x265, H.265 falan daha çok zamanı var. İlk çıktığında yabancı rip grupları bir denediler, baktılar sıkıştırma işi yalan dolan, vazgeçtiler. Anca Çinliler devam ediyor, düşük boyuta oynayanlar. Zaten belli yalan olduğu 😀 Tamam sıkıştırma daha iyi ama, o süreye hiçbir şekilde değmiyor. Bakıyorsun normalde 5 gb olan ripi 1,5 gb yapmışlar. Aynı olduğunu iddia ediyor. Bakıyorsun birinin bitrate'i 10mbit, diğerininki 3 mbit. Ee nasıl aynı oluyor bunlar? 😀 Zaten indirince de anlıyorsun görüntü olması gerektiği gibi değil. Eğer kaltiesi aynı olsun diyorsan, fazladan 100-200 mb kazanmak için ripe harcadığın süre 2,5 katına çıkıyor. Gerek yok. Zaten üst seviye rip grupları hiç yapmıyorlar hâlâ. Daha adam gibi riplenmiş 265'li birşey görmedim. Göreceğimi de sanmıyorum. Video işinde sıkıştırma işi olacak gibi değil... #akış
Son bir saat içinde 112 ziyaretçi, 27 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Eski Yify'nin paylaşımları nasıldı peki?
YIFY en dandik rip gruplarından. Boyuta oynuyorlar herkes iyi diyor ama kalite takıntılılar bilirler hangi rip gruplarının iyi olduğunu. YIFY yapıyor filmi 6 GB, D-Z0N3 yapıyor 23 GB. Bu ikisine fark yok diyen adamlar var. Sözün bittiği yer
Bir ara chuck dizisinin 5. sezonunu indirmiştim h265 çok iyiydi ripi.Ama hiç görmüyorum torrentte öye ripler büyük vakit kaybı demek ki 🙂
Riplemesi çok çok uzun iş. Hani bizim gibi ülkelerde tutar elbet, adam 100 kb ile upload, 300 kb download yapıyor. Ama yabancıların öyle bir sorunu yok. Adam 265 ripleyene kadar 264'ü 5 kere upload ediyor. Zaten o süreye değen fark yok ortada. "Ben 720p izliyorum hep" diyen adam için sorun yok zaten ama benim gibilere gelmez 😀
@protego 100kb yükleme hızı mı 😀 ben Uydunetten çıktıktan sonra(taşınınca mecbur kaldım) 3 haneli yükleme hızı göremedim, yalnız şu 10-15 sene önce vardı 4Mbit indirme 1 Mibt yükleme 130kb ile yükleme yapardım ne günlerdi onlar bea 😀
720p Person of Interest bölümünün 200mb olması mı yalan?
800-900mb olanlari indiriyorum. Su 200mb olanlari bir denemedim kalite nasil 🙂
@ehuseyin Videodan ss aldım.
Ben dosya boyutunun düşük olması yalan demedimki 🙂 Aynı kaliteyi verdiği yalan. Benim lafım ona. 5 GB'lık 264 riple 500 mb'lık 265 ripin aynı kaliteyi verdiğini iddia edenler var benim lafım onlara. SS önemli değil o kadar. Hareket halinde belli oluyor herşey. Benim gibi ufak detaylara dikkan edenler ve koca ekranda izleyenler anlar zaten hemen. 720p benim için çok kötü klasmanında mesela 🙂
H265in zaten vaadi yarı bitrate te aynı kaliteyi vermesi. O yüzden dosya boyutu daha düşük
Vaadi o ama gerçek o değil. Pratikle teorik tutmaz. Sen diyorsunki çok daha az veri aktararak aynı kaliteyi vereceğim. Tamam sıkıştırma yapılır elbet. Ama abartıldığı kadar değil. Tamamen aynı kalite olsun istiyorsan %10 anca oynuyor dosya boyutu. Ama işte laptop ekranında 720p izleyenler bir fark göremedikleri için normal olarak onlara aynı geliyor.
@protego bende 27 inç iMac var (1440p) ve düzgün kodlandıysa bir sıkıntı yok. Bitrate yarıya düşünce dosya boyutuda yarıya iniyor haliyşe
Bir ara başıma geldi, kampüste indirmeyi unutup mecburiyetten yurtta mobilden indirmiştim diziyi, 300mb a yakın boyutu vardı 1080p de(dizi de Fear the Walking Dead) , şahsen 264 de nazaran çok da fark hissetmedim ben, hatta meraktan kafayı lcdye gömüp incelemeyince hiç fark yok denilebilir, 1 gbta yakın bir fark var aralarında, bence kalite ve boyut açısından vaadettiğini yerine getiriyor.
Ek olarak: İyi bir ips panele sahipseniz zaten fark iyice belirginsizleşiyor.
@alipektas Hocam benim anlatmak istediğim şu. 265 ripler şu an bizim gibi kotalıların işine yarıyor. O yüzden iyi rip gruplarının hiçbiri 265 kullanmıyor çünkü zaten o rip gruplarını arayıp bulanların kota derdi yok. İyi rip grubuna örnek vereyim; D-Z0N3, Framestor, CtrlHD vs. Bunlar boyut/kalite oranını önemsemezler. "Nasıl en iyi kaliteyi veririm?" diye düşünürler. O yüzden adamların 264 ve 265 ripleri arasında 1-2 GB oynuyor. 1-2 GB fazla gelebilir ama adamların 20 GB 264 rip yaptığını düşünürsek çok değil. Adam 1 GB için neden 2,5 katı daha fazla süre uğraşsın riplemeyle? Bu adamların rip işleri YIFY gibi değil. Bazıları sanıyorki adamlar Total Video Conventer'la rip yapıyorlar. O işin içine bir ara ben de kıyısından girdim. Öyle göründüğü gibi değil. Bu saydığım gruplar özellikle, bir rip için 5-6 farklı yazılım kulanıyorlar. Bu yüzden dikkat et ilk başta YIFY gibi grupların ripleri düşer internete. Sonra asıl kaliteliler gelir. Çünkü adamların ripleri düzgün bir xeon işlemciyle 17-18 saat sürüyor. Gerisini sen düşün. Ha ben izleyip geçiyorum diyene sorun değil. Ama benim gibilere sorun bütün bunlar. İki farklı rip grubu aynı filmi aynı boyutta riplemiş olsun, aradaki farkı görüyorum ben. 1400 bölüm dizi izlemişim. Ki sadece yabancı bunlar. Filmleri sayamam zaten. Bir dizi bölümü indiriyorum 5 GB. Tek bölüm. Televizyondan izliyorumç Haliyle o aradaki fark çok net belli oluyor. Dediğim gibi filmi izleyip geçene çok farketmez, benim gibilere gelmez 🙂
Benim denediklerimden gayet memnun kaldım.
bitrate zaten dosya boyutuna bağlı. farklı codec li aynı videoların bitrate inin farklı olması düşük olanın kalitesinin düşük olması anlamına gelmez. sıkıştırma arttıkça bitrate düşer.
x265 var ise onu tercih ediyorum ve gerçekten de farkediyor bence.
son zamanlarda da dizi arşivlerinin x265 olarak da verilmesi aslında tutmadığı anlamına gelmiyor.
Default olarak zaten kullanamazlar çünkü Tv lerin desteği yok denecek kadar az. Haliyle default olarak x264, ekstra olarak x265 yapıyorlar.
Duyduğum bir uploader olan joybell in paylaşımlarına da bakılmalı. Yüksek kalite x265 sunumlar.
https://kat.cr/user/JoyBell/uploads/
@omerp
Dostum yukarıdaki yorumlarımı okur musun? Çünkü aynı şeyleri yazacağım buraya da 😀 Bu arada verdiğin linke baktım. Yüksek kalite değil. Ben indiriyorum Game of Thrones'un bir bölümünü, 5,4 GB, adamın 500MB. Aynı olması beklenemez bile, ki zaten sunumlarındaki ekran görüntüleri de belli ediyor kendini. Ve ekran görüntüsü kötüyse video daha kötüdür. Asıl olay geçişlerde belli olur zaten. Aksiyon dolu, her pikselin değiştiği bir sahnede o bitrate yetmez ve görüntüde bozulmaları o zaman görürsün. Bi adamın yürüdüğü ya da konuştuğu zaman normal gözüken sahneler o zaman göze batar. Tüm bunlara ek olarak, benim gibi kalite psikopatları zaten en ufak farkları anladığı için, yaş iş yani 😀 Ha deselerki 265 ve264 tamı tamına aynı kaliteyi veriyoruz. Tamam indireyim. Ama o zaman da işte aradaki boyut farkı dikkate alınmayacak kadar (kota derdi olmayanların dikkate almayacakları kadar) oluyor ve rip süreleri 2,5 katına çıktığı için adam o kalitede 265 için uğraşmıyor. Yukarıda yazdım, bu rip işin üst level rip grupları 17-18 saatte 264 rip yapıyor. Rip işine bir ara sardığım için biliyorum. O sürenin 2,5 katına çıktığını düşün. Adamların kota derdi yok zaten. Uğraşmaya bile değmiyor. Ha dediğim gibi, kotalılar ve benim gibi manyak olmayanlar indirsin 265 ripleri diyecek hiçbir şeyim yok.
@protego şimdi okudum o mesajı. benim yorumu dikkate alma. kalite anlayışlarımız çok farklı.
5 gb a sezon indiriyorum ben yav 😀 hem kota yetmez hem o kadar boş alanım yok zaten benim.
sadece tek film 20 gb benim. o da en sevdiğim diye. kalite anlayışını yanlış anlamışım.
@cemkoc Hahahaha 😀 Şu an yer sıkıntısı çekiyorum yoksa AMAZON 4K ripleri indirecektim. Bir bölüm dizi 12 GB 😀 Denemelik indirdim bir bölüm. 1080p ekranda olmama rağmen aradaki fark dağlar kadar. Downscale olduğu için zaten daha iyi görüntü, bir de bitrate uçuk olunca yağ gibi akıyor görüntüler. Arşivcilik hastalığı işte yapacak birşey yok 🙁 Bi ara 3-4 TB'lık bir haici daha almam gerekecek 😀 Ya da NAS kurayım diyorum da çok pahalılar 😀
Evet olacak, ama daha çok var 🙂
Sana yukarıdaki yorumlarıma havale ediyorum 🙁
Kayıpsız sıkıştırma var. Gerçek yani. 6gblik video ile 23 gblik video kalite açısından aynı olabilir. 18 kb lik png ile 4 mb pngnin aynı olabilmesi gibi videolarda da aynı durum mümkün. Niye inanmak istemiyorsun bilemiyorum.
6 gb video ile 23 gb video aynı olamaz 🙂 İmkansız. Bu kadar net. Tabi 6 gb'lık ripi dünyanın en iyi rip grubu, 23'ü de dünyanın en kötü rip grubu yapmadıysa 🙂 18 kb png ile 4 mb png de aynı olamaz. Sıkıştırma olur, ama o kadarı imkansız. Sen bana 18 kb ve 4 mb aynı iki resim dosyasını göster inanayım 🙂
@protego https://drive.google.com/open?id=0B6TkBk2yYSEbYXlSSUh6WTRkREE
İki resim biri 18kb biri 4.1 mb
.
@protego @cemkoc GIMP'te oluşturup dışa aktarırken birini 9 seviyesin de birini 0 seviyesinde sıkıştırdım. 9 deyince daha çok işlemci gücü harcıyor(günümüzde hiç bir şey bu). 265'de de olay bu daha çok işlemci ve ekran kartı gücü istiyor üretirken ve izlerken ama bunun yanında dosya boyutunu küçültüyor. En azından yarı yarıya bi düşüş sağlıyor.
@cevherkarakoc dağılabiliriz.
@cevherkarakoc @cemkoc @vigilante Arkadaşlar bana uç örnekler veriyorsunuz 🙂 Sizin mantığınız ne karşılaştırması oluyor biliyor musunuz? 1,5 GB'lık 1080p x265 videonun görüntü kalitesiyle, 23 yıllık VCD teknolojisindeki filmlerin de 1,5 GB olduğunu söylemeye benziyor. Mantıklı örneklerle gelin. Siz hiç hiç sıkıştırılmamış örneklerle en iyi seviyede sıkıştırılmış örnekleri karşılaştırıyorsunuz. Burada bizim konumuz zaten hatırı sayılır miktarda sıkıştırma yapan 264 ile ynei 265'in karşılaştırması. Siz VCD ve x265 karşılaştırması yapıyorsunuz. Halbuki, zaten halihazırda sıkıştırılmış bir resim bulup onu tekrar sıkıştırmanız gerekiyor eğer doğru bir karşılaştırma yapmak istiyorsanız. Ha siz bana, 6 GB x265 ve 23 GB x264 film riplerinin aynı olduğunu söylüyorsanız ve bunun arkasındaysanız, hiç cevap yazmayın konu uzamasın 🙂 "Benim gözüme batan fark yok" başka, "farkları yok" başka.
Bu arkadaş baya ilginç takılmış 😀 inandıramıyoruz.
Sesin bir ilgisi yok. Onun kod çözücüleri başka 🙂 Yerine göre DTS, DTS-ES-- DTS HD-MA, AC-3 AAC2.0 vs. vs.
Görünene göre senin haricindrkiler genel olarak x265 beğenmiş. Ne yapalım biz kotalılar mecburen boyut - performansa bakacağız. Senin gibi biraz daha iyi olsun diye çok daha büyük boyutlu dosya indirmeyeceğiz.
E hocam ben sabahtan beri aynı şeyi söylemiyor muyum zaten? 😀 Yukarıdaki yorumların hemen hepsinde yazdım; "Ben izler geçerim çok takılmam" ve "Kotam var" diyenler için x265 gayet iyi. Eee daha neyi tartışıyoruz o zaman? 😀 Benim x265'i beğenmeme sebebim, bana göre değil. Benim gibi arşivcilik yapan kimse de x265 istemez.Evet bu durumda yorum atan benden başka herkes genel olarak beğenmiş, çünkü bir tane "kalite benim için daha önemli" diyen yok aranızda. Arşivci yok. Zaten burda hepiniz toplanmışınız bana karşı ama siz hepiniz aynı taraftan bakıyorsunuz. Zaten eskiden de büyük boyutlu birşey indirmiyordunuz, eğer 20-25 GB lık filmlerden, 5-10 GB'lık dizilerden oluşan arşiv yapıyor olsanız bunları demezsiniz, çünkü sizin de önceliğiniz boyuttan ziyade kalite demektir ve aradaki farkı hemen anlarsınız benim gibi. Ama adam gelmiş 200 MB dizi diyor sonra bunu 5 GB'lıkla karşılaştırıyor 😀 Bir kez olsun REMUX indirmemiş olanlar 6 GB aynı diyor. Bunu demeye çalışıyorum sabahtan beri. Zaten dikkat edersen bir tane büyük boyutlu x265 ripi de göremezsin, üst seviye rip gruplarının x265 rip yaptığını da göremezsin. Çünkü onlar boyut odaklı değil kalite odaklı çalışırlar. Benim için kalite daha önemli, senin için boyut, bu kadar basit 🙂 x265 daha kalitesiz demek istemiyorum elbette, sadece o aradaki boyut farkına değmiyor eğer kalite aynı kalsın dersen. Süre çok uzuyor çünkü. Ha tabi bir de henüz 265 için kod çözücüler de rip yazılımları da hazır değil. Daha çok gelişmesi lazım. Bir gün benim 264 ripler çöp olacak elbette farkındayım, ama o kadar da kısa bir zamanda değil 🙂
H/X265 , Daala, VP9 (Hatta VP10) gibi görüntü sıkıştırma algoritmaları geleceğin formatlarıdır. H263 bazlı XviD DivX nasıl şuan kullanışsız/yetersiz gözüyle bakılıyorsa, ileride Hardware Encoder/Decoder desteği yaygınlaşıp, bu 3 formattan birisi sistemi domine ettiğinde de H/X264 için yetersiz gözüyle bakılacak.
Farkında olmasanızda VP9 çoktandır hayatımızda, YouTube uzun süredir popüler içerik için VP9 yayın yapıyor, daha az trafik harcamak adına VP9'a geçtiler, yavaş yavaş yaygınlaşıyor, ileride sadece VP9 olacak YouTube da.
Sıkıştırma oranına gelirsek, yapılan genel testlerde, aynı görüntü kalitesinde %30-%80 civarında bir kazanç söz konusu olduğu belirtilmiş.
Özellikle Türkiye gibi ülkelerde YouTube izlenmesi açısında ilginç bir veri ki, H264 ile 480p zar zor izleyebilen birisi, VP9 ile 720p akıcı şekilde izleyebilir hale geliyor:
http://youtube-eng.blogspot.com.tr/2015/04/vp9-faster-better-buffer-free-youtube.html
UKP - Ufkabakan Codec Pack - Since 2003
http://altyazi.org/index.php?page=araclar&act=show&sub=1
Hocam sıfır kayıpla %30 sıkıştırma olduğuna inanabilirim ama %80 imkansız. Adamlar kendileri için çok sorun olmayan kayıpları saymıyorlar ama ben görüntü kalitesindeki düşüklüğü hissedebiliyorsam sıfır kayıp değil demektir. Benim söylemeye çalıştığım şey bu. İleride olur elbet, 20 yıl önce VCD kalitesinde filmler 1,5 GB'dı şimdi o boyuta 1080p izliyorsun tamam, ama şu an için %80 ve kayıpsız mümkün değil. Öyle olsaydı zaten şu an dandik rip grupları değil üst seviye rip grupları kullanıyor olurdu 265'i.
Konuyla ilgili yazılabilecek çok şey var ama yazmaya vakit yok. Şurayı bir inceleyin isterseniz: http://www.bbc.co.uk/rd/blog/2016-01-h-dot-265-slash-hevc-vs-h-dot-264-slash-avc-50-percent-bit-rate-savings-verified
Teorik vs. pratik. Ben 265'in potansiyelinden bahsetmiyorum. Şu anki durumundan bahsediyorum. Bana iki tane video gösterin yukarıda arkadaşların iddia ettiği gibi, 25 GB ve 6 GB'lık aynı film, aynı görüntü kaltiesini sunsun, o zaman inanırım.
aradaki farkı görmek için gözlüğe gerek yok. 1366x768 lik bir ekranda bile belli oluyor.
düzgün riplenmiş 10 gb x265 bir video ile aynı kalitede ki 11 gb x264 videonun bitrate ortalamalarını aynı mı olurdu? (iki video toplamda farklı boyutta) eğer x265 daha düşük bitrate sahip ise hani bitrate yüksek olan daha kaliteli idi?