[NOT: Mazotun ateşle yanmadığını yorumlarda söyleyen bininci TS kullanıcısına şayomi bileklik hediye, bu fırsatı kaçırmayın.]
İlk defa bizim millet değil de Ruslar geldi aklıma, Sivas'mış meğer. 😀
Son bir saat içinde 136 ziyaretçi, 110 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Ben kömür/köz koyan gördüm de, direkt aleve (hem de bu seviyede) maruz bırakan görmedim. Görmek de istemem. 🙂
@mrx Bilmiyordum bunu, öyleymiş cidden. 😀
Kamyonlar benzinle çalışmaz mazot ile çalışır. Mazotun içine kibrit bile atsanız kibrit söner tutuşmaz. Parlaması düşüktür.
https://www.youtube.com/watch?v=1gl657cpapE
@mrx E o zaman, "Mazot döker yakarım buraları!" cümlesi de saçma. Vay arkadaş, tüm inanç temmellerim, kültürel birikimlerim sarsıldı. Dünyaya eskisi gibi bakamıyorum şu an itibarıyla. 😀
@alipektas "mazot döker yakarım burayı "diyeni hiç duymadım
benzindir o mazot olsa duramazsın :))
Benzin olsa ateşi 10m den görünce tutuşurdu ama gerekli açıklama yapılmış 🙂
Mazot ateşle tutuşmaz. Mitorun içersinde yüksek basınç sebebi ile tutuşur ısı ile beraber. Garip bir durum yok.
Teşekkürler hocam, ben de birinin gelip gerçekleri söylemesini bekliyordum. 😀
@benvaryaben Ben de duyduğuma şüphe ettim şu an. İç dünyamda mazotun yandığı bir ütopya evren kurgulamış dahi olabilirim. 😀
Normal.
@alipektas
mazotun yanmadığını askerde öğrenmiştim uygulamalı olarak. Bu konu bi ara babamla aramızda geçmişti. ne yazık ki ikna edemedim. Elimin altında mazot olsaydı "mazot döker yakarım burayı" cümlesini ilk kez ben kurmuş olacaktım. nasip olmadı ama iç dünyan yalnız değil bunu bil en azından 😀
mazot ateşle tutuşmaz diyen olmamış, neyse her zaman buralarda olmam ona göre.
Mozot tutusmhdhdnndn :)) şaka maka ama kışın kamyoncular sık sık yapar, eğer aracın plastik ve yanıcı bir yerini yakmazlarsa sıkıntı olmuyor.
Mazot ateşle yanmaz. Bilekliği alabilir miyim? 1. olmadım ama isteyen ilk kişiyim galiba
Vingardiyum leviyosa. 🙃
Mazot ateşle yanmaz. Bunu bininci yorum kabul edelim. Şayomi bilekliği göndereceğiniz adresi yazabilirim. 😀
Bu arada uçak yakıtı da tutuşmaz. Uçakların kullandığı Kerosen yakıtı mazota benzer. Ama şöyle bir şey var: Uçak yakıtı veya mazotu kapalı bir kabın içine az miktar koyup, kabı güzelce çalkalar ve ateşe maruz bırakır veya içinde bir elektrik kıvılcımı çıkarırsanız patlar. Hatta bu sebeple düşmüş bir 747 olmuş. Uçak seyir irtifasında füze ile vurulmuş veya içinde bomba patlamış gibi havada paramparça olarak düşmüş. Rota uzak olmadığı için gövde altı yakıt tankına fazla yakıt koymamışlar. Tankın dibindeki mazot çalkalanırken mazot-oksijen aerosolü (karışımı) oluşmuş. Aynı zamanda uçakta yakıt seviyesini ölçen sensör kablosunun yanından elektrik kabloları geçiyormuş. Burada bir hasar olmuş sanırım ve elektrik kablosundan sensör kablosuna elektrik geçmiş. Oradan da yakıt deposuna gidip oradaki aerosolü patlatmış. Bu sebeple günümüzde uçakların yakıt depolarında boşalan yere azot gazı basılıyor.
Uçak ile ilgili kısım ilginçmiş cidden. Teşekkürler bilgi için. 🙂
alev ile temas etse de yanmaz.
Mazotun ateşle yakılmadığı bilgisi kimsede yok sanırım yazan olmamış. Öğrenin bunları.
Mazot ateş ile yanmaz.
ama ates mazotla yanar