arda Zeytin @ardazeytin

    Macbooklara oyun gelmesi için gücünün artması değil pazar payının artması gerekiyor. Yoksa gelebilecek çok oyun var. Mac OS oyun tarafında Windows Phone gibi dış kapının dış mandalı konumda hala.

    12-13000TL verip Macbook alıp oyun oynamak için yanına Windows kuracaksam o iş yerinde sayar.

    DirectX'de göze batmayan bir engel bu konuda. Daha birkaç sene geçip piyasada Vulkan desteklemeyen bir şeyin kalmaması lazım. İndie developer için birkaç günlük emek işi ama studyolar yatıracağı paraya, satacağı rakama bakıyor.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @de-tl3 ben de o camianın içinde durumun farkındayım. Kendi alanım adına konuşuyorum. DirectX tekelliği hala devam ediyor. Oynayan da geliştiren de eli mahkum Windows kullanıyor. Mobil oyun sektörüne çalışanlar macbook tarafına kaçabiliyor.

      Vulkan bu konudaki en büyük potansiyel. Ama piyasadaki son çıkan mobil cihazlar ve ekran kartları hariç henüz kullanım alanı olmadığı yine aynı konu, pazar payı yok. AAA tarafında zaten neredeyse umut bile yok. Oyunların neredeyse hepsinde vulkan openGL esamesi geçmiyor. Bazılarında deneysel kıvamda DX12 görülebiliyor. Stüdyolar para nereden gelecekse parasını oraya gömüyor. Anca bağımsız geliştiriciler linux ve mac os tarafına ürün çıkarıyor.

      Uzun lafın kısası Mac OS oyun sektöründe windows phone'dan farksız şuan. Ticari anlamda sınıfta kalıyor.

      Uzun vadede yeterli pazar payı olursa(ki bu fiyatlarla çok zor), geçen zamanla piyasadaki tüm cihazlarda vulkan desteği olursa, vulkan o zamana kadar mantle vs. gibi hiç edilmezse "Macbook'da oyun oynama" gibi bir senaryo gerçekleşebilir.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @de-tl3 bir saattir onu demeye çalışıyorum directX büyük bir ticari hamle. Microsoft nasıl telefon işine giremiyorsa Apple'da PC oyun tarafına giremiyor. Şuan zaten cross platform çalışan projeler windows haricinde openGL ile ayakta duruyor. Vulkan ikisinin de önüne geçiyor milyon dolarların ve dakikaların döndüğü bir sektörde "vulkan daha iyi arkadaşlar hadi geçelim" gibi bir durum söz konusu olamıyor. DX12'ye bile geçtik diyemeyiz hala. dx12 düzgün çalışan oyunların sayısı çok az.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @de-tl3 anlatamıyorum ben sanırım. Resim mi çizeyim anlamanız için. Steam güncel verileri.

    • Fırat ➕ @frt

      @ardazeytin ben tatmin oldum. Video Games sektöründe alışkanlık olduğu için öyleymiş. (Aynı şeyleri söyleyip nasıl anlaşamıyorsunuz hayretle izliyorum 😂)

    • lterlemez @lterlemez

      W10'nun sorunlu olması, olmasa bile sürekli gelen standart dışı güncellemeler nedeniyle sorun potansiyeli taşıması nedeniyle de dönüş oluyordur. W10'da sürekli bir şeyler değişiyor, bir şeyler gidiyor bir şeyler geliyor/gelmiyor. Dolayısı ile çok da takmamak lazım.
      Ama kendimi düşünürsem, muhtemelen W10'a geçmeyeceğim. Zaten, çıkan oyunların %80'i benim tarzıma ya uymuyor ya da sıkıldığım tarz ya da çok pahalı oyunlar.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @de-tl3 Windows tekel olmaya devam ettiği sürece, Xbox kalesi de yıkılmaz. Ticari kaygısı olan PC/konsol oyunu DirectX desteklemek ZORUNDA. Teknikten ziyade ticari bir zorunluluk bu.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @lterlemez fazla direnemezsin. Bir süre sonra mecbur w10'a geçeceksin.

    • komedyen @komedyen

      @lterlemez windows 10 bana göre en başarılı işletim sistemlerinden. Kullanıp da başarısız olduğunu bizzat gördünüz mü?

    • komedyen @komedyen

      @de-tl3 cok basit bur bakis açısı oldu. Yillardir virus programi kullanmam ve bulasmaz da.

    • lterlemez @lterlemez

      @ardazeytin Niye, pc oyunda çok fazla ömrüm kalmadı (en fazla 3-4 sene daha gider muhtemelen). Çoğu kategoriyi zaten oynamıyorum. RTS (en son StarCraft 2 çıktı ve arkası da gelmeyecek, Singularity falan sarmayacak gibi duruyor), Adventure (ki esamesi okunmuyor artık) çok azıcık da futbol ve araba yarışı (onda da PS3 var, yenilerine para vermem muhtemelen). W10'a geçmemi gerektirecek pek bir şey yok. Olsa da, muhtemelen çift OS'lu olur ki bu da, yine W10'nun yüzüne bakmayacağım anlamına geliyor.

    • lterlemez @lterlemez

      @komedyen; Arkadaşım iki kere sıfırdan kurmak zorunda kaldı, gereksiz yere. Her seferinde 10 GB'den fazla yedek almakla uğraştı. Sürekli bir sıkıntı çıkıyor.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @lterlemez oyun yada başka bir konu. Mecbur bırakılacaksın. Düzen böyle.

    • lterlemez @lterlemez

      @ardazeytin Ben istemedikten sonra bana kurduramaz. Henüz XP bile kullanmaya devam ediyorum ben, eski çevre donanımlarım bozulmadıkları için.

  • Arda Zeytin @ardazeytin

    Video render, 3d modelciler, 2D çizim vs vs. Özelliklele video render'da Dell daha ucuza çok rahat tokatlamaya başladı. MAcbook yerine XPS serisine geçen çok gördüm.

  • lterlemez @lterlemez

    Açıkça söyleyeyim, Mac OS çok da uyumlu bir sistem değil. Adobe C5 Sierra'ya geçince çalışmayı durdurdu ve java ile uyumsuz dedi. Java'yı eski sürüme çektim, bu sefer de yeni programlar naz yapmaya başladı. Ben o kadar para vermem açıkçası Adobe'ye (Allah'tan vermek zorunda kalmıyorum), dolayısı ile Apple da o kadar sütten çıkmış ak kaşık değil. Ben hala, ülke standartı dışında kalan (bazı sektörler hariç) Apple'ı bu kadar diretmelerini anlamıyorum. Linux bile bu kadar uyumsuz değil.

  • Emre K @emre-k

    Forumlarda Intelciler AMDciler diye birbirlerini yiyen ergenler için üzücü haber. 😀

  • Can @berkaroon

    Prodüksiyon şirketinde çalışırken msi'ın gtx980'li modeli ile 2015 macbook pro m370x'li modelini de aynı anda kullandım.. İkisi de aynı iş yoğunluyla çalışıyorlardı ve msi render'ın bitimine yakın anlamsız bir hata veriyor ve uygulamadan atıyordu yada bu tip saçma şeyler yaşanıyor ve işler hep aksıyordu.. Üstüne bir de 3 ayda bir format gerekiyordu.. Macbookta render 10 dakika geç geliyordu ama emindim ki o render olucak ve işim aksamayacak.. Olay tamamen rijitlik.. Güncelleme yapmadığın sürece macbook tam bir iş canavarı.. Diğer firmaların sıkıntısı windows olmaları yoksa çok daha iyi donanımları çok daha ucuza çok daha iyi malzeme kaliteleriyle sunabiliyorlar fakat o bilgisayar max 7-8 ay sonra patates..

  • UgurEfendy @ugurefendy

    amd ile nvidia nın grafik konusunda ortak çalışması güzel haber fakat macbookların çoğalması değil bilgiişlemci olarak şirkette en çok sorun yaşadığım bilgisayarlar macbook lar multmedia ile uğraşmıyorsanız macbook pişmanlıktır...

  • Çağdaş Çeçen @nihilprophet

    2016 Macbook Pro' lar performans açısından çok parlak değildi değişen bir şey olacağını düşünmüyorum, grafik işlemcisi performansına gelen kadar çözülmesi gereken daha büyük sorunlar var;

    1) Genel kullanımda işlemci frekansının, batarya ömrü ve ısınma uğruna hep düşük seviyede tutulması.

    2) "Turbo Boost" un, yine üstte saydığımız sebeplerden ötürü sadece teoride kalması ki bu konuda bazı Youtube kanallarında testler söz konusu. Turbo Boost özelliği düzgün çalışmayan bir işlemcinin ortalama ve ortalama üstü bir gpu ile "Bottleneck"' e neden olacağını söylememiz abes kaçmaz sanıyorum.

    3) Apple' ın uzun süredir genel olarak performanstan ziyade kullanıcı deneyimine odaklı makineler piyasaya sürmesi.

    4) Eğer artık sadece AMD grafik üniteleri kullanılacaksa, içerik üreticileri ve profesyoneller için CUDA desteğinin olmayacağı ve OpenCL' e mahkum kalınacağı anlamına geliyor ki, sadece bu sebepten Apple ürünlerinden uzak durmak zorunda olan sürüyle insan var.

    5) MacOS eskisi kadar stabil bir işletim sistemi değil, ya da bunu daha açık anlatırsak MacOS ve donanım uyumu eskisi kadar iyi değil. Örneklemeye kalksam sayfalar sürer. Windows' un "Ağabey ben çöktüm kurtar beni" diye bağırdığı hatalarda MacOS " Galiba başaramadım verdiğin görevi" diyerek çöküyor çok takılmamak lazım. MacOS kanadında özellikle Adobe CC kan ağlıyor şu son 2 senedir.

  • Ahmet aykök @systemnet

    Elele verip bizi daha iyi tecavüz edecekler desene

  • komedyen @komedyen

    Hava atmak için mac alan çoğunluğu da unutmamak gerekir: )