Nasıl oy kullanırım? (Yeni sistem)*Yeni ittifak meselesi anlatıyorum,siyasi değildir.
*Arkadaşlar bildiğiniz üzere artık ittifaklar var,birçok kişi oy kullanmayı bildiğini düşünsede şu ince detayı çoğu kişi bilmiyor:
*İttifak sisteminde örneğin 3 partili bir ittifak ele alalım a partisine,b partisine,c partisine ve sadece ittifağa oy verebilirsiniz yani eski sistemden farkı artık sadece ittifağa da oy verebilirsiniz bir başka değişle siz partinize oy verdiğinizi zannederken aslında yanlış oy kullanırsanız sadece ittifağa oyunuz sayılabilir. Matematik olarak anlatacak olursak : ittifak oyu =apartisi+bpartisi+cpartisi+sadece ittifağa atılan oylar
Hangi durumlarda oyum sadece ittifağa sayılır?
*Görselde gördüğünüz ittifak Dikdörtgeninin herhangi bir yerine basarsanız oyunuz ittifağa sayılır
*ittifak kutusunda birden fazla partiye oy verirseniz yine oyunuz ittifağa sayılır
Peki ben hem partime hem de ittifaka nasıl oy kullanabilirim?
*Dikdörtgen içerisinde sadece partinizin altında bulunan yuvarlağın içerisine mühür basarsanız oyunuz hem ittifağa hemde partinize sayılır.(Bu 2 oy kullandığınız anlamına gelmez,partinize oy vererek ittifağa katkıda bulunduğunuz anlamına gelir.)

Bir de katlarken dışa doğru katlayın ki mühür diğer tarafa geçmesin.
kaynak: https://oyveotesi.org/oy-pusulasi-testi/
@erenhatirnaz şimdi ne desem siyasete girecek
@erenhatirnaz hocam bu tamam doğru da; geçersiz diyen çıkar, oy silik olana diyen çıkar, çıkar da çıkar. pek ümitli değilim bu durumun suistimal edilmeyeceği konusunda. siz logoları görecek şekilde katlayıp işi sağlama alın daha iyi bence...
https://www.youtube.com/watch?v=i2eDPFubs_M
Kısaca anlattığımı orada daha karışık anlatıyor 🤨
@zeus Ben ittifağa değil de sadece ittifak içerisinde yer alan bir partiye oy atamıyor muyum?
Partinize oy atabilirsiniz sadece ama partinize oy attığınız için ittifağa katkıda bulunmuş olursunuz.Kısaca ittifak oyu =apartisi+bpartisi+cpartisi+sadece ittifağa atılan oylar
Kırmızı çerçeve içine atarsanız sadece dediğiniz gibi oluyor. http://prntscr.com/jyjlhn
https://oyveotesi.org/oy-pusulasi-testi/ Şurdaki testi tamamlayın, gerekli tüm detayları öğrenmiş oluyorsunuz.
ittifaklardan birine oy vermek için o ittifağa ait DİKDÖRTGENİN içinde herhangi bir yere, partinize oy vermek için partinizin logosunun altında bulunan YUVARLAĞIN içine mühür basacaksınız. olay bundan ibaret. pusalaları da parti logolarını görecek şekilde katlayıp zarfa öyle koyarsanız, mühür mürekkebinin başka yere bulaşmasını önlemiş olursunuz.
ben bu ittifak olayını anlamadım.
ittifak a verilen oy partilere ne gibi fayda sağlıyor ?
İttifak oyu=a parti+b parti+cparti+ittifak oyu. Örneğin c parti barajı geçemezse de meclise girebiliyor çünkü ittifağın toplam oyunun barajı geçmesi yeterli.İttifak oyuda ittifaktaki partilere aldıkları oy göre dağıtılıyor
İttifak olayından gene kavga dövüş çıkar. Bakanlıkları paylaşamaz bunlar.
Başkan belirliyor, başkan ne derse o, ne kavgası?
Vallahi ya, kafası bu kadar karışık olan varsa gitmesin sandığa. 😀