Paylaş Paylaş

Oyun Gündemi 2019/05

Silent Hill 20 yaşında.

Steam’den çekilerek Epic Games Store’a geçen bir diğer büyük oyun Metro Exodus oldu. Valve’dan karşı açıklama gecikmedi.

THQ Nordic’ten Metro Exodus’un Epic Store’a geçmesi konusunda açıklama geldi.

Respawn’ın yeni oyunu Titanfall evreninde geçecek bir battle royale.

Resident Evil 2, Steam’de Resident Evil 7’den neredeyse dört kat daha popüler. Resident Evil 3 yeniden yapımı gelir mi?

Quantic Dream, artık sadece Sony’e özel oyun yapmayacak.

Overkill’s The Walking Dead’in geliştiricileri, oyunun dandik olduğunu biliyorlarmış.

Scooby-Doo’dan tanıdığımız Shaggy, Mortal Kombat 11’e konuk dövüşçü olarak katılabilir.

American Mc Gee, yeni Alice oyunu üzerinde çalışıyor.

Beholder kısa filmi yayımlandı.

Ubisoft’un uzay keşif oyunu Pioneer, hala yapım aşamasındaymış.

Ubisoft’un Division 2 özel betası için oyunculara gönderdiği pazarlama e-postaları, politik mesaj içerdiği gerekçesiyle büyük tartışma yarattı.  Özür gecikmedi.
Nintendo, Line Corporation ile mobil oyun ortaklığını duyurdu.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • supernova @supernova

    Bende @nuguryurtsever niye bu kadar hızlı konuşuyor diyorum . Hız ayarı 1,25x e ayarlamışım. Teşekkürler.

  • tolgaaaltas @tolgaaaltas

    Bu gündemi dinlerken (ve izlerken) yine inanılmaz keyif aldım. Ağzınıza sağlık tebrikler. 🙂

  • Erdem Ç. @rockerdem

    İçlerinde Fortnite da olmak üzere pek çok online oyunun oyuncusu düşmeye başladı. Bence Epic bu yüzden akıllı bir hamle yaptı. "Fortnite 1-2 sene daha gider-gitmez; sonra ne yapacağız?"ı düşünmeye başladılar. Sektörden kazandıkları parayı sektöre yatırıyorlar, bu anlamda iyi bir şey.

    Epic'in hamlesinin "haksızlık" olarak yorumlanmasını anlamıyorum ama. Ben de mesela RDR2 oynamak istiyorum ama konsollara çıktığı için PC oyuncusu olarak oynayamıyorum. Aynı nedenle 1 yıl boyunca GTA V oynamayı bekledim. O durumun bundan pek farkı yok bence. Steam eğer Rockstar'a parayı basıp "önce PC'ye çıkar, ben satayım, 1 yıl sonra konsola geçersin" dese ne diyebilirdik? Epic eğer "bu oyun ömür boyu bende, başka kimse satamaz" dese eleştirileri anlayabilirdim ama ortada süreli bir anlaşma var. Satışta exclusive konusu her zaman vardı, her zaman olacak. Olayın bence en önemli noktası Steam'in silkelenecek olma ihtimali.

    Özet olarak; Sony, kendi konsolunu sattırmak için God of War yaptırıp başka platforma çıkarmazken, Epic de parayı basar, T süre ile sadece kendi satar. Bana son derece normal geliyor, aynı ticari bakışla.

    • Ekrem 🎧 🎮 @huseyinekrem

      Öyle düşünselerdi ellerindeki IP'leri öldürmezlerdi, reklamını yaparlardı. Unreal Tournament ve Paragonun üzerine toprak attılar Fortnite ile ilgilenme bahanesine.

    • LD3 @lvntd

      Aslında son paragrafınız aradaki farkı o kadar iyi özetliyor ki... Sony bir donanım üretiyor ve onu sattırmak için God of War'ı özel olarak 'yaptırıyor'. Eğer Epic ortada Metro: Exodus yokken çıkıp da ben gerekli yatırımı yaptım, yeni Metro oyununu yaptırıyorum ve başka yerde satmayacağım deseydi belki benzer bir durum olurdu. Herkeste var olan PC platformunda ve isteyenin istediği yerden alabileceği bir oyunu parayı basarak başka yerde sattırtmamak ise bence en basit tabiriyle kötü bir şey.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @rockerdem Buradaki fark şu. Sony, söz konusu oyunların yapımcısı, yatırımcısı, dağıtımcısı konumunda. Hatta God of War'u yapan stüdyo, bizzat Sony'nin kendi oyun stüdyosu. Bu durumda oyunun sanatsal bütünlüğü, tasarımı, iş modeli (p2w, b2p, f2p, mikro ödeme, dlc vs) gibi bütün kontrolü, oyunun yaratıcısının elinde.

      Epic Store konusunda ise @lvntd 'nin de söylediği ve bizim de gündemde bahsettiğimiz gibi, Epic Games'in Metro Exodus'un yapımıyla doğrudan hiçbir ilişkisi yok. Varsa ve biz bunu şimdi öğrendiysek bu daha da büyük bir skandal olur zaten.

      Rockstar'ın durumuna bakacak olursak; burada da Epic Games'in yaklaşımından çok farklı bir durum söz konusu. Tıpkı Sony gibi oyunun yapımcısı, geliştiricisi, her şeyi Rockstar ve adamlar oyunlarını bir platforma komple çıkarmıyorlar. PC'ye çıkarmamak için başka bir şirketten para ya da teşvik almıyorlar. Bu tamamen kendi iş modelleriyle alakalı, adil bir karar. Mesela GTA V örneğinde; oyun, eski nesil yerine mevcut nesil konsollarla birlikte çıktı ki bu hem teknik anlamda hem de finansal açıdan en doğru karardı. Bunu zaman geçtikçe hepimiz gayet iyi anladık.

      Epic'in stratejisini illa bir şeye benzeteceksek, parayı basanın X oyun için kendi platformuna özel DLC'ler, içerikler yayınlatmasına, bu içeriklerin diğer platformlara hiç gelmemesine veya gecikmeli gelmesine ve bu yüzden topluluğun bölünmesine veya firmaların son dönemdeki "parayı önceden basın oyunumuzun betasına katılın" gibi yaklaşımlarına benzetebiliriz- ki bunları da durmadan eleştiriyoruz. Epic'in burada bir adım daha ileri gittiğine şüphe yok. Ben bu yaklaşımın savunulacak tek bir minik yanını bile göremiyorum açıkçası.

      Tamam Steam'i eleştiriyoruz, ama bunu bu tarz şaibeli, boktan işler üzerinden yapmamalıyız bence.

    • Erdem Ç. @rockerdem

      Ortada "güzel" bir şey olmadığında hemfikirim, orada sorun yok. Demek istediğim, bunlar ticari kuruluşlar ve günün sonunda hayalleri, ütopyaları zaten tekel olmak. Kanunlar çerçevesinde de bunun için ellerinden geleni yaparlar.

      @nuguryurtsever senin de dediğin gibi, Sony bu anlamda aslında en büyük tekel oluyor. Bizim Mars sinemaları gibi 🙂 Yapımcı, dağıtıcı, salon sahibi, vs vs. Biz Sony'ye neden "PC'ye de çıkarsana oyunları, biz de oynamak istiyoruz, diğer oyuncuları düşünmüyorsun zalım firma!" diye isyan edemiyorsak, Epic'e de etmemeliyiz bence. Zira kapitalizm bunu gerektirir 🙂

      Dediğim gibi Epic, Fortnite ile güzel bir gelir yakaladı. Bir daha bunun gibisini yakalayacağından emin olmadığı için de başka bir gelir kapısı arayışında.

      Bu şekilde giderse benim öngörüm, ileride misal GTA 6 çıktığında nVidia basar parayı Rockstar'a, denebilir ki "ilk 1 sene sadece nVidia kartlarla oynanabilecek, sonra tüm pc'lere açılacak". Adil ya da etik olmayacak ama ticari olarak bu da makul bir hamle çeşidi.

    • Executioner @executioner

      @rockerdem Her firma rakipsiz olmak ve karını maksimize etmek ister, bunun içinde elinden geleni yapar doğru. Ama biz müşterilerde her yapılanı abi adamlar firma ekmek yiyorlar sonuçta bu işten, mazur görelim, yüklenmeyelim diye bir bakış açısı getirmek zorunda değiliz. Elmaları ve armutları karıştırıyorsunuz. Sony hiç pc'ye ön siparişi olan bir oyunu kendi üzerine alma gibi abukluklar yapmadı. Epic bütün tepkileri sonuna kadar hakediyor. Bir yandan SJW abuklukları yaşanıyor, bir oyunun siyah böcek karakterinin zenciler alınmasın diye turuncu olarak çıkarılıyor. Bir yandan epikin bu dangalak hamlesi. Herşey uçlarda yaşanıyor gerçekten.Milyar dolarlık firmalar hiç tepki çekmeyeceklerini dfüşünerek nasıl böyle kararlar alıyorlar anlayamıyorum

  • muratuyg @muratuyg

    Epic oyunlara bonservis ödeyeceğine, influencerlara para dağıtacığına o parayı oyun ücretlerinde indirim yaparak kullansa ne güzel olmaz mıydı?

  • aytin horasan @aytinh

    uzay keşif oyunlarının laneti Ubisoftta da nüksetmiş. Başak bir vaka da Star Citizen. Peki bu oyunlar niye böyle oluyor?

  • aytin horasan @aytinh

    Titanfall un battleroyale de görmek heyecan verici. Ben Crysis ten beklerdim ama. Crytek e noldu pek sesleri solukları çıkmıyor?? şöyle birşey vardı hatta https://eksisozluk.com/hukumetin-cryteke-500m-dolar-yatirim-yapmasi--5260895?p=3

  • php @php

    @gamsizm ben oyun gündemine özel bir bağış yollamak istiyorum. herhangi bir yolu var mı bunun?

    • php @php

      @nuguryurtsever 2niz için bir bağış yollamak istiyorum. teknoseyir'in size bunu iletecek bir kanalı yoksa sizin böyle bir kanalınız var ise yada yaratma şansınız var ise bu kanaldan iletmek istiyorum.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @php Merhabalar. Bu ince, cömert teklifiniz ve desteğiniz için çok teşekkürler. Plus aboneliğiniz, manevi desteğiniz, yorumlarınız, yapıcı eleştirileriniz ve hoşunuza giden içeriklerimizi çevrenizle paylaşmanız, bize verebileceğiniz en güzel ve anlamlı destek olur. Tekrar teşekkürler. Böyle güzel takipçilerimiz olduğunu bilmek gerçekten çok güzel.

  • Uğur Yurtsever @ugury

    02:32 - Silent Hill 20 yaşında.
    11:16 - Steam’den çekilerek Epic Games Store’a geçen bir diğer büyük oyun Metro Exodus oldu. Valve’dan karşı açıklama gecikmedi.
    26:07 - THQ Nordic’ten Metro Exodus’un Epic Store’a geçmesi konusunda açıklama geldi.
    29:23 - Respawn’ın yeni oyunu Titanfall evreninde geçecek bir battle royale.
    33:31 - Resident Evil 2, Steam’de Resident Evil 7’den neredeyse dört kat daha popüler. Resident Evil 3 yeniden yapımı gelir mi?
    35:44 - Quantic Dream, artık sadece Sony’e özel oyun yapmayacak.
    38:35 - Overkill’s The Walking Dead’in geliştiricileri, oyunun dandik olduğunu biliyorlarmış.
    44:17 - Scooby-Doo’dan tanıdığımız Shaggy, Mortal Kombat 11’e konuk dövüşçü olarak katılabilir.
    47:20 - American Mc Gee, yeni Alice oyunu üzerinde çalışıyor.
    50:32 - Beholder kısa filmi yayımlandı.
    53:19 - Ubisoft’un uzay keşif oyunu Pioneer, hala yapım aşamasındaymış.
    55:43 - Ubisoft’un Division 2 özel betası için oyunculara gönderdiği pazarlama e-postaları, politik mesaj içerdiği gerekçesiyle büyük tartışma yarattı. Özür gecikmedi.
    58:21 - Nintendo, Line Corporation ile mobil oyun ortaklığını duyurdu.

  • Onur Ertürk @creepy-47

    Kaçak Anket cevabı= Gözlüklü daha yakışıklı duruyorsun abi 😀

  • Forgotling @forgotling

    Öncelikle teşekkürler yine bu güzel muhabbetiniz için. David Cage'le ilgili haber olur da durur musunuz tabii, yine Davidciğimin üzerine gidilmiş. Kendisinin o kadar karizmatik çıktığı fotoğrafı varken 36:11'deki fotoğrafı seçmeniz kendisine bir komplo kurma peşinde olduğunuzu hissettiriyor. Jade Raymond'la ilgili haber olduğunda süper güzel fotoğraflar havalarda uçuşuyor ama konu David'e geldiğinde... Şimdi soruyorum size; David Cage size ne etti?!

  • tozluraflar @tozluraflar

    Başlığa önemli konu başlıklarını eklemek ilgi çekebilir. Clickbait yapmadan Oyun Gündemi | Half Life 3 geliyor | Metro 2034 çıktı gibi ne bileyim böyle şeyler eklenebilir. Çok bariz şekilde etki edeceğine eminim. Küçük resim kullanarak oraya yazı yazmak TS kültürüne pek uymuyor zaten.

  • RetrolinuZ @retrolinuz

    Nintendo'nun mobil Mario oyununda mikro odeme yok. Demo 2-3 level var, sonrasinda oyunu satin aliyorsunuz tam ucreti ile.
    Animal Crossing var mikro odemeler uzerine kurulu ama cok abartilmamisti orada da. Bir de oyun o kadar uygun ki o sisteme, aptallik olurdu kullanmamak. 🙂

    • Uğur Yurtsever @ugury

      Evet, doğru. Animal Crossing ismi aklıma gelmedi o noktada. Super Mario Run'ı da aslında biraz şu endless runner tasarımından dolayı eleştirecekken laf arada kaynadı biraz.

    • RetrolinuZ @retrolinuz

      @nuguryurtsever SMR bir Nintendo oyunu olarak fazla siradan bir oyun olsa da, yine de ust kalite bir urun oldugu cok belli. Level tasarimlari, kontroller, grafikler filan cok iyi oyunda.
      Sahsi fikrim, Nintendo mobil cihazlara kendi mobil dunyasindan ayni kalitede urunleri getirmek yerine, 3DS gibi urunler cikarmaya devam etmeli. Mobil dunyaya da SMR gibi o dunyanin beklentisini karsilayan, ama ortalamayi da yukseltip Nintendo adina yakisan oyunlar cikarmali.
      Telefonda ya da tablette oynadigim hicbir oyunu ciddiye alamiyorum ben.

  • elbistana @elbistana

    @gamsizm Murat bey, deneme imkanım olmadığı için deneyemiyorum ama bir şey sormak istiyorum. Bunun doğru dürüst internette incelemesi de yok. RX 580 Gibi bir kartla özellikle Battlefield 1 ve 5 oyunlarında grafik kalitesini en düşük ayarlara aldığımızda i7 8700k gibi güçlü bir işlemcide yüksek fps alabilir miyiz.? +120 gibi değerlerden bahsediyorum. Çünkü ryzen 1600 gibi işlemcilerde çoğu yerde 80 fps ye düşüyor ve ekran kartı kullanımı oranı düşüyor? Sizce darboğaz mı söz konusu yoksa ekran kartı yetmiyor mu ?

  • Mehmet Aybars Işken @kahraman810

    "Pek konuşacak bir şey yok bu hafta." (63 dk. konuşurlar. ) 😛

  • BeatBoxGrandma @beatboxgrandma

    @nuguryurtsever @harrower Hocam oyun gündemi bozmuş. Dislikelarımız neden bu kadar az 😀

  • maxemilian @maxemilian

    Bu yaptığınız anketler nedense bana katılma hissi uyandırıyor hep.
    Sevdim bu işi böylece oturum açıp beğenmeyi de yapıyorum baya bi bağlayıcı.
    Hatta anket sonucunu da merak edip bir sonraki bölümü izleme sebebim oluyor gündemler bile böyle bi bağımlılık yapmadı sadece alışkanlık vardı. Her cuma izlemek gibi 🙂
    Kimin fikriyse selamlar. kamera pozisyonu ortalama olsa daha iyi bence. @harrower @nuguryurtsever

  • Tegin @tegin

    @harrower @nuguryurtsever Epic in iş yapma ahlakı geçtiğimiz yıl PUBG - Fortnite davası gündeme geldiğinde ortaya çıkmıştı yanlışmıyım?

  • protego @protego

    Ben Epic konusunda sizin kadar karamsar düşünmüyorum. Şöyle bir durum var, Steam yıllardır tekel durumunda ve bu tekelliğin kırılması gerekiyor. Biraz Çinli firmalara ateş püskürmüşsünüz, deyim yerindeyse şeytan yerine koymuşsunuz, tek düşüncelerinin para kazanmak olduğunu söylüyorsunuz ancak Steam'in veya Valve'ın ne farkı var ki? Steam oyuncuları düşünen bir platform mu? Yıllardır görüyoruz işte, ulaşmaya çalıştığında müşteri hizmetlerine ulaşamıyorsun eğer otomatik gerçekleşen bir işlem değilse, aldıkları fahiş komisyonlar, oyunların tanıtımında gayet kasıtlı olarak yaptıkları yanıltıcı sıralamalar, kumara varan iş modellerine ve steam eşyalarının kara para aklama yöntemi haline gelmesine yıllardır önlem almamaları... Bu olayın üstüne çıkıp "biz oyuncuları düşünüyoruz" demeleri tamamen manipülasyon oyuncuları düşündükleri yok. Çünkü yıllarca çözmediler bu sorunları, istedikleri an bitirebilecekken. Her firma para kazanmaya bakar, oyuncuları düşünen bir firma yok maalesef. Bir tek son yıllarda CD Projekt'i görüyorum oyunculara daha adil davranan, ama sonuçta onların da amacı para kazanmak. Para kazanamasalar kimseyi düşünmezler.

    Tüm bunlara istinaden Steam'in tekelliğinin bitmesi için agresif bir rakip şart. Yıllardır kimse Steam'in karşısında duramadı ve sizin deyiminizle "sağlıklı bir rekabet" ortada bir tekel varken zaten mümkün değil. Önce tekel ortadan kalkacak ki rekabet olsun. Bu işe yeni girmiş bir firmanın normal yollarla Steam'le başedebilmesi mümkün değil ki, bir yolu yok. Ben de size şöyle bir karşı bakış açısı sunayım. İnternette özellikle yabancı yorumlara baktınız mı bilmiyorum, bizi etkilemedi ama, bu durumun onları etkileyen bir tarafı oldu, geliştirici firma, Epic Games'te komisyonların düşük olduğunu, bu maliyet avantajını da kendileri için kullanmayacaklarını, oyunculara yansıtacaklarını söylediler. Sonuç olarak oyunun fiyatında 10 dolar indirime gittiler. Oyun şu an Amerika'da 50 dolar, Avrupa'da 50 euro'ya indi. Ve bu konuda yapılan oldukça fazla olumlu yorum da var. Siz sadece olumsuz yorumlara bakmışsınız veya olumlu kısımları gündemde hiç bize yansıtmadınız. Tartışırken işin bu tarafını da konuşmanız gerektiğini düşünüyorum şahsen. Yoksa çok tek taraflı oluyor. Bu konuda "tamam Steam'de de olsaydı iyiydi ama 10 dolar 10 dolardır" diyen çok fazla insan var, ki ben de onlara katılıyorum. Oyun Steam'deyken böyle bir şey gerçekleşmezdi. Sonuçta bu rekabet tüketiciye yansıdı mı? Yansıdı. Ben bundan daha sağlıklı bir rekabet göremiyorum. Yıllardır kimsenin Steam'e yapamadığını yaptılar. Ve ilk defa oyun dünyasında rekabetin oyunculara bu kadar doğrudan yansıdığını gördük.

    Bu duruma ters tepki verenler de var. Oyunun Steam'de olmamasına sinirlenenler de çok. Şöyle bir örnek vereyim, bugün akışta biri Apex Legend'la ilgili bir gönderi paylaşmış, altına atılan yorumlardan biri "Origin'de olduğu için beni kaybetti" şeklindeydi. Epic'e ateş püskürenlerin biraz bu mantıkla hareket ettiğini düşünüyorum. Adam oyun Origin'de diye oyunu oynamıyor. Bu mantığın olduğu bir yerde Steam'in tekelliğini nasıl kırabilirsin? Bir örnek daha vereyim. Zamanında GTA V PC'ye çıkacakken Steam'de 180 liraya önsiparişe açılmıştı. Greenmangaming sitesi 90 liraya sattı oyunu önsiparişe özel olarak. Ben ve yanlış hatırlamıyorsam MG dahil TS'deki çoğu insan gmg'den aldık oyunu. Ama bazı insanlar inatla Steam'den aldı. Hatta baya tartışması döndü sitede o zaman. Neymiş efendim Steam kodu olmazsa oynayamazmış, gmg Rockstar Social Club kodu veriyormuş. Adam bunun için 2 kat para verip 90 lira kazıklanmaya hazır. Steam'den de alsan Social Club'ı açıp öyle giriyorsun zaten oyuna ne farkı var ki? Ama adam onu düşünmüyor, oyun profilinde görünecek, insanlar gelip yüzlerce saat oynadığını görecek falan bunları düşünüyor adam. Bu adamların olduğu yerde Steam'in yanında sen sevgi kelebeği şeklinde davranarak rakip falan olamazsın ki. Bir tekeli yıkmak istiyorsan agresif oynaman şart başka türlü olmaz.

    Son olarak, bu "1 yıl özel" muhabbetini daha önce defalarca gördük. Sony'nin bazı oyunları birkaç yıl için kendilerine özel tuttuğunu ve yapımcı firmaya PC'ye ve Xbox'a çıkarttırmadığını gördük. Sony'ye kimsenin çıkıştığını hatırlamıyorum. Oyun dışına çıkarsak, benzer olaylar filmlerde de oluyor dizilerde de oluyor, platformlar bazı yapımları belli sürelerde kendine bağlıyor ve başka yerlerde çıkmasına izin vermiyor. En son Netflix Marvel olayında gördük bunu. Buna da kimse laf etmedi. Dahası, Division 2 için de kimse bu kadar yaygara koparmadı. Ki Division'ın Epic'te çıkması fiyat avantajı da sağlamadı Metro gibi. Kabak niye Metro'nun başına patladı onu anlamış değilim. İş yapma ahlakından falan bahsetmişsiniz de, bunun iş yapma ahlakına ters nesi var onu anlamadım. İki firma anlaşıyor, biri diğerine para teklif ediyor oyununu bir süre sadece bende yayımla diyor, bunda ahlaksız olan ne var ki? Ticari bir anlaşma bu. Biraz uzun oldu kusura bakmayın yazmaya başlayınca kaptırıp gidiyorum...

  • mrsocrates @mrsocrates

    15 dk epic gamesi eleştirmişsiniz de bu teklifi kabul eden yayımcı veya geliştiricinin hiç mi suçu yok! Bu oyunun fiyatına trde iki kez zam geldi daha çıkmadan. Gene çıkmasına 6 ay varken ön şiparişe açıldı. Hiç utanmadan oyuncuları yüz üstü bırakıp platform değiştirdiler.

    Bu olayda evet epicin teklifi etik değil ama asıl iş ahlakından yoksun biri varsa o da yayımcı veya geliştirici firma. Epic silah zoruyla sanki bunları kaçırmış gibi 15 dk eleştirmişsiniz

Benzer Videolar