İlk olarak 90'larda aldığım Citizen nokta vuruşlu yazıcıdan bu yana onlarca yazıcı eskittim. Bunların temel özellikleri de (ilk olan Citizen hariç) hepsinin mürekkep püskürtmeli olmalarıydı. Temel sorun, kartuş biter ve yenisi pahalıdır. Doldurursun kartuş kafası bozulur yada uzun süre kullanmayınca mürekkep yazıcı kafasında kurur sonra da uğraş dur. 3 yıl kadar önce artık canıma tak etti renkli lazer yazıcı aldım ama bu sefer HP, Canon ve Xerox üçgeni dışına çıkarak Lexmark aldım çünkü ilk yatırım maliyeti düşük ve özellikleri de çok iyiydi. O gün bugündür hiç pişman etmedi beni. Lexmark gerçekten iyi ve sorunsuz cihazlar yapabiliyormuş.

Her güzelin bir kusuru var; bu yazıcının tonerleri çipli olduğu için orjinal tonera mecburdum. Her toner (siyah dahil 4 renk var) yaklaşık 60 Euro ama 1000 sayfa rahat gidiyor. Aliexpress'de gezinirken Çinlilerin bu toner çiplerini de yaptıklarını görüp hadi deneyeyim dedim. Set, 4 renk toner şişesi ve 4 adet toner çipi ile geliyor. Çipi değiştirmek için sadece 2 vida söküyorsun. Renk tozunu da tonerin ağzındaki tıpayı açıp kolayca dolduruyorsun. 5 dakikada ortalık batmadan tertemiz halloldu. Üstelik 4 kartuş ve çipleri, orjinal 1 kartuş fiyatına geldi. Gayet memnun edici bir çözüm.

BeğenFavori PaylaşYorum yap