Paradan bir sıfır atma zamanı gelmedi mi beyler düşünsenize çay 3 TL, kahve 5 TL, su 50 kuruş maaş, 2800 TL daha iyi olmaz mı? (!)

Paradan bir sıfır atma zamanı gelmedi mi beyler düşünsenize çay 3 TL, kahve 5 TL, su 50 kuruş maaş, 2800 TL daha iyi olmaz mı? (!)

Son bir saat içinde 106 ziyaretçi, 94 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Fenasal akar..
Önce 200'den büyük banknot çıksın, ona da razıyız.
boşver çıkmasın harçlık veya bahşiş verince iyi oluyor en büyük para sonuçta 🙂
Ben teoride 00 sifir attim,gerisi pratikte
İsmi de yepisyeni lira olsun. 6 sıfıra kadar gerek yok.
GTL olsun kısaltması. Gıcır Türk Lirası
Paradan yine 6 tane sıfır atalım, çay 0,0003 TL olsun, herkes hesap yaparken mavi ekran versin.
offf ne kaos olur be. 😀
Paradan sıfır atılsa bile fiyatlardan atmayacak ahlaksız kaynıyor ülke.
5oo gelecek atmler hazırlanıyor diyorlardı.
8000 TL'den daha fazla veren ATM'lerin yaygınlaştırmak, bu eski ATM'lere yeni para tanımlamaktan çok daha zor çünkü...
Henüz gelmedi, iki büyük banknot daha çıkmadan gelmez.
para kalksın artık, bozukluklardan dönen saçma bir kayıp var
euroya geçelim gizli devalasyon olur gelecek hiç bir hükümet ekonomiye müdahale edemez.
en büyük para olan 20 milyondan 6 sıfır atınca 20 lira olması lazımdı. Tam 10 katını bastılar. 200 oldu. O yüzden bu kadar idare ettik zaten.
2005 yılında YTL çıktığında en büyük banknot 100 YTL idi.
Aradan 4 sene geçince YTL den TL ye dönüşüm yapıldı ve 2009 tarihinde 9. emisyon grubu çıkarıldı. Burada en büyük banknot 200 TL idi.
Yani 4 seneden değer kaybı 5 katı kadar oldu.
Selamlar.
@sms55 Birde o dönemler 200 TL'yi çıkarıyoruz ama genelde bankalar için çıktı, vatandaşın kullanmasını pek beklemiyoruz vs demişlerdi. Hakikatende 200 TL o dönemler sıradan vatandaşın günlük yaşamda kullanacağı bir para değildi. Esnafa falan verince "bozuk yok mu" diye trip atıyorlardı. 😀
@behzat Çok doğru, hatta bazı insanlar yola falan giderken cebinde Euro yada Dolar taşırlar yolda bir sorun çıkar lazım olur diye, bu 200 TL banknot çıkınca seyahate gidenlerin cebinde zulaya yerleşmişti...
@sms55 Onca sürede kaybettiğimiz değeri, 1 ila 2 yılda 10 katı kadar kaybettik...
valla demir para tam bir yük oldu bence de atalım 1 sıfır
Piyasada demir para kaldı mı zaten? Benim elime geçen en küçük para 5 lira şu an, o da kağıt. Bozukluk 5 lira dolaşmaya başlamıştı ama durdu, toplanıyor galiba 5'likler de....