İyi akşamlar arkadaşlar. bosch kombi var EA hatası veriyor.kars'tayım malum soğuk yapabilecek bir şey var mı? Doğalgaz çıkış bacasının üzerine su döktüm, reset attım.
Son bir saat içinde 173 ziyaretçi, 74 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Yoğuşmalı mı ? yoğuşmalı ise yoğuşmaya bak paneli açman lazım. Ha ama sadece bu da değil ea kodunun belirli bir spesifik arıza şeyi yok. belki fan bozuk ? belki işte ne bileyim pompa bozuk ? yada gaz sorunu var ? o arıza kodu yani herşeyden olabilir.
Yoğuşmalı servis çağıracağız gibi gözüküyor
Basıncı kontrol edin.
Mahoş göstergesi normaldi ama yine biraz arttırdım değişen bir şey olmadı
iey sıports dıdı geym
Bosch kombilerde EA arıza kodu, alev oluşmadığını / gazın yanmadığını ifade eder. Yani kombi ateşleme yapıyor ama alevi algılayamıyor.
En yaygın nedenler
Gaz gelmiyor
Doğalgaz vanası kapalı olabilir
Binada / sokakta gaz kesintisi olabilir
Sayaç kapalı veya limitte olabilir
Gaz basıncı düşük
Özellikle kışın yoğun kullanımda olur
İyonizasyon (alev algılama) elektrodu kirli veya arızalı
Kombi alevi görüyor ama “algılayamıyor”
Ateşleme elektrodu veya kabloları sorunlu
Gaz valfi arızası
Anakart (kart) problemi
Daha nadir ama mümkündür
Senin yapabileceğin kontroller (güvenli olanlar)
✅ Gaz vanasını kontrol et (kombi altındaki ve sayaçtaki)
✅ Ocak çalışıyor mu?
Ocak da yanmıyorsa sorun büyük ihtimalle gazdadır
✅ Kombiyi resetle
Reset tuşuna bas → 5–10 saniye bekle
Günde 1–2 kereden fazla resetleme
Ne zaman servis şart?
Reset sonrası EA tekrar ediyorsa
Ocak çalışıyor ama kombi yine EA veriyorsa
➡️ Büyük ihtimalle iyonizasyon elektrodu, gaz valfi veya kart kaynaklıdır ve yetkili servis gerekir.
Uzun süre kullanılmadı ise (iki üç ay), ocağı aç. Galiba araya hava birikiyor. Yanana kadar bekle. Ben bazen 15 dakikadan fazla böyle yapıyorum. Bu arada ortamı havalandırıyorum ki, bir sakat çıkmasın. Ocak yanınca, kombi de yanıyor. Bir de yoğuşmalılarda bazen gaz gelse de bir süre beklemek gerekiyor.
Bizde de bosch kombi var. Bugün akşam 227 diye bir arıza verdi. Yoğuşmalılarda dışarıya su attığı bir hortum var onu balkona vermişlerdi o donmuş. Onu içeri alıp sıcak suyla açtım düzeldi bir bakın belki böyle bir durumdur
Teşekkürler o hortum içeride bizde
Bacayı sıkıca hava almayacak şekilde takın ondan olabilir.
Uzun boruyu mu kastediyorsunuz . Tam anlamadım ne yapacağımı
Evet, bu borunun ek yerleri gevşeyince kombi hataya düşebiliyor.
Zamanında bize gelip boruyu sıkılamıştı tamirci.
@makineci sorun bir boru var kombinin altında. Klima gibi su gelen o donmuş
@hasans geçmiş olsun, arkadaş bahsetmişti sanırım.
https://teknoseyir.com/durum/1783131#comment-6374077