bu tarz mesajlar ile karşılaşan oldu mu?
hafif tereddüt ve korku ile aradım. telefondaki kadın aşırı profesyonel bir şekilde yasa dışı bahis ve ücretsiz maç ilzeme suçunuz var. para ve hapis cezası ile yargılanıyorsunuz ama adınız daha önce bu suçlarda geçmediği için mağdur konumunda dosyayı kapatabilirsiniz dedi. 45 bin tl dosya masrafınını ödeyin sistem 3 bin tl giderleri düşüp kalanı iade edecektir diyo kadın.
burdan sonra anladım zaten kolpa olduğunu ama ilerlemek istedim biraz daha.
çünkü kadın cep no, adres, tc no, diğer kişisel bilgiler hepsini saydı tek tek.
edevlet'ten bakacağım ben dedim hemen link attı. gelen link bu : https://kamuedosya.org/
iyi yapılmış bir e-devlet klonu. siz kendi e-devletine giriş yapın dedi. kendi tc'mi ve rasgele şifreyi yazdım direkt girdi. 🙂
ardınan ikinci resimdeki gibi bir sayfa geldi. bi tarafran da kadın tarif ediyor bak e-devlettede çıktı diye. pdf'i indirin oradan dosyanız görünür zaten dedi. onu da resim olarak atıyorum.
ödemeyi ne zaman yapacağımı sorunca bende adliyeye gidip orada soracağım orda görünür değil mi diye sordum. tabii ki siz adliyeden kendinizde kapatabilirsiniz dedi dosyayı. bu kısım biraz kafamı karıştırdı. gerçek e-devlette çıkmıyor tabii ki ama yine bu dosyayı sordurmanın kolay yöntemi var mı acaba?




Olmayan dosyayı kime sorduracaksın hocam 😀 😀
yok hocam şunda dolayı dedim, bi arkadaşımın başına geldi, e-devlette dosya görünüyor ama gerçekte dosya yoktu, adamlar onu yapmış nasıl olduysa
Yahu sana fake edevlet linki atmışlar rastgele parolayla girebilmişsin daha ne olacak, kafanın karışmasına gerek yok, dolandırıcılık. Sen gideceksin orada dosya gözükmeyecek tekrar bunları arayacaksın oraya düşmemiştir hata olmuştur diye keklemeye çalışacaklar olan o. whois bilgilerine baktım zaten 15 gün önce bu alan adı kaydedilmiş. Dolandırıcılık olduğu çok belli. kaldı ki ücretsiz maç izleme diye bir suç yok yahu 😀 "aradığımız kişiler en çok hangi iki illegal sayılabilecek işi yapıyordur" diye düşünüp maç izleme ve bahisi öne sürüyorlar. 10 kişiden 8'ine denk getiriyorlar böylelikle 😀 başka bir şey yok
valla hocam sahte diplomayı gerçek olarak kayıt ettiler bu ülkede, buna şaşırmam valla
Hocam bana mail atın, 2000 liraya hallederiz sıkıntısız. Başkalarına para kaptırmayın boş yere, bekliyorum dönüşünüzü. 😀
😀😀
Bunu yiyecek o kadar çok insan var ki...
Zaten o yüzden bu kadar uğraşıyorlar, eminim deli para kaldırıyorlar.
Hep derim, dolandırıcılığa, namussuzluğa, kötülüğe vb. harcanan enerjinin onda birini bilime harcasak şimdi kainat bizimdi 🙂
gov tr'nin internet bağlantısını nasıl taklit etmişler, olmayan dosya gov tr'de görünmez sonuçta...
.org olarak bitiyor hocam site klon sadece
@ssm Klasik SMS/e-posta linki ile yönlendiriyorlar. İşte, bu noktada biraz uyanık olan aydınlanır.
Kafayı takmayın, gün aşırı geliyor bu mesajlar.
Hukuki metin diye sundukları şeyler de ayrı komedi 😀
Sayıştay'dan bahsetmişler. Sen kamu idaresi misin ki seni Sayıştay denetlesin?
TCK 243'ten bahsetmişler, hızlarını alamayıp parantez içinde kendi uydurdukları metni de yazmışlar. Bilişim sistemine hukuka aykırı giriş demek bildiğimiz "hack'leme". Site linkine tıklamakla bunun ilgisi yok 😀
7258 sayılı kanunun adına daha "korkutucu" olsun diye ilave yapmışlar. "Futbol ve Diğer Spor Müsabakalarında Bahis ve Şans Oyunları Düzenlenmesi Hakkında Kanun"
olmuş sana
"Futbol ve Diğer Spor Müsabakalarında Müşterek Bahis ve Şans Oyunları Düzenlenmesi ve Yasadışı bahis siteleri üzerinden kaçak maç yayını izlemek Hakkında Kanun".
Hakim ve katibin ismi yok, kod numarası almışlar. Gizemli ve korkutucu görünmeli sonuçta.
😀 😀
e-devlet linkinde de üstte "Dava Dosyası" aşağıda "Mahkeme Dosyası" yazıyor 😀 bildiğim/gördüğüm kadarıyla hiçbir yerde "mahkeme" diye geçimiyor bu dosya olayı 😀
@gurkan-atilgan Evet 😀
Fakat güzel tuzak hazırlamışlar 🙂
Böyle bir sistem yok dolandırıcı bunlar inanma hiç kafana takma
yok hocam oltayı erken fark ettim zaten. ama aşırı profesyonel olmaları korkuttu beni.
@ssm maalesef biraz bu konularda acemi insanları kandırmalar çok kolay :/
Burayı da okuyorlar sanırım ya da alan adını mı aratıyorlar bir yerler düştü mü diye. Site kapanmış, plesk giriş sayfası geliyor.
bana da 1-2 defa geldi. Edevlet vs baktım birşey yok. Oltalama tamamen.
Bir arkadaşıma hergün geliyor. Boyacı sms'i gibi. Tonla var
Malesef bunu yiyecek çok insan var. Ek olarak bir de bunun yasalara uygun hali de var mesela falanca kişiye hakaret ettin diye sana yazı geliyor. Ama kime ettin, ne zaman ettin, ne dedin bunlar yok. Sadece ceza kesilmiş. İtiraz edersen iptal oluyor etmezsen ödüyorsun. Çok ciddiyim. Devletin kendisi de bunu yapıyor. Bknz Efe Aydal'ın başına gelmiş.
https://www.youtube.com/watch?v=zzz58k2vzDQ