Bence hiç sakıncası yok. Bu sene Şampiyonlar Lig kazanan PSG'nin sahibi Katar'lı. Kadrosunda tek bir Fransız oyuncu yok ama başarı Fransızların oluyor. Keza Alman Milli Takımı... Kadrosunda sonradan Alman vatandaşı olmuş bir sürü futbolcu ile Dünya Kupası'nı kazandı. Dönüp bakınca başarı Almanya'nın oluyor. Oyunun kuralı bu.
E ne olacaktı ? bu ülkeden çıkan TÜRK oyuncular genelde TÜRKİYE'DE değil başka ülkede oynuyor değil mi ? Ha komple takımlar oyuncular herşey TÜRK OĞLU TÜRK olsun dersen o iş başka yere gider.
Kaç tanesi diye sorarım, ben, mesela? İthal oyuncu/ihraç oyuncu oranı bizim aleyhimize; o yüzden ekonomik olarak da iyileşemiyoruz, yapılan alt yapı yatırımlarına rağmen. Çünkü yapılan yatırımların hepsi fiziki, mental yatırım sıfır. Zaten hiç bir zaman iyiye gidemedi, bir zamanlar az bir şey çıkıyordu ama şimdi hiç çıkmıyor, neredeyse...
@lterlemez Ha eski zamanlarda nba'e gidenler oldu hidayet abimiz ondan sonra mehmet okur sonra ersan ilyasova, ibrahim kutluay vs. böyle çok oyuncularımız gitti yani nba'de oynadılar. Aktif olarak iyi oynayan yani nba'de oynayanlar, alperen şengül birde cedi osman var diye biliyorum.
@orcunfix; Var canım, yok değil ama gidenlerin sayısı ile gelenlerin sayısını karşılaştırdığımızda durumumuz ortada. Yani, yukarıdaki başarıya sevinme oranım benim çok düşük.
ulus devlet anlayışı gün geçtikçe çözülmeye uğradığı açık, ulusal sınırlar aşınmaya başladı. "yabancı sınırı" gibi denemelerin de pazar dinamiklerine karşı pek bir direnci yok.
Yerli oyuncu gereksiz pahalı diye yabancı kuralı esnetildi, tecrübe katkısı ikinci planda idi. Hala değişen bir şey yok, yerli hala pahalı ve başarı da yok. Yeteri kadar oyuncu yetiştirmez isen piyasa hem pahalı olur hem de aralarından daha az yetenek çıkar.
Ben yıllardır, söylüyorum bunu ki? Ülkede spor sıfır oğlu sıfır...
Bence hiç sakıncası yok. Bu sene Şampiyonlar Lig kazanan PSG'nin sahibi Katar'lı. Kadrosunda tek bir Fransız oyuncu yok ama başarı Fransızların oluyor. Keza Alman Milli Takımı... Kadrosunda sonradan Alman vatandaşı olmuş bir sürü futbolcu ile Dünya Kupası'nı kazandı. Dönüp bakınca başarı Almanya'nın oluyor. Oyunun kuralı bu.
Bir Türk yatırımcı şirketin takımı diyelim.
Türkiyeli basketbol takımı da denebilir.
Eeeeee ne sonuç çıkarmamız lazım
E ne olacaktı ? bu ülkeden çıkan TÜRK oyuncular genelde TÜRKİYE'DE değil başka ülkede oynuyor değil mi ? Ha komple takımlar oyuncular herşey TÜRK OĞLU TÜRK olsun dersen o iş başka yere gider.
Kaç tanesi diye sorarım, ben, mesela? İthal oyuncu/ihraç oyuncu oranı bizim aleyhimize; o yüzden ekonomik olarak da iyileşemiyoruz, yapılan alt yapı yatırımlarına rağmen. Çünkü yapılan yatırımların hepsi fiziki, mental yatırım sıfır. Zaten hiç bir zaman iyiye gidemedi, bir zamanlar az bir şey çıkıyordu ama şimdi hiç çıkmıyor, neredeyse...
@lterlemez Ha eski zamanlarda nba'e gidenler oldu hidayet abimiz ondan sonra mehmet okur sonra ersan ilyasova, ibrahim kutluay vs. böyle çok oyuncularımız gitti yani nba'de oynadılar. Aktif olarak iyi oynayan yani nba'de oynayanlar, alperen şengül birde cedi osman var diye biliyorum.
Osmanlı, Selçuklu ve birçok devlete de türk devleti demememiz lazım meslea aynı düşüncede.
@orcunfix; Var canım, yok değil ama gidenlerin sayısı ile gelenlerin sayısını karşılaştırdığımızda durumumuz ortada. Yani, yukarıdaki başarıya sevinme oranım benim çok düşük.
ulus devlet anlayışı gün geçtikçe çözülmeye uğradığı açık, ulusal sınırlar aşınmaya başladı. "yabancı sınırı" gibi denemelerin de pazar dinamiklerine karşı pek bir direnci yok.
Yerli oyuncu gereksiz pahalı diye yabancı kuralı esnetildi, tecrübe katkısı ikinci planda idi. Hala değişen bir şey yok, yerli hala pahalı ve başarı da yok. Yeteri kadar oyuncu yetiştirmez isen piyasa hem pahalı olur hem de aralarından daha az yetenek çıkar.
Milli takım diye birşey o nedenle var. Herhangi bir takımda her ülkeden oyuncu olabilir, milli takımda olmaz (ya da olmamalı).
Yeterli neden değil...
tam olarak kaç türk olursa desteklemeye başlamamız gerekiyor? futbol, voleybol için de ayrı ayrı yazarsanız sevinirim, teşekkürler.
Osmanlı'nın askerleri devşirmeydi, padişahların anneleri yabancıydı. Ne yapacağız şimdi?
Biz türküz oda şimdilik.Sonrası meçhul.