Tv haberlerinde 15 yaş altına sosyal medya yasağı hazırlıkları yapıldığı söylendi. Aileler ayvayı yedi. Çocukların eline telefon verip oyalıyorlardı.
Çocuklar şimdi ps5inden sinemasına, tatilinden gezip tozup yiyip içmesine herşeyi isteyecekler. Özellikle fakir aileler çocuklarının eline telefon verip bu istekleri baskılıyordu.
Kontrol için kameradan anlık takip mi edecekler 15 yaş altı hesapları kaparlar. Daha harfleri zor yazan bebeler roblox için VPN yükleyip oyuna giriyor 😂 ana babanın hesabını kullanır veya fake hesap açar
Çocuklar gerekeni yapar, devlet sorumluluğu üstünden atmış olur, arada yakalarsa ana babaya cezasını keser haracını alır. Bir 'durum' olmazsa sorun yok, ama bir olay oldu, çocuğa sosyal medyadan eriştiler bir zarar geldi vs., suçlu ana baba olur, gereken ceza onlara verilir.
@oniki bunu zorunlu kılarak 13-14 yaşındaki çocuk ile 30-40 yaşında birini oyunlarda sosyal medyada eşleştirme ve iletişim kurmasını engellemek için. Platformlar üstüne düşeni yapıyor kalanını ebeveynler takip edecek. Sonuçta devlet veya şirketlerinde yapabilecekleri sınırlı
geçtiğimiz aylarda böyle bir yasayı ingiltere ya gerçekleştirdi ya da yasa önerisi sundu.
O iş olacka iş değil, neye göre tespit edeceksin? Telefonu kurarken hangimiz doğum yılımızı 1980 girmedik ki ?
Mesele çocukları korumak değil ki, sorumluluğu üstünden atmak. Devlet bu yasakla görevini yerine getrmiş olacak(!).
@oniki Onlar ayrı meseleler ben o kısma takılmıyorum, teknik açıdan bakıyorum, çok zor bir şey çocukla büyüğü ayırt etmek, telefon her açılırken kimlik kartı okutalım bari NFC'den
@xahve Tam da bunu yorum olarak yazıyordum, kimlik okutması isteyecekler sonunda bunu bahane edip, işin varacağı yer orası 🙁
Kimliklerde çip boşuna mı var?
Olmaz öyle.
Sosyal medya olmayan çok ürün var. Oyunlar (single player), Videolar 'sosyal' olmak zorunda değil.
Bunun için (bahane 'çocuklar' ya, kimse karşı çıkamaz) internete herkes TCKN ve doğrulama ile girsin gibi önlemler de gelebilir, anonimlik kalmaz, yapılan herşey, girilen her site, yazılan her kelime takip edilir, fişlenir.
Nfc ile kimlik doğrulama ve kameradan her uygulamaya girişte kimlik sahibinin canlılık kontrolünü yapmadığı müddetçe hiçbir boka yaramaz bu durum. Anne baba dede anneanne adına açılacak üyelikler tamam öyle takılacaklar gene birşey değişmez.
Fakirsen cocuk yapma?
Sonradan iflas falan edilirse ne olacak? Çocuğu yetimhaneye mi versinler o zaman?
@oniki isin sakasi o 🙂
Ama cocuk yapiyorsan da birazcik ebeveynlik yapacaksin yani. Parayla filan degil insan olmakla alakali.
Sosyal medya yasagi ise yarar mi? Sanmam.
Çocukların alayı otistik oldu ellerine telefon verip susturduklarından
sonradan kazanılan bir yetenek değil o. ama ebeveynleri o şekilde yetiştiği için yine aynı kapıya çıkıyor sayılır kısır döngü 🙂
@alptekinck Yapıyor hocam maalesef otizmin çeşitleri var. Çevremde bu şekilde yapan pek çok ebeveynin çocuğuna otizm tanısı konuldu. Çocuklar mala bağlamış durumda 🙁
@bobrekus tanı konulması sonradan kazanıldığı anlamına gelmez ki. çoğu insan da yetişkinlikten sonra öğreniyor 🙂
allahtan o nesilden bi önceki nesile denk geldim 18 yaşında kendim aldım telefonumu
Avustralya geçirdi bu yasayı uygulaması nasıl bilmiyorum pratikte ya da nasıl oalcak
Kendi hesabını açıp verir. Arada yüz doğrulaması yapacaksa da arada annesinin yüzüne tutar bak şuna diye. Çözüm mü yok.