Nasıl oy kullanırım? (Yeni sistem)*Yeni ittifak meselesi anlatıyorum,siyasi değildir.

*Arkadaşlar bildiğiniz üzere artık ittifaklar var,birçok kişi oy kullanmayı bildiğini düşünsede şu ince detayı çoğu kişi bilmiyor:
*İttifak sisteminde örneğin 3 partili bir ittifak ele alalım a partisine,b partisine,c partisine ve sadece ittifağa oy verebilirsiniz yani eski sistemden farkı artık sadece ittifağa da oy verebilirsiniz bir başka değişle siz partinize oy verdiğinizi zannederken aslında yanlış oy kullanırsanız sadece ittifağa oyunuz sayılabilir. Matematik olarak anlatacak olursak : ittifak oyu =apartisi+bpartisi+cpartisi+sadece ittifağa atılan oylar

Hangi durumlarda oyum sadece ittifağa sayılır?
*Görselde gördüğünüz ittifak Dikdörtgeninin herhangi bir yerine basarsanız oyunuz ittifağa sayılır
*ittifak kutusunda birden fazla partiye oy verirseniz yine oyunuz ittifağa sayılır

Peki ben hem partime hem de ittifaka nasıl oy kullanabilirim?
*Dikdörtgen içerisinde sadece partinizin altında bulunan yuvarlağın içerisine mühür basarsanız oyunuz hem ittifağa hemde partinize sayılır.(Bu 2 oy kullandığınız anlamına gelmez,partinize oy vererek ittifağa katkıda bulunduğunuz anlamına gelir.)

BeğenFavori PaylaşYorum yap