O olay komple editör ve inceleyenlerin ana 1 numaralı sıkıntısı. Hep son model incelemeye gider hep en iyisi inceletilir. Hani bin liralık router inceleyen işte bin liralıkla 20 bin liralığın farkı şudur aha da test ettik diyen editör ben görmedim duymadım. Varsa bile süper nadir.
Mesela yukardaki router ile bunun arasındaki fiyat farkına değecek ne kadar bir fark var ? 5 tane bundan alıyorum anca 1 tane yukardaki 9600 liralığı ediyor. Kağıt üstünde eyvallah tabi ki var da, pratikte ne kadar fark var ? bunu peki kim deneyebilir ? işte o soru işareti.
Çünkü birçok editöre incelemeye giden ürünleri firma tarafında parayla inceletme muhabbeti var. Çünkü inceleyen taş mı yiyecek ? youtube gelirleri de ortada yani öyle 1000 izlenmeye 100 dolar vermiyor youtube. Mecbur parayla, al kardeşim benim bedelim budur faturası şudur uyarsa yollayın incelerim diyecek ve demek zorunda. O yüzden bu sistemde editör de inceleyen de firma da aslında kendi açısında hep haklı. Amma velakin ben de tüketiciyim ürün de bana pazarlanıyor ? yaaa işte ana problemi bulduk. 😀
@ssm Şu an routerum ve telefonum Wifi 6 160 Mhz destekliyorlar, ama ben 80 Mhz'de kullanıyorum. İnternetim Gigabit olmasına rağmen 80 Mhz gigabit verebiliyor. Evde Wifi 7 320 Mhz kullanacak ne yapıyor olabilirim ki ? Zaten o kadar yüksek hıza ihtiyaç duyan bir durumum olsa gider 10G ethernet hattı çekerim cillop gibi kullanırım. Wifi 7 şu an boş iş.
@xahve Bireysel WiFi işi gerçekten boş iş ama, işte kablolu bağlantıdan kurtulmak için yapılan ar-ge'de ki ara ürünleri bireysel son kullanıcıya itelemeye çalışıyorlar. Masaüstü bilgisayarımı kablosuz bağlamam bir kere; ancak üstünde düz iş yapmalıyım. WiFi N bile yeterli çünkü, 1080p-2K aralığı tüm videoları oynattırmaya yetiyor.
@lterlemez Tamamı yanlış bu yazdıklarının 🙂 Ama neye göre? Kullanım senaryosuna göre. Ben de PC'leri kabloyla bağlarım mesela. O yüzden tam olarak bu cihazı almam gerekti.
Yorumun altı en hafif tabirle "kedi ulaşamadığı ciğere mundar dermiş" deyiminin karşılığı olmuş. Herkes ulaşamadığı kadar pahalı ürünlerin neden gereksiz olduğunu kanıtlamaya çalışıyor. Ekonomi sağolsun bu moda oldu ülkede ama sözde teknoloji sitesinde şöyle yorumlar görmek hakikaten çok ironik. Bu sitenin "innovators" ve "early adopters" insanlarla dolu olması gerekirdi. Ekonomi pratik olarak buna müsaade etmiyor olabilir ancak akıl olarak o şekilde olması gerekir. Tam tersine herkes sırf ulaşamadığı için yeni ve üst seviye şeylerin gereksiz olduğunu kanıtlamaya çalışıyor, herkes late majority olmuş.
@gamsizm Bu kadar çok özelliği kaç kişi kullanabilecek mesela ki ben de öyle yazdım, yani kablo gerektirecek bir iş yapmayacaksam ancak kablosuza geçerim ki o zaman bile iki kere düşünürüm. Local ağda 2,5/10Gb hız kaç kişiye yarayacak? Kaç kişide doğru düzgün NAS kullanıyor?
@lterlemez Bu da zaten herkesin alması gereken bir ürün değil. Hatta düşünürsen zaten ISP sana router veriyor. Yeni router'lar minimum Wifi 6. Mesh desteği vs de var. Niye para veresin ki standart kullanıcı isen?
Denk ürünler değiller yalnız. Denk olsa ikilisi 11500 değil 18000 olurdu zaten. Meshler "kurayım dokunmadan kendi çalışsın" ürünleri. Be550'den hem özellik hem yazılım olarak eksikler.
Tam bu fiyata olmasa da biraz altına Keenetic almıştım. Bu model kalmamıştı TR'de o zaman. Tekrar gelmiş herhalde. Keenetic'ten de memnunum ama o ara bu stokta olsaydı bunu alırdım 6ghz var çünkü. Güzel alet, daha pahalı fiyattan gireceğini düşünmüştüm bu fiyata iyi gelmiş tekrardan, Ram krizi yüzünden router'ların da pahalanmaya başladıklarını da hesaba katarsak aynı fiyattan girmiş olması iyi.
Ben o paraya seker fabrikasının İnternetini kurarim
9 binlik aleti dedem de önerir...
6 ghz 330 MHz destekli routerlar arasında en hesaplısı bu gibi
O olay komple editör ve inceleyenlerin ana 1 numaralı sıkıntısı. Hep son model incelemeye gider hep en iyisi inceletilir. Hani bin liralık router inceleyen işte bin liralıkla 20 bin liralığın farkı şudur aha da test ettik diyen editör ben görmedim duymadım. Varsa bile süper nadir.
https://www.hepsiburada.com/mercusys-mr27be-wi-fi-7-router-be3600-mbps-hiz-dual-band-fiber-destekli-2-5gbps-wan-lan-gigabit-portlar-mu-mimo-beamforming-easymesh-hizli-4k-8k-streaming-oyun-kolay-kurulum-p-HBCV00007SSLZ8?magaza=Hepsiburada
Mesela yukardaki router ile bunun arasındaki fiyat farkına değecek ne kadar bir fark var ? 5 tane bundan alıyorum anca 1 tane yukardaki 9600 liralığı ediyor. Kağıt üstünde eyvallah tabi ki var da, pratikte ne kadar fark var ? bunu peki kim deneyebilir ? işte o soru işareti.
Çünkü birçok editöre incelemeye giden ürünleri firma tarafında parayla inceletme muhabbeti var. Çünkü inceleyen taş mı yiyecek ? youtube gelirleri de ortada yani öyle 1000 izlenmeye 100 dolar vermiyor youtube. Mecbur parayla, al kardeşim benim bedelim budur faturası şudur uyarsa yollayın incelerim diyecek ve demek zorunda. O yüzden bu sistemde editör de inceleyen de firma da aslında kendi açısında hep haklı. Amma velakin ben de tüketiciyim ürün de bana pazarlanıyor ? yaaa işte ana problemi bulduk. 😀
@ssm Şu an routerum ve telefonum Wifi 6 160 Mhz destekliyorlar, ama ben 80 Mhz'de kullanıyorum. İnternetim Gigabit olmasına rağmen 80 Mhz gigabit verebiliyor. Evde Wifi 7 320 Mhz kullanacak ne yapıyor olabilirim ki ? Zaten o kadar yüksek hıza ihtiyaç duyan bir durumum olsa gider 10G ethernet hattı çekerim cillop gibi kullanırım. Wifi 7 şu an boş iş.
@xahve Wifi ile 100Mbps'ye bile okeyım ben ya burada bile artık alınacaksa Wifi 7 router alınır yazanlar var baba parayı sokakta bulmuyoruz ki ya
İnceleme ürünü değil kendim para verip almıştım. 6700 TL idi. Başka da yoktu. TR'deki tek 6GHz Wifi 7 routerdı. Deden de başka bir şey alamazdı yani.
@orcunfix https://www.youtube.com/watch?v=quM4mUWwDF4&t=2s
@orcunfix Temel fark 6 GHz, antenler ve fiziki port adedi ile onların hızı. Yazılımı da çok daha sade oluyor. Desteklediği mesh sisteme de bakılmalı.
@gamsizm Bunlar önemli Murat hocam, pratikteki faydaları mühim.
@xahve Bireysel WiFi işi gerçekten boş iş ama, işte kablolu bağlantıdan kurtulmak için yapılan ar-ge'de ki ara ürünleri bireysel son kullanıcıya itelemeye çalışıyorlar. Masaüstü bilgisayarımı kablosuz bağlamam bir kere; ancak üstünde düz iş yapmalıyım. WiFi N bile yeterli çünkü, 1080p-2K aralığı tüm videoları oynattırmaya yetiyor.
@lterlemez Tamamı yanlış bu yazdıklarının 🙂 Ama neye göre? Kullanım senaryosuna göre. Ben de PC'leri kabloyla bağlarım mesela. O yüzden tam olarak bu cihazı almam gerekti.
Yorumun altı en hafif tabirle "kedi ulaşamadığı ciğere mundar dermiş" deyiminin karşılığı olmuş. Herkes ulaşamadığı kadar pahalı ürünlerin neden gereksiz olduğunu kanıtlamaya çalışıyor. Ekonomi sağolsun bu moda oldu ülkede ama sözde teknoloji sitesinde şöyle yorumlar görmek hakikaten çok ironik. Bu sitenin "innovators" ve "early adopters" insanlarla dolu olması gerekirdi. Ekonomi pratik olarak buna müsaade etmiyor olabilir ancak akıl olarak o şekilde olması gerekir. Tam tersine herkes sırf ulaşamadığı için yeni ve üst seviye şeylerin gereksiz olduğunu kanıtlamaya çalışıyor, herkes late majority olmuş.
@gamsizm Bu kadar çok özelliği kaç kişi kullanabilecek mesela ki ben de öyle yazdım, yani kablo gerektirecek bir iş yapmayacaksam ancak kablosuza geçerim ki o zaman bile iki kere düşünürüm. Local ağda 2,5/10Gb hız kaç kişiye yarayacak? Kaç kişide doğru düzgün NAS kullanıyor?
@lterlemez Bu da zaten herkesin alması gereken bir ürün değil. Hatta düşünürsen zaten ISP sana router veriyor. Yeni router'lar minimum Wifi 6. Mesh desteği vs de var. Niye para veresin ki standart kullanıcı isen?
Ama çekim olmaz gibi geliyor
https://www.amazon.com.tr/TP-Link-Archer-BE550-Geni%C5%9Fli%C4%9Fi-HomeSheild/dp/B0CKPVMVMT
https://teknoseyir.com/durum/1775588#comment-6367229 iki ay önce de Hb'nin kendisi 9121 liraya satmış ama şimdi yok tabi🙂.
Kasa mı bu? Ekran kartı ne? 😁
https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_mercusys-halo-h47be2-pack-be9300-3x-25gbps-portu-550-mye-kadar-kapsama-wi-fi-7-mesh-sistemi-1237067.html
2'li mesh sistem 11500TL iken alınmaz.
Denk ürünler değiller yalnız. Denk olsa ikilisi 11500 değil 18000 olurdu zaten. Meshler "kurayım dokunmadan kendi çalışsın" ürünleri. Be550'den hem özellik hem yazılım olarak eksikler.
Tam bu fiyata olmasa da biraz altına Keenetic almıştım. Bu model kalmamıştı TR'de o zaman. Tekrar gelmiş herhalde. Keenetic'ten de memnunum ama o ara bu stokta olsaydı bunu alırdım 6ghz var çünkü. Güzel alet, daha pahalı fiyattan gireceğini düşünmüştüm bu fiyata iyi gelmiş tekrardan, Ram krizi yüzünden router'ların da pahalanmaya başladıklarını da hesaba katarsak aynı fiyattan girmiş olması iyi.
Düşündüm ve hemen vazgeçtim.
tp link ben de cezalı almam.
Tplinkin suçu ne 😀
@tigiy 1 yıl geçmemiş arıza yapan cihazı ne onardılar ne değiştidiler