Abiler Mac mini M4 alacağım, ikinci elde neye dikkat etmeliyim?
#TeknoYardım #Apple #m4 #ikinciel #mac #MacMiniM4
Abiler Mac mini M4 alacağım, ikinci elde neye dikkat etmeliyim?
#TeknoYardım #Apple #m4 #ikinciel #mac #MacMiniM4
Sorum var ama karışık
en basit şekilde anlatmam gerekirse elimde masa üstü sistemim var
(Gaming gen sitesinden alınma PC HOCASI-GG2 AMD Ryzen 3 3100 GIGABYTE GTX 1650 4GB Patriot Pvs432G320C6K 16Gb 3200Mhz(2 adet) GIGABYTE A320M S2H ADATA 240GB SU630 SATA 3.0 Vento VG04F USB 3.0 Temperli ATX Mid-Tower Gaming Kasa)
bu sistemi 2 adet 4k monitör 5 yıldır kullanıyorum
kullanım alanım ilk 3 yıl fuji makıneyle fotoraf video edit ve oyun için kullanıyordum
son 2 yıldır evlilik telaşı derken sadece tüketim olarak be binance trading üzerine yogunlasıyorum
şimdi elimdeki ürün çok sesli geldigi için çokta elektirk tükettigi için
satmak istiyorumm
kasa bu sekılde 13 bin tl alıcısı var
ipadda eski oldugu için onuda 15 bin tl sattım
elimde 28 bin tl olacak
2 şecenek arasında kaldım
1. mac mini m4 alıp ( sıfır 25 bin tl) binance trading video edit çift 4k monitör veya 3 monitör
ipad m2 11 inç alıp (ikinci elde 20 bin) eşimle tapletten film izleme
2. macbook m2 pro 14 inç (ikinci elde 36 bin tl) alıp kasa gibi 2 adet 4k 1 adet hd ekrana baglayıp
geceleride yatak başına götürüp taplet yerine mini ledle film izleme keyfi
aslında mac mini m4 yerine 10 bin tl daha verip
ekranı olan hemde mnini led olan parlak bir ekran alsam
m2 pro vs m4 karşılastırınca cokmu geride kalır yoksa 2 adet 4k ekrana gücü yeter mi
kusura bakmayın çok karışık oldu
#Tekno #Laptop #TeknoYardım #Apple #MacOS #MacBook #benimmasaüstüm



#TeknoYardım #RealmeGT2Pro #huawei #android #Hata #TeknoÇözüm
Kafayı yiğcem artık yardımınıza ihtiyacım var abiler. realme gt 2 pro kullanıyorum
huawei saglık uygulamasında bildirimlere erişim izin vermiyor kısıtlı erişim diyor
capsule 3 pro aldım onun uygulamasında da aynı şeyi diyor konumlandırma izni açık değil diyor . uygulama ayarlarına yönlendiriyor
bunu nasıl çözebilirim int baktım çözemiyorum =(




Fotorafçılıktan anlayanlar abilerden yardım istıyorum
sony a7s
sony a6000
ikiside 2500 tl ikinci el acaba hobi olarak video ve fotorafcılık yapan için hangısını onerırsınız
#sony #a7s #aplha #a6000
benım merak ettıgım full fremm a7s ile 12 mp ile fotoraf çekmem yeterli olurmu
#TeknoYardım #SSD Kullanmakta oldugum pc 5 yıllık ve yavaş gelıyor artık .
özellikleri :
Intel(R) Core(TM) i5-3230M CPU @ 2.60GHz
8GB ram
AMD Radeon HD 7600M Series
1366 x 768 ekran
500 gb hard disk
Bende butcem az oldugu için şöyle bişey buldum aliexpress de
CHUWI Lapbook SE 13.3 Inç
Intel İkizler-Lake N4100
1920x1080
4GB ram
128 ssd m2 ssd
( linki aşşada)
Şimdi ben oyun oynayan bir insan degılım , kendı pc me sata 3 ssd taksam 500-500 daha hızlı olur, yoksa bu celeron n4100 alıp ona Samsung 250GB 970 EVO M.2 Sata NVMe SSD (Okuma Hızı 3400MB / Yazma Hızı 1500MB) taksammı daha hızlı olur .
Merak ettıgım şey şu daha guclu ama eski bir işlemciye 500-500 okuma yazmamı taksam daha hızlı olur . yoksa yeni ama zayıf bir işlemciye 3500-2500 okuma yazma bir ssd taksam daha hızlı olur
ben gunluk kullanıcıyım tuketiciyim hangisi daha mantıklı
düzgün yazamadım kusura bakmayın =)
Genelde bu cihazlarda hiçbir sorun yok. Zaten çok yıllanmış cihazlar değil. Bilinen herhangi bir kronik sorunu da yok. Yine de birkaç tavsiye vereyim.
-En ama en önemlisi iCloud çıkışı yapılmış olsun,
-Wifi ve bluetooth bağlantılarını dene, kopma vs. varmı bak,
-Sana sunulan donanım özelliklerini (Ram ve SSD bilgileri) )kontrol et,
-Mümkünse 512 gb ssd'li versiyonu al, 256 gb yetersiz bir depolama. Sonuçta bu bir masaüstü bilgisayar
-USB portlarının kenarına bak, aşırı miktarda çizik ve aşınma varsa almamayı tercih edebilirsin.
Ama genel olarak Mac mini kullanıcılarının çok çok büyük bir kısmı sadece bir anlık heves için alıyor ve bu şekilde satıyor. Ağır yükte kullanan kişi sayısı çok az. Önemli bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum.
Evet, en onemlisi device activation lock'un devre disi birakilmis olmasi. Uzun yillar sozunsuz calisacak bir cihaz, ne termal macun yenilemek gerekir nede icini acip temizlemek.
fabrika ayarlarına geri dondurmuş
ama deneyecek yer yok nasıl yapmalıyım onu bılmıyorum
256 gb alacagım hocam ssd baglarım artık
18 ay garantisi devam ediyor apple stordan almış
@mrmetalhead onu nasıl yapabilirim acaba sıfırlamış ya cihazı eve gelip yapabılırmıyım
hocam bir sorum daha var bende logi 502 kablolu mause var bu ürün çalışıyormu acaba int buna ait bişey bulamadım
@abdulkadirtk satici https://www.icloud.com/find/ suradan apple hesabi ile cihazlarina baksin, m4 mac mini listeleniyorsa kaldirsin.
@abdulkadirtk mouse neden calismasin G502 calisir, Logitech'in G Hub yazilimi macOS icinde mevcut.
@mrmetalhead parolamı unutmuşum hocam sıfırlama için başvuru yaptım ama başka apple ürünüm olmadığı için beklemem gerekiyor sanırım parolayı sıfırlayınca cihazı kaldırırım ama siz cihazı alabilirsiniz yine de işlemi gerçekleştirince sizi yeniden bilgilendireceğimden şüpheniz olmasın
diye msj attı hocam sızın msj gonderınce
@mrmetalhead yinede alıyımmı yoksa kaldırmasınımı bekleyım
@abdulkadirtk bence supheli biraz, cihazi hesabindan kaldirdigindan emin olsun sonra alin. Cihaz adamin hesabina kayitli gozukuyorsa bir anlami yok almanin. Yaniliyorsam @mr-paramedik duzeltsin beni.
@mrmetalhead Hocam merhabalar, ben cihaza ıcloud ile giriş yapmamışım sanırım maillerimin hiç birinde apple' a yönelik bir mail yok ama emin olmak için yine de bekliyorum bilginiz olsun
@abdulkadirtk son yorumunuzu anlamadim, cihazi aldiysaniz kendi apple id niz ile cihazin kurulumunu gerceklestirin. Sorunsuz sekilde kurulum tamamlaniyor ise Activation Lock ile ilgili bir sorun yoktur.
Eger cihazi almadiysaniz ve hala saticida ise, satici yazdigin gibi kendi cihazlari arasindan kaldirdigina emin olsun. Tam anlamiyla emin olmanin maalesef bir yolu yok, macbook falan olsaydi teslim almadan once kontrol ederdiniz ama mac mini olunca biraz zor bunu yapmak.
@mrmetalhead kusura bakmayın hocam cihazı almadım adamın yazdıgı msj bu
@abdulkadirtk anladim, bence bekleyi emin olsun
@mrmetalhead beklıyorum hocam sagolun
Fiyatı nedir hocam, amazonda 25k şu an.
hocam 18 bin tl anlaştık
@abdulkadirtk güzel fiyat güle güle kullanın
cevaplarınız için teşekkür ederim