Paylaş Paylaş

AMD'nin yeni GPU mimarisi Polaris

AMD'nin arka arkaya açıkladığımız yeni teknolojilerinde sıra en önemli kısma yani GPU'ya geldi. AMD'nin yeni ekibinin iddiası, Polaris'in ATI zamanından beri göreceğimiz en büyük atılımı yapacağı şeklinde.
Teknolojiye dair son haberleri kaçırmamak için ABONE olun ► https://goo.gl/z4MuvY

Web Sitemiz: http://teknoseyir.com/

TeknoSeyir Ailesi Kanalları:
Oyun Kanalımız: Gamende ► https://goo.gl/MN4ExT
Otomobil Kanalımız: Otoseyir ► https://goo.gl/ZXgxLT

Sosyal Medya Hesaplarımız:
Twitter ► https://twitter.com/teknoseyir
Facebook ► https://www.facebook.com/TeknoSeyir

TeknoSeyir kanalı, Türkiye'nin yeni nesil teknoloji platformu TeknoSeyir'in teknolojiyle ilgili son gelişmeleri verdiği YouTube hesabıdır. Teknolojik ürün incelemelerine, teknolojiyle ilgili son gelişmelere bu hesaptan ulaşabilirsiniz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • likeable @likeable1

    birazda uygun olsa fena olmaz hani 🙂

  • likeable @likeable1

    🙂 güzel oldu gece gece can sıkıntısına iyi gelir

  • Yavuz @61yavuz1967

    yağdırıyo mübarek bu ara ne video geldi yav maşallah

  • aslanmurat @aslanmurat

    Bakalım yeşil takım nasıl cevap verecek 🙂

    • Ertuğrul Yoz @ertugrul8

      kardeş 2. mantle faciası demişsin de amd mantle çıkarınca anca öyle akıllanıp donunu topladı nvdia ve windows yoksa hala şişmiş dx11'i iteklerler di bize...

    • Ömer Faruk @asilkan26

      Dostum mantle faciası demişsin ama mantle olmasa dx12'yi rüyamızda göremezdik. Bide okuduğum kadarıyla sanırsam Vulkan'ın altyapısını mantle oluşturuyor. Yani ismi gitse de mantle'nın bize sayısız yararı oldu.

    • Ahmet Bayram @noksyesvs

      mantle bir devrimdir. arkadaş hürriyet kelebek ekinden teknolojiyi takip ediyor galiba

    • kurtcuk @kurtcuk

      @noksyesvs Mantle bir devrim midir? Lütfen iddianızı açıklar mısınız?

    • kurtcuk @kurtcuk

      @asilkan26 @ertugrul8 Rekabet konusunda haklısınız, ancak Mantle tanıtılırken yapılan şişirmeleri de bir hatırlayalım. Sonuç APU'larda 8-9 fps başka bir şey yok gibi.

    • Ahmet Bayram @noksyesvs

      anlayabileceğini sanmıyorum ama al sana kaynak gibi kaynak hem de rubisco reyiz yazmış. üstelik 1 yıl önce. rubiscoyu bilenler bilir.

      Amaç PC'de GCN mimarisi kullanan kartlarda, düşük seviyeli (low-level) denilen bi API / oluşturmak. API dediğiniz şey DirectX, OpenGL gibi şeyler. Bunlar ne yapar? Yüksek seviyeli geliştirme ortamlarında, yüksek seviyeli kod yazıp (C++ gibi) GPU üstünden bişeyler yapmamızı sağlar. Yazdığımız programda yaptırmak istediğimiz şeyleri için yani GPU'yu kullanmak için iletişim kurmak için bu API denen şeylere ihtiyacımız var.

      Temelde 5 ana grup için sistemin (CPU/işletim sistemi) GPU ile iletişim kurması gerekir. Belli yapılacak işlemler için durum değişimleri (state change), yollanacak geometri detayı ve bununla ilgili işlemler için vs. için vertex ile ilgili işlemler ,geometri/texture/pixeller üstünde işlem yapmak için shader değişimleri, bu shaderların işlemesi gereken verilerde oluşan değişmden dolayı shader sabitlerinin değişmesi (shader constant), işlenilen render edilen parçalar için render target denilen parçalardaki değişimler.

      Bu işlemler yapılırken, "1 kere GPU'ya komut, geometri datası, bide texture'ları yolladım, baştan aşağı uğraşsın çizsin" diye bi durum malesef yok. Değişik aşamalarda GPU'nun geri bildirimde bulunması gerekiyor. "Ben şu işi bitirdim" demesi gerekiyor. Oyunda kafayı sağa sola çevirip durduktan sonra, GPU'nun "tamam render ettim" diyip CPU'nun da "hoop tamam daha fazla o tarafı işleme" demesi gerekiyor. Yani kafayı hareket ettirmeyi bıraktıktan sonra ekranda texturelar flan bi tarafa doğru kaymasın gibisinden mesela (hiç iyi örnek olmadı ama aklıma başka bişey hiç gelmedi kurusa bakmayın).

      Tamamen CPU ile ilgili işlemlerden bağımsız bi render sistemi olamaz mı peki? Olur ama dış dünya ile iletişim kuramaz bu sefer. Oyunda değişen herşey mutlaka CPU sayesinde olur çünkü. GPU'nun klavye/mouse/pad/stick'i kontrol etmesinin bi yolunu bulun, network üstünden iletişimine de çare bulun, bi yandan oyundaki patlama ile ilgili sesi de kontrol etsin bnları da çabucak yapsın vs. vs. bi ton şey var. Bunları GPU'ya yaptırabilmenin yolunu bulun, yani oyunu sadece GPU'da oynatabilmenin yolunu bulun o zman hiç CPU'ya ihtiyacı olmayan bi sistem yapabilirsiniz belki. Tabi bunu yaparken de işletim sisteminin yaptığı işleri de yapması gerekecek. Yani GPU işletim sistemini vs. de çalıştırabilir olmalı, CPU'dan bağımsız hale getirmek istiyorsanız. GPU bu kadar değişik birbiri ile alakasız işi yapamaz. O yüzden şimdiki gibi CPU 'nun çalıştırdığı işletim sistemine ve CPU---GPU diye bi ayrıma ihtiyacımız var.

      Yani bugün mutlaka CPU ve GPU'nun birbiri ile iletişim kurup, şu işi yap ben bu işi tamamladım gibisinden bi tür iletişim kurmasına ihtiyaç var.

      Şimdi sorun orda başlıo hemde büyük bi şekilde. PC'de Dx, güncellemesi düzeltilmesi faln olsa da yıllardan beri üst üste eklenen parçalardan oluşuyor. Bi sürü de donanım olduğu için, belli bi tür donanıma özel ayrıcalık göstermiyor. Bütün CPU-GPU iletişiminde, komut yollanmasında, geri besleme alımında, durum değişikliklerinde, bişeylerin değerlerinin değiştirilmesi gerektiğinde, faln yapılan bi sürü işlem var.

      Şimdi bu işlemler yapılırken saldım çayıra mevlam kayıra diye de olmuyor. Bunların işletim sistemiyle iletişim kurulması gereken, alt seviyede driver ile iletişim kurulması gereken kısımları lazım. İşletim sistemi çekirdeği ile (kernel moduna geçilip) yapılması gereken işlemler flan var.

      Bunların hepsi işlemciye yük getirdiği gibi, GPU'nun bazı işleri daha az yapabilmesine yol açıyor. Bunlar Dx'in PC'de Win altındaki sorunları. Bunları ifade etmek için "ağır yazılım yükü" diye bi tabir kullanıyoruz, yada nasıl bakılacaksa artık.

      Windows Dx, ağır yazılım yükü yüzünden, yapılacak işlemlerin implemente ediliş şekilleri faln açısından hantal yapısı var genelde.

      Low-level API olayı burada devreye giriyor. Bunu konsollarda gördük daha önce. Donanım ile işletim sistemi---CPU---GPU arasında bi sürü katmandan oluşmayan, yapılacak işlemler için donanım ile hızlıca iletişim kurulduğu bi yapı var.

      Mantle'ın ne olduğunu tam olarak bilmiyoruz. Amaç bu tarz bi Low-Level API geliştirmek onu biliyoruz ama. Dx'in ağır yükü olmadan GPU ile iletişimde bazı şeyleri hızlandırabilirsek CPU daha az yorulup GPU'yu daha fazla besleyebilir. CPU---GPU arasındaki her türlü iletişim için ilave yüke girilmeyebilir, yollanacak verilerin hazırlarnması textureların yüklenmesi geometri datasının iletimi, shaderlardaki değişim vs. her tür iş için daha az yük gereken bi yollar kurulabilir.

      Sonuç olarak bilmediğimiz şey Mantle'ın nasıl geliştirildiği + GCN üstünde çalıştırılması için ne yapıldığı. Neler yapıldığını ve nasıl geliştriildiğini bilmediğimz için ucunun ne noktalara kadar varabileceğini bilmiyoruz. O yüzden yabancı forumlarda faln çok uçuk yerlere kadar varsayımlarda bulunanlar var/vardı (3 konsolun da Mantel'ın altyapısına benzer bi altyapıyla ortak olduğuna getirenler faln bile. Ama mantıkları saçma değil. İyice karmaşıklaştıracak ama, AMD'nin AMD_IL diye bi tür ara-ortam dili/alt seviyeli sanal makina kodu gibi bi olayı var. Intermediate Representataion / Language'ın Türkçe karşılığı ne bilmiyorum ara-ortam dili, ara-ortam tanımlaması gibi karşılığı vardır belki. Bilen varsa Java bytecode gibi düşünebilirsiniz donanıma daha yakın hali ama. O varsayımda bulunanlar için hepten saçma değil yani konsollar ile altta Mantle'a benzer altyapı var dedikleri zaman. ama yanlış düşündükleri yerleri de var ).

      Mantle'ın yapacağı, detay ve şeklini bilmesek bile CPU-GPU iletişimini hızlandırmak, GPU üstünde yapılacak işlemler için , transferler için, geri-beslemeler için bi altyapı kurmak, kurallar dizisi hazırlamak. Dx'in ağır yazılım yükünden uzak ,donanım ile daha hızlı gerçekleşen kurallar dizisi faln hazırlamak. Detayı ve neyi nasıl yaptığı hakkında fikir olmadığı için herşey muğlak şimdilik.

      Pratik örnek, ne yapar diye. 6970 üstünde bildiğim değer olsun, bi frame'i render etmeden önce bufferların silinmesi / resetlenmesi gerekir mesela. "Bufferları resetle" diye bi komut yollamak ne kadar zaman alabilir ki dimi ? 6970 üstünde bu 1.5ms civarında bi zaman istiyor bu komutun işletilmesi. Bunu salt 6970'in veya AMD'nin beceriksizliği diye yorumlayacak olan otursun kendisi profiler araçlarıyla çok sevdiği herhangi bi kart üstünde deneyler yapsın önce. GPU üstünde daha hiçbişey yapmadan daha, boş bi ekran gibi düşünün bunu. Ekranı temizlemek için bi komut yolluyorz ve bize maliyeti 1.5ms oluyor. 1.5ms az gibi gelebilir. 60 fps hedefiniz varsa eğer, frame başına 16.6 ms zaman kalıyor. O zman 1.5 / 16.6 = hedef zamanımızın %9'u eder. Yani bi nevi ekranı silmek için, 60 fps hedefi için gereken zamanımızın %9 %10'a yakın bi kısmını harcamış oluyoruz. Sizce bu mantıklı mı?

      Nelerin nasıl implemente edildiğini bilmediğimiz için dediğim gibi neler olabilir ve nerelere kadar uzatılabilir tahmin etmek çok zor. Çünkü varsayımınızı biraz geniş tutarsanız, PC'de hızlı bi işlemci ve 7970 üstü GCN kart ile mesela PS4 / Xbox'ın yapabileceklerinden çok daha yukarılara kadar neler yaparım neler diye uzatabilirsiniz. Eğer varsayımı dar tutarsanız, Dx 'e göre en iyi durumda %20 ortalamadan %10 belki olur bile dersiniz. Neyi nereye kadar esnetebildiğini bilmiyoruz o yüzden sadece beklemek lazım.

      En başta, "Hiçbi cacık olmaz" dememek lazım. diğer taraftan da AMD GCN kartların (7xxx sonrası), bütün ekran kartları içindeki payının çok az olduğunu düşünüp bu kadar az sayıdaki kart sahibi için niye o kadar uğraşsınlar diyip, çok az oyun ile kısıtlı mı kalacak diye bi endişeyi de taşımaktan vazgeçmeyin.

      Biraz performans artışı, biraz görsel iyileştirme şimdilik en emin yol. Yoksa ucunu uzatabileceğiniz çok yer var.

      AMD CPU'ları en çok zorlyan işlerden biri Single-thread ile ilgili işler. Aynı sorun kısmen AMD ekran kartlarında da var, çünkü bunlar Dx 11'deki CPU>>> GPU'ya komut aktarımını driverda single-thread olarak yapıyor. Dx zaten ağır bi yük. AMD CPU single-thread benzeri bi mantık ile hem Dx'in yükü ile uğraşmak zorunda, hemde oyun ile uğraşmak zorunda.

      Mantle üstünden paralel komut yollama gibi şeyler olur ise(en başta olması gereken şeylerden biri, konsollardki gibi), oyunun kendisi yani iç simülasyonu çok iyi multi-thread desteği olmasa bile, GPU'ya paralel komut yollayabilir. Aynı zmanda Mantle Low-level bi API olup CPU'dan yükü azaltacağı için, AMD CPU + AMD GCN GPU'da single-thread / Dx yüküü azalacağı için, daha yüksek bi artış getirebilir. Atıyorum bi fx6300 + 7970, i5 + 7970'e göre daha fazla faydalanabilir. Veya bi 7870 belki 680 seviyesinde performans gösterebilir iyi durumlarda.

      Gerisi buna benzer şeyler ile türetebilirsiniz. NEyi nasıl yaptıkları ve GCN üstünde nelere izin verdikleri en önemli olan 2 soru. Eğer bi sürü şeyi kolaylaştırmışlar ise, esneklik fazla ise, direk donanıma erişme imkanı faln da veriyorlarsa ve resmi GCN Assembler desteği veriyorlarsa tek engel oyun geliştricilerinin bunu da kullanması kalıyor. O noktadan sonra kirli işlere el atanlar çok olur mu, neyi engellerler bilemem. Yada ne kadarlık bi geliştrici kitlesi ne tür oyunlar için Dx yanında Mantle'da kullanır bilmemem. Cryengine'i de yanlarına alabilirler ise, daha çok oyuna ulaşma imkanları olabilir. Ego Engine mesela çok farklı oyunlarda yok ama direk olarak buna uyarlanırsa baya bi getirisinin olabileceği motorlardan (Global Illumination ve ilave ışıklandırmayı compute shader üstünden yaptıkları için). Epic / Unreal Engine 'in %90 bulaşmayacağına inanıyorum mesela(isterseniz önyargı diyin). Kimse Nvidia'nın arka bahçelerinden birini bu işe girmesini istemez bana göre. Gerisi imkanlara ve nasıl geliştrildiğine bağlı hep.

      Nvidia da bu olaya girmek isterse "orda dur" demiyeceğiz diye açıklama yapmışlardı, sonrası ne olur ama bilemem.

      Ms'nin, ilerisi için bunu bi tür deney tahtası / bi tür out-source olayının ilk adımları olarak gördüğünden bahsedenler de var.

      Aklı başında olarak bakanların umduğu kadar şeyler getirebilirse PC'de baya baya gideri olan bi trend'e dönüştürebilir bi sürü şeyi. Olmazsa da çok yazık olur.

      drawcall vs. FPS değişimi için bu videoya bakın :
      DP yazan yer yapılan drawcall sayısı, FPS de belli zaten. Drawcall artışı ile FPS'nin nasıl çakıldığını gösteriyor.

    • kurtcuk @kurtcuk

      @noksyesvs yazının tamamı Mantle'ın Directx'den hafif olduğuna dair, hayatımıza neler kattı bu Mantle? Yani burada Microsoftu savunmuyorum, daha doğrusu Mantle'dan sonra hayatımızda neler değişti? hiçbir şey, devrimsel nitelikte bir şey yok ortalıkta, AMD fanlığı yapıyorsunuz gibi geldi bana.

    • Ahmet Bayram @noksyesvs

      neyse kimin fan olduğu ortada. mantle ın hafif olduğunu sana ispatladığım halde hala beni fanlıkla suçluyorsun ya diyecek lafım kalmadı. bir düşün bakalım kaçtane %100 mantle/dx12/vulcan (ki hepsi mantlenin bir varyasyonu kısaca GCN destekleyen sistemler diyelim) destekleyen oyun var? söyleyeyim hiç yok. 2 senedir bundan bahsediyoruz. sen kalkmışsın ne değişti diyorsun. bf4 bile tam desteklemiyor. aslen eski dx mimarisi üzerine geliştirilip mantleye uyarlanmış bir oyundur buna rağmen ciddi performans farkları var. sen bu kafada devam et birader. ha bu arada ekran kartım nvidia. keşke nvidia fanboyu olduğunu önceden farketseydim. cevap vermeye tenezzül etmezdim. keza yukarıda yazdım yazı dediğim gibi 1 sene önce türkiyenin en ateşli fanboylarının bulunduğu malum sitede paylaşılmış ve bütün eksilenmelere rağmen üstlere çıkabilmeyi başarmış bir yazıdır. google da 5 saniyede buluduğum bu kaynaktan sen bunca zamandır bi habersen kusura bakma. google nasıl kullanlır diye sana öğretecek halim yok. araştırırsan daha güncellerini çok rahat bulabilirsin. burada rubisconun fake hesabı gibi adamın bütün postlarını paylaşacak halim yok. bi zahmet google kullanmasını öğren.

  • Applejack @applejack

    yeşiller yeşiller denmiş.. yeşiller ne yapacak tokadı vurup geçecekler yine..

  • aMeLeDeRViS @ameledervis

    AMD fani otesi biri olarak sunu yazmadan edemedim.
    Hani bebekler bazen kabiz olur, ha s..ti, ha s...k diye basinda bekler ailesi...
    Birseyler yapilir edilir, birseyler icirilir falan filan.
    Yasayan bilir...
    Neyse...
    Beklenir de beklenir...

    Ve bebek buyuk bir gurultu cikarir...

    Herkes kosar, bez acilir...

    BEBEK OSURMUSTUR 😎

    Seda sayanla bitirmek lazim bu yorumu...

    https://youtu.be/Vtapc8BOQ8U?t=28

    Bu arada yine nVidia yillardir AMD'den cok iyiymis de AMD arka tekermis gibi bir hava var, hatta aslinda bu hava dagilmamis gibi 🙂

  • somut insan @pqonerme

    ekrankartım yandi beklesemmi acaba 😀 laptopla idare etsem mi ki acaba içime kurdu attın levent abi 😀

  • Ömer Faruk @asilkan26

    Yeni kasa toplamayı düşünüyordum ama zaten kpss var biraz daha beklemek daha iyi olacak 🙂

  • rocker_tr @rocker_tr

    @gamsizm @leventp Phenom x3 1.nesil bilgisayarım var. SSD ile iyi çalışıyor ama ddr2 anakartların sıfırı bulunmazken elimde tutmam artık risk oluşturuyor. Muhtemelen yazı beklemeden işlemci, ram, anakartı değiştirip ekran kartında beklemeye alacam. Ekran kartı yuvası aklımı kurcalıyor. Gözümden kaçtıysa affola.

    Sorum ; yeni çıkacak ekran kartlarının PCI express yuvası kaç olacak? Bu konuda bir bilgi var mı?

  • Cem Aydınlık @cemaydinlik

    gtx950 gibi az tüketen bir karta, i7 işlemcili bir sistemle 60 watt fark atmak! Gerçek olamayacak kadar iyi görünüyor. Eğer vaat ettiklerini gerçekleştirirlerse en çok mobilde olay yaratacaklar gibi.

    • ulumemo @ulumemo

      Zaten olamamış. Verdikleri bilgiler içinde çalışan örneğin düşük voltajla ve düşük gpu hızıyla test edildiği yazılmış. Tabiki 950 bildiğimiz 950. Herhangi bir yavaşlatma, voltajını düşürme falan yok. Doğal olarak o tarafta güç tüketimi her zamanki gibi. Tahminen bu kadar başarılı bir gpu gelmeyecek. Ama farkı olduğundan daha büyük gösterip iyice gözümüze sokmak için yapılmış bir hamleye benziyor. Zaten SW oyunun seçilmesi, vsync'in açık tutulması, rakip olarak 950'nin seçilmesi gibi ekstra durumlar var. Çok fazla ince ayar var yani. Beklentiyi yükseltmek adına bu tip işlere girişiyor iki firma da.

  • KalemTraş @zmuratk

    Nvida 14 nm de ne yapacak çok merak ediyorum. Sonuç itibariyle amd çalışırsa daha iyi sistemleri daha ucuza toplarız.

  • Murat OZ @cemurad

    Ultrabook'lara konulabilecek kadar az güç tüketen ve ısınma sorunu olmayan kart asıl ilgimi çeken taraf oldu. Açıkçası baba kartlarda ben Nvidia ile devam etmek isterim ama AMD'nin Battlefront 60 fps çalıştıran kartı muazzam.
    Umarım yeni Surface'in içine koyarlar ^^

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    sonunda levent abi'den yorum aldık. Benim de beklentim en kötü ihtimalle yeşil ve kırmızı takımın berabere olması bu olursa fiyatlar daha uyguna iner. yok bir takım öne geçerse gene aynı fiyatları görürüz. Asus R7 260X DCU II OC servislik oldu bakalım, Beni biraz daha götürür eğer ki yeni polaris 4. gen GCN GPGPU işlerinde daha iyi sonuçlar verirse ve DX 12.2 ( tam hali ) ile gelirse ve daha düşük TDP değeri ile bir R* X60x serisi gelirse almayı düşüne bilirim. kolay gelsin TeknoSeyir Ailesi.

  • Mikail toretto @mikail-toretto

    ya usta ben de amdnin geri döneceğini düşünüyordum fakat en son yayınladıkları sürücülere bakınca durum değişti yani kontrol etmiyormusun arkadaş ayıp ya, insanlar deli gibi sorun yaşıyor bu nasıl ticaret ahlakıdır ondan sonra batıyoruz ,batarsınız tabi.

  • Hakan1987 @hakan1987

    Polaris diyince benim aklıma bot geliyor 😀

  • mehmet @m352

    abi makinenizde nvidia mı var bilmiyorum ama crimson öyle kusursuz bir sürücü değil tam tersi grafik konusunda sorunlu bir sürücü şu anda. ilk çıkan 15.11'de de şimdiki 15.12'de de saçma sapan grafik hataları var. özellikle gölgelerde, yerdeki çayır çimenlerde aşırı belirgin pikselleşmeler oluyor. bunun dışında birkaç oyunda artifactler oluşmaya başladı. örneğin oyundaki deniz toprak olarak görünüyor toprakta yüzebiliyorsun falan. velhasıl crimson'ın görüntüsü hoş, performans anlamında minimum fpslerde artış da var ama grafik konusunda sıkıntıları var.

  • Ela @ela

    Bence bellek frekansı gibi değerler önemli değil kullanıcı için. Ben şahsen günlük kullanımda ne kadar performans verdiğine ve sürücü sorunları olup olmadığına bakarım. İşin mühendislik kısmı beni ilgilendirmiyor.

    AMD 950ye fark attık demiş ancak Nvidia Maxwell ile 28nmde çok iyi iş çıkarmıştı. Aynı tecrübeyi 14nmye uyarlasalar bu fark Nvidia lehine olur bu sefer. O yüzden çok umutlanmamalı AMD kanadı.

    • Murat Gamsız @gamsizm

      Tecrübe uyarlamak diye bir şey yok bu firmalar için. O Intel için söylenebilir belki. Çünkü kendi üretiyor. AMD de NVIDIA'da aynı fabrikaların müşterileri. TSMC belli bir işlemde tecrübelendiğinde hepsine yarıyor.

    • ulumemo @ulumemo

      @gamsizm 28nm'de aynı durumdalar mıydı sizce? Enerji verimliliğinde Nvidia Maxwell'le Amd'nin GCN mimarili gpularını katlamıştı. @ela'nın bahsettiği durum bu. Kısaca GCN 14nm FF'de bunu yapıyorsa, ondan çok daha iyi durumda olan Maxwell, 14nm FF'le üretilince ne olacak?

    • Murat Gamsız @gamsizm

      @ulumemo Güç tüketimindeki başarıyı sadece üretim tekniğine bağlarsanız bu hatayı yaparsınız. AMD'nin Fiji'ye kadar yeni GPU'su yok. 4 yaşında GPU var hala 300 serisinde. Maxwell ise yeni ve modern bir GPU. Şu dört yıl içinde işin felsefesi bile değişti. Güç tüketimini azaltmak performans kadar önemli oldu. AMD'nin daha yeni GPU'ları bile hala eski temellere dayanıyor. Polaris ile ilk defa bu yönde de atılım yapılacak. NVIDIA'nın daha başarılı olmasının sebebi üretim tekniğindeki olgunluktan ziyade, GPU'nun genel mimarisinin güç tüketimi düşünülerek tasarlanmış olması.

    • Ela @ela

      @gamsizm, benim demek istediğimi @ulumemo anlamış. Üretim geometrisine ilaveten mimaride çok önemli güç tüketiminde. AMD 28nm'de çuvalladı o konuda. Ha şimdiki yeni mimari daha iyi olur dersen onu test etmeden bilemeyiz ancak Nvidia'da sonuçta kendi mimarisini güncelleyip 14nm'ye geçtiğine durumu kendi lehine çevirebilir rahatlıkla. Umarım iki firamada çok başarılı kartlar çıkartırda rekabette yüzümüz güler.

  • Aslanhan @aslanhan

    Battaniye değilde terlik ve ayakkabı olmasın o 🙂

  • Hado @hado

    Amd bir şekilde bunu da batıracak gibi, ekmeği yine nvidia yerse şaşırmam.

  • Demoksil @demoksil

    İşte benimde umursamadığım nokta o. Bana deli gibi performans versin gitsin şebekeden 1000w çeksin ama o performansı versin yani. güç tüketimi çok taktığım bir şey değil. Alt tarafı 3 saat oyun oynıcam.

  • Hasan Türkyılmaz Altmışdörtoğl @likestrom

    Eğer anlatılanlar ve beklentiler yönünde iyi kartlar çıkarsa bu son kullanıcının yüzünü güldürür. Özellikle düşük seviye kartların 1080p de 60 kare verebileceklerine inanıyorum. 14nm bir üretim teknolojisi düşük ve orta seviye kartlar alanlara yarıyacak. 4k da 120hz olayı iyigibi dursada alınacak ekranların fiyatları ekran kartının en az 2 katından fazla olucaktır. 2k 144 hezler 2500-300 lira fiyat aralığında olduğu düşünülürse hayli yüksek.

    Anlatılanlar umarım doğru çıkar. gtx970 kullanıyorum 4k olarak çizim video ps, fazlada oyun oynamıyorum ama bana öyle bir performans farkı yaratan kart olacak ki yeni nesil kartı alayım.
    Kullanıcı olarak kriterim 970sli ile aldığım poerformansın fazlaca üstünde bir değer verirse yeni nesil kart alabilirim.

    Levent beyin dediği gibi mühendislerle konuşulmuş ve anlatılanların olma olasılığı yüksek. Zamanında cpu kısmında buldozer içinde çıkmadan neler neler anlatıldı ama fiyasko ile neticelendi. Bu duruma benzerliği varmı bu gpu kısmında.(Umarım olmaz)

  • ugur.gny @ugurgny

    Bundan sonra POLARİS forever alone

  • Murtaza Döngeloğullarından @cyraxus

    Şu kartlar küçülüp verimlilikleri artsa da rahatlasak. 290x kullanıyorum Performansından memnunum hybrid su soğutma taktım ona rağmen kart 70 derecede çalışıyor(Referans soğutucuyla 95 e gelip yavaşlatıyordu kendini 🙂 ) kışın gerçi iyi oluyor radyötöründen sıcacık hava geliyor.Ama yazın sıkıntı.

  • Erdinç B. @erdincb

    Açıkcası hayal kırıklığına uğradım. Gpu mimarisinin tamamen yenileneceğini ummuştum ama gcn 4 geldi. 14nm, finfet, hbm gibi üretim ile ilgili teknolojiler amdnin mevcut ürünlerine kıyasla çok büyük sıçrama olacak ama bu teknolojilerin hepsi nvidia da olacak. Dolayısıyla fark aynen korunacak. Mimaride köklü değişiklikler yapmadan atılım yapmak imkansız. Umarım yanılırım da rekabet yeniden doğar.

  • tugrul_512bit @tugrul_512bit

    İçine fpga koysalardı keşke. Çekirdek sayısı ile cache arasında dengeyi kendimiz kurabilirdik. Böylece her oyunda tam verim elde edebilirdik.