Hava şartları izin verirse SpaceX bu akşam 23:10'da ISS'ye kargo taşıyan bir fırlatma gerçekleştirecek. Asıl önemli olan kısım tabi ki fırlatmadan sonra Falcon 9 roketinin okyanustaki bir platforma indirmeyi deneyecek olmaları. Başarısız olan bir önceki denemede kendilerine %50 şans veriyorlardı bu sefer %75-80 başarılı oluruz diyorlar. Merakla bekliyorum...

O kadar beklemiştim geçenkini. İptal ettiler sonra. Tekrar deneneceği zaman da ben izlememiştim, fırlatmışlardı.
Canlı olarak yayınlanacak mı? @hkellecioglu
Fırlatma yayınlanır da inişi canlı verirler mi bilmiyorum. Bir öncekinde vermemişlerdi.
Bereket döner!
roketi tekrar indirmenin amacı nedir?
roketler cok pahali oldugu icin tekrar kullanilmak isteniyor.
tekrar kullanılmayacak kadar yıpranmıyor mu zaten?
@enigmasi Yere çakılmazsa ufak bir bakım yaparak tekrar kullanmak mümkün. SpaceX bunun önünü açmaya çalışıyor uzun zamandır.
Bunda da vermezler herhalde..Canlı yayında roketin parçalanışını izlettirmek pek iyi bir reklam olmaz arkadaşlar için 🙂
sorun şu ki iniş için de havanın iyi olması lazım, yoksa inme kısmı suda biter.
Takipli kargoda son nokta.
bence yişne yere çakılacak diyip ön görümü yavaşca yere bırakıyorum 😀
o değilde bu roket gözüme gayet ufakmış gibi geldi? bir tırın uzunluğunda filan.
Göz doktoruna gitmelisin acilen 🙂
Firlatma ertelenmis yine
geri sayıyorlar ama .https://www.youtube.com/watch?v=csVpa25iqH0 Edit: Youtube biraz geçikmeli. http://www.spacex.com/webcast/
Fırlatıldı. Selametle. 🙂 http://www.spacex.com/webcast/
Yine olmadı ne yazık ki. Hedefi tutturdular ama yatay hız çok fazla olduğundan inişten sonra roket dik duramayıp, devrilmiş. Bir sonrakine artık. https://twitter.com/elonmusk/status/588082574183903232
Deneme videolarını izledim gayet başarılıydı gene olmadı 🙁 Artık bi dahaki sefere 😀
Roketin üzerinde hava kanalları olsa bu devrilme olayı engellenebilir.
Uçaktan çekilen iniş videosunu paylaştılar aslında fena inmemiş ama uzun bir sopayı okyanusun üstünde dengede tutacak kadar hassas değil. https://vine.co/v/euEpIVegiIx
@hkellecioglu Bu kadarını yapabilmek bile büyük birşey bence. Dediğiniz gibi resmen bir sopa, dengede duracak şekilde indirmek hiç kolay birşey değil 🙂
Daha yakından ve netleştirilmiş videolar yayınlandı. Yakın çekimden daha iyi anlaşılıyor neredeyse oluyormuş. 🙂
https://vid.me/i6o5
https://youtu.be/BhMSzC1crr0
madem inerken bu kadar yavaşlayabiliyor neden bir ağ ile yakalamayı denemiyorlar acaba merak ettim doğrusu.
Muhtemelen tonlarca yükü taşıyacak ağ yapmak günümüz malzemeleriyle mümkün değildir. Artı rokete zarar verebilirsin yakalamaya çalışırken.
Şuan suda yapılmasının nedeni güvenlik riskleri. Bu patlama karada olsa tehlike arz edebilir ama suda pek bir önemi yok. İleride denge sorununu çözerlerse karaya iniş yapacaklarını düşünüyorum. Hatta zaten testlerin tamamını yada çoğunu karada yapmışlar. Denemeler karada gayet başarılı sonuçlanmış. Ayrıca deniz rüzgarları ve dalgaları en büyük sorun zaten bu durumda. https://www.youtube.com/watch?v=eGimzB5QM1M
aslında insanlı uzay araçlarında paraşüt vb. sistemlerle güvenli iniş yapılıyordu diye hatırlıyorum.
ama üstteki videoyu izleyince yakın gelecekte hiçbirine gerek kalmayacak diye düşünmeye başladım.