Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2018/16
16 - 21 Nisan 2018 No:16
- ABD devleti, ZTE’ye yazılım ve donanım satışını 7 yıl yasakladı.
- Facebook, AB’nin veri koruma kanunlarına sadece AB’ye özel olarak uyacak.
- Yeni AMD Ryzen işlemciler çıktı. Türkiye’de de satışta.
- Ekran kartı üreticileri, AMD ürünlerinde yeni isimlendirmeye gidiyor. Asus Arez.
- Rusya, Telegram’ı engelleme kararından sonra, alternatif tüm yolları tıkamaya çalışıyor.
- Google’ın Open Heritage projesi ile tarihi mekanlar 3D olarak dijital ortama aktarıldı.
- Google, tek bir kişinin sesini kalabalıkta izole edebilen sistemi tanıttı.
- Google, sahte ‘adblocker’ uzantılarını temizledi.
- Yerli WhatsApp ‘iletee’ geliyor.
- Popüler Android telefonların güvenlik yamalarının eksik olduğu halde güncel gözüktüğü ortaya çıktı.
- Tim Cook, iOS ve macOS’un birleşimi konusuna olumsuz yaklaşıyor.
- Intel, virüs tarama işini GPU’ya yaptıracak.
- Intel, akıllı gözlük projesi Vaunt’u iptal etti.
- Microsoft kendine ait ilk Linux işletim sistemini duyurdu.
- Microsoft, Chrome için güvenlik uzantısı çıkardı.
- Ertelenen Windows 10 güncellemesinin ne zaman geleceği hala belli değil.
Oyun Dünyası
- Call of Duty Black Ops 4, sadece battle royale oyunu olabilir.
- God of War çıktı.
- Shenmue serisinin ilk iki oyunu güncel platformlara geliyor.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Geldi.
Başka sürpriz var mı bu gece F5 butonu çöktü 😀
Plus aboneleri HD ve uzeri yayinlari izleyebilsin, normal aboneler ve uye olmayanlar 360p'ye kadar izleyebilsin. Gerci Youtube'da o zaman 360P den fazlasini yuklememek gerekecek. Ya da ornegin bir hafta sonra yuksek kalite yuklenebilir Youtube'a da. 4K video isteruk diyen adam da ekipman masrafini gozardi edemeyecek. 😀
@mehdi-tensi Vur deyince öldürdün. 720p youtube olsun. Üstü plus.
@hamitozlu 720p uzerinde fark yok denecek kadar az. Aslinda 4K diyenler de sadece hattim hizli, neden kullanmiyayim diye kendini tatmin edenler. Pratikte HGD izlerken 720p ile 4K arasini fark edebilecek insan oldugunu da pek sanmiyorum. Oyle metin vb de gecmiyor ki ekrandan okurken fark etsin.
@gamsizm
00:38 Yeni AMD Ryzen işlemciler çıktı. Türkiye’de de satışta.
01:48 ABD devleti, ZTE’ye yazılım ve donanım satışını 7 yıl yasakladı.
03:46 Facebook, AB’nin veri koruma kanunlarına sadece AB’ye özel olarak uyacak.
05:43 Ekran kartı üreticileri, AMD ürünlerinde yeni isimlendirmeye gidiyor. Asus Arez.
07:43 Rusya, Telegram’ı engelleme kararından sonra, alternatif tüm yolları tıkamaya çalışıyor.
08:29 Google’ın Open Heritage projesi ile tarihi mekanlar 3D olarak dijital ortama aktarıldı.
09:16 Google, tek bir kişinin sesini kalabalıkta izole edebilen sistemi tanıttı.
10:41 Google, sahte ‘adblocker’ uzantılarını temizledi.
11:26 Yerli WhatsApp ‘iletee’ geliyor.
13:10 Popüler Android telefonların güvenlik yamalarının eksik olduğu halde güncel gözüktüğü ortaya çıktı.
14:34 Tim Cook, iOS ve macOS’un birleşimi konusuna olumsuz yaklaşıyor.
15:49 Intel, virüs tarama işini GPU’ya yaptıracak.
17:08 Intel, akıllı gözlük projesi Vaunt’u iptal etti.
18:27 Microsoft kendine ait ilk Linux işletim sistemini duyurdu.
19:12 Microsoft, Chrome için güvenlik uzantısı çıkardı.
21:31 Ertelenen Windows 10 güncellemesinin ne zaman geleceği hala belli değil.
Oyun Dünyası
22:21 Call of Duty Black Ops 4, sadece battle royale oyunu olabilir.
25:38 God of War çıktı.
30:34 Shenmue serisinin ilk iki oyunu güncel platformlara geliyor.
Plus videosu büyük ihtimalle bu akşam girecek. Plus yarın aktif olacak.
Plus'un alt yapısı hazırlanmış. Ayrıntılı videosu çekilmiş. Normal takip edenler için değişiklik yok.
Pluslar Canlı yayınlarda soru sorabilecekler vs.
Ayrıca bkz: https://teknoseyir.com/durum/859715#comment-3199335
https://teknoseyir.com/haftalik-gundem-degerlendirmesi-2018-16#comment-3199377
Buradaki ilk ona da verilse keşke
4 farklı gönderiye yazdın sakin 😀
@protego ben çok istiyordum ya 😒 kim bekleyecek denemenin bitmesini.
@eaydogan Sorun çıkmazsa açılacakmış hemen 😀 Hem ne bu acele plus'a abone olduğun an yepyeni içerikle dolmayacak ki zamanla gelir acele etmeye gerek yok 😀
@protego hakkını bana verebilirsin 🤓
@protego olsun yine de istiyor insan. Hem anahtarlık biter falan 😋😂
@frt Karaborsadan satayım 😛 😛 😛
@protego 😞
Beklentiyi çok yükseltin sayın Gamsız gündemle kurtulamazsın :))
Gündem değil zaten Gündemcik.
@frt vaay hakkı mı vardı, bir de rahat rahat konuşuyor...
Hepsi bu kadar değil bence daha öncede gündem vardı hiç bu geceyi bekleyin dediğini görmedim. iyice köpürtüyor tribünleri 🙂
:DD
Kısa gündem ya
Hakkaten niye bu kadar kısa yahu eskiden 2 saate yaklaşırdı neden kısalta kısalta gidiyorsunuz? 🙁
(Plus abonelerine özel 2 saatlik gündem isterik)
Başka bir video vardır belki.
@gamsizm Plus videosu coming 😀
hadi hayırlısı bakalım 🙂
31:41
.
Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2018/#BURSA
Her hafta yeni bölümü yayınlanan dizi gibi zevkle izliyorum 😀
Ben de hala firefox kullanıyorum :d
hayırlı olsun mümkün olduğu kadar destekleyeceğim durumdur. fiyatlar nedir, nereye ödenecek. yıllık mı pek anlamadım, gücüm yetiyorsa ben de varım sevgili ts.
open heritage fena değil, gelişmesi lazım ama faydalı olduğu kesin. Güzel bir tecrübeye dönebilir.
Bu arada bende klavye tuşları çalışmadı.. Bilmiyorum neden.
Levent ağabey, eski GoW'larda da bir zombiye 7 defa vuruyorduk.orada durmadan kombo sayıldığı için 150-200 gibi, 7 rakamı göze batmıyordu.
Ama mekana atlayabileceğin yerde etraftan dolanmak kötü olmuş tabi. Sonraki oyunda bunu dinler düzeltirler. Mesela ilkinde koştuk dolaştık tamam ama daha önce gittiğimiz yere inmek için ipin kenarına geldiğimizde tuşa basınca aşağı atlasa, ipten inme gibi olay biter aslında.
Ben nedense hala Internet Explorer kullanıyorum. En basit ve sadece kullanım bu gibi geliyor. Bazı siteler (Letgo başta olmak üzere) artık Explorer'da açılmam dese de kopamıyorum...
güzel izleyelim bakalım.
@gamsizm hocam teknoseyir logosunun üstünde durduğu sehpahadaki izleri temizlemek için kolonya döküp yakarsanız ve hemen silerseniz sıfır alınmış gibi oluyor.
İntelin duyrduğu GPU ya virüs taraması yaptırma işi yıllar önce ortaya atılmış bir düşünce. Fakat nedense dört tarafta (GPU-CPU-OS-Anvirüs geliştiricileri) bunu hayata geçirmek için ciddi bir adım atmadı. İntelin elinde pek işine yaramayan mcafeden aldığı antivirüs uygulaması var. Bu yolla atıl duran dahili GPU larının işlem gücü ile satamadıkları antivirüs yazılımını birleştirip pazar payı ve gelir arttırmayı düşündüler sanırım.
Merhaba. Her hafta sonu sizi merakla bekliyorum. Cuma olsada programı izlesem diye çok heyecanlanıyorum. Programı harika yapıyorsunuz. Haftalık gündemlere ve incelemelere hep devam etmenizi dilerim.
ASUS'un şu yaptığı ayıptır yahu. Arez nedir? Ares'in çakması mı? Asus'un içinde Ares adında zaten bir kart alt markası var. Tamam anladık AMD Vega ile iyice dibe düştü ama kendi markanın harf değiştirilmiş versiyonunu çıkarıp daha da küçük hale getirme işte ürününü. AMD kartları ROG içinden çıkarıyosan ya komple Ares altında devam et ya da yeni marka üret. Arez ne ya? Anlamı ne? Savaş Tanrısı'nın uzaktan kuzeni mi? Kim bu Arez? Olimpos dağındaki tanrıların yanında takılan yancı yarı tanrı mı? Ares'i Arez yapmakla Playstation'a benzesin diye Polystation diye çakma çin malı konsol çıkarmak arasında fark yok. Arez miş. Hep ASUS marka almaya çalışırdım. Artık AZUS marka ne alırım ne tavsiye ederim.