Iphone SE

Evet yaklaşık 3 haftadır kullandığım telefonu sizlere aktarabilecek kadar karıştırıp zorladığıma inanıyorum.
Daha kolay okunabilir bir inceleme yazısı olması açısından soru cevap şeklinde gideceğim. Bu sorular benim telefonu almadan önce kendime sorduğum beklentilerim ve karşılaştıklarımı anlatmak için sizlere ışık tutacaktır el feneri misali...
1- Android mi yoksa IOS mi ?

Android platformunu farklı farklı markalar altında(Sony,Htc) deneyimleme şansına sahip oldum. Androide geçişim öncesi Iphone 4 kullanan birisi olarak maalesef telefonun miladı dolmasıyla yeni telefon ihtiyacındaki tercihim üzülerek söylüyorum ki cazip fiyatları ile Android pazarı oldu. Uzun uzun neden Android işletim sistemini beğenmediğimi anlatmayacağım ama geçen 2 sene içerisinde IOS'u mumla aradım. Donmalar, takılmalar, rezalet bir uygulama mağazası vs.vs. Bu olaylar ışığından tekrar IOS'a kesin geri dönüş yapmam gerektiğini anladım.
2- Neden Iphone SE ?

Soldan sağa Iphone SE, Iphone 6s, Iphone 6s Plus
Şahsi olarak hiçbir zaman iri kiremit gibi telefonları sevemedim. Bu nedenle Iphone 6 ve Iphone 6 plus hiçbir zaman seçeneklerim arasında olmadı. Cepte taşıması kolay spor yaparken beni zorlamayacak istediğimi yapan bir görev adamı gibiydi Iphone SE ve kullandığım süre boyunca ne kadar doğru bir tercih yaptığım konusunda haklı olduğumu görüyorum.
3- 16gb mı 64gb mı ?

Etrafımda 16gb telefonlar ile yaşamaya çalışan insanları görüyorum ve maalesef bu benim için mümkün değil, 64gb versiyonu ile çok rahat bir şekilde dertsiz tasasız bir kullanım yaşıyorum. Apple Musıc'ten müzik indirirken veya uygulama kurarken depolama derdi yaşamıyorum. 5.2mb lık live photo özelliğini kapatma ihtiyacı da duymuyorum. Bu nedenle 16gb zaten hali hazırda günümüzde tavsiye edilebilecek bir durumda değil.
4- Pil ömrü ne kadar ?

200 nit parlaklıkta Wi-fi ile tarayıcı kullanımı batarya testi
Tabi ki bu kişisel kullanıma bağlı olmak ile beraber gün içinde sosyal medya takibimi 1-2 saat oyunumu ve telefon görüşmelerimi çıkarabiliyorum. Bu durum düşük batarya modu ile mümkün oluyor. Apple doğru bir hamle ile pil ömrünü uzatmayı başarabilmiş. Performans olarakta düşük batarya modundayken herhangi bir problem yaşamadığımı belirteyim.
5- Bu eleman nasıl fotoğraf çekiyor ?
Açıkçası arka kamera da Iphone 6s ile aynı teknoloji olduğu için alırken pek dert ettiğim bir konu değildi kamera performansı ki kullandıktan sonra gerçekten de mükemmel fotoğraflar elde edebildim. Live Photo özelliği kullanmadan önce bana ne kadar saçma gelse de kullandıkça vay be kötü bişi değilmiş aksine güzelmiş demeye başladım. Ön kamerası maalesef arka kamera kadar memnun etmiyor. Iphone 5 modellerinde kullanılan 1.2mp kamera selfie tutkunu insanları çok tatmin etmeyecektir.

Fotoğraf işinden çok anladığımı söyleyemem ancak örnek olması açısından çektiğim bir fotoğraf...
6- Peki ya tasarım ?

Steve Jobs WWDC de Iphone 4 tanıtımı...
Hali hazırda Iphone 5 serisinden alışık olduğumuz tasarımdan bir farkı yok, kişisel olarak zaten beğendiğim tasarım güçlü donanımı ile birleştiğinde insanı mutlu ediyor. 6 serisinin tasarımı ve kamera çıkıntısı maalesef benim için iğrenç bulmamı sağlayan bir detaydı neyse ki Steve Jobs eli değen son tasarım olduğunu 5 serisinde görebiliyoruz.
7- Parmak izi okuyucusu ne kadar işe yarar ?

Iphone 5s tanıtımdaki Touch id yapısını gösteren görsel...
Şunu belirteyim ki parmak izi okuyucusu gayet hızlı, ilk seri olmasına rağmen beni memnun etti. Uygulama mağazasından uygulama indirirken şifre girmek yerine parmak okutmak çok daha işlevsel, aynı şekilde telefonu kilit ekranında açarken şifre girmek yerine parmak okutmak çok daha konforlu...
8- 4 inç boyutundaki bir telefon ile yaşamak ?

Tabi ki artıları olduğu kadar eksileri de mevcut. Önemli olan bu artı ve eksilerin hayatınızdaki rolü. 4 inç boyutundaki bir telefon cebinizde yük olmuyor ayakkabı bağlarken yada oturup kalkarken sizi rahatsız etmiyor. Özellikle toplu taşıma araçlarında müzik dinlerken bunun farkını görebiliyorum. Aynı şekilde telefon görüşmesi yaparken kulağınıza devasa bir telefon götürmüyorsunuz. Tek el ile kullanabilme gerçekten bu tarz durumlar için önemli bir avantaj, ama dediğim gibi bu tamamiyle kişisel, telefonunuzda daha çok ne yaptığınıza bağlı, eğer telefondaki vaktiniz daha çok oyun oynamak, video izlemek, bir yazı düzenlemek, sürekli bir e-posta trafiği ya da garageband,imovie,snapseed vs. gibi programlarda bir şeyler düzenlemek ise bu telefon başınızı ağrıtabilir çünkü bu işleri yapmak çokta kolay yapılmıyor. 4.6 yada 4.7 inç ve üstü modellere alışan ve rahat eden insanların hiç düşünmemesi gereken bir model çünkü memnun etmeyecektir.
Yorumlarda bırakacağınız soruları yazıma ekleyerek inceleme yazısını daha aktif ve güncel tutacağım, okuduğunuz için teşekkür ederim hepinize...







Güzel yazı ancak kendiliğinden biraz daha uzun olsaydı iyiydi.
Yazınızı beğendim, yalnız inceleme gözüyle değilde sizi kullanıcı gözüyle değerlendirdim.. Eğer incelemenize edit. düşünürseniz, eksi yönlerini tatmin ettiği kadar etmeyen yönlerini eksiklerini ayrıca kullanım şekillerinize göre değerlendirmenizi beklerim.. Örnek vermek gerekirse alo derken ve cepte taşırken gayet kullanışlı ama oyun oynarken hiçte tatmin etmeyen ekrana sahip olduğunu dile getirmek gibi, o ekranda yazı yazmanın 4.7 inç ekrana göre kullanım durumunun stabilliği vs. vs. gibi.
Hayırlı olsun. Bu telefonu alırsam eğer sanırım çantada tablet taşımam gerekecek. Ekran boyutu günlük çoğu işte yeterli ancak dediğiniz gibi bazı uygulamalar ekran boyutundan dolayı sorun yaşayacaktır.
Kisisel ihtiyaclar dogrultusunda alisveris yapmakta fayda var