Paylaş Paylaş

Araç lastiklerinde bakım

Bayram öncesinde yola çıkmadan önce aracın bakımlarını yaparken ihmal edilmemesi gereken şeylerin başında lastikler geliyor. Biz de bu bölümde lastik bakımı ile ilgili konulara değiniyoruz.

Videonun başında bahsettiğimiz, dikkatli bakılmadığı zaman gözden kaçabilecek ve ciddi tehlikesi bulunan bir lastik çatlağı.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Deli Yusuf

    Saatler olsun Özkan Erden. Jude law gibi adamdı nazar değdi 🙂

  • Ziyaretçi

    Videoyu özetlemek istedin sanirim 🙂

  • Ouz

    Öncelikle Özkan beye sıhhatler olsun. Değişiklik iyidir. 🙂 Yine Otoseyir kısmında bir dolu şey öğrendim, teşekkür ederim. Araç sahibi olduğumda bunlar çok işime yarayacak, eminim.

    Benim merak ettiğim farklı bir konu var. Daha önce soran olduysa affola, ancak LP, MG ve Macit hemen hemen hiç sektirmeden TS tişörtleri ile yayına çıkarken Can ve Özkan bey bu tişörtleri pek giymiyorlar. Özel bir sebebi mi var yoksa, rahatlık, ferahlık vs. gibi durumlar mı geçerli?

  • Anıl Gelenler @anlgelen

    Video için teşekkürler. Yaklaşık 1 ay önce sağ ön lastiğime kasıtla sokulan bıçak sonrası henüz 6 aylık olan patlamış lastiğimi çıkmacıdan aldığım 3 senelik aşınmış ancak aynı marka boyut ve desende bir lastikle değiştirmek zorunda kaldım.. Aldığım çıkma lastiği arkaya taktım şu an bu şekilde kullanıyorum. Şimdilik bir sorun yok gibi. Aldığım lastiğin dişleri iyi olsa da ben yinede huzursuz oluyorum. En yakın zamanda iki lastik alıp arkalara takmayı planlıyorum.

    http://bit.ly/PKXvQ9

    Video sonunda kauçuk kar paletinden bahsetmişsiniz ben 2 kıştır kauçuk palet kullanıyorum zincire göre hem takması daha kolay hemde arabaya verdiği zarar daha az diye düşünüyorum üstelik sürüş konforunu da zincire göre çok daha az etkiliyor. Negatif yanı ise materyalden ötürü dayanıksız olması bir tanesinde küçük bir yırtık oluştu ama kullanmaya engel oluşturmuyor.

    • Can Akbulut @can

      Tez zamanda lastik çiftini yenilemeniz dileğiyle; 🙂

      Lastik hamuru zaman içinde ısınma-soğuma ve UV etkisiyle, karkas ise metal yorgunluğu nedeniyle gözle görünmeyen şekilde yıpranır. Bu nedenle (lastik basıncı farkı kadar dramatik olmamakla beraber) aynı aks üzerinde yaş farkı olan lastik kullanmak tutuş farkı ve stabilite kaybına yol açar. Tabi bu farkı ancak gerçekten ihtiyacınız olduğu zaman gözlemleyebilirsiniz, o zaman da en son aklınıza gelen şey olacaktır muhtemelen. 🙂

      Kauçuk zincir (veya kauçuk palet) aynı bahsettiğiniz gibi kuru asfalt üzerinde çabuk aşınma handikapına sahip sadece. Öte yandan metal zincir kat'iyen kuru asfaltta kullanılmamalıdır 🙂 Böylelikle teknik anlamda her açıdan üstün bir sistem olduğuna da işaret edebiliriz kauçuk zincirin.

      Kolların birinde oluşan yırtık sürat limitini epeyce aşağı çeker fakat zaten o sürat seviyesinin de dört lastiğe birden uygulandığı zaman için geçerli olduğunu hesaba katarak pratikte hiçbir eksiğini görmeyecek olmanız doğal 😀

    • Anıl Gelenler @anlgelen

      Önerileriniz için çok teşekkürler Can bey. Önümüzdeki ay arkalara iki yeni lastik alacağım. Zira trafiksiz bir alanda (otoparkda) yaptığım denemelerde sağa dönüşlerde problem olmasa da sola keskin dönüşlerde ESP daha erken devreye giriyor ve arabanın arkası hafif atıyor sağ arkadaki çıkma lastiğin tutuş farkını bariz hissettim 🙂 Önerilerinizi dikkate alacağım, teşekkürler.

    • Can Akbulut @can

      Kazadan beladan uzak, yolunuz açık olsun. 🙂

  • alper

    abooooo şahinciler duymasin :))

    • Can Akbulut @can

      100km/s hızdan araç yüksüzken fren mesafesi kesik olmayan yaylar, doğru hava basılmış taze lastik, balata ve disklerle bile 75 metre olan bir arabadan bahsediyoruz! Akabinde frenler ısınıp kaçırmaya da başlar...

  • Can Akbulut @can

    4 sene tabi ideal saklama şartındaki maksimum ömür. Çok doğru, fakat insanımız periyodu mümkün olduğunca uzatma gayreti içinde ekonomik baskılara katlanabilmek için. Bu konuda güvenlikten taviz verilmesi benim istemediğim durum. 🙂

    Ters bakış çok iyi olmuş tabi; kışı çok olan memlekette de -en azından baharda- kış lastiğini çıkarmaya üşenmenin gaflet oluşu, veya ciddi sıcaklık farkı olan şehirlerarası seyahatlerde kış lastiğinin 11 Santigrattan itibaren bütün avantajını yitirdiği, yüksek süratte iyice ısınıp cıvıdığı gerçekleri kimsenin aklından çıkmamalı...

    Offroad lastikleri de kafa karıştırıyor fakat onlara arazi donanımı ile ilgili bölümde değinmek istiyorum bilahare 😉

  • burusli @burusli

    birde balon konusunu eklerseniz iyi olur, bir diğer konu lastik hız sınıfları var (adını yanlış ifade etmiş olabilirim)

    • Can Akbulut @can

      Tamamdır. Hız ve yük limitleri önemli, atlamışız 🙂 Özkan Abi bitirmeye niyet ettikten sonra neredeyse bir o kadar daha mevzuu uzattım fark ettiyseniz 😀 Zaman baskısı anlatacağımız konuları böldüren, sınırlayan.

  • TiesTorN

    Can bayağı bir kilo mu vermiş, bana mı öyle geliyor 😀

  • Ziyaretçi

    Merhaba, aracımda ilk lastikler michelin idi 30.000 km'de ruhunu teslim etti yanaklar çatladı, yüzeyinde parçalanmalar oldu, sonrasında goodyear aldım onlarda şu an 40.000'de diş kalınlığı çok iyi ama yanaklarında çatlamar var. Gerek michelin gerekse goodyearın sessizliği ve konforu ile ilgili sıkıntı yaşamadım. Şimdi pirelli cinturato p1 almak istiyorum nasıldır? Kullanan var mı?

  • AA

    Özkan abi sıhhatler olsun saçar süper olmuş.bu otoseyir bölümlerini izledikçe araba almaktan vazgeçtim amma çok derdi varmış.

  • Felix

    ya şöyle ekran kartı , işlemci , apu , anakart , güç kaynağı , kasa , cep telefonu , 3d led tv , ultrabook , konsol , adsl modem , monitör , gamer keyboard , taşınabilir hdd , ssd , hybrid hdd filan inceleseniz yada ne bilim güncel teknolojik konulara değinseniz , lastik ne ya 😀 oldu olacak bebek bezi filanda anlatın çocuğu olanlara yada ileride olacaklara faydalı olur , teknoseyirmi çorbaseyirmi belli değil.

    • Murat Gamsız @gamsizm

      Bebek bezi saydığınız tüm kategorilerden daha fazla ilgi çekecektir emin olun 🙂 Saydıklarınız arasında rekor izlenme iPhone 5 izlenimlerine ait. İnceleme bile değildi. Bilgisayar bileşenleri en sonda yer alıyor. Zaten öyle olmasa 15 yıldır ekran kartı anakart incelediğimiz sitelerimiz küçülmek yerine büyürdü. Bunları merak eden kişi sayısı sürekli azalıyor. Yeni PS ya da XBOX çıktı da incelemedik mi? XBOX yasal olarak satılmaya bu sene başlayacak. Oyun incelemelerinde PS oyunu yollanırsa PS, PC oyunu yollanırsa PC tercih ediyoruz ama seçim şansımız varsa PC tercih ediyoruz. Görüntü kaydı daha kolay.

      Ultrabook'lar windows8 çıkışından sonra gelecek. Şu an incelenecek bir model kalmadı. Olanların hepsi yenilenecek. ADSL modam incelemesi gereksiz ama arada çıkıyor tek tük. Monitör en sık incelediğimiz ürünlerden. Klavye de inceledik bol bol. İlgi yüksek değildi mecbur değilsek yer vermeyeceğiz. Taşınabilir HDD'nin bir özelliği yok. SSD için özel bölüm hazırladık en çok SSD içeriği bizde. Teknolojik konulara haftada 1.5 saat değiniyoruz bu kadar değinebilen yayın yok, olanlar da bizden görüp başladı. LCD TV'leri incelemeye başladık devam edeceğiz.

      Otoseyir bölümü bilgisayar donanımlarından daha fazla ilgi görme yolunda ilerliyor. TR'de eşi benzeri yok. TV'de bile yok. TeknoSeyir'i içinde bilgisayar olmayan ya da bilgisayarın sadece bir bölümünü oluşturduğu daha genel bir site yapmak istiyoruz. Gerek yayıncılık anlamında gerek ilgi anlamında gerekse maddi boyutunda Türkiye'de bilişimde hayat yok. Sitenin adının bilişim yerine tekno olmasının sebebi bu. Keşke imkan olsa da tamamen bilişimi terk edebilsek. O kadar ölü bu topraklar.

    • PLUS360

      "Otoseyir bölümü bilgisayar donanımlarından daha fazla ilgi görme yolunda ilerliyor. TR’de eşi benzeri yok." derken pazar sabahları açın TV leri bir bakın bence 🙂

      " Türkiye’de bilişimde hayat yok. " bu da yanlış her şeyin en son modeli bizde 🙂 biz tüketiriz arkadaş üretmeyiz zaten değil mi ?

    • Burakc

      Kıyaslanamaz bile!....pazar sabahlari yayinlanan "şeyler?" ile.

    • PLUS360

      Şeyler dediğiniz bunlar değil sanırım;

      OTO DÜNYASI
      OTO VİZYON
      OTORİTE
      DİREKSİYON
      ARTI OTOGUSTO
      OTO HEYECAN
      OTOMOBİL SEVDASI
      DRİVER

    • Murat Gamsız @gamsizm

      Televizyonda RTÜK nedeniyle hakkını vererek program yapabilmeniz mümkün değildir. Misal marka ismi vererek şunu almayın bunu almayın ya da bu arabayı test ettik tavsiye etmiyoruz türü bir yorum duyamazsınız. Genel bilgiler verilebilir ama tavsiye vs yapılamaz. Hem yasak hem de çalışacak firma bulamazsınız bir süre sonra.

    • gokhantek

      Program isimlerine takılmam lakin burdakiler yaratıcılıktan çok yoksun, programlar da muhtemelen öyledir diye tahmin ediyorum, belirtildiği gibi genellemelerle yorum yapmak görsel basının canını sıkıyor, işi bu noktaya getirenler de kendileri, bu memlekette bindiği dalı kesmeyen sektör yok desek yeridir...

    • gokhantek

      Prodüksiyon işini burayla kıyaslıyorsun lakin amaca hizmet eden programa rastlamadım desem yeridir, ülkenin %5 lik kısmına hitap eden magazinsel programlarla kıyaslamak anlamsızdır, C.A. bilgilendirici yayını oldukça iyi üstelik...

    • murat

      Turkiye'de televizyonda kaliteli ve dobra dobra program yapilabilse bugun Altinelbiseliadam (merak eden youtube'da aratsin) hala yayinina devam ediyor ve firmalardan test araci alabiliyor olurdu.

    • Can Akbulut @can

      Hayatımızı emanet ettiğimiz otomobiller konusundaki bilgi açığı gün geçtikçe azalmak yerine daha sinsi bir tehlike halini alıyor. Günümüzde yollarda gördüğümüz, bindiğimiz araçlar 15 sene önce kullanılan arabalardan aynı lastik ve yol şartlarında artık iki kat süratle giderken bile içindekilere sahte güven hissi aşılıyor; zaaflarını kamufle ediyor...

      Biz her fırsatta insanların -en hafif haliyle- günlerini berbat etme riski taşıyan otomobil donanım ve teknolojilerine bunların pratik hayata olan yansımalarını da göz önünde bulundurarak yer veriyoruz ki yollarımızdaki kanın kurumasına bir nebze katkımız olsun.

      Yaklaşan bayram ve dolayısıyla tatil trafiği malesef bilinçaltımızda trafik kazalarıyla üçleme oluşturuyor. Bunu bir düşünün; Otoseyir başlığı altında incelediğimiz mevzuları trafiğe çıkan, otomobil sahibi olan insanlara mümkün olduğunca yaymanız, anlatmanız gerektiği gerçeğini idrakiniz uzun sürmeyecektir. Çünkü aslında bu hepimizin görevi...

    • PLUS360

      Çok popüler oldun kardeş, otoseyir.com domaini al bence ya da dur ben alayım tüh alınmış zaten neyse .net olanını alayım bari 🙂

    • Can Akbulut @can

      Maksat bağcı dövmek olunca sözlerin pek kıymeti kalmıyor... Dileğim bahsettiğimiz hususların önemini yaşayarak öğrenmemeniz.

      Videonun başında dediğim gibi; bir musibet bin nasihatten evladır.

    • PLUS360

      Bizde böyle can kardeş be; ne demiş atalarımız "Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir" Selametle...

    • Yankı

      Can Kardeşim;
      Yayınladıklarınızı ilgi ile izliyoruz. Yazılan olumsuz yorumları hiç dikkate almamanı rica ediyoruz. Tüm konular çok yerinde ve faydalı. Zaten olumsuz eleştirilere karşı saygılı tavınız seviyenizi belli ediyor. Böyle bir kaynak zor bulunur devamını bekliyoruz. Kimse otomobil uzmanı olarak doğmuyor. Bilgiler herkese, özellikle de bizim gibi yeni araba alacaklara inanılmaz faydalı.
      Bu tür yayınlar senin de zaman zaman bahsettiğin gibi ehliyet kurslarında hatta okullarda zorunlu olarak gösterilmeli.
      Son yıllarda internette yapılan en seviyeli ve yararlı aynı zamanda da eğlenceli yayın bence.

      Ben ve eşim yaptıklarınızı destekliyoruz. Başarılar.

    • tolga

      evet beyer felix gibi lüzümsuz insanlar çok ender bulunur şevkat gösterin 😀

  • PLUS360

    Gitti bir gün daha teknolojisiz. iyi bayramlar.

    • Ziyaretçi

      Teknolojiden anladığımız sadece "elektronik" mi? Her ürünün teknolojisi olur. Bakınız her tarafımız yeni yeni binalar yapılıyor her malzemesi değişik, eskisi gibi değil; farklı. Keza kıyafetlerimiz değişti teknolojik ilerlemeler ile kırışmaz, su geçirmez sağlam nano kıyafetler var.

    • PLUS360

      Sağol, Anonim kardeş bilgim arttı sayende (!)

    • Kadir A.

      teknoloji (İng. technology ):
      Mal ve hizmetlerin üretiminde kullanılan araç ve yöntemlere ilişkin bilgi bütünü.

      Teknoseyir : Tekno + seyir .

      Buradan ne çıkarmak lazım?Lastik de bir teknoloji ona da bir seyirlik video/program yapılmış.Teknolojiden anladığın nedir?

  • Koray Üstüner

    Benim anlayamadığım bir nokta var. Neden zaman zaman ön arka lastikleri yer değiştiriyoruz? Konuşmanızda da belirtilmiş, arka lastikler daima ön lastiklerden daha iyi durumda olmalıdır ki kontrol elimizden kaçmasın. Bu durumda önden çekişli bir arabada ön lastikler yıpranmaya başlayınca bunları arkaya takmak yanlış bir uygulama değil mi?

    Ben stepne lastiğin her zaman yeni olması taraftarıyım. Eğer lastik yer değiştirmeye stepne lastiği de dahil edersek bu durumda lastiğimiz patladığı zaman stepneye başvurduğumuzda belki de önceden hasar almış ve havası boşalmış bir lastik ile karşı karşıya kalabiliriz. Bu nedenle bence stepne lastik neredeyse hiç kullanılmamış böylece bize sürpriz çıkartmayacak bir lastik olmalıdır.

    • Can Akbulut @can

      Aslında daha çabuk aşınmış olan ön lastikleri çöpe, arka lastikleri öne ve de yeni lastik çiftini arkaya takıyoruz 🙂 Bir defada dört lastik birden (hatta beş) değiştirmenin maliyeti çoğu zaman kullanıcıları lastik çifti almaya yönlendiriyor zira. 🙂

      Öbür türlü saat yönünde değişim kısa (5000km) aralıkla yapılır ki bütün lastikler (stepne dahil) eşit aşınsın. Yol tutuş homojen azalsın lastik setinin ömrü boyunca. 😉 Hiç kullanılmayan stepne hem basınç hem de ömrü bitmeye yakın patlama yaşanması halinde diş derinliği; dolayısıyla çap farkı nedeniyle çekme ve frende savurma gibi sorunlara neden olur.

      Sık sık lastik havaları ile beraber gözle muayene etmek en doğrusu lastik emniyeti için.

  • Felix

    yalnız ortam çok demokratikmiş bu kadar ağır eleştiriye bu kadar net ve düzgün cevap beklemiyordum , hatta yorumun yayınlanması bile şüpheliydi benim için , demekki kendinize güveniniz tam ve farklısınız , hadi bakalım diyelim o zaman , dikkatle takip etmeye devam...

  • ismail ozan izci @asaltek

    otomobillerde bulundurulması zorunlu araç ve gereçler listesi;

    1 adet "yangın tüpü"
    1 adet "ilk yardım çantası"
    1 adet "Can A."
    1 adet "çekme halatı"
    .....
    ....
    ..........

  • Amigaman

    Can hocam yanlış anlamada kiloluyken daha heybetli, daha yakışıklıydın 🙂 Zayıflık sana yakışmıyor. Bence eski haline dön. Özkan kardeşede kısa saç olmamış ama uzar kökü onda nasılsa. Arada bir nadasa bırakmak lazım saçı. Daha sağlıklı çıkar 🙂 Kolay gelsin.

  • Fatih Fikret Akkuzu @f-f-a

    forumlarda kauçuk zincirin ufak bir patinajla koptuğundan bahsetmiş kullananlar.bu konuda da bir video çekersiniz umarım.

  • oyunlar

    Önemli konulara değinmişsiniz. Teşekkürler..

  • oğuz k.

    kış lastiklerimi nasıl saklayayım yatay olarak üst üste mi, yoksa yan yana dik bir şekilde mi diye lastikçime sormuştum dik koy demişti ve öyle duruyor 1 senedir. yarın taktırmayı düşünüyorum. yazık mı ettik lastiklere 🙁 ? jantsız bir şekilde duruyordu.

  • ömer faruk

    faydalı bir program olmuş.kış ve bayram arifesinde daha anlamlı.teknoseyirde otoseyiri seviyoruz.çok nano teknoloji meraklısı varsa kendisi bir site açsın, bir zahmet f-16, boeing, uzay mekiği, işlemci, hdd v.s incelesinde bizde izleyelim.yok yapamıyorsan susacaksın.

  • Shark

    Bu araba bölümlerini sevmiyorum. Keşke bunun için ayrı site yapsaydınız, en azından subdomain. Levent Pekcan, Murat Gamsız, Özkan Erden diyince aklıma en son gelen şey araba...

  • Emre

    Yine cok güzel bir program olmuş emeğiniz için teşekkürler

    Can abinin konuk olduğu videolarda genelde 15 dakka civarı oluyor doyamıyoruz can abiye şöyle bi yarım saatlik programlar yapsanız bence cok daha iyi olur.

    Can abi bide konu resimlerini hep sen mi buluyorsun??? gercekten kaliteli resimler.

  • Ziyaretçi

    Can hocam senden bir lastik onerisi almak isterim;

    2005 nissan murano sl AWD icin alinabilecek fiyat/performans lastigi nedir? 7 yildir degistirmedim, zaten cok da KM yapmiyorum. Arac henuz 50000KM de.

    4 lastigi degistermek daha mi faydali olur benim durumumda?

    Simdiden cok tesekkurler!!!

    • Tayfun

      Lastiğin km 'si kadar kullandığın süre de önemlidir zaman içerisinde lastik özelliğini yitirir çok km yapılmasa bile değiştirilmesi gerekir...

    • Can Akbulut @can

      Bütün lastikleri ivedilikle değiştirmelisiniz. 50km/s üzeri ölümcül kazaya sebep olabilir her an... Fabrikasyon ebat ve markadan şaşmaya lüzum yok. M+S özellikli lastiklerden uzak durun yeter.

  • Tayfun

    5 para etmez Şahin :)))) harika

  • Can Akbulut @can

    7 derece sıcaklığın altında yaz lastikleri "ciddi" tutuş kaybı yaşatır. O nedenle bu sıcaklığın altına düşülen seyahatler için kış lastikleri tercih edilmeli.

    Yarılan lastik için yapılabilecek birşey yok. Mantar yama güvenilir, fitil yamanın güvenilirliği ise yapan lastikçinin kabiliyeti ve/veya insafına kalmış.

  • Ç.

    bu durumda arkadan itişli araçlardada kar lastiklerinin önemi takılması gerekiyor birde bişe sormak istiyorum ben lastiklerin daha geç eskimesi amacıyla yazında kar lastikleri kullanıyorum sizce bu doğrubir hareketmi?

  • Tayfun

    Can be merhaba aracım 205 60 r16 lastik mevcut acana kışlık lastikleri 205 55 16 alsam sıkıntı yaratır mı fiyat olarak oldukça fark ediyor. Yarımcı olabilir misiniz. TŞK

  • Tayfun

    yazım yanlışları için özür dilerim

  • Tayfun

    Can bey tekrar merhaba, sormak istediğim bu konudan bağımsız bir soru ancak nerden soracağımı bilemedim.
    2007 model Peugeot 407 80.000 km aracım var. Aracımın baskı balatasını 1 ay önce değiştirdim, debriyaj sertleşmesi ve gelen sürtünme sesi sonrası. Ancak aracımı aldıktan sonra belli bir süre sonra çok zor anlaşılsa da sanki bir ses değişikliği mevcut ve aracım 170 KM/H dan yukarı çıkmıyor ve yakıt tüketimi çok fazla Km'de 40 kuruşa yakın yakıyor dizel ve baskı balata değişmiş bir araç için çok fazla değil mi? Acaba baskı balata yanlış takılmış olabilir mi yanlış takıldığını nasıl anlayabilirim? Elim kolum bağlanmış durumda yardımcı olabilir misiniz?

    • Can Akbulut @can

      Sorunun debriyaj kaçırmasından kaynaklandığına emin olmak lazım önce; 4. vites 2000rpm civarında seyrederken aniden tam gaz verin, eğer devir ibresi zıplayıp araç hızlanmaya geç başlıyorsa debriyaj kaçırıyor ve muhtemelen hatalı montaj yapılmış ya da balata değişiminden evvel sonuna kadar kullandığınız için sistemde mekanik hasar oluşmuş demektir.

      Bunun ötesinde olabilecek sorunlar kurum birikmesi, lambda sensörü hatası, turbo basınç kaçağı... Umarım sorununuz kısa sürede çözülür.

    • Tayfun

      Teşekkürler umarım ben yanılıyorumdur...

  • Tolga 1.6 D

    En önemlisi de canınızı ve başkalarının canını tehlikeye atarsınız yazın kış lastiği kullanarak
    Kış lastiği 20 derece ve üstü sıcaklık ta kullanmak tehlikeli oluyor bunu bizzat yaşadığım için söylüyorum