Az, çok az. İnstagramda hepsi ağlıyor sonra. App plaka yok daha okunabilir plakaymış, yok işte bizim modifiye tarzımız var ben o yazı tipini istemiyorum vs. nasıl ağlıyorlar ama bir görseniz çıldırırsınız. 😀
@seyhansayit Ben altına yazacağım da sonra bir avukat lazım bize, çünkü çok ağır dalacaklar bana da e avukatla da bunları dava etmesiyle uğraşıp para kopartmak lazım. 😀
@hamdi Devlet o konuda çok bir açıklayıcı davranmamış. Aslında yazı tipi hep aynıydı, birileri de tarz için ya daha kalın punto yapalım daha iyi görünüyor dedi öyle birileri kuyuya taşı attı şimdi de çıkartamıyorlar. Bu iş çok büyüdü çünkü sektörde app plakaya bandrol hologram işte herşey yapılabilir hale geldi. İpin ucunu çok kaçırdılar.
@hamdi Orijinal plakayı araç sahibi dışında kimse çıkartamaz. Bunu internetten bile alabilirsiniz. Sahte plakalar piyasada çok rahat bir şekilde dolaşabilir. Çok ekstrem bir durum olmadıkça şaseden de numaraya bakılmayacağı için büyük sorunlara yol açıyor.
@hamdi devletin bastigi plakanin belli bir standardi var, kullanilan font ve yazi boyutu vs. Haliyle birisi kafasina gore daha iyi duruyor diye comic sans kullanarak plaka yaptirilsa ceza keserler 🙂
Bazi app plakalarda daha okunabilir hale geldigi gibi kimisinde de okunmasi daha zor hale gelmis olabilir, bu nedenle hepsinin belli bir standartta olmasi en dogrusu.
@bobrekus @mrmetalhead benim anlamadığım işte sebebi bile çok net değil. Fontun farklı olması mı yani? Ne bileyim EDS'ler falan belli bir font dışında okumakta mı zorlanıyor? Anlamadım. Çünkü gördüğüm örneklerin kimisinde orjinal plakadan çok da bir farkı yok. Kimisini anlıyorum font komple farklı ama karakterler 2mm daha kalın olunca ne değişiyor ki? Bu arada kendimizi de kandırmayalım. Yine garibana kesecekler cezayı. Cam filminde çakar konusunda vs olduğu gibi yine takan takacak. Neyse bu tarafı farklı bir konu tabi.
@mrmetalhead bu arada herkesin kafasına göre plaka bastırması evet başlı başına büyük problem. Diğer bütün detaylar devre dışı kalıyor bunu düşününce. Konu buysa tamam zaten. Ama genelde insanlar font, kalınlık, okunurluk kısmına odaklanmış durumda özellikle sosyal medyada. O nedenle anlamakta güçlük çekiyordum. 😀
@hamdi senin bahsettigin kisisellestirme konusunda amerika en iyisi sanirim ama oradada kafana gore yapamiyorsun benim bildigim, belli basli tasarimlar var ve ek para odeyip bunlardan alabiliyorsun.
@hamdi Hocam işte dediğim gibi sahte plaka olması, başka bir sebebi yok 😅 Her şeyin elbette bir standardı olmalı bu konularda. Memur bunu kontrol ederken ek ayrıntı çıkmamalı. Sıkıntılı durumlar hocam. Çalıntı arabaya aynı renk modelde başka bir arabanın app plakası rahatlıkla takılabilir ve şasesi okunmadıkça bu durum anlaşılamaz maalesef.
Ben bu olayda şunu anlamadım, bir aracın gerçek yasal bir plakası olması gerekmiyor mu? Sonradan APP almıştır takmıştır ama ilk olarak ve daha sonra satılırken vs. geçerli bir plaka olmadan bir nevi 'sahte' plakayla bu işler nasıl olmuş ki, şimdi yasal mühürlü plaka peşindeler? Yani yasal plakanın 'evde' bir yerde duruyor olması lazım, APPyi çıkartıp yasalı takarlar diye düşünüyordum 🤔
o kadar heber çıktı ki benim plaka şöferler odasının şubesinde yapıldı soğuk damga var hologram da var ama şu yeni qr kod olayı yok sanırım ben aldıktan 2 sene sonra çıkmış.
sahte olmadığı, mühürü vs. olduğu sürece kime ne zararı var harf kalınmış inceymis. o çok övündükleri yapay zekalı para basma makineleri pardon edsleri mi okuyamıyormuş?
salak salak şeylere çok önemli gibi ceza yazılıyor, önce hakikaten işlerini yapsınlar.
@https şöyle bazı harflere denk geldiğinde font çok etli kalın olduğunda gövdesi belli bir mesafeden sonra görmek zorlaşıyor okunaklılığı azalıyor hatta bir tane denk gelmiştim ilk başta siyah plaka sandım yaklaşınca fark ettim ki fontu kalın plaka
Okunabilirlik kısmı bahane niyet gayet açık ve net. Resimlisinden renklisine, düşük kontrastlı olandan incesine türlü türlü olanı var. Yapan nasıl yapıyormuş?
Hem bu zaten en başından yasak değil miydi? Standartı yok mu bu işin? Nasıl şimdiye kadar başı boş kaldı bunu izah etsinler.
Madem kurallara riayet edilecek ya hani, o zaman kendi özel yazı tipi dururken saçma kerning ve harflere sahip Arial kullanan trafik levhalarını kim üretip yollara koyuyor vatandaş mı? 😃 Doğrudan trafik güvenliğini etkileyen bir konu. Kurumlar önce kendine çeki düzen versin. Ama oradan bütçeye ekmek çıkmaz tabi...
Zamanında TV'lerde lakayıt devlet derlerdi. Aynen öyle.
😂😂😂
Az, çok az. İnstagramda hepsi ağlıyor sonra. App plaka yok daha okunabilir plakaymış, yok işte bizim modifiye tarzımız var ben o yazı tipini istemiyorum vs. nasıl ağlıyorlar ama bir görseniz çıldırırsınız. 😀
Ağlayanların videolarını keyifle izliyorum 😀
@seyhansayit Ben altına yazacağım da sonra bir avukat lazım bize, çünkü çok ağır dalacaklar bana da e avukatla da bunları dava etmesiyle uğraşıp para kopartmak lazım. 😀
@orcunfix yardımcı olurum 😀
@polemik Müsait bir zamanda vekalet verelim o zaman. 😀
Neden yasak bu app plakalar sebebi ne yani?
@hamdi Devlet o konuda çok bir açıklayıcı davranmamış. Aslında yazı tipi hep aynıydı, birileri de tarz için ya daha kalın punto yapalım daha iyi görünüyor dedi öyle birileri kuyuya taşı attı şimdi de çıkartamıyorlar. Bu iş çok büyüdü çünkü sektörde app plakaya bandrol hologram işte herşey yapılabilir hale geldi. İpin ucunu çok kaçırdılar.
@hamdi Orijinal plakayı araç sahibi dışında kimse çıkartamaz. Bunu internetten bile alabilirsiniz. Sahte plakalar piyasada çok rahat bir şekilde dolaşabilir. Çok ekstrem bir durum olmadıkça şaseden de numaraya bakılmayacağı için büyük sorunlara yol açıyor.
@hamdi devletin bastigi plakanin belli bir standardi var, kullanilan font ve yazi boyutu vs. Haliyle birisi kafasina gore daha iyi duruyor diye comic sans kullanarak plaka yaptirilsa ceza keserler 🙂
Bazi app plakalarda daha okunabilir hale geldigi gibi kimisinde de okunmasi daha zor hale gelmis olabilir, bu nedenle hepsinin belli bir standartta olmasi en dogrusu.
@bobrekus @mrmetalhead benim anlamadığım işte sebebi bile çok net değil. Fontun farklı olması mı yani? Ne bileyim EDS'ler falan belli bir font dışında okumakta mı zorlanıyor? Anlamadım. Çünkü gördüğüm örneklerin kimisinde orjinal plakadan çok da bir farkı yok. Kimisini anlıyorum font komple farklı ama karakterler 2mm daha kalın olunca ne değişiyor ki? Bu arada kendimizi de kandırmayalım. Yine garibana kesecekler cezayı. Cam filminde çakar konusunda vs olduğu gibi yine takan takacak. Neyse bu tarafı farklı bir konu tabi.
@hamdi belli standartlara tabi sonucta, sen bunu kafana gore degistirirsen isin ucu kacar. Seninki 2mm daha kalin olur oburununki 10mm ince.
En onemli sorun bence onune gelen herkesin kafasina gore plaka basmaya baslmasi. Yazdigim gibi isin ucu kacar.
Senin bakis acinin tersinden bakalim 2mm daha kalin olmayinca ne degisiyor?
@mrmetalhead bu arada herkesin kafasına göre plaka bastırması evet başlı başına büyük problem. Diğer bütün detaylar devre dışı kalıyor bunu düşününce. Konu buysa tamam zaten. Ama genelde insanlar font, kalınlık, okunurluk kısmına odaklanmış durumda özellikle sosyal medyada. O nedenle anlamakta güçlük çekiyordum. 😀
@hamdi senin bahsettigin kisisellestirme konusunda amerika en iyisi sanirim ama oradada kafana gore yapamiyorsun benim bildigim, belli basli tasarimlar var ve ek para odeyip bunlardan alabiliyorsun.
bunca zaman neden izin verir anlamıyorum. Plakayı kopyala her türlü pisliği yap.
@hamdi Hocam işte dediğim gibi sahte plaka olması, başka bir sebebi yok 😅 Her şeyin elbette bir standardı olmalı bu konularda. Memur bunu kontrol ederken ek ayrıntı çıkmamalı. Sıkıntılı durumlar hocam. Çalıntı arabaya aynı renk modelde başka bir arabanın app plakası rahatlıkla takılabilir ve şasesi okunmadıkça bu durum anlaşılamaz maalesef.
@hamdi Zamanında Avrupa Birliğine gireceğiz diye standart geldi o zamandan kalma hatta kırmızı zemin plaklar yasaktı sonradan kalktı denildi kimisi ay yıldız kırmızı taban kullanıyor. Kimisi de halen yasak diyor
https://www.facebook.com/Denizlimm/videos/plakada-ki-k%C4%B1r%C4%B1m%C4%B1z%C4%B1-tr-yasak-m%C4%B1-plaka-trafik/1413747099736609/
Ben bu olayda şunu anlamadım, bir aracın gerçek yasal bir plakası olması gerekmiyor mu? Sonradan APP almıştır takmıştır ama ilk olarak ve daha sonra satılırken vs. geçerli bir plaka olmadan bir nevi 'sahte' plakayla bu işler nasıl olmuş ki, şimdi yasal mühürlü plaka peşindeler? Yani yasal plakanın 'evde' bir yerde duruyor olması lazım, APPyi çıkartıp yasalı takarlar diye düşünüyordum 🤔
o kadar heber çıktı ki benim plaka şöferler odasının şubesinde yapıldı soğuk damga var hologram da var ama şu yeni qr kod olayı yok sanırım ben aldıktan 2 sene sonra çıkmış.
Bu plakaların ne olduğunu o kadar bilmiyorum ki APK plaka diye okuyup türlü türlü alâkasız şeyler düşündüm
Odadan çıkma plakalar en fazla 4bin ceza alıyor dışarıda yaptırma plakalar 140 bin ceza alıyormuş direkt olarak.
https://www.facebook.com/watch/?v=2320877021758271&vanity=Denizlimm
Bir insan plakasını neden modifiye/manipüle eder ki? Aksesuar değil bir şey değil.
1 Nisan'a kadar ceza yok. Sadece uyarı car. Sabah duyuru yaptılar
sahte olmadığı, mühürü vs. olduğu sürece kime ne zararı var harf kalınmış inceymis. o çok övündükleri yapay zekalı para basma makineleri pardon edsleri mi okuyamıyormuş?
salak salak şeylere çok önemli gibi ceza yazılıyor, önce hakikaten işlerini yapsınlar.
Bazıları kasıtlı olarak okumayı zorlaştırıyor font ile çok bile geç kalındı.
@arthapot okunmayacak fontu olan plakaya hiç denk gelmedim, bence hikaye maksat para toplamak son cezalarda.
@https serif tipli fonta sahip birkaç plaka gördüm. kameralar okuyamıyor olabilir özellikle.
@bitlikarinca o tarz plakaları oda da basmazlar herhalde zaten ya 🤔
@https şöyle bazı harflere denk geldiğinde font çok etli kalın olduğunda gövdesi belli bir mesafeden sonra görmek zorlaşıyor okunaklılığı azalıyor hatta bir tane denk gelmiştim ilk başta siyah plaka sandım yaklaşınca fark ettim ki fontu kalın plaka
Okunabilirlik kısmı bahane niyet gayet açık ve net. Resimlisinden renklisine, düşük kontrastlı olandan incesine türlü türlü olanı var. Yapan nasıl yapıyormuş?
Hem bu zaten en başından yasak değil miydi? Standartı yok mu bu işin? Nasıl şimdiye kadar başı boş kaldı bunu izah etsinler.
Madem kurallara riayet edilecek ya hani, o zaman kendi özel yazı tipi dururken saçma kerning ve harflere sahip Arial kullanan trafik levhalarını kim üretip yollara koyuyor vatandaş mı? 😃 Doğrudan trafik güvenliğini etkileyen bir konu. Kurumlar önce kendine çeki düzen versin. Ama oradan bütçeye ekmek çıkmaz tabi...
Zamanında TV'lerde lakayıt devlet derlerdi. Aynen öyle.
APP plaka diyorlar düm düz sahte palka işte: Kafana göre bastırdığın bişi.
Açılımı 'Amreikan Press Plaka'ymış.