Sevgili Teknoseyir! Gerçekten inanılmaz tembelsiniz. Sizin 2 tane içerik ürettiğiniz zaman içinde diğer kanallar 5 tane üretiyor. Ve bunlar kalitesiz değil gayet dolu içerikler. Ben kalitesiz kanal izlemem zaten. Ben bu sitenin manyağı olarak başınıza bela olacağım. Siz 3 yıl önce olduğu gibi doğru düzgün videolar yapmaya başlayana kadar buradayım. Murat ve Levent özellikle size söylüyorum. Oturun bir eski videolar gecesi yapın beraber. Şu anki acınası halinizi çok rahat görebilirsiniz o zaman.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • arsenik @sha-2

    Buralar değerlenir önden yerimi kapayım. 😀

  • Baby Blue @digitalanimal

    zaten defalarca dile getirildi bu durum. sen buna çare olamazsın. üzgünüm...

  • Ali @norego

    Nerede o eski videolar... 🙂

  • Barış Şener @barisener

    1080p kesintisiz izle. Takılmadan izle. Tek parça izle ....🙂

  • Mert Alkan @mertalkan

    Kalitesinde düşüş varsa iki seçenek var; takipten çıkmak ya da yapıcı eleştirilerle düzelmesini sağlamak. Bunların dışındaki eylemleri boş iş olarak tanımlayabiliriz. Bize borçlu değiller, biz de her programı izleyeceğiz diye söz vermedik sonuçta.

    • Fatih Göksel @goksel-fatih

      Sana üç madde ile ne kadar boş konuştuğunu açıklamak isterim.
      1- Bize yüzde bir milyon borçulular çünkü biz olmazsak onlar da yoklar. Bu bir.
      2- Zaten neden bu işin doğru olmadığını ve nasıl doğru yapabilecelerini açıkladım.
      3- Lütfen böyle sığ düşünmeye devam edeceksen bu siteyi terk et.

    • Mert Alkan @mertalkan

      @goksel-fatih ben de onu diyorum. Biz olmazsak onlar da olmaz o yüzden bunu onlar zaten düşünüyordur. Duygusallığa gerek yok. Ha ben beğeniyorum ki buradayım. Bence buradan daha iyi bir site yok.
      Nasıl doğru yapılacağına dair bir şey görmedim. Sadece diğer kanallar daha çok video atıyor demişsiniz. Nitelikle nicelik aynı şey değil. Nasıl kaliteli olunur onunla ilgili bir şey yazmıyor.
      Böyle sığ düşünmeye devam edeceğim. Site sizinse banlayanilirsiniz 🙂

  • Hardes @hardes

    Sizin orantılamanıza göre haftada 15 'kaliteli' video üreten hangi kanallar var ?

  • steelfiist @steelfiist

    haftasını filan bilmem ama zamanında pclabsın düştüğü kısır döngüye düşüyorlar. bu yüzden plus üyelik almadım. 2001 yılından beri koyu takipçileriyim. ozamanlarda pclabsın değişim sürecinde en çok sesi çıkanlardandım. şimdi eskisi kadar ses çıkarmıyorum ama bir yorum bırakmak isterim. bu siteyi ilk açıldığından itibaren izledim. hatta hastalık derecesinde takip ettim. iş ortamlarımda yalnızlığıma iyi geldiği sohbetlerinin samimiyetlerine bağlanarak dinledip izledim hep. ancak şöyle bir durum var. "teknoseyirin geleceği" isimli videodan sonra o kadar hızlı bir düşüş yaşandı ki kalitede. levent pekcanın pskolojisinin bozulduğu ve uzun süre ortada gözükmediği (site için konuşuyorum) dönemde isyan çıkmıştı ondan sonra ne olduysa oldu ve levent abi eski bilge ruhundan çok aksi ruhundan konuşturdu. eskiden bilgisizliğe karşı bir öfkesi olurdu şimdi saçma sapan herşeye öfkeli ihtiyar moduna döndü. ki ben levent abinin bilgi birikiminden ve bakış açılarından çok şey öğrendim.

    uzun yazdıkça konumu dağıttım ama gerçekten eski video kalitelerinden eser kalmadı. eskiden video çıkmadan pc başına geçerdim bakmak için yataktan kalkardım şimdi umursamaz oldum. yine kalitesiz tatsız tutsuz 10dklık bir telefon videosu yada tplink videosu diyorum içimden. bu videolardaki ürün yada bilgilere değil videonun eski yeni farkına isyanım.

    • Fatih @fatihy

      Ben uzun zamandır tsvideosu izlemiyorum. Askerden önce (8 ay önce ) zaman zaman izlerdim. Artık hiç izlemiyorum. Sebebi ise sürekli kendini tekrar ediyor. Editörlerin pek yapabilecegi de birşey yok. Sürekli Yen'i telefon sürekli Yen'i bilgisayar. Editörler eskisi gibi orjinal içerik yapmıyor bence.

    • steelfiist @steelfiist

      @fatihy benim şikayetim aslında videoların tekrarı değil. eskiden levent pekcan telefonu anlatırken o firmayla telefonla teknolojiyle ilgili bir bilgi bir nüans anlatırdı. şimdi telefon iyiymiş pahalıymış alın almayın hadi yallah. ağzından cümleler zorla çıkıyor gibi. murat gamsızın zaten yapısı gereği o yapıcı yapısı var ama yetmiyor. iktidar gibi halka kulak verilmezse yakında çöküş dönemi gelir.

    • steelfiist @steelfiist

      @lewntek canlı yayın kimsenin aradığı bişey değil. yaş ortalaması düştükçe canlı yayın isteiği artıyor. işi gücü olan adamlarız canlı yayında mı sorucaz o telefonların incik cıncıklarını ? bir videoluk vaktimiz oluyo onu da hadi bitsin gitsin havasında istemiyorum

    • xpow3r @xpow3r

      @six cidden benimde seyredesim gelmiyor bazen videolarını sürekli bi aksi tavırlar vs. hele oyun videolarında hiç çıkmasın lp

    • Murat Gamsız @gamsizm

      @turk İlginç. Ben baktığımda en çok izlenen içeriklerimiz Bitcoin ve Blockchain videoları. Biz yapmadık mı aslında onları acaba?

  • windows xp @windows-xp

    Bence teknoseyir hiçbir zaman aşırı kaliteli içerik yapmadı zaten. Onları bana sevdiren içten, hesapsız, aklına geldikleri gibi ekran karşısında konuşmaları oldu. Ben TS takipçilerindeki sıkılmışlığı TS'nin tekrara düşmesine bağlıyorum. Uzun zamandır takip edenler bilir ki artık hemen hemen kimin ne söyleyeceği, videoların aşağı yukarı hangi tempoda olacağı hep belli. Telefon, anakart, işlemci heyecan yok heyecan 😀 İddia ediyorum incelemeler video değil de podcast olsa yine benzer izlenmeleri (aslında dinleme) yakalarlar. Çünkü ekranda izlenecek bir şey yapmıyorlar, sattıkları tek şey sohbet. Mesela yerli-yabancı birçok iyi kanala bakın adamlar yıllar içerisinde hep gelişmişler. Ekipmanları, dekorları, çekim kaliteleri, her şeye bir yenilik getiriyorlar.

    • steelfiist @steelfiist

      ben eski sohbeti yapacaklarının garantisi alırsam kendilerinin podcastini satın alacağımın garantisini veriyorum. eski gündemleri dinlemekten ciğerim soldu. eşim artık kavga ediyor aynı şeyleri dinleme yeter diye. eskiden en basit bir konuya bile sohbet konusu yaratıyorlardı. içeriklerinin kalitesiz olduğunu düşünmüyorum. hep kalitelilerdi bu yazı zamanıda böyleydi şimdide böyle. ancak eski kalitesi kesinlikle yok. benim gibi fanatik bir okuyucuyu dinleyiciyi plus yapamadılar . bu bir sitemdi!

    • steelfiist @steelfiist

      @steelfiist ne kadar bağımlıyım

    • Fatih Göksel @goksel-fatih

      @steelfiist Eski kalitenin onda biri yok çok haklısın. Sen de gerçek teknoseyiri arayıp bulamayanlar dansın . Yorumun için teşekkürler. Böyle hisseden herkesin yorumlarını bekliyorum.

  • Fırat Duran @firat_duran

    Eleman alcaklar yada konuk alcaklar her hafta. Haftalık gündemi üyelerle çekicekler...misss
    Sokağa da çıkmaları gerek bence.

  • ömer akgül @oglusumben

    Video sayısı gayet yeterli. Şahsen o kadar videoyu tüketecek kadar zamanım yok.

  • Deniz Fidan @deniz-fidan

    . Teknoseyirin kesinlikle kaliteli olduğuna inanıyorum. İçerik sayısı konusunda haklı olduğunuz yanlar var fakat haftalık gündem değerlendirmesi ile teknoloji ve bilim notları uzun videolar olduğundan emeği de yüksektir diye düşünmekteyim belki o sebeple zaman kalmıyor olabilir.
    . Öneri vermek gerekirse eğitici ve bilgilendirici daha fazla videolae koyabilirler. Neyin ne olduğu ile alakalı veya mesela hamdi bey internet sitesi yapımı hakkında videolar çekebilir ya da herkes kendi yetkin olduğu konularda.
    . Geri kalınan noktalardan birisi de bana göre hala 4k veya 60fps yayına geçilmemiş olması. Evet düşünce olarak mantıksız. 1080p neyine yetmiyor diyeceksiniz fakat 2018 yılı için çoğu yayıncı 4k hatta bazıları 4k 60fps e geçmiş durumda.

  • Samed AYDIN @picasso16

    Hergün bir video bence gayet yeterli. Bu kadar sayılık ekiple günde bir. Gündem hariç her inceleme 4k düzeyine çıkabikr

  • Cavid-19 @mask

    firmalardan gelen konuklarla şu firmanın ceo su genel müdürü vs ile yapılan videoların yanından bile geçmiyorum artık bende. ki uzun zamandır bende her videolarını izlemiyorum hamdi abi olursa yine izleniyor zevkli oluyor neşeli adam. eskiden gece telefonun başında beklerdim uykusuz kalıp işe geç gittigimi bilirim. ne incelesinler de izleyelim uzay mekigi mi yok onu beklemiyoruz elbette. belki yine hamdi abinin linux incelemeleri olur, kullanıcı deneyimleri ile ilgili video olabilir bunlar zekliydi bir remix os incelemesinden bir ubuntu vs vs hiç yüklemesemde denemesemde yeni bişey izlemek güzel oluyordu. en basiti arkadaş yazmış bitcoin konusunda birçok video yapıldı ama kimse bişey anlamadı yok niyazi saral yok o yok bu. nese en son tozlu rafları bile izlemedim daha niceleri.

  • Dinçer Kasım @dincerkasim

    Ben bunlara karşıyım arkadaş;

    1. Levent abinin aksiliğinin fosilliğinin önüne geçtiğine katılmıyorum, hala tecrübelerini defalarca anlatmış olsada paylaşıyor.
    2. İçeriğin sayısından ve kalitesinden bahsederken 4K ve 60FPS beklentileri ekrana boş boş bakmama neden oluyor. Adamlar doğa gezgini kuş gözlemcisi olsa 4K isteğini anlarım, adamlar bir extreme spor dalı ile meşgul olsa 60FPS isteğini anlarım ama dedim ya “pöfff” bile diyemiyorsun bu isteklere. Adamlar oturuyor ha ! Sabit ! Kahve rengi koltuk, gülen pok yastık, arkada jaluzi.. Bunu mu 4K istiyorsun? Levent abi arada bir sakalını bıyığını karıştırıyor bunu mu 60 FPS istiyorsun?
    3. Çoğu demiş ki eskiden beklerdim uykusuz kalırdım, ee büyüdünüz artık ve temel düzeyde de bilgi sahibisiniz teknoloji hakkında, ee daha makul davranışlar içinde olmanız da çok beklenebilir bir durum 🙂
    4. Kadronun İngilizcesinin ne kadar iyi olduğunu biliyoruz, ve gündemleri derlemenin “O” kadarda meşakkatli olduğunu düşünmüyorum, hafta boyunca bakarak oldukları yabancı haber kaynaklarındaki ilgisini çeken haberlere tik koyuyorlar sonra mevzu bahis yapıyorlar. Emek var ama “Bir haftadır ofiste yatıyorum, hanım temiz iç çamaşırı ile iki paket sigara getirdi” gibi bir durum yok.
    5. Plus ile birlikte kıpırdanma olacağı kesin ama bu parmak şıklatması hızında olmayacaktır. Sabır edin.

    Plus bile alamayan ben, neler beklerdim;

    1. Canlı yayın sohbet köşesi olacak, ve spontan olacak. Bunun kaçarı yok. ((İLLA 60FPS OLSUN !))
    2. Küfür kıyamet dahi olsa, oyun geceleri yapılmalı, toplanacaksınız aynı birinizin evinde toplandığınız gibi konsol açılacak bi gece Fifa, diğer gece GOW, hem gameplay hem reaksiyon görecek insanlar.
    3. Yeni model araçlar kiralanarak incelenebilir, ikince elde ne alınmalı, şu kadar paraya en iyi seçenek nedir gibi köşeler olabilir, takipçi araçları incelenebilir. Takipçilerin para talep etmeyeceklerine eminim, 2 kare yüzü görünse dünyalar onun olur  Mesela yazın ortasına takipçiler ile bir gocart etkinliği yapabilirsiniz, plüslere özel vs. Herkes kendi parasını verir amaç tanışma toplanma olur.
    4. Hinlik/Cinlik köşesi olabilir, eski akıllı telefondan nasıl IP kamera yapılır, standart kahve makinası nasıl zaman ayarlı olur, şöyle bir sorun yaşıyordum böyle çözdüm sizde yapın vs vs 🙂
    5. Videolu benchmark köşesi olmalı, GTX 1070 ile güncel 8 oyun yan yana vs gibi, zaten çok popi bir içerik türü, Türkçesini yapın yorumlayın. Millet size yığılır. GTA 14 minimum GTX 5080 RS de oynanır mı vs.
    Kalın sağlıcakla 🙂
    *Word katkıları ile hazırlanmıştır.

  • Murat Gamsız @gamsizm

    Daha önce bu konu ile ilgili uzun bir cavap yazmıştım. Eski TS'nin daha iyi olduğu konusunda kimsenin şüphesi yok zaten. Yalnız o hesap 3 senenin de gerisine gider. TS'nin iflas sonucu yeniden kurulduğu dönem ile insanların genel olarak şikayetlerinin başladığı dönem aynı.

    Çünkü yeni TS'nin üç editörü var. Hamdi editör bile değildi aslında. Mecburen oldu yoksa iki kişi kalacaktık.

    Eski TS kurulduğunda 6 editör vardı. 6 içerik üretilirdi ve bu içerik, gündem hariç, 10 dakikaydı. Derinlemesine inceleme dediğiniz videolar için hazırlık süresi bazen bir haftaydı. Şimdi bazıları için bir gün.

    Daha sonra patlama yaşadığımız 2013 yılında aramıza katılan isimlerle çok daha büyüdük. Benchmarkları yapacak ayrı elemanımız bile vardı. Süreler uzadı. Ekran önüne çıkanların adedi arttı, konuklar hariç. Sonra baktık büyümenin maddi karşılığı yok ve bizi batıracak küçülme dönemine girildi ve Plus ilk defa konuşuldu. Uygulamaya geçmedi ve TS'nin bağlı olduğu firma iflas etti.

    Biz yeniden kurduk üç kişi. Hala aynı ekip devam ediyor. Eğer plus hamlesi gelmeseydi bu ay şöyle bir TS izleyecektiniz.

    İçerik sayısı gündem artı iki videoya düşecekti. Videoların gelme günleri sabit olmayacaktı. Hiç video girilmeyen haftalar olacaktı. Çünkü aslında her gün bir video girecek bir kadromuz yok.O yüzden içerik kalitesi düşüyor. Bizim bu kadro ile ayda yapmamız gereken video sayısı haftada ikiden fazla olamaz. O videolar da içerik olarak ancak o zaman tatmin edici olur.

    Plus gazı ile 5 video sözümüzü tutuyoruz. Maddi güç ile yeni isimler katıp, telif karşılığı, içerikleri başkalarının hazırlamasını sağlayacağız. O zaman herkesin kendi konusuna daha fazla zaman ayırma şansı olacak.

    İşe yaramazsa ya da plus sistemi çökerse, o zaman yine az önceki senaryo olacak vs TS bizim hobi sitemiz olacak. İş olarak başka işler peşinde olacağız. Plus bizim son kurşunumuz. Yayıncılığı, sulandırmadan İş olarak yapmaya değer mi bunu görmeye çalışıyoruz. Olmazsa zorlamayacağız. Azalarak bitecek. Plan bu. İçeriğin reklamlaştırılması gibi içimize kesinlikle sinmeyecek yöntemlere yönelmeyeceğiz. Bunu yapsak zaten çoktan köşeydik.

    Bizim TS olarak tek sözümüz içerik iyi ya da kötü ama yüzde yüz izleyiciler için hazırlanıyor olması. Bu değerli bir şey ise artık maddi bir karşılık sunma seçeneği de var. O kadar önemli değilse zaten geri kalan her şey fasa fiso. Göz boyama.

    • drfree @drfree

      @dincerkasim dincer beyin dedikleride mantıklı bence bi bakın.

      bu arada sadece incelemeye yönelmeyin biraz farklılaşın münkünse bilim ve teknoloji gündemi çok güzel bu tarz içerikleri artırsanız ben daha çok sevinirim. Bu arada bazende hep beraber gündem veya video çekin murat,levent , hamdi ve can abi beraber video çekseniz bence güzel olur.

  • Murat Gamsız @gamsizm

    Bu arada TeknoSeyir'in tarihini kurulum tarihi benzer diğer sitelerle beraber incelerseniz, telefonların piyasayı nasıl ele geçirdiğini adım adım görebilirsiniz.

    TeknoSeyir'i iğrenç felaket ve başarısız bir yayın olarak kabul edelim ve piyasaya bakalım diğer şeyler aynı kalmış mı.

    Bütün bilişim sektörü telefona dönüştü koca koca bilgisayar fuarları bitti telefon fuarları geldi.
    TR her yıl düzenli olarak fakirleşti ve ve bu süreç son iki yılda artarak devam ediyor üstüne vergi yükleri geldi. İnsanların satın alma güçleri çok ciddi oranda düştü.

    Alamayacakları şeyleri aratmamaya ve bizden kopmaya başladılar. Bu esnada Çinden çöp getiren kanallar doğal olarak yükseldi. Biz kabul etmedik. Gearbest'ten aldığımız ürünler bile çoğunlukla düzgün ürünlerdi. Zaten kendimize aldıklarımızı çıkardık çoğunlukla. Anlaşma imzalamadık.

    Her gün bu tip sitelerden, Amazon.com'da tezgah açan Çinli adamlardan mail geliyor. Para verelim ürün verelim inceleyin diye. Aynı tekliflerin Alman sitelerine geldiğini pek sanmıyorum. Onlar bile fakirliğin kokusunu almış durumdalar ve çöplerini satmaya çalışıyorlar.

    TR'de en çok satan ekran kartı 1050Ti
    TR'de ortalama telefon satın alma rakamı 1500 TL

    Globalde NVIDIA bile ürün çıkarmaz oldu. Hala 1080 diyoruz. Son iki yıldır toplanan sistemlerin kemik bileşenleri aynı. Heyecan verici bir ürün yok.

    İnovasyon denen şey süper pahalı cihazlara LED takmakla eş değer hale geldi. Biz buna ilerleme gözü ile bakmıyoruz. Hala adam gibi kara kutu kasa bulunca sarılıp öpen adamlarız.

    TS'nin 18 yaş altı kullanıcısı %5. Halbuki tüm piyasa o yüzde 5'e bir şey satmak için çalışıyor. TS'yi çocuk kanalına dönüştürmedik bu kesinlikle önemli bir hata ticari anlamda.

    Ek olarak bu işe yeni girmiş bir çocuğun heyacanı bizimle aynı değil. Belki çocuk hala kendisine 'hediye' edilen bir anakart ile heyecanlanıp bunu izleyiciye yansıtabiliyor. Biz o anakartın yonga setinin kendi içinde dandik USB 3.1 ile ,gen 2 değil, geldiğini görünce bu ne biçim iş deyip kızıyoruz.

    Firmaların ettiği laflar bizi etkilemiyor. Çünkü yirmi yıldır aynı pazarlama taktikleri ve ifadelerini görmekten bıktık. Bakacağımız iki üç detay var zaten teşhisi koymaya yetiyor.

    TS yayına başladığında fenomen diye bir şey yoktu.
    TS yayına başladığında Vlogger diye bir şey yoktu.
    TS yayına başladığında canlı yayın diye bir şey yoktu (çok zahmetliydi)
    TS yayına başladığında yayından para kazanmak diye bir şey yoktu
    TS yayına başladığında kotalar video izlemek için hala çok ufaktı.

    Nasıl ki internet dergileri bitirdi aslında gelişmeler bizim klasik yayıncılık formatını da bitirdi. Çünkü yine sizin pek bilmediğiniz şey, gelişen trendler ekonomiyi belirler. Bizi maddi olarak besleyen kaynaklar da bu değişime ayak uydurdu. 1 instagram fenomeni tek bir video/foto gönderisi için 25000 TL alabiliyor. Bu benim gözümle gördüğüm örnek. Bizim abonelik işi mantıklı mı burdan kıyaslayın. Şimdi benim ve LP'nin Plus vs uğraşmayıp kanallarımızdan ürün gazladığımızı hayal edin. Takipçi sayısı da birkaç tıkla 100.000 üzerine çıkabiliyor malum.

    Fenomen pazarlama şirketleri de Çinliler gibi bize geliyor. Bizi fenomen diye kaydetmişler. Ürün pazarlama teklifleri ediyorlar.

    Ben hep şunu tasviye ediyorum TS'yi eleştirirken diğer benzer yayınların eriştikleri rakamlara da bakın. Bizle kıyaslamak için değil, trend olup uçan giden kanallarla kıyaslayın. Yavaşlamanın benzer formattaki her yayında olduğunu göreceksiniz. Ben bunun için özel servisler kullanıyorum. Ama siz de biraz zahmetle görebilirsiniz. VidIQ öneririm.

    Yani aslında değişen koşullar TS tarzı yayınların hem ayakta kalmasını zorlaştırıyor ama bir yandan da kişisel fonlama imkanları sayesinde daha farklı yollarla ayakta kalabilecek imkanları da sunuyor.

    Sizin yayıncı olarak bildiğiniz firmaların aslında başka ne işlerle uğraştığını bilseydiniz epey şaşırırdınız. TS de dahil buna. Sizin tembellik dediğiniz şey aslında bizim TS dışı işlere koşturmak için harcadığımız zaman. Ama bırakmaya karar verdik. Plus abone sayısı bunu belirleyecek.

    • Fatih Göksel @goksel-fatih

      Murat'çım bu kadar uzun uzun açıklamışsın çok detaylı, bütün teknoseyir ailesi adına teşekkür ederim. Söylediğin her şeyi zaten biliyorum. Bana bilmediğim bir şey söylemedin.

      Sizin için içerik üretmek zor çünkü çok geleneksel yöntemlerle yapmaya çalışıyorsunuz bu işi hala. Bu dinozorluk Levent abiden geliyor bunun da farkındayım. Bu eleştirilerimi lütfen yanlış anlamayın hepinizi çok seviyorum. Dinozorluk konusuna çözüm bulmayı ben de istemiyorum çünkü aslında dinozor olmanızı da seviyorum. Ama hem dinozorluğu hem de günümüz akışını bir şekilde buluşturmayı başarırsanız, işte o zaman hepimiz uçarız.

      Bu yazıları LP'de okuyordur eminim. İnsanları azıcık rahat bırak LP.