@orcun Olmadı. Genelde bu ürünleri kullanınca renkleri atıyor. Bizde de başka firmaların eşantiyonları var hepsinin sonu bu. Hiç bozulmayanına da rastladım ama tüm baskıcılar bu kesin çıkmaz dediği için açıkçası kim gerçekten doğruyu söylüyor bilemiyoruz.
üzerindeki boya silinince ortaya gerçekten planlanmış bir şey çıksaymış efsane olurmuş. mesela düz teknoseyir logosu olacak, ama fon rengi silindikçe arkadaki elektronik devre görüntüsü ortaya çıkacak.
@agah İyi fikirmiş ama tabii şu durumda arkadaki de silinecekti 🙂 Bilerek yapılması gerekiyor. Daha tek katı doğru attıramadık ikinci NASA teknolojisi bizim için 🙂
@orcun Bence de kullanılmamalı. Çünkü misal şu an elimde PC Labs bardağı var. Site gitti bardak kaldı. Değeri arttı. Kullanmam mümkün değil. Yarın öbür gün TS için de geçerli bu.
@gamsizm Denizbank'tan eşantiyon olarak verilen bir bardak var bende. 6 - 7 yıl olmuştur verileli, kondisyonu gayet iyi. Üstündeki yazılar da solmadı. Aldığım zamana göre çok az deforme oldu.
@gamsizm Altında Kütahya porselen yazıyor bi' tek. Nereye yaptırdıklarını bilebilsek sorun hallolacak. Herkes klasik esnaf yalanıyla iş yapınca kimin iyi, kimin kötü yaptığını anlayamıyorsun ki işte.
@orcun; Bu tür boyama tutmaz. Bazıları daha da kolayına gidip kaplama baskı yapıyor ki o daha da kötü çünkü pul pul dökülüyor. Hakiki baskı da bardakların iyi bir şekilde sırlanması gerekiyor ki boya ömürlük olsun. O iş de @gamsizm'in dediği gibi maliyeti biraz arttıyor ki düşmesi için sipariş miktarının artması gerekiyor (aslında maliyetin büyük bir kısmı da ham maddeden çok fırınlanma süreciyle ilgili benim bildiğim kadarıyla. Fırının yakılmasına değmesi lazım).
o ısıyla renk değiştiren bardaklar bir süre sonra solup aynen bu şekilde oluyorlar. en azından çok eskiden böyle bir bardağım vardı hediye gelmişti, o öyle oldu. sonradan teknolojisi geliştiyse orasını bilemiyorum.
baskılı bardakları bulaşık makinesinde yıkamamak gerek...
Bu ilk seramik olan sonraki porselende sıkıntı yok sanırım ama uğraşmamak için atıyoruz makineye malesef.
Ekrana sprey sıkıp, gözleri kısarak bakınca okunabiliyor "Teknoseyir" yazısı. (gençler bilmez)
Biz de zaten böyle gözükmesini istiyorduk 🙂
@orcun Olmadı. Genelde bu ürünleri kullanınca renkleri atıyor. Bizde de başka firmaların eşantiyonları var hepsinin sonu bu. Hiç bozulmayanına da rastladım ama tüm baskıcılar bu kesin çıkmaz dediği için açıkçası kim gerçekten doğruyu söylüyor bilemiyoruz.
üzerindeki boya silinince ortaya gerçekten planlanmış bir şey çıksaymış efsane olurmuş. mesela düz teknoseyir logosu olacak, ama fon rengi silindikçe arkadaki elektronik devre görüntüsü ortaya çıkacak.
@agah İyi fikirmiş ama tabii şu durumda arkadaki de silinecekti 🙂 Bilerek yapılması gerekiyor. Daha tek katı doğru attıramadık ikinci NASA teknolojisi bizim için 🙂
@orcun Bence de kullanılmamalı. Çünkü misal şu an elimde PC Labs bardağı var. Site gitti bardak kaldı. Değeri arttı. Kullanmam mümkün değil. Yarın öbür gün TS için de geçerli bu.
@gamsizm abi deme böyle şeyler 🙁
@gamsizm Denizbank'tan eşantiyon olarak verilen bir bardak var bende. 6 - 7 yıl olmuştur verileli, kondisyonu gayet iyi. Üstündeki yazılar da solmadı. Aldığım zamana göre çok az deforme oldu.
@ozdmranil Mümkün ama nasıl? Bunu bir bulsak.
@gamsizm Altında Kütahya porselen yazıyor bi' tek. Nereye yaptırdıklarını bilebilsek sorun hallolacak. Herkes klasik esnaf yalanıyla iş yapınca kimin iyi, kimin kötü yaptığını anlayamıyorsun ki işte.
@orcun; Bu tür boyama tutmaz. Bazıları daha da kolayına gidip kaplama baskı yapıyor ki o daha da kötü çünkü pul pul dökülüyor. Hakiki baskı da bardakların iyi bir şekilde sırlanması gerekiyor ki boya ömürlük olsun. O iş de @gamsizm'in dediği gibi maliyeti biraz arttıyor ki düşmesi için sipariş miktarının artması gerekiyor (aslında maliyetin büyük bir kısmı da ham maddeden çok fırınlanma süreciyle ilgili benim bildiğim kadarıyla. Fırının yakılmasına değmesi lazım).
Benimkide aynı halde 🙂
Bu bardak şu haldeyken böyle sıcak bir sıvıyla siyah renge bürünse muhteşem olurdu. Elektronik devre izleri bembeyaz ortaya çıkardı.
o ısıyla renk değiştiren bardaklar bir süre sonra solup aynen bu şekilde oluyorlar. en azından çok eskiden böyle bir bardağım vardı hediye gelmişti, o öyle oldu. sonradan teknolojisi geliştiyse orasını bilemiyorum.
Yönetim istifa!
Ben bardak işlevi ile kullanmıyorum, yıpranmasına gönlüm razı olmaz. Rafa koydum süs eşyası olarak. 😀
Şu bardağın @leventp versiyonu olsa keşke.
bardağın sağdan soldan kolları olucak sinirlenicek, ve ses çıkartacak aslında bardak yerine küçük bir robot olsa süper olur 🙂