Paylaş Paylaş

Oyun Gündemi 2018/13

Tansel ve Uğur geçtiğimiz haftanın oyun gündemini değerlendiriyor.

Sony, cross platforma yeşil ışık yaktı. Bu sene PlayStation Experience da olmayacak.

Fallout 76’da cross platform desteği olmayacak. Beta tarihleri açıklandı. Oyunun açılış anlarının gösterildiği bir video yayınlandı.

Total War: Three Kingdoms’ın çıkış tarihi belli oldu.

Minecraft Dungeons duyuruldu.

Valve, Steam’de tüm yeni kontrolcülere destek verecek.

Valve, ırkçı olabileceği düşüncesiyle Artifact’teki bir kartın ismini değiştirdi. SJW’lar ve politik doğruculuk.

Odyssey’den sonraki Assassin’s Creed oyunları da karakterimizin cinsiyetini seçmemize izin verecek.

Bungie, Matter isminin ticari haklarını aldı.

Monster Hunter filminin kadrosuna Ron Perlman da katıldı.

Jagged Alliance Rage ertelendi.

Mark of the Ninja Remastered’ın çıkış tarihi belli oldu.

Red Dead Redemption 2, 100 GB’dan fazla yer kaplayacak.

NCSoft, Wildstar’ın fişini çekiyor.

Football Manager 2019’da VAR olacak. Futbol muhabbeti.

American Truck Simulator için Oregon genişleme paketi geliyor.

FACEIT Major: London’ın kazananı Astralis oldu.

BLAST Pro Series: Istanbul 2018’i de Astralis kazandı.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Yunus @yunus

    11 dakika olmuş ve hala yorum yok. İlginç 🙂

  • Melburg @melburg

    Çıldırıyorum yav Mark of the Ninja'nın remastered'ını yapacağınıza yenisini yapın

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      Griftlands üzerinde çalışıyorlar bu aralar. Bahsetmeyi unutmuşuz ondan. Oxygen Not Included da hala erken erişim safhasında. Yenisi gelse tadından yenmez, ama elleri de dolu biraz bu aralar. Arada bunu Switch'e getirip kasayı birazcık doldurmanın bir zararı olmaz diye düşünmüşler. Yenisi kesin gelmeli tabii.

  • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

    02:19 - Sony, cross platforma yeşil ışık yaktı. Bu sene PlayStation Experience da olmayacak.
    08:00 - Fallout 76’da cross platform desteği olmayacak. Beta tarihleri açıklandı. Oyunun açılış anlarının gösterildiği bir video yayınlandı.
    12:11 - Total War: Three Kingdoms’ın çıkış tarihi belli oldu.
    18:56 - Minecraft Dungeons duyuruldu.
    19:59 - Valve, Steam’de tüm yeni kontrolcülere destek verecek.
    23:58 - Valve, ırkçı olabileceği düşüncesiyle Artifact’teki bir kartın ismini değiştirdi. SJW’lar ve politik doğruculuk.
    28:16 - Odyssey’den sonraki Assassin’s Creed oyunları da karakterimizin cinsiyetini seçmemize izin verecek.
    30:48 - Bungie, Matter isminin ticari haklarını aldı.
    33:36 - Monster Hunter filminin kadrosuna Ron Perlman da katıldı.
    36:18 - Jagged Alliance Rage ertelendi.
    38:26 - Mark of the Ninja Remastered’ın çıkış tarihi belli oldu.
    41:52 - Red Dead Redemption 2, 100 GB’dan fazla yer kaplayacak.
    43:56 - NCSoft, Wildstar’ın fişini çekiyor.
    46:53 - Football Manager 2019’da VAR olacak. Futbol muhabbeti.
    52:47 - American Truck Simulator için Oregon genişleme paketi geliyor.
    54:11 - FACEIT Major: London’ın kazananı Astralis oldu.
    55:18 - BLAST Pro Series: Istanbul 2018’i de Astralis kazandı.

  • Oğuz Sel @ouz

    "Üstad" Kadir Mısıroğlu hayranı Talha Turhal güzellemelerine dayanamayıp videoyu kapattım.

    • Can Krmz @cnkrmz

      Böyle bir durum varsa hiç bakmayalım.

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      Tartışma başlatmak ya da başka birini korumak, kollamak amacında falan değilim. Ama madem burada ortak bir çatı altında bir araya gelebilmişiz bir şekilde, birbirimizi anlayabileceğimizi düşünerek bu konuda bir şeyler söylemek istiyorum.

      Hayatımızda oturup iki kelime etmediğimiz insanları yüzlerce kilometre uzaktan; dönüp yaptıkları işlere hiç bakmadan, yalnızca inançlarıyla ve bir yerlerde paylaştıkları iki satır düşünceyle yargılamamayı öğrendiğimiz zaman buraların da daha yaşanır hale gelebileceğine inanıyorum ben.

      Talha mevzusuna gelirsek. Talha ile dünya görüşümüz, inançlarımız birçok noktada tamamen zıt. Fakat bu benim gözümde onun yıllardır özellikle Total War konusunda ortaya koyduğu çalışmaların değerini azaltmıyor. Three Kingdoms konusunda da şu anda tek içerik üreten kendisi. Bunu yapmaya da neredeyse 15 senedir, şaşırtıcı bir devamlılık azmiyle devam ediyor. Bu ülkede herhangi bir yerde, herhangi bir anda Total War konusu açıldığında benim aklıma başka bir isim gelmiyor bu yüzden, kusura bakmayın. Böyle başka bir örnek varsa da bilmek isterim.

      Ayrıca kendisinin pekala İlber Ortaylı, Murat Bardakçı ya da Celal Şengör gibi isimleri de okuyup yakından takip eden, bu isimleri seven ve düşüncelerine değer veren biri olduğunu biliyorum. Ha bunu neden söyleme ihtiyacı hissettim? Muhtemelen kendisi gelip bunları söylemeyecek; yanlış ve eksik yargılarla anılmaya devam edecek, o yüzden.

      Sevgiler.

    • Can Krmz @cnkrmz

      @nuguryurtsever ben yargılıyorum maalesef o kadar geniş görüşlü değilim. Şarlatanın şakşakçısına prim veremem. Bu genişlikte görüş sahibi olmak zorunda da değilsiniz. Siyah ve Beyaz ayrımını yapacak kadar gözlem yeterli.

    • Oktay @okt

      Kadir Mısıroğlu öven adamın total war bilgisine çok ihtiyacımız var cidden.

    • Oktay @okt

      Batıda 'holokost olmadı' diyen adamı 'yha o da öyle düşünüyor' diye savunamazsınız ama bu ülke rahat çok şükür. Mısır ve hayranları da 'onlar da öyle işte' diye savunuluyor.

    • naturaldai @naturaldai

      Isterse dağları taşları delsin, dünyadaki en değerli içeriği çıkarsın şöyle bir yazıdan sonra boşluk bile daha değerli https://archive.fo/k4bso

    • Nasreddin Hoca @nasreddin-hoca

      @nuguryurtsever @nuguryurtsever Katır katıroğlu sever biri olduğunu bilerek hakkında böyle konuştuysanız, bence büyük hata yapmışsınız. Şimdi bizim gibi insanları boş verin, 16-17 yaşında bir çocuk mesela bunu öğrense, kolay manipüle olacağından, bunun dediklerine inanabilir.
      Bilerek bunu söylediyseniz durum gerçekten vahim, tarih böyle aptallardan öğrenilmediği belli ama gerçek tarih konusunda da bilginiz eksik demektir, bilerek söylediyseniz eğer.

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @nasreddin-hoca Talha'yı 12 senedir yakından tanıyorum. Birlikte çalışmışlığımız da var. Yukarıda yazdıklarımı yeniden, ama bu sefer daha dikkatli bir şekilde okumanızı rica ediyorum.

      Öte yandan; "gerçek tarih konusunda bilginiz eksik demektir" diyerek yine hakkında hiçbir şey bilmediğiniz bir insan için peşin hükümde bulunduğunuzu hatırlatmak isterim. Siyasal tarih üzerine de çalışmış bir siyaset bilimci olduğumu söylemem gerek sanırım bu noktada. Oradan sadece oyun oynayan boş insanlar olarak görünüyor olabiliriz. Görünüş aldatıcı olabiliyor kısacası.

      Ayrıca 16-17 yaşında bir genç, özellikle bilgiye bu kadar kolay erişilebilen bir çağda böyle kolay manipüle olabiliyorsa bu konuda benim yapabileceğim pek bir şey yok gerçekten.

      İnternetin güzelliğinin bu olduğunun farkındayım. Sahte isimler ve rumuzlar arkasına saklanarak, hiçbir sonucu olmadan, insanlar hakkında atıp tutabilme özgürlüğü. Bu iç gıcıklayıcı özgürlüğü insanların ellerinden alacak falan değilim. Ancak klavyenin tuşlarına abanırken, insanların karşılarında başka bir insan olduğunu unutmaması gerekiyor. Yoksa o nefret ettikleri kesimden bir farkları kalmıyor. Daha sevimsiz ve samimiyetsiz bir versiyonuna dönüşüyorlar üstelik.

    • Nasreddin Hoca @nasreddin-hoca

      @nuguryurtsever Başka bir konu olsa tamam derim, uzatmam ama bu konu çok hassas bir konu ve çok dikkatli olunması gerekiyor.

      Öncelikle Türkiye'de üniversite olmadığından ben ve Celal Şengör gibi insanlar ünvanlara vs. hiç önem vermezler.
      Burada sorulması gereken soru şu, sizi okutanlar kaç tane makale yazdı ve kaç tane atıf aldı?
      Tarih bilginiz eksik olmasaydı, böyle birini dile getirmezdiniz videoda. Eksik değilse de çook geniş görüşlüsünüz demektir.

      Kesinlikle o gözle bakmadım, üsttede de belirttiğim gibi dile getirmeniz üzerine böyle yazdım.
      Benim de yt kanalımın profil resmi, oyuncu olduğumu belirtiyor ve YT'da tarih tartışmalarında bana onu ima eden laflar geliyor, o yüzden sizi iyi anlayabiliyorum.

      Herkesi kendiniz gibi düşünmeyin, şuradaki yorumlara bakarak bile durumun vahametini anlayabilirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=rRASiag5p4Q

      Üstlerde belirttiğim gibi ben boş yere bir şey demedim, neden dediğimi belirttim.
      Ben sizin yerinizde olsam özür dilerdim.

    • Oktay @okt

      @nuguryurtsever yüz yıl önce olan bir savaşı yüz farklı kaynak aynı şekilde anlatırken 'hayır öyle olmadı' diyen adamın fikirleri 'farklı fikir' filan değildir. Bu sadece bir örnek, işin düşmanlık boyutuna da girmiyorum, nitekim bu adamların yaydığı nefretin bir sonraki adımını Suriye'nin son 6 senesine bakan görür. Çok matah bir şeyse ben de pols mezunuyum, bugüne kadar belirtme ihtiyacı da hissetmedim.

    • Oğuz Sel @ouz

      @nuguryurtsever Talha adındaki meczup aşığının TS’de bir şekilde bulunması nedeniyle yıllar evvel de büyük tartışmalar çıkmıştı, orada düşüncelerimi ziyâdesiyle ifade ettiğim için bahse konu kişi için uzun uzadıya bir şeyler yazmayacağım. Ancak anımsatmakta fayda var; herifçioğlu, kendisinden hazzetmeyenlere, ilgili konu altında Atatürk devrim ve fikirlerini savunan TS takipçilerine “kemikçi” demekten çekinmemişti.

      http://www.talhaturhal.com/teknoseyirde-total-war-attilayi-inceledik.html#comments

      İnsanlara senin kadar hoşgörülü yaklaşamıyorum maalesef. Bireyleri, fikirleri ve savundukları hayat görüşlerinden ayrı tutup yalnızca yaptıkları işlerle değerlendiremiyorum, zira bu mümkün de değil. Mısıroğlu’nun fikirlerini benimseyip onun rahle-i tedrisatından geçenlerin, ülkeyi ne hâle getirdikleri ortada. Sözün özü, yapılan işi belirleyen hayat görüşü ve fikirler oluyor son kertede.

      “Muhtemelen kendisi gelip bunları söylemeyecek” demişsin. Hem kendisinin hem de Mısıroğlu’nun Atatürk hakkındaki zırvalamalarına sayalım bu sefer, onlar da senelerdir Atatürk'ün arkasından atıp tutuyorlar ve kendisi yanıt veremiyor.

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever Fikir bildirmek, farklı fikirlerin zenginliği gibi durumları sonuna kadar destekleyen, dünyanın tek renk olmadığınının farkına biriyim...

      (En baştan belirteyim daha gündemi dinlemedim gündemde osmanlıcıyı nasıl övdünüz bilmiyorum yorumlara istinaden konuşacağım)

      Hayatımda politika, din ve ırk ın insanlığı böldüğüne inanırım. Lakin ".. yalnızca inançlarıyla ve bir yerlerde paylaştıkları iki satır düşünceyle yargılamamayı öğrendiğimiz zaman" lafındaki "bir yerlerde paylaştıkları iki satır düşünceyle" tamamen yersiz bir sav gibi geliyor bana...

      Çünkü insan yaptığı paylaşımların bütünüdür ve bazı düşünceler ve katılımları çokta hafife alınmamalıdır. (Big Data nasıl oluşuyor sanıyorsunuz?)

      Muhabbet şöyle olsa "Şu şahıs bilmem ne partisinin destekçisi" bunda hiçbir sakınca yok. Saygısını koruyorsa istediği partiyi tutabilir. Ama mısırlıoğlu gibi bir tarihçi müsveddesinin "keşke Yunan galip gelseydi. Ne hilafet yıkılırdı. Ne şeriat yıkılırdı. Ne medreseler lağvedilirdi. Ne hocalar asılırdı. Hiç biri olmazdı" gibi bir düşünceye sahip olan birine ÜSTAD diyebilen birinin bırakın yaptığı işin fikrinin dahi benim için hiçbir anlamı yoktur. (Yaptığı işi takdir etmem için dünyaya büyük yarar getiren bir şey yapmış olmalı. Ne yapmış kuantum fiziğini mi çözmüş? Kansere çare mi bulmuş?) Çünkü hiçbir tarihi kanıt sunamadan tarih yazan birini ÜSTAD olarak kabul edebilen birinin aklından şüphe duyarım. Bırakın bir şey demesini böyle bir düşüncenin altına beğeni (like) dahi atsa o şahsın duruşunun ne olduğunu gayet net anlayabilirsiniz.... (Bu arada onlarca kez İlber Hoca ile tartışması muhabbeti açıldı nedense hiç oralı olmadı mısırlıoğlu)

      Bu sitede BAZI zatı muhteremler için mısırlıoğlu ve övülen kişinin kurduğu kelimelerden daha hafif cümleler kursak bile TS in kapısına dayanacak insanlar var emin olun. Yani olay öyle "bir yerlerde paylaştıkları iki satır" demekle kolaylaşmıyor. Birçok ülkede de böyle ama en azından bizim coğrafyada diyeyim. "bir yerlerde paylaştıkları iki satır" için gözaltına alınan onlarca hatta yüzlerce insan ve bu memlekette...

      Ayrıca "Ayrıca 16-17 yaşında bir genç, özellikle bilgiye bu kadar kolay erişilebilen bir çağda böyle kolay manipüle olabiliyorsa" lafı gücenmeyin ama ne kadar yersiz bir laftır? Sizin alanınızdan sorayım. Söyler misiniz o zaman neden PEGI 18 diye bir şey var? Özellikle bilgiye bu kadar kolay erişilebilen bir çağda hem de?

      Birde Total Warda güzel işler yapmış diyorsunuz (ne yaptığını bilmiyorum "özellikle bilgiye bu kadar kolay erişilebilen bir çağda" google a yazıp aramaya bile tenezzül etmeyeceğim biri ama varsayımsal konuşacağım) bildiğim kadarıyla bu oyun tarihi savaşların oynandığı bir oyundur. Kendisinin yaptığı işler de acaba mod filan gibi şeyler olup osmanlıcığı pompalayan işler olmasın? Ne garip ki "Total War Warhammer 2 (PC) 2017 PEGI Rating: Ages 16 and Over"

      Size eleştirim. Bazı konuları çok ciddiye almak problem olabileceği gibi hafife almakta bir sorundur.

      Tam tersi bir durumda da burada mısırlıoğlu gibi şahıslara destek olunduğunu hatta sempati gösterildiğini dahi görsem açıldığı günden beri takip ettiğim ve şahıslarına saygı duyduğum LP MG HK ve CA yi o dakika hayatımdan silerim ve başkalarının da silmesi için elimden geleni yaparım...

      "Siyasal tarih üzerine de çalışmış bir siyaset bilimci" olarak size soruyorum. Her fikir güzeldir değişik düşünceler gelişimi sağlar ama bir toplumun ikonik değerlerine saldırı düşünce özgürlüğü müdür? Halkı kin ve nefrete sevk etmek değil midir? Dediğim gibi gündemi dinlemedim şahsı nasıl övdüğünüzü bilmiyorum (umarım sadece total war da yaptıkları içindir) sadece yorumlara ve yorumunuza bakarak yazıyorum. Diyeceğim şu ki birini savunmadan önce biraz tanımanızı ve hayatı bu kadar hafife almamanızı rica ediyorum. Yoksa siz de aynı düşünceyi savunuyor olarak görülürsünüz...

      Bakınız:
      https://www.youtube.com/watch?v=QKfJVEGTxjo

      https://www.youtube.com/watch?v=kH3FvjICT7s

      Zatı muhtereme verilebilecek en güzel cevap buradadır:

      https://www.youtube.com/watch?v=6kngJJ1CUcY

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @beacool Keşke bu uzun yorumu atmadan önce gündemde ne konuşulmuş bir dinleseydiniz. Zira 5 dakikalık Total War muhabbetinde geçen tamamen Total War ile alakalı 2 cümleyi dinlemek çok daha az vaktinizi alırdı.

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever "dediğim gibi gündemi dinlemedim şahsı nasıl övdüğünüzü bilmiyorum (umarım sadece total war da yaptıkları içindir) sadece yorumlara ve yorumunuza bakarak yazıyorum."

      Benim yorumum zaten gündemde dedikleriniz için değil burada yazdıklarınız içindi. Keşke uzun yorumumu daha dikkatli okusaydınız 🙂

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @beacool Burada yazdıklarıma bir anlam verebilmeniz için öncelikle gündemi dinleseniz iyi olurdu. Zira en başından beri anlatmaya çalıştığım şey, bağlamından kopmuş oluyor bu şekilde.

      Aynı şekilde sorduğunuz sorulara da yanıt verme gereği duymuyorum. Çünkü onlar da aynı şekilde bağlamlarından kopartılmış; fikir alışverişinde bulunmak için değil, haddiniz olmadan sorguya çekmek için yöneltilmiş sorular.

      Kaldı ki "kendisinin yaptığı işler de acaba mod filan gibi şeyler olup osmanlıcığı pompalayan işler olmasın?" diyerek zaten tartışmak istediğiniz seviyeyi de belli etmişsiniz. Üstelik ben yukarıda Three Kingdoms hakkında içerik üreten tek yerli şahsın Talha olduğundan bahsetmişken. Kusura bakmazsanız gecenin bu saatinde sosyal medya zehirlenmesi yaşamak istemiyorum.

      Daha önce de dediğim gibi; internetin güzelliğinin bu olduğunun farkındayım. Sahte isimler ve rumuzlar arkasına saklanarak, hiçbir sonucu olmadan, insanlar hakkında atıp tutabilme özgürlüğü. Bu iç gıcıklayıcı, hafif ıslak özgürlüğü insanların ellerinden alacak falan değilim. Ancak klavyenin tuşlarına abanırken, insanların karşılarında başka bir insan olduğunu unutmaması gerekiyor. Yoksa o nefret ettikleri kesimden bir farkları kalmıyor. Daha sevimsiz ve samimiyetsiz bir versiyonuna dönüşüyorlar üstelik.

      Sevgiler.

    • Orcun @orcun

      @nuguryurtsever Valla Uğur ben seni az çok biliyorum görüyorum anlattıklarını dinliyorum, eyvallah. Ama ben o arkadaşın adını zikretmekten dahi çekiniyorum. Ben bu durumu arkadaş linki eklemiş gördüğümde gözlerime inanamadım. Bu varlığın videolarına baktınız mı ? üstad denilen varlığın, bir bakın izleyin. Ben yemin ediyorum insanlığımdan utandım. Bir insan bu yalanı iftirayı nasıl anlatabilir ? yani yazmak istemiyordum bak gecenin olmuş 2 küsürü Allahtan yazıktır günahtır. Ben o dakikadan sonra kendisini olabilecek her yerden engelledim, youtube, instagram, google aramaları, ts yani yapabildiğim her yer, elimde olsa buradan da adı geçtiği herşeyi görmemek adına engellemek isterdim. Ha kendisinin umurunda değildir olmasın da zaten. Çünkü ne zaman bu arkadaşın adını duysam aklıma bu varlık geliyor, ismini bile zikretmek istemiyorum düşünün yani nasıl iğreniyorum. O söylenen yalanlar atılan iftiralar aklıma geliyor, ben o kadar şeyi hazmedebilecek yada yutabilecek kadar mideye sahip birisi değilim. Evet önyargılıyım belki de hakkına giriyorumdur ? gireyim hakkını da helal etmesin öbür dünyada hesaplaşabiliriz, ben böyle bir varlığı duymak görmek bilmek dahi istemiyorum. Hani yanlış anlaşılmasın istersen 10 yıl tanı 50 yıl tanı 100 yıl tanı ne değişecek ? aynı yerden çıkan kardeşler bile birbirlerini öldürüyorken şu dünyada ben asla senin gibi açık olamam ve hazmedemem bazı şeyleri kusurabakma.

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever gündemde ne dediğinizi az çok tahmin ettiğim için zaten yazdım. Total war hakkında iyi işler yaptı filan gibi cümleler sarf etmişsinizdir bende. Konu gümdemde kalsa sorun değil zaten.

      Ama siz burada video altındaki "yorum" kısmına bir görüş bildirerek fikir teatisi başlatıyorsunuz ve yaptığınız yoruma yorum gelince de "yanıt verme gereği duymuyorum" mu diyorsunuz? Üzgünüm ama "yorum" kısmına "yorum" yazıp sonra da "haddiniz olmadan sorguya çekmek için yöneltilmiş sorular." cevabı bence hadsizce asıl.

      Yorumlarımda ana hedefimin siz olmadığınızı umarım görmüşsünüzdür. Size yönelttiğim sorular ise yapıcı eleştiri olması üzerine kurduğum cümlelerdi. Amacım sizi kırmak yada egonuzu zedelemek değil. Kişisel bir kötülememde olamaz (geçen hafta size yapılan kötü yorumların altına uzun uzun yorum yazıp farklı olduğunu düşündüğüm bakış açısıyla işinizi takdir eden de bendim zira).

      Ama bu hareketiniz hiç profesyonelce değil. Umarım bu yazdıklarımı bir laf dalaşı gibi görmezsiniz.

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @beacool Bence siz 2 dakikanızı ayırıp ne konuşmuşuz bir bakın yine de. Ayrıca yazdığım ilk yorumda söylediğiniz şeylere, hatta sonradan diğer arkadaşların da bana yönelik sordukları sorulara gerekli cevapları verdiğimi düşünüyorum.

      "Talha mevzusuna gelirsek. Talha ile dünya görüşümüz, inançlarımız birçok noktada tamamen zıt."

      Sorulan soruların hepsinin cevabı burada gizli aslında. Ancak tek tek bu sorulara cevap vermenin bir anlamı yok, zira soruların hepsi bağlamlarından koparılmış. Başkalarına verilmiş cevaplarda araya girip sorguya çekilmek hoş değil. Özellikle de aradığınız cevaplar ilk yazdığım mesajda yer alıyorsa. Ben Talha'nın İlber Ortaylı, Celal Şengör, Murat Bardakçı falan da okuyup sevdiğini, bu isimlerin düşüncelerine değer verdiğini söylememe rağmen, yıllar önce sosyal medyanın bir yerlerindeki bir tartışmadan alınmış mesajlarını, hala buralarda paylaşmanın neye ve kime faydası oluyor mesela anlamış değilim.

      Bence lafı fazla uzatmadan ne yapılmasını istiyoruz oraya geçelim. Kelle mi alalım? Görüşümüze uymayan insanları, tipini beğenmediklerimizi topluluktan aforoz mu edelim? İnsanların hislerini ve düşüncelerini ifade etmek için ikinci, hatta üçüncü şanslarını ellerinden mi alalım? Ne yapmamız gerekiyor tam olarak? Sevmediğimiz, nefret ettiğimiz şeylere mi dönüşelim? Bu mudur yani?

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever @nuguryurtsever kesinlikle! Yazdığınız yazıdan çıkarımlarım elbet var. -Benmi bir bakışta anladım bilmiyorum ama- Gizli filan değil açık açık yazıyor hemde 🙂

      Yanlışsam lütfen düzeltin "Başkalarına verilmiş cevaplar" özelden olmaz mı?. Yorum kısmı genele yapılmış değilmidir?

      Neyse konu sapmasın gerçekten sizi düşünerek yazdığım yorumum yüzünden sizinle bu diyalogları yaşamak istemiyorum. Yoksa az önceki yorumunuza yaptığınız düzenleme~eklemeyle yorumunuzu daha agresif hale getirdikten sonra nick kullandığım için bana cevap hakkı doğuruyorsunuz. Karşınızda internet psikolojisi eğitimi almış ve senelerdir (belkide en az lp kadar) bu sektörde olan biri olduğum halde. Bu durumu daha saçma bir hale getirmek değil amacım.. Kırdıysam özür dilerim...

      Benim yazımda da herşeyin özünü zaten burada özetlediğimi düşünüyorum.

      Diyeceğim şu ki birini savunmadan önce biraz tanımanızı ve hayatı bu kadar hafife almamanızı rica ediyorum. Yoksa siz de aynı düşünceyi savunuyor olarak görülürsünüz…

      Dahada özetle: Kanunda suç işleyeni destekleyeni korumakta suç değil mi?
      Düzenleme: Kötü bir şeyi yapanı -> Kanunda suç işleyeni destekleyeni

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever Sevmediğimiz nefret ettiğimiz şeylere dönüşmemek adına ben agresifçe yazılarınıza cevap yazmayarak direk bence olması gerekeni yazıp bu konuyu dağıtmayacağım...

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever bence olması gereken şudur. Bu şahsı sizin korumanız değil kendisinin açık açık özür dilemesi yada bu erdemi gösteremiyorsa yaptıklarıyla değişimini göstermesidir. Adamın şahsi sayfasındaki "ÜSTAD" yazısı duruyor halen. Pişman olan şahıs ilk onu silmezmi? Sitesine erişimi mi yok? Kişi yaptıklarıdır. Olay bu kadar basit. Celal~ilber hocayı takip etmesi onu hatasından çevirmez lakin..

      Yaşadığın ülkenin kurucusuna küfürler edeni destekle. Sitenin devamlılarına direk kendi klavyenden küfret ve hiçbir yaptırımı olmasın mı? Bu kabul edilemez. Edilmemeli...

      Size yapısal eleştirimde şudur. Siz burada bir yayın yapıyorsunuz. Haliyle bir ağırlığınız var. Yazdığınız ve söylediğiniz herşey binlerce kişi tarafından yorumlanıyor. Az ve öz olmak iyi. Haklısınız (belkide) hiçbiriniz bu işin eğitimini almadınız. Cemiyette pişiyorsunuz. Ama aranızda LP gibi bir insan var bakınız kendisi bu konularda çok ketum davranıyor.

      Kimseyi afaroz etmeyin, kelle almayın ama avukatıda olmayın, bırakın şanslarını kendileri yaratsın. Heleki bir şans edinmek için bir girişimde bulunmuyorlarsa bu naifçe bir iyi niyetten öteye geçemez...

      Saygılar...

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @beacool Sorun şu ki, burada korunan veya korunmuş birisi, savunulan bir düşünce falan yok. 🙂 İlk yorumumda bunu çok net ifade edebildiğimi düşünüyorum. Orada Talha'nın neden Total War konusunda bahsinin geçtiğiyle ilgili fikrimi açıkça beyan ettim. Anlaşılmayacak ya da yanlış anlaşılmalara mahal verecek bir durum olduğunu düşünmüyorum. Hala anlaşılamıyorsa da bunu daha farklı nasıl ifade edebilirim inanın bilmiyorum. Yani ilk yazdığım yoruma rağmen hala aynı görüşü savunuyor olarak görüleceksem, problemin bende değil okullarımızda verilen Türkçe eğitiminde olduğunu anlamış oluruz en kötü. Kısacası beni düşündüğünüz için teşekkür ederim, ama buna çok da gerek yoktu.

      Bu arada hazır internet psikolojisi eğitimi almış ve en az LP kadar sektörün içinde yer almışken Türkçe yazım kurallarının yanı sıra kelimelerin kullanımına da biraz dikkat etsek, daha keyifli bir fikir alışverişinde bulunabilirdik gibi geliyor. Mesela "suç" kelimesi ciddi bir kullanım. Keza "savunmak" kelimesi de sık sık yanlış kullanılıyor. Ben niyetinizin kötü olmadığını biliyorum, ama biraz dikkatli olsak fena olmaz.

      Gecenin bu saatinde daha fazla uzatmanın ne tartışmanın kendisine, ne de dünyanın gidişatına bir faydası olacak. Herkesin derdini anlatabildiğini düşünüyorum. Bu yüzden artık konuya eklenecek yeni kanıtlar ve belgeler yoksa bence her şeyin tadında kalması en iyisi.

    • Burak @buraktheweekender

      @nuguryurtsever Yorumları takip ederken Nohut hanım ve ben.

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever

      "Ayrıca kendisinin pekala İlber Ortaylı, Murat Bardakçı ya da Celal Şengör gibi isimleri de okuyup yakından takip eden, bu isimleri seven ve düşüncelerine değer veren biri olduğunu biliyorum. Ha bunu neden söyleme ihtiyacı hissettim? Muhtemelen kendisi gelip bunları söylemeyecek; yanlış ve eksik yargılarla anılmaya devam edecek, o yüzden."

      bu kelimeler "savunma" değilse hangi cümle kullanılmalı?

      "suç" cümlesi gayet yerinde zira o kelime ile gerçek hayattan yasalara gönderim yaptım. Ciddiyeti belli ve net olsun diye. Ama haklısınız örneğimi açık açık yazmalıydım. Herkes gönderimleri anlayamayabilir..

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @beacool Evet, gerçekten müthiş bir gönderim yapmışsınız ve süper yerinde bir kullanım olmuş. İyi geceler.

    • Beacool @beacool

      @nuguryurtsever taktiriniz için teşekkürler. Müthiş yayınlarınızın devamını dilerim. İyi geceler...

    • arandur @arandur

      Bir an Talha'yı Tansel algıladım ve 'Hayır, Tansel böyle bir insan olamaz!' diye üzülmüştüm. Neyse, sonradan Talha olduğunu anladım ve rahatladım. Onun ne görüşte olduğu zaten belli, seven sevsin.

  • Okan @okancell

    Uğur, t-shirt güzelmiş. Stargate'i ben de çok severim 🙂

  • Mursili @mursili

    Zenci Arapça, siyahi Farsça kökenli sözcüktür ve aynı manadadır.

  • ozmo @ozmo

    şunu da yazarlarsa şaşmam faşist Uğur küfürü haklı buluyor yahu arkadaş nedir şu sosyal dogruculardan çektiğimiz sorun yokken sorun oluşturuyorlar

  • jiraiya06 @jiraiya06

    Plus hediyesi kabul ediyorum öğrenciyim de işe girince ben de hediye edeceğim. Teşekkürler 🙂
    aksayfrkn@gmail.com

  • Nasreddin Hoca @nasreddin-hoca

    Ben Sony veya Microsft'un yerinde olsam, konsola özel driveclup grafik kalitesinde, bir tır oyunu yaparım. ETS iyi güzelde etraf birbirine çok benziyor falan, sıkıyor bir süre sonra.

  • Emin Gören @emingorn

    Güzel programdı emeğinize sağlık .

  • Erman @ermanyurdakann

    Argo ile küfrü ayırt edemeyenleri boş verin, argonun artışı doğallıktan, rahatlamaktan, bu belli oluyor ve dinlemek gayet keyifli geliyor 🙂

    Ayrıca, kupon ver, böbreği satıp basalım uğur hoca! 😂

  • muratuyg @muratuyg

    rdr2 ye bakim alayım dedim videoyu izledikten sonra 469 tl olmuş. abi siz bu konularda konuşmayın lütfen 🙂 maşallah dediğiniz 2 saat yaşamıyor.

  • Eric Cartman @cartman

    TeknoFutbol Gündemi ne zaman başlar @nuguryurtsever @harrower

  • Executioner @executioner

    Mark Of The Ninja eski versiyona sahiptim, sizin haberi duyunca kütüphaneye baktım, remastered eklenmiş. Elinde eski sürüm olanlar bir kontrol etsinler.

  • mrsocrates @mrsocrates

    Canlı yayın ve oyun gündemi ayrı olsun. Görüntü ve ses kalitesi berbattı canlı yayının. Ayrıca haberler o iki saatin içinde kaybolmuş.

    Canlı yayın sadece soru cevap üzerine olursa daha hoş olur. Mg ve lp gayet güzel yaptılar.

  • ad33p @ad33p

    @nuguryurtsever Küfür konusunda nerede ne yazmışlar bilmiyorum ama belki "bok" kelimesi nedeniyle olmuş olabilir. Geçen hafta bir kaç defa söylenince, kesin buna tepki gelir diye düşünmüştüm. 🙂 Benim açımdan sorun yok bu arada belirteyim, Oyun Gündemi güzel gidiyor.

  • emkdrl @emkdrl

    @nuguryurtsever, Tansel'in başının üzerindeki oyunun ismini söyleyebilir misiniz?

  • emkdrl @emkdrl

    18-20 'li yaşlarımda oynadığım, aradan geçen 16 yıldan sonra bile tadı damağımda kalan oyundur. Uzun zamandır adını hatırlayamıyordum..İyi oldu.