Türkiye’nin toprağı iklimi altın mıdır?
İlkokulda Türkiye’nin iklimi toprağı altın diye öğrettiler. Bursa ile mersinde yaşadım. Yaz aylarında Mersin’de iti bağlasan durmaz kış ise idare eder.
Bursa’da kışın Donarsın 🥶 yazın ise yanarsın. Berbat bir iklimi var. Neyse esas konumuza gelelim.
Manchester’da yaşıyorum bir suredir. Kısın delikanlı bir soğuğu var kemiklere işlemiyor, hasta etmiyor, kalın giyinmesen bile üşütmüyor. Suan yaz ayindayiz hava durumuna bakın tek kelime ile mükemmel. Hava kalitesini burnunuzdan derin nefes alınca anlıyorsunuz sanki dağ havası. Kasabalarda tarım yapılıyor kimse şeker gübresi, sulama vs yapmıyor. Böcek ilacı vs sıkmıyor tamamen organik. Atarlarsa inek gubresi falan atıyorlar baya da verimli oluyor. 4 mevsimde aralıklarla yağış alıyor…
Bazen düşünüyorum da ezelden beri bizi hep kandirdilar mı?



Bizde suan 34 derece hava var hissedilen 37 nefes alınmıyor mk. Batı da Malta var onlarinda Akdeniz’e kiyisi var onlarda hava 30-32 derece hissedilen 30-32 oluyor yakmıyor. Bilmiyordum neden böyle bir taraf cennet iken diğer taraf nasıl cehennem oluyor…
İklimler de değişiyor. Türkiye yavaş yavaş çöl iklimine geçiyor, İngiltere daha ılıman oluyor. Genel olarak mevsimlerin bozulması, global warming vs. de var.
Taşı toprağı altın memleketime laf etme... Klimasız 1 saniye nefes alınmıyor.
Edit: 2 resim ekledim ikisi de konuya gitmiş.
😂😂😂
Geçen twitter'da gördüm. Adana'da klima yetersiz kaldığı için tavan pervanesi taktırmış adam
Siz daha gurbetçi olamamışsınız, Türkiye'yi övüp İngiltere'yi yermeniz lazım, böyle olmaz. Bir de kurulu düzen lafı var tabi 😀
Siz orjinal sunucuda oynuyorsunuz sanırım, biz o şerefe nail olamadık. Bizimkinde çok bug var, questler, itemlar düzgün çalışmıyor...
İç Anadolu'da yaşasaydın bunları söylemezdin
Bknz: Propaganda
ılıman okyanusal iklim güzeldir, bizdeki karadeniz iklimi yani.
Şehirlerde ağaç namına bir şey kalmadı.Aynı zamanda boş meydanlarda yok her yer tıkış tıkış ev ve dükkan doldu. Bu da yazın çok sıcaklığın beton tarafından bayasının geri yansıtılmasına neden oluyor.
Anadolu denen yerde ürün çeşitliliği fazla. Pamuk yetişir arpa yetişir kiraz da yetişir patates de yetişir.
Ama yeterince yetişmez.
Toprağın verimli olduğunu nasıl anlarsınız?
Sanayi devrimi öncesi nüfusa bakarak.
Toprak verimli ise nüfus çok olur.
En çok nüfus Bangladeş Hindistan Çin tarafında. Avrupada ise Fransa bölgesinde ingilterenin kırsalında falan.
Anadolu nüfusu hiç bir zaman Fransa gibi olmadı tarih boyunca. Veya mısır deltası gibi olmadı. Hint Çin bölgesindeki nüfusları karşılaştırmıyorum bile.
Velhasıl.
Evet ağır kandırıldık.
Bunun yalan ve propaganda olduğu geniş kitlelerce bilinen bir şey zaten uzun zamandır. Türkiye toprakları pek verimli değil.
Güneşli günler konusunda son 10 senedir İngiltere'de bu değişim var, yaşlılara sorduğunda zaten değişimin bariz olduğunu söylüyorlar.
Hep negatif olmak istemem ama İngiltere'de kışın havanın 3'te karardığını da söyleyebilirsin. 🙂
Yazı güzel tabi, saat 10:12 hava hala tam kararmış değil.
Ingiltere'de ovecek bircok sey bulunabilir ama hava sicakligi ve ozellikle de gunesli gun sayisi bunlara dahil degil. Gunes lutfedip yuzunu gosterdiginde gercekten super oluyor fakat bunu cok goremiyoruz. Ortalama acik, gunesli gun sayisi sanirim 35 civarindaydi. Yilin geri kalaniysa ya yagmurlu (ortalamasi 150 gun kadar olmali) ya da cok bulutlu.
Kisin kisalan gunduz suresi de uzerine eklenince hava durumundan olumsuz etkilenmemek epey guc.
Bana kalırsa bu çok övülecek bir şey. İngiltere'ye hiç gitmedim ama İskoçya'ya gittiğimde neredeyse her gün hava kapalı, yağmurlu ve kasvetliydi. Gotik, Celtic mimariyle kasvetli, yağmurlu hava birleşince muazzam bir ortam oluşuyor. En sevdiğim havadır yağmurlu hava.
@mannequin son zamanlarda sikligi biraz artsa da Ingiltere'de yagmurlar cok agir yagmuyor. O yuzden biraz islanmaya raziysaniz ya da hava ruzgarsizsa ve semsiyeyle idare edebiliyorsaniz turistik seyahat sirasinda cok dert olmayabilir. Fakat uzun sure icinde olunca can sikmaya basliyor.
Diger yandan yanlis anlasilmak istemem. Bircok gurbetci gibi kurulu duzenim var, yoksa geri donerim demiyorum. Turkiye'ye gittigimde insanlarin halinden tavrindan, havanin kirliliginden, duzensizlikten ne kadar rahatsiz oldugumu dusundukce gunessiz Ingiltere gunleri teferruat kaliyor. Konu oradan acildi diye yazmak istedim.