2023 Aralık'ta aldığım Iphone 15 Pro Max telefonum 346 pil döngüsünde ve şuan %86 pil sağlığına sahip. Bu değerler normal mi? Şuan pil durumu benim için rahatsız edici seviyede. Gün bitimi şarjım %3 seviyelerinde kalıyor. Iphone 1000 döngü için %80 olması gerekiyor diyor. Bu şartlarda garantiye yollasam durum ne olur?


Merhaba, kasım 2023te aldığım 15 Pro max şuan 461 döngü ve yüzde 88de. Akşamı ben de zor buluyorum maalesef.
Şarj kullanımınız nasıl?
Devir sayısı normal ama pil kullanım şartları önemli çok sıcak veya soğuk teması pili hızlı yıpratır ayrıca şarj olurken kullanma da pil sağlığını azaltır, eğer bu tür kullanımınız yoksa garantiye gönderebilirsiniz.
Ben fix gece yatınca şarja takıyorum. Pil koruması açık. Taktığımda genellikle %20 seviyelerinde oluyordu. Sabah 8'e kadar şarjı %80'de tutuyor. Sonrasında fullüyor.
Senden 1 ay kadar sonra aldığım iPhone 12'mde döngü yazmıyor, batarya kapasitesi hala %100. Öte yandan Macbook'umun batarya kapasitesi 1-2 yıl önce bir anda %83'e düştü ve bir daha hiç oynamadı.
Kafamda deli sorular 🙂
Bende de yazmıyor niye acaba.
@theo 14 mü 15 miydi ondan sonrası destekliyor. Apple yok size diyor.
2023 Subatta aldigim 14 Plus %79, 2022 Kasimda aldigim MBP 349 dongu ile %80 pil sagliginda.
Hocam şu kestirmeden bakın bir de. Daha gerçek bir değer veriyor, muhtemelen daha düşük çıkacak.
https://www.payetteforward.com/shortcut-check-your-iphones-battery-cycle-count/
Biraz şans diye düşünüyorum bu pil sağlığının ilerleyiş konusunu.
Ama benim testlerime göre Apple teknisyenleri garanti süreci içerisinde SERVİS durumuna gelmeyen yani %80 altına düşmeyen pili garanti kapsamında değişmiyorlar.
Tabi birde o telefon için biçtikleri döngü sayısını aşmamışsa diye eklemek gerek.
Pro Max olduğu için çok daha yüksek bir yüzdede olmalıydı pil sağlığınız. 15 pro'da 300-310 civarı döngüde %95 pil sağlığı
@ahmetpt Pro Max lik bir durum olduğunu sanmıyorum. Pil aynı pil telefon büyüse de.
15 Pro serisi zaten işlemcileri yüzünden şarj sıkıntılı modeller. 16 Pro'da şarj sorununu çözmüşler. Zaten farkıdaysanız 15 Pro'daki işlemciyi düz 16'da kullanmadılar.
Öyle miymiş 😀
@agab Öyle.
@behzat Kaynak? 😀
@agab https://www.youtube.com/watch?v=JQipHrnp8OA
@behzat Pro serisinde işlemci kaynaklı bir sorun yok. Her modelde olduğu gibi ilk ay çıkanlarda sorun olur ya da 3-5 her daim iphone bu modeli poh gibi haberleri yapılır. Mutlaka ya şarj ya ısınma sorunu haberleri çıkar her yıl.
Onun haricinde 15 pro serisinde çıkan işlemcilerin kodu “Pro” şeklinde. Eskiden bu yoktu. Bu işlemciyi düz modele koymamaları gayet normal.
%79’a düşmeden garantiye yollasan da bisey fark etmez
servis yazmadan ilgilenmezler. 1000 döngü altında servis yazarsa zaten değişim yapmaları gerekir diye düşünüyorum.
Hızlı şarj kullandın büyük ihtimal. Kasım 23, 314 devir %93 sağlık
En hızlı şarjı kullansa da o kadar düşmez daha doğrusu doğrudan ilgisi olmaz.
2024 Şubat, 280 devir %95
hep hızlı şarj kullandım
Bu devir olayı kaçtan itibaren gözükmeye başladı ?
15 ancak shorcut ile görülebiliyor eski modellerde.