Toplanın gidiyoruz
https://twitter.com/iyikiogrendim/status/1470018749554176000?s=20
Toplanın gidiyoruz
https://twitter.com/iyikiogrendim/status/1470018749554176000?s=20
Evren’de bugüne kadar keşfedilen en yaşanabilir gezegen Dünya değildir. 2015 yılında Dünya'dan 1.206 ışıkyılı uzaklıkta keşfedilen Kepler-442b ötegezegeninin (solda) yaşanabilirlik endeksine göre Dünya’dan daha yaşanabilir olduğu hesaplanmıştır. pic.twitter.com/KIeTdpPtXY
— İyi ki Öğrendim (@iyikiogrendim) December 12, 2021
Son bir saat içinde 207 ziyaretçi, 74 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Bayılıyorum böyle haberlere. Sanki 1206 km ötedeymiş de hd fotoğraf çekmişler gibi illüstrasyon koymuyorlar mı. Yahu ışık hızıyla 1206 yılda gidebileceğin uzaklıktaki gezegeni spektrometre ile anca bazı elementlerin varlığını gözlemleyebiliyorsun. Neyse niye sinirlendim ya...
İnternet var mi? Yok. O zaman yasanilamaz 😁
Wikipedia'da yüzey ve atmosferi hakkında bilgimiz yok ama mümkün yazıyor. Renderlara bakarak hayal kurmayalım 😀
Cengiz ve Limak bunu beğendi..
Bana göre şöyle mesela 3 - 4 bin kişilik cruse gemisi tarzında bir uzay gemisi yapıp içinde insanların nesiller boyunca yaşayacağı bir yolculukla ancak varılır buralara. Şimdilik o kütlede bir cismi yer çekiminden kurtarmak imkansız gibi gelebilir ama gelecekte mümkün olabilir.
BKZ: THE Expense. Dunya'da yapmayacaksin, uzay boslugunda yapacaksin 😀
Not standard bir cruise gemisi zaten kolayca 3000 kisi tasiyor bu arada 🙂
o yaşanabilirlik endeksi insan için olmayabilir. Genel olarak mikroorganizma, diğer canlılar vs düşünülerek hazırlanıyor kaldı ki bildiğim kadarıyla dünyaya çok yakın ama dünyadan daha iyi değil.
Işık hızında gidebilirsen senin için 1206 yıl geçmiş olmayacak sorun yok 😀
"It is one of the more promising candidates for potential habitability, as its parent star is at least 40% less massive than the Sun – thus it can live up to a span of about 30 billion years or so"
Yani gidilir hersey ok gibi gözükür lakin topraginda bir virus olur birsey yetismez su belki sivi olarak bulunamayabilir ya da yer çekimi bizim icin uygun değildir ben gunes gezegeni ötesine gidebilecemizi düşünmüyorum umarım yanilirim tabi ki
Asgari ücret ne kadarmış orda 😂
@orcun çok dar görüşlüsünüz 🙂 belki ışınlanma bulunur