Bi geçmiş olsun alırım.
Korktuğum başıma geldi malesef ama hakettim ben bunu. Kilo ve hareketsiz yaşamın sonucu.

Ayaklarımda birkaç leke çıkmıştı morarma benzeri, 3 günlük hastane tahlilleri ve kontroller sonucu şeker başlangıcı(Tip 2 diyabet), karaciğerde ise ultrason kontrolü sonunda ciddi yağlanma çıktı, ilerlerse siroza döndürür dedi. 3 aylık kan şekeri yüksek, İnsülin çok yüksek, vitaminler ve kolestrol normal çıktı.

20 kilo fazlam var acil vermem ve egzersize hemen başlamam gerekiyormuş. Şeker için ilaç ve ölçüm aleti verdiler. Hayat düzenini komple değiştirmen gerekiyor dedi.

Güzel haber ise kiloyu verip sağlıklı beslenme ve egzersizle çok yüksek ihtimal şeker ilacına gerek kalmaz dedi. Karaciğer yağlanması yine aynı şekilde evre evre kendini düzeltebiliyor dedi.

Burda çok arkadaş büyük ihtimal benim gibi pc başında sürekli hareketsiz yaşıyordur sanıyorum.
Aman kilonuza dikkat edin ayrıca gününüze bir yürüyüş veya evde bir egzersiz programı ekleyin.

İnsanın başına gelince anlıyor sağlığın önemini.

BeğenFavori PaylaşYorum yap