Dikkatsiz araç kullanımı ve ağır sonuçları
Bu bölümde araç kullanırken dikkatimizi dağıtan unsurları ve güvenli sürüş için yapılması gerekenleri konuğumuz, Emre Çelikkol, Lawnmover, ile konuşuyoruz.
Bu bölümde araç kullanırken dikkatimizi dağıtan unsurları ve güvenli sürüş için yapılması gerekenleri konuğumuz, Emre Çelikkol, Lawnmover, ile konuşuyoruz.
Son bir saat içinde 110 ziyaretçi, 15 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Kutay
Can Reyiz <3
Mustafa Kurt
Can olmuş Murat Gamsız 😀
Sertan Taşkıran
ibretlik vakalar ama gel görki sığırlar bundan ne anlar......
bi hanım kızımız 🙂
Ali
Abi programlarınızı her gece bekliyorum.Yayınlandığı "ANDA"izliyorum yaşım genç ama ileriye yönelik çoğu şeyde bilgilendiriyorsunuz insanları,sizi örnek alanlar olsa,net gerçekten faydalı olabilir.İİki varsınız...
Giray
Lawnmoveri'de gördük hayırlısıyla,sırada Master of Jedi mi var. ?
Master of Jedi
Olmaz mı? Neli istersin çikolatalı? Muzlu? 🙂
Giray
Master kardeş,burada yorumlarını beğenerek okuduğum iki kişi vardır.Biri Lawnmower,diğeri de siz. Günüm sayende birazda olsa keyifli geçiyor.
Sevilen bir kişilik olarak sizide görmek isterdim Teknoseyir'de ama siz olayı çikolata, muza bağlamışsınız.
Master of Jedi
Yok ben doğrudan sipariş modunda algıladım sanırım acıkmıştım o mesajı yazdığım da diyeceğim ama acıkmam mümkün değil şekerli bir şeye ihtiyaç duyduğum kesindir. 🙂
Teşekkür ederim bu arada fikirlerin için Lawnmower teçhizatlı adam çıkar videoya da hatta onu Alaman VHS kasetlerinde de görmek isterdik ama işte şans olmadı. 🙂
Beni çıkartırlarsa çok reyting yapacağı kesin ama anca o olur yani 🙂 Bir de ne soracaklar hangi konuya çağıracaklar Apple karşıtı her konuya konu mankeni sıfatıyla adayım. 🙂
özcan
Bu sitenin kalitesi iyice düştü. Sürekli gereksiz yada sponsor haberleri başka birşey yok. Nerde o tozlu raflardaki donanim incelemeleri hepsi yalan oldu.
Veysel
Atladığınız birşey var.
Sponsor haberleri dediğiniz incelemeler günlük videoların içine gömülmüyor, 2. bir video olarak yayınlanıyor. "Günde bir video" ile yola çıkan arkadaşlar, yoğun talep neticesinde, sponsorlarla da olsa 2. videoyu yayınlamaya başladılar.
2. video ekstradır, en kötü ihtimalle 2. videoyu izlemezsiniz, olur biter. Kaldı ki, SSD bölümü birçok arkadaş için yararlı. Ben SSD takmayı bir "öcü" olarak görüyordum, şimdi notebookuma SSD Takmayı düşünüyorum...
Sitenin her tarafında bannerlar, tüm videolardan önce 20 sn zorunlu reklamlar mı izlemek isterdiniz yoksa?
Ha, tozlu raflar azaldı ama eldeki veriler de kısıtlı...
Bence tam tersi site bu şekilde daha aktif oldu. Tozlu raflar bölümüne ait videolar azaldı o kabul ama sonuçta teknoseyir bir yere kaçmıyor + tozlu raflar daha fazla tozlanıyor, gelecek bölümler daha kıymetli olacak 🙂
Ben öyle düşünmüyorum. Her şey gelişiyor ve evriliyor.
kaza durumlarında ne kadar yurtdışını gördünüz bilemiyorum ama, fransada kenara bile çekiyorlar, almanyada kazaya bakanlar kendi aralarında tartışıyorlar, her fırsatta bizden adam olmaz tavrı hiç hoş olmuyor.
her neyse bence dikkatsiz araç kullanımı Türkiyede araç kullanımında önemli problemler listesinde üst sıralarda değil. Kendime göre bir değerlendirme yaparsam, problemler listesinin en üstünde sürücü kalitesi geliyor.
Basit bir psikolojik testte bile akli melekeleri yerinde değildir raporu alabilecek insanlar ehliyet alabiliyor, sağlık raporu alma maceralarına bakmak yeterli bu konuda. Kısaca deliler trafikte.
İkinci konu kendini ispat etme güdüsü ile alakalı, bunda da toplumda ezilenlerin (alt tabaka) trafikteki davranışları ile (tabir ve genelleme son derece zavallıca olsa da doğru) ezildiğini düşünenlerin (alt tabaka değil ama daha üstte olması gerektiğine iman etmiş orta tabaka) davranışları süper benzer, iki türde her fırsatta anarşistlik peşinde, oysa benzer davranışlar üst tabakada çok çok daha az görülüyor.
üçüncü konu, yolların yetrsizliği, denetimlerin yetersizliği, maddi imkanların yetersizliği, iş bilmezlik sonucu vb. sebeplerle saçma kuralların olması, bu sebeple insanların kuralları çiğnemeye itilmesi, örnek yol yetersiz yeni yol için veya düzeltmek için para yok bu sebeple kenara iliştirilmiş tabelada hız limiti 30 yazıyor, kurala uymanız demek neredeyse kazaya sebep olmakla eşdeğer.
dördüncü problem direksiyon başında bir şeylerle uğraşmak, ki bence bu uğraşmak konusunda cep telefonu yine 3 veya 4 olur, en çok gördüğüm vatandaşın, yanındaki sevgilisiyle, nişanlısıyla, eşiyle uğraşması, emin olun cep telefonundan daha yaygın, ikinci teyp ve/veya gps ile uğraşmak
beşinci problem kafasına göre yapılan kazılar, kapanmayan çukurlar vb. bunlardan kaçacağım diye olanlar
altıncı problem ise kesinlikle böyle bir şey var bayan sürücüler, yani ben anlamıyorum, dikiz aynasına kafasını çeviriyor ama yola bakmıyor kendisine bakıyor, sonra devam, dudaklarının kıpırdamasıyla beraber küfürün bini bir para, ki bence çoğu bayan sürücü erkeklerle bu konuda at başıdır.
yedinci problem, sözde ticari olan bazı araçların gerekenin üzerinde hızlı olmaları, doblo vs diyorum, ve şirket arabaları konusu, yani bir fiesta'nın, doblonun vs yapabilecekleri belli iken, bunları şehir içinde hayvan gibi kullanmanın bir cezası olmalı, kiralık araba diye abanılmasının bir yaptırımı olmalı bence, hatta belli yetenekleri olan arabaların ticariden sayılmaması, ek vergiler olması vs. konuyu çözebilir.
bunlar tamamen gözlemlerime dayanmakta.
Veysel
Kesinlikle katılıyorum.
Trafikteki kazaların başlıca sorumlusu sürücülerin tavırları, agresif kullanım beraberinde kaza getiriyor.
Yollarımız felaket, nerede ne yaşayacağınızı bilmiyorsunuz. 120 ile gideken önünüze bir anda çukur, ya da hendek diyelim, çıkıyor. Nereye kırsanız sorun...
Tabelalardaki hız sınırları zaten komedi, neye göre yapılıyor bugüne kadar anlamış değilim, anlayan bir zahmet anlatsın.
Damperli kamyonlar... Bir çözüm bulamadılar, istemiyorlar da. Polonezköy, Kemerburgaz yollarına gidin, o dar yollarda sizi 90 ile sollayan damperler çıkacaktır. Ben binek araçla o viraja o hızla girmem, beceremediğimden değil tabi. Önüme en ufak bir engel çıksa, hiçbir şey yapamam. Bu yüzden kazalar oluyor.
Minibüsler, terör estiriyor. Vatan caddesinde, en sol şeritte yolcu indiren var, trafik durmuşken falan düşünmeyin! Her yerde, trafiğin en büyük nedeni bu minibüsler. Dünyanın neresinde var bu sistem?
Master of Jedi
Yavaş yavaş kaldırıyorlar özellikle Bakırköy civarında giderek azaldı metrobüse bağlantı sağlayacak olan raylı sistem de tamamlanınca sanırım artık komple kaldırırlar.
Zaten 3-4 yolcu fazla alacaklar diye kendilerinden geçiyorlar.
- Emre Bey'in hikayeleri varmış.
- Var birşeyler evet 😀
Varken yok mu diyeyim yani? 😀
Master of Jedi
Araba camlarını kolay buğu yapma teknikleri hakkında da bir video istiyoruz. 🙂
O iş öyle hohlayarak olmaz. Çaydanlık şart.
Veysel
Geçenlerde nişanlıma bu "çaydanlık buğu tekniğini" anlattım, o bölgeden geçerken. İnanmadı 🙂
Zaten görmeden inanmak zor. 🙂
Master of Jedi
Hop! Ne çaydanlığı alo? Benim neden haberim yok. Ben aksi yönde kalorifer açarak bir kaç kez başardım. 🙂
Çaydanlık nasıl?
EKLEME
Ekşi sözlükte buldum :
sahildeki bazı çay bahçeleri, arabada sevişenlere "buğu hizmeti" sunmaktalar. arabayı parkedince, çırak, hemen kaynar çaydanlığı getirir ve... arabanın tüm camları buğulanır... 70'lerden bu yana ülkemizde sunulan bir hizmettir...
Çaydanlık çok etkili. Arabanın içi bir anda fin hamamına dönüyor. Tavsiye ederim.
Veysel
Çaydanlık, efsane yahu 🙂
Bununla ilgili de bir program hazırlayın o zaman 🙂
@Veysel
Hazırlanır da, orada bir de çaydanlık olursa Can bile benden fazla terler. 🙂
ne anlatıldı şimdi bu programda dikkatli araç kullanmak mı ? söylediklerinizi herkes zaten biliyor ama uygulamıyor kazalar bundan oluyor. Buna program yapılması ??????????????????? işareti konu kalmadı galiba bu önemli olabilirde söyledikleriniz içinde bilinmeyen hiçbirşey yok... konu bulamadıysanız birkaçtane ben yazayım
- yeni otombil teknolojileri
- yılın motoru seçilen enerji üniteleri
- bu yıl tanıtılacak olan modeller
- hangi marka nekadar satmış tarzı istatiksel bilgilerin olduğu bir program
- güvenli sürüş teknikleri
- ofroad araçları ve bilgileri
- dünayda otomotiv sektörü ve türkiyenin yeri
- motor teknolojileri
- orjinal aksesuarlar
- modifiye teknolojileri
- geleceğin otomobilleri consept modeller
- oto fuarları
vs. vs. konu çok helede konuk çağırmışsınız ne konular konuşulabilirdi diye düşünüyorum ben kendi adıma...
Master of Jedi
Atatürk Sanayi'den canlı yayın da yapsınlar bunu da ekle dostum listeye 🙂
Hımmmm bu programın sana faydası olmuş anlaşılan beğendiğine göre bak şimdiye kadar telefonla konuşuyorsan artık öğrenmişsindir konuşmaman gerektiğini çok önemli bilgiyi almış oldun hiçbiryerde bulamassın bunu
sanayi den canlı yayın yapmaları bu konudan daha iyi olurdu
espiri yapmışsın ( gülme işaretinden anladım ) ancak bana komik gelmedi...
Master of Jedi
Merhaba, ben Master of Jedi 🙂 bak yine güldüm. Beni tanımadığın kesin... Tekrar Merhaba, ben Master of Jedi 🙂 bak yine güldüm. Beni tanımadığın kesin...
Veysel
Selamlar,
Cidden bazı arkadaşlar "ne biçim konu" falan diyor, en azından Beyazıt Bey klasik "bu biş böyle olmaz" dememiş, öneride bulunmuş. Listesinden bana da güzel gelenleri yazayım:
- yeni otombil teknolojileri
- yılın motoru seçilen enerji üniteleri
- bu yıl tanıtılacak olan modeller
- hangi marka nekadar satmış tarzı istatiksel bilgilerin olduğu bir program
- güvenli sürüş teknikleri
- ofroad araçları ve bilgileri
- dünayda otomotiv sektörü ve türkiyenin yeri
- motor teknolojileri
- geleceğin otomobilleri consept modeller
- oto fuarları
Neredeyse tamamı 🙂
Master of Jedi
TEKNOSEYİR.com yani OTOSEYİR değil bu bahsettiğiniz detaylı şeyler de ileri de belki olabilir ama burası ağırlıklı* olarak teknoloji ile alakalı.
Dolayısı ile buradan ne öğrendik?
Bu bize bir şey vermedi gibi kelimelerle geçiştirmek yanlış bence nedenine gelirse araç kullanan birisi bu özellikle ÜSTÜNE BASA BASA trafikte seyir halinde iken mesaj çekenler başta olmak üzere ve telefonda konuşanların gidişindeki tuhaflığını anında fark edebilir.
Gerçekten sürüş emniyetini etkiliyor ve video başındaki örnek umarım bu tarz hareket edenlere bir ders olur 20 küsür yıl ceza sanırım neredeyse müebbet hapis cezasına denk geliyor. Cezalar daha da caydırıcı olmalı. Kimse kimsenin hayatına eşine dostuna vs. 2 dk telefonda konuşacak diye bu tarz bir terör uygulayamaz.
sayın master master jedi jedi bey hayret gülmemişsiniz bunu yazarken bizim demek istediğimiz ne biliyormusun bence biliyorsunda anlamak istemiyorsun sırf muhalefet olsun diye yazıyorsun gibi geldi..
Bir konu var diye açıyorsun siteyi hergün efendim 10 dakika telefonla konuşana ceza kesmişler telefonla konuşunca kaza yaparsınız telefon tehlikeli araç kullanırken bazı arabalarda düğmeyle gösterge kapanıyordu (şimdi her marka modelde gösterge ışığını kısma var ) pejo birçok modeline head up display koymuş gerçi can bey onlara muşambadan head up display diyor ya neyse ..
sözüm ona bu konumu allah aşkına biz bu sitenin kaliteli içerik yapmasına alıştık şimdi boş boş on dakka cep telefonu ile konuşmayın kaza yaparsınız falan filan yaw bunu bilmeyecek kadar cahil adamlar bu siteyi de zaten okumazda izlemezde ...
teknoloji sitesi demişsin bizde biliyoruz ama alt dalı var sitenin adı üstünde otoseyir yani otomobil bölümü sevende olur sevmeyende bu bölümü ancak can bey öyle yada böyle bu konuda bilgili birisi bize bilmediğimiz yaralı şeyleri anlatabilecekken program yapmış olmak için program yapıyor ona canımız sıkılıyor
HEM BUDA BENİM FİKRİM VEYSEL GİBİ KATILAN OLUR KATILMAYAN OLUR KATILMIYORSAN DALGA GEÇME KATILMIYORUM YANLIŞ DÜŞÜNUYORSUNUZ DE OLSUN BİTSİN BANA LAZIM BU CEP TeLEFONU İLE KONUŞMAMAMIZ GEREKEN PROGRAM DE BİZDE SAYGI DUYALIM BU DA BÖYLE OLSUN BİTSİN OKADAR..
consept. Evet.
Sarı polorize camlı gözlükler zannedildiği kadar ışık kırma özelliğine sahip değil bilhassa karşınızdan beyaz farlı bir araç geliyorsa sarı farlı araçlara nazaran daha az kırıyor zaten fiyatı 10TL civarına düşmüşken 200TL verip aldığım zamanlara küfreder oluyorum bana sarı cam demeyin. 😀
Herşey sürücü eğitimine ve oto kontrol sistemlerinizin dinamiğine bağlı. Herkes kendince anılara görüşlere sahiptir ancak hiç kimse ben dikkatsiz değilim demez. Yol yapmakla ne bileyim araca uyumamak için alarm koymakla falan kazalar önlenemez şöför olarak sen istediğin kadar dikkatli sürebilirsin ancak bir anlık hata ya da karşıdan gelen sürücünün dikkatsizliği ölüme sebep verir sonuçta trafik böyle birşey. Çözüm yine eğitimde bitiyor.
Stajer sürücülük dönemine geçilip kontrol mekanizmalarınız arttırılmalı polisi jandarması her kimse daha fazla kontrol yapmalı herşeyden önemlisi cezalarımızın caydırıcılığı yok. Alkolle birkaç defa yakalanıp hapse atılıp kamu görevi cezası alıp çıkıyorsunuz 5 yıl sonra ehliyetinizi tekrar veriyorlar bu adama ehliyetini vermeyeceksin trafikten men edeceksin araç kullanırken yakalanırsa yine hapse atacaksın cezalarında yumuşamaya gidersen toplumda da yumuşama olacaktır. Ali kıran baş kesen oluyor biraz ama bu artık şart. Alkol alıp hız yapıp kontrolünü kaybedip direğe çarpıyorsun elinde telefonla konuşup durağa dalıyorsun kamyon girmeyeceği sokağa girip freni boşalıp eve dalıyor bunlar bu ülkede olan şeyler yaşanmış şeyler hepsinin önlemi alınabilir ancak bunu gerçekten yapmak isteyen varmı bu ülkede tartışılır.
Bora
poster resme itirazım var. kadınlara karşı negatif ayrımcılık yapılmış. 🙂
rehaguner
Bu video sayesinde Lawnmover üstadı da tanımış olduk... 😀
Ben aslında böyle değilim de, burada biraz garip çıkmışım. Kusuruma bakmayın artık. 🙂
İlk video açıklamasını okuduğumda heyecan yapmıştım hatta aklımdan Can abi hapı yuttu şimdi demiştim de pek konuşkan biri çıkmadı ya karşımıza hafif hayal kırıklığı oldu ama ilerleyen zamanlarda bu aşılır malum ilk kamera heyecanı olur böyle. :p
Günün yorgunluğu, üstüne de bir saatten fazla spor yaptıktan sonra gittim, bir anda çekime daldım. Bir halsizlik var tabi. Bir daha olmaz, daha fazla konuşurum. 🙂
Master of Jedi
Amateur Homemade olmuş 🙂
Veysel
İlk çekimde hep aynı acemilik oluyor: Kameraya mı bakayım, elimi nasıl koyayım vs. Ama gayet iyi ilk için. Yeni videoları da bekliyoruz 😉
Olm bakmayın böyle durduğuna bir başladı mı susturamazsınız bunu. Mecburen kestirmiş Can. 3 saat nefessiz anlatır. Sitede bant genişliği bırakmaz.
Master of Jedi
Anlatır! Kesinlikle katılıyorum. 🙂
Ben o kadar geveze miyim yav?
Gevezelikle bir alakası yok. Boş konuşur demedik ki. Anlatır dedik. Bilgi çok vakit az.
Geveze olan Sirke. O ayrı.
😉
Kartalhan
Bu arada programın sonlarına doğru bahsi geçen sarı camlı gözlüklerle ilgili bir program yapmanızı rica ediyorum. Çünkü internet sitelerinde ve çeşitli reklam kamyanyalarında gece görüş gözlüğü olarak lanse ediliyorlar. Bu ne derece doğrudur. Ayrıca birçok fiyat aralığında ürünler var. Farkları nelerdir. Keza fiyatlar 5 liradan 200 liralara kadar çıkıyor.
Can Abi'ye duyurulur...
Arkadaş ben 200TL verdim 10 çeşit filtre olduğunu söyledi gözlükçü ne derece doğru bilemiyorum ben pek inanmıyorum gerçi. Polorize filtre ile sarı cam ayrı şeyler polorize filtrenin keskinlik ve renkler konusundaki başarımı tartışmasız, sarı cam insanda rahat bir etki bırakıyor gözü yormayan bir cam. Ancak alışkın değilseniz başlarda çok kafa ağrısı yapıyor. Ben aldıktan iki gün sonra tekrar doktora gitmek zorunda kaldım gözlerim kanlandı sonraları kullanmayı bıraktım. Şimdi gözlüğüme montajlı aparat şeklinde var geceleri kullanıyorum ancak öyle sağda solda görünen gibi olmuyor. Neredeyse piyasadaki bütün camlar birbiriyle aynı sarı şekilde ancak çok açık bir sarı bana göre biraz daha karartılsa başarımı daha yüksek olabilirmiş. Gündüz rahatlatıcı olarak takılabilir özellikle bilgisayar ekranına bu gözlükle bakmak mükemmel bir his veriyor ama gece görüş gözlüğü biraz abartılmış bana göre öyle uzaktan gelen arabanın ışığının sadece şiddetini kırıyor o kadar. Parlamalar net şekilde gözünü almaya devam ediyor hele ki uzunları açık biri geldi mi evlere şenlik önünü göremiyorsun. Bu birazda algılamada bitiyor aslında örneğin bu gözlükle geceleyin neye bakarsan bak ışığın şiddetli parlaması çevreyle aynı gibi görünüyor yani çok fazla ışık olan bir yerde hele ki tabela şenliğinin yaşandığı yollarda bariz kötü bir gözlük tabelaya çarpan far ışıkları direk gözünde beyaz farlı arabaları saymıyorum bile hele hele sis farı ne sen sor ne ben söyleyeyim. 🙂
Fitzgerald
Eskiden ehliyeti kolay kolay vermezlermiş, sanırım emniyetin verdiği zamanlarda. Bilerek bırakırlarmış, iyi öğrensin diye, 2-3 defa sınava gider gelirmiş eskiler.
hasan
rüşvet içindi o 🙂 en azından benim zamanımda
xvayzed
-ben otomobillere biraz meraklı olduğum için
- biraz.... 😀
Biraz biraz, azıcık işte. 😀
Ziyaretçi
Sürüş esnasinda kullanilabilecek aksesuarlari (gozluk gibi) konu alan birvideo guzel olurdu
Keyifle izledim, forumdan böyle aktif bir yorumcuyu işin içine katmanız akıllıca olmuş. Değindiğiniz konular güzel, dikkatli insanların gözünden kaçmayacak ince detaylar ama kaçıran veya görmezden gelenler olabiliyor onlar için "uyandırıcı" bir program olmuş.
alperencsm
Daha bu hafta sonu Adana Niğde otobanında idik. Aracı kullanmadığım halde yolun o düzlüğü ve yalnızlığı insanı uyuklatıyor. Ve dikkati tamamen yok ediyor.
Mersin-Antalya arası o virajlı yolların zorluğunu illaki duymuş veya görmüşsünüzdür. Ve birçok kişi nefretle bahseder. Bu konuda bi araştırma varmı bilmiyorum ama bence bu virajlı yollardaki kaza oranı, eşdeğer kalabalıktaki bir otobandan daha azdır. Yolun zorluğu sürücüyü zorla dikkate davet ediyor.
Koray
Selamlar, güzel bir video olmuş. DSG şanzumanlarla ilgili bir video var ama çok detaylı değil. Daha detaylı, sadece DSG sistemini anlattığınız bir video çeker misiniz ?
evet guzel olur bu 🙂
Eski bir videoya yorum yaparak bir çok kullanıcının tepkisini çekiceğim ama babamın iş yerinin olduğu sokak bir grup sığır familyasından olan sürücüler sayesinde çıkmaz sokağa dönenmesinden dolayı giren sürücüleri sokaktan çıkarmak için yardım ederken camı aç klima ve radyoyu kapat ve beni dinle derdi birde 2002 kışında Almanya'da İdim yaşı ne olursa olsun sürücülerde karlı günlerde sarı güneş gözlüğü kullanıyordu yaşı 50nin üzerinde olanlar 1970li yıllardan kalan sarı camlı gözlükler ile yaş yirmili olanlar ise daha modern olan gözlükleri kullanıyordu